Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Problemy na snehu!Rady figle??

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#1 Příspěvek od dafson »

Ahoj kluci Tak nam napad prvni pulmetr snehu a sem celkem nahranej bydlim v jizerskych horach a mam E39 steptron..a vcera uz sem poprve zapadl....do kufru sem hodil 100kg zamkovy dlazby a stejne nic moc tak se ptam jak toto resite vy??mam asc...nekde sem cetl ze retezi moc nedoporucujou je to pravda nebo ne??zimaky mam celkem solidni....mate nejake figle???
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Demostenes »

No, zadohrab nesmi mit zimaky celkem dobre, ale musi mit zimaky super.

Nicmene pokud je fakt silna vrstva snehu, tak bych si asi retezy navliknul.
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH
Klubové ID: 1103

#3 Příspěvek od kavanda »

jasná páka...... super zimáky nebo řetězy,jinak si ani neprdneš :lol:

proto mám na zimu radši fazola :wink:
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#4 Příspěvek od k2 »

Vyřeš to jako já:

Kup na zimu e34 525iX nebo e30 325iX, e30 iX jsou za pár kaček k mání.

K2
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH
Klubové ID: 1103

#5 Příspěvek od kavanda »

spotřeba?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#6 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

řetězy no problem, pokud se ti vejdou do podběhu, šup tam s nima.
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice
Klubové ID: 1028

#7 Příspěvek od d.aemon »

Tak já si o víkendu konečně zařádil s novýma gumama GoodYear UltraGrip 7+ a musím říct, že s ASC je to auto k nezastavení. Aspoň v tom, co u nás napadlo, což bylo přes 20cm sněhu. Zkoušel jsem to i na parkovišti na absolutně neuježděném sněhu a fakt mazec. S dobrýma gumama nepotřebuješ žádnou zátěž do kufru.
Pravda ale je, že jsem si taky vyskočil na chodník, protože jsem chtěl vzít zatáčku dveřma napřed a zapomněl na ASC, takže jsem jel rychleji, zadek se ne a ne urvat, kola v rejdu a auto jelo pořád rovně. Pochopil jsem, že v tomhle se skrývá docela nebezpečí - někdy ten protiprokluz zkrátka škodí :D
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín
Klubové ID: 842

#8 Příspěvek od milonovo »

Já teda neměl možnost vyzkoušet jak to funguje tady,ale protiprokluz jsem na sněhu naopak vypínal,protože třeba u Scorpia to bylo tak že to pomalu ubíralo plyn,takže když jel člověk pomalejc do kopce tak se skoro zastavil.Dávám přednost řízenýmu prokluzu. :D Jinak loni jsem byl s e39 na horách a bez problému,až na jedno zaparkování lehce z kopce předkem dolů,ale to byla moje chyba (jinde nebylo místo)Jezdím se zadohrabama už docela dlouho a nic v kufru nevozím,když má člověk dobrý gumy tak je to pohoda.Ale je fakt že ve středních čechách to takovej extrem není,nicméně ani na horách jsem nikdy neměl problém.
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice
Klubové ID: 1028

#9 Příspěvek od d.aemon »

milonovo píše:Já teda neměl možnost vyzkoušet jak to funguje tady,ale protiprokluz jsem na sněhu naopak vypínal,protože třeba u Scorpia to bylo tak že to pomalu ubíralo plyn,takže když jel člověk pomalejc do kopce tak se skoro zastavil...
ASC, teda aspoň u mě, funguje taky tak, že ubírá plyn, ale jen někam kousek nad volnoběh. Potom už se to snaží udržet za každou cenu, což na suchu nepomůže, ale na sněhu to udrží kola v pohybu, takže třeba takový rozjezd v hlubokém sněhu je o puštění spojky a plném plynu, ASC se postará o zbytek. Fakt mazec.
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Klubové ID: 469
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Dave »

d.aemon píše:
milonovo píše:Já teda neměl možnost vyzkoušet jak to funguje tady,ale protiprokluz jsem na sněhu naopak vypínal,protože třeba u Scorpia to bylo tak že to pomalu ubíralo plyn,takže když jel člověk pomalejc do kopce tak se skoro zastavil...
ASC, teda aspoň u mě, funguje taky tak, že ubírá plyn, ale jen někam kousek nad volnoběh. Potom už se to snaží udržet za každou cenu, což na suchu nepomůže, ale na sněhu to udrží kola v pohybu, takže třeba takový rozjezd v hlubokém sněhu je o puštění spojky a plném plynu, ASC se postará o zbytek. Fakt mazec.
A není rozumnější zacházet s plynem a spojkou s citem tak, aby k prokluzu ani nedošlo? No alespoň já to takhle dělám a zatím bez problémů.
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice
Klubové ID: 1028

#11 Příspěvek od d.aemon »

Dave píše:
d.aemon píše:
milonovo píše:Já teda neměl možnost vyzkoušet jak to funguje tady,ale protiprokluz jsem na sněhu naopak vypínal,protože třeba u Scorpia to bylo tak že to pomalu ubíralo plyn,takže když jel člověk pomalejc do kopce tak se skoro zastavil...
ASC, teda aspoň u mě, funguje taky tak, že ubírá plyn, ale jen někam kousek nad volnoběh. Potom už se to snaží udržet za každou cenu, což na suchu nepomůže, ale na sněhu to udrží kola v pohybu, takže třeba takový rozjezd v hlubokém sněhu je o puštění spojky a plném plynu, ASC se postará o zbytek. Fakt mazec.
A není rozumnější zacházet s plynem a spojkou s citem tak, aby k prokluzu ani nedošlo? No alespoň já to takhle dělám a zatím bez problémů.
Může bejt, ale nikdy nebudeš tak ve střehu a tak rychle reagovat jako ASC :wink:
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH
Klubové ID: 1103

#12 Příspěvek od kavanda »

Já měl micinu sigmu a protiprokluz tam byl mazec.Ani na mokru nešla do smyku i když jsem chtěl - opravdu dost promakanej asc.

Navíc jsem tam měl automat s režimem winter a to bzlo opravdový pohodlíčko i v zimě.Akorát to byla opravdu velká kráva napěchovaná elektronikou.
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#13 Příspěvek od pepus »

jeste finta kdyz ti hrabe jedno kolo (nevim jak dobry je ASC v e39 ja nemam zadny) zatahnout rucku... je to trochu brutalni, ale vytvori to uzaverku diferencialu
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice
Klubové ID: 1028

#14 Příspěvek od d.aemon »

pepus píše:jeste finta kdyz ti hrabe jedno kolo (nevim jak dobry je ASC v e39 ja nemam zadny) zatahnout rucku... je to trochu brutalni, ale vytvori to uzaverku diferencialu
Sice malinko záhul na obložení, ale krátkodobě a s citem to funguje dobře :thumbsup:
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od milo »

na zimu jedine gumy ve 100% stavu a ne v "dobrem". teprve potom poznas rozdil 8) taky jsem neveril, ze nejake 2 mm vzorku navic budou tak velky rozdil.

tento vikend harrachov a vyjel jsem vsude a ze vseho.

dale pozor na parkovani, nesmis parkovat cumakem dolu s tim, ze musis vycouvavat ...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od milo »

jo a zamkovou dlazbu klidne vyhod a ber plnou nadrz. taky dost pomuze
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#17 Příspěvek od dafson »

dik za rady dnes sem jel rano z prace snehu jak na sibiri a ejhle s tou zatezi v kufru sem jel jak kral a to sem musel v kopci zastavit kvuli zapadli honde civik chlapek z ni cumel jako puk kdyz sem se prednim z fleku rozjel...jinak ASC je mrda sice sem jel 20km/h ale kousalo se to jako tank...Samozrejme pneumatiky sou prvotni s tim sto pro souhlasim...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od RuDoSh »

Dave píše:A není rozumnější zacházet s plynem a spojkou s citem tak, aby k prokluzu ani nedošlo? No alespoň já to takhle dělám a zatím bez problémů.
presne tak ;-) i bez zateze v kufru.... rozlozeni hmotnosti hodne blizko 50:50 musi stacit (coz maji vsechny BMW).... kua ja chci zadokolku.... tech 400Nm na predni naprave od 1900 otacek je na nic.... vzadu by to byla vetsi sranda :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

kavanda píše:Já měl micinu sigmu a protiprokluz tam byl mazec.Ani na mokru nešla do smyku i když jsem chtěl - opravdu dost promakanej asc.

Navíc jsem tam měl automat s režimem winter a to bzlo opravdový pohodlíčko i v zimě.Akorát to byla opravdu velká kráva napěchovaná elektronikou.
to má každej baworák.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od castro »

letos se taky spoléhám na dobré gumy... určitě to chce hlavně cit a alespoň nějaký zkušenosti se sněhem... mě jízda na sněhu strašně baví a jestli budou silnice pod sněhem - budou to jediné dny v zimě kdy vyjedu z autem z garáže.

Předloni jsem měl gumy asi 4,5mm-5 a neměl jsem v kopcích žádné problémy až na 2 rovná parkoviště, tam jsem si pomáhal starym skejtem bez trucků - bezva se s tim odklízí sníz z auta a když je potřeba odhrabat kola, da se s tim i rozbít led na vozovce ;-)
Odpovědět