Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Nutně prosim o pomoc!!! Odvzdušnění chladicího okruhu 328i

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od xSAFA »

Kluci moc prosím o pomoc už si nevím fakt rady! :roll: :roll: :roll:

Abych začal od začátku... Minulý tyden sem mel na naledi tukanec s prikopou. Odnesl to chladic jeliko bylo vcelku hodně důležité být za chvíli na jiném miste rozhodl sem se s pauzami dojet cca 2km s prehratou vodou pro jine auto. Byla to chyba to vím! Možné následky jsem zde již řešil.

Po výměně chladičů jsem systém naplnil za studena odvzdusnil a nastartoval vse se zdá OK motor běžel jak hodinky, pumpa se točila. Tak sem začal odvzdusnovat... Jenze ani za nic se mi to nedaří, auto sem zkoušel projet po chvíli šla teplota nahoru zastavil sem a povolil odvzdusnovak jenze tekla jen voda zadná pára ani vzduch. Po vypnutí motoru bylo jasně slyšet bublání v chladiči, povoloval sem odvzdusnovak a letelo z toho hafo páry až nešlo ven nic zatahl sem povolil expanzku a voda značně klesladoplnil sem zopakoval a ten samý scénář. Udělal jsem to tak již x-krát za běhu motoru při normální teplotě teče s chladiče jen voda při zahřátí na vyšší teplotu a zastavení motoru jde pak vypouštět pára a následně hladina klesne. Hadice od termostatu je za chodu jen vlažná ale tvrdá, po vypuštění páry někdy značně zvýší teplotu a změkne. Když mam otevřenej odvzdusnovak a mackam ji vyfukuje to vzduch. Z toho usuzuji že není prostě zatopená. Jinak topení netopí. Už nevím co s tím jestli je skutečně chyba jen v tom odvzdušnění nebo je v háji pumpa nebo je např prdlé těsnění pod hlavou či hlava. Olej ve vodě se nezdá být, voda v oleji taktéž ne. JaraX se zmínil něco o tom že u některých motorů musí být při odvzdušňování ještě povolený šroub hlavy? Je možné že by to u mého tak bylo??? 8O Jedná se o 328i v e36 r.v. 95.


Děkuji za každou radu!!!!! :cry:

Jinak pročetl sem vše okolo odvzdušňování zkoušel jsem všechno možný ale nedaří se!
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Počkám jestli mi k tomu někdo něco řekne a jinak asi zkusim vyměnit tu pumpu je to celkem za pakatel a logicky by to mohla způsobovat ona... :roll:
Leni Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 954
Registrován: čtv 15.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 36
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Leni Čestný člen »

tak se na tu pumpu nejdřív podívej. Když nemáš plnou expanzku a měl by už být otevřený termostat, čůrá tam zeshora expanzky voda?

Jinak když to vypustíš, vyndáš chladič, sundáš viskospojku tak by ta pumpa měla jít ven. Občas se na nich stává že ty umělohmotné lopatky se vylámou a pak netlačí. Mění se s oblibou za pumpy s kovovými lopatkami, ale slyšel jsem že u nich zase tolik nevydží ložisko. Ale to je jedno, jestli to máš kde (v teple ) dělat tak to neni nic složitého.

S tim odvzdušňovánim to je divný. Otevírá se ti termostat?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Termostat jsem dával novej ale jeste jeho fuknci ověřím, tu pumpu dnes asi vyhodim a zkontroluju... Voda do expanzky mam takovy pocit že nečůrá :?
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od castro »

xSAFA píše:Termostat jsem dával novej ale jeste jeho fuknci ověřím, tu pumpu dnes asi vyhodim a zkontroluju... Voda do expanzky mam takovy pocit že nečůrá :?
měla by čůrat až po otevření termostatu. a tam bude asi problém, potřebuješ to pořádně zahřát aby to otevřelo...
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#6 Příspěvek od Maslista »

nevím zda ti pomůžu, ale po výměně topení v kompaktu jsme to udělali následovně..
"studenej motor" ...s otevřenou expanzkou jsme nastartovali.. a nechaly běžet s občasným promačkáváním hadic vedoucích k chladiči, tím se dostával pryč vzduch ....podle potřeby se dolévala chladící směs..
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od milo »

mam blby pocit, ze jsi "udelal" hlavu, nebo aspon tesneni :?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xSAFA »

milo píše:mam blby pocit, ze jsi "udelal" hlavu, nebo aspon tesneni :?
nestraš :roll:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od xSAFA »

castro píše:
xSAFA píše:Termostat jsem dával novej ale jeste jeho fuknci ověřím, tu pumpu dnes asi vyhodim a zkontroluju... Voda do expanzky mam takovy pocit že nečůrá :?
měla by čůrat až po otevření termostatu. a tam bude asi problém, potřebuješ to pořádně zahřát aby to otevřelo...
Zahřáty to bylo, dneska zkusim vymontovat pumpu a ješte zkontrolovat termostat
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od patras Čestný člen »

taky mam pocit ze ti jdou tlaky z palice do vody ...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xSAFA »

patras píše:taky mam pocit ze ti jdou tlaky z palice do vody ...
A jde to nějak lépe poznat :roll:
mBMW
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pát 29.09.2006 00:00
Bydliště: Nepomuk
Klubové ID: 773

#12 Příspěvek od mBMW »

Měl jsem stejný problém, když jsem měnil chladící kapalinu. Nechal jsem to odpočnout, pak jsem to ohřál na provozní teplotu, auťák jsem postavil čumákem prudce do kopce, přičemž mi pomocník držel plynem otáčky 1500-2000 a já jsem odvzdušňoval šroubkem na vršku chladiče při otevřené nádržce. Mám 320i, mělo by to být s 328i stejné. Ten šroubek na hlavě je spíš na termostatu, ale ten mají jen 316i,318i.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jendix »

xSAFA píše:
patras píše:taky mam pocit ze ti jdou tlaky z palice do vody ...
A jde to nějak lépe poznat :roll:
měl by to jít poznat tak že ti jdou plyny z vody.. měl jsem to u toho svýho taky, bylo to uvařený, ale zajímavý bylo že to dělalo jen zahřátý, studený v pohodě

vyšroubuj víčko, a koukej jestli se ti tlačí bubliny skrz vodu, jestli jo, tak je to těsnění, v horšim případě hlava, když máš benzín, tak spíš to těsnění.. ale jestli se to hodně ohřálo.. mohla rupnout i hlava.. ale u benzínů se to prý moc nestává..

(jinak se to taky nechá poznat tak, když vyšroubuješ víčko na víku hlavy, občas tam kondenzuje voda, ale to už se musí dostávat i voda do oleje, to se vždycky nestane)
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od George_D »

Měl jsem minulý týden naprosto stejný problém, při ovzdušnování páry jako svině ale po 20 minutách mě to začlo už srát, takže takto. Nasledujici postup jsem zopakoval asi 3x a bylo to. Nalít vodu do expanzky a ohřat na provozní teplotu. Pak chcípnout a ovzdušnit pokud půjde para, pak zavřít a otevřít expanzku, hladina klesne. Dolít,zavřít zas nastartovat cca na minutu a opět stejný postup jako předtím. Když jsem ovzdušnoval s nastartovanym motorem, šla prostě furt jen pára a nic se neovzdušnilo :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Odpovědět