Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 1.8TD Koupit či nekoupit?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Michall
Registrovaný
Příspěvky: 450
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: BEROUN
Klubové ID: 1243

#1 Příspěvek od Michall »

Zdravím pánové.Moje matka si chce koupit jiný auto do práce,po té co se jí její dieslové TIPO rozpadlo.Navrhnul jsem jí at si koupí E36 1.8TD,jelikož chce naftu,protože jezdí autem do práce cca 30km denně,ale nemám s tímto motorem žádnou zkušenost.Můžete mi poradit zda koupit či nekoupit a proč.Díky :)
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12997
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od matal Moderátor »

Jestli to je pro ženskou,která nezávodí tak je to v poho,ten motor je neslabší motorizace co se do e36ky dával..cca 66kw
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
ELiLOBO
Registrovaný
Příspěvky: 1709
Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1327
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ELiLOBO »

kup jí dvoulitr šestivál:) nedám na něj dopustit:)
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#4 Příspěvek od michal09 »

Neslyšel jsem na 318 TDS zrovna chválu... Osobní zkušenosti nemám, takže nechci tady nějak rozumovat, jen říkam že se ke mě doneslo, že 18ka TDS nic moc (respektive asi nejhorší motor z 36 po všech stránkách), fakt ale nechci urazit majitele 18TDS!! :satisfied: ... A věřim že je i spousta velice dobrejch a spolehlivejch kousků, jen ke mě se donesly zprávy jen o těch špatnejch :( Sry, ale je to tak...
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#5 Příspěvek od bmwfil »

Pro matku po Tipu... paráda. Jen musí být v dobré kondici...
Atilak
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: ned 26.08.2007 00:00
Klubové ID: 1224

#6 Příspěvek od Atilak »

Neni to motor na zavodeni,ale na ten ucel to myslim staci.. Vem si nejakyho znamyho mechanika,kdyz najdes podle sebe dobrej kus a nech ho at se na to podiva.. Mas relativni jistotu,ze to bude dobry kus a jeste Ti pravdepodobne vyhandluje slevu, protoze najde na tom aute maly musky.. Hodne stesti pri vyberu..
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#7 Příspěvek od pepus »

hele ten motor neni fakt nic moc... byl zastaralej uz v dobe uvedeni, bych raci doporucil benzin 1.6/1.8 (a to jinak diesely doporucuju).
ma to vsechny nectnosti TDS 6V (problemy s cerpadly, netahne od spoda) a navic to moc nejede.
ted asi pichnu do vosiho hnizda :lol:, ale tvoji matce by se nejvic hodilo nejake SDI/TDI od VW se spotrebou 4.5 litru (kdyz mela tipo nepredpokladam ze hleda skvele jizdni vlastnosti)
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#8 Příspěvek od Slid »

Hele já mám 318TDS a jsem max spokojen.Na denní ježdění za pusu je dostačujicí a že bych byl brzdou provozu jsou jen kecy a že by 316 nebo 318 bylo nějaké dělo oproti 318TDS, to asi ne a žerou skoro stejně jak 6val,
318TDS motorově je stejně zastaralý jak 325TDS.Čili nechápu řeči o zastaralosti.
Mám ho přes 3 roky a najeto už 193tis a zatím žádný problém, dávám jen spotřebák.Ale podmínka je sehnat 318TDS ve skvělém stavu a to bude problém, protože dost jich je odlítaných uhoněných.Já se projel v několia 318TDS a věř že každý jede úplně jinak a jsou i kusy co jsou rádi že jedou.Pokud auto má na denní ježdění a není závodnice tak bych se toho vůbec nebál, protože pro stejný účel jsem ho kupoval i já.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#9 Příspěvek od michal09 »

Slid píše:Hele já mám 318TDS a jsem max spokojen.Na denní ježdění za pusu je dostačujicí a že bych byl brzdou provozu jsou jen kecy a že by 316 nebo 318 bylo nějaké dělo oproti 318TDS, to asi ne a žerou skoro stejně jak 6val,
318TDS motorově je stejně zastaralý jak 325TDS.Čili nechápu řeči o zastaralosti.
Mám ho přes 3 roky a najeto už 193tis a zatím žádný problém, dávám jen spotřebák.Ale podmínka je sehnat 318TDS ve skvělém stavu a to bude problém, protože dost jich je odlítaných uhoněných.Já se projel v několia 318TDS a věř že každý jede úplně jinak a jsou i kusy co jsou rádi že jedou.Pokud auto má na denní ježdění a není závodnice tak bych se toho vůbec nebál, protože pro stejný účel jsem ho kupoval i já.
Sem tušil Slide že se ozveš :D Sem psal že je i spousta vyjímek a jednou z nich je tvoje TDSko :wink: Ale jak si sám psal, spousta "malejch" TDS je na tom bledě a jsou rádi že jedou - přesně o takovym sem slyšel já a jen to poslal dál do éteru... Jen mě někdo předal zkušenosti a já jeho zkušenosti předám dál, když je řeč o 318TDS :wink:
Michall
Registrovaný
Příspěvky: 450
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: BEROUN
Klubové ID: 1243

#10 Příspěvek od Michall »

Díky chlapi za odpovědi.Matka s tím opravdu závodit nebude.Potřebuje auto s nízkou spotřebou a malou pojistkou,proto 1.8td.O autech vím celkem dost,protože se v nich neustále hrabu,mě šlo spíš o ten motor,jelikož sním nemám skušenosti.Sám jsem si před měsícem koupil 520i,proto jí chci taky uvrtat do Bmw,aby nebyl tak sám. :lol: A hlavně nic nepotěší víc než sousedská závist. :lol: :lol:
nehpo
Registrovaný
Příspěvky: 2320
Registrován: stř 27.10.2004 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 71

#11 Příspěvek od nehpo »

pro normalni klidnou jizdu je ten motor vpohode, dej si pozor na klasicky TDS problemy - cerpadlo, turbo a pokud je auto v dobrem stavu tak bych se toho nebal
Mirek
Registrovaný
Příspěvky: 205
Registrován: úte 27.07.2004 00:00
Bydliště: P10
Klubové ID: 1213

#12 Příspěvek od Mirek »

Slid píše:Hele já mám 318TDS a jsem max spokojen.Na denní ježdění za pusu je dostačujicí a že bych byl brzdou provozu jsou jen kecy a že by 316 nebo 318 bylo nějaké dělo oproti 318TDS, to asi ne a žerou skoro stejně jak 6val,
318TDS motorově je stejně zastaralý jak 325TDS.Čili nechápu řeči o zastaralosti.
Mám ho přes 3 roky a najeto už 193tis a zatím žádný problém, dávám jen spotřebák.Ale podmínka je sehnat 318TDS ve skvělém stavu a to bude problém, protože dost jich je odlítaných uhoněných.Já se projel v několia 318TDS a věř že každý jede úplně jinak a jsou i kusy co jsou rádi že jedou.Pokud auto má na denní ježdění a není závodnice tak bych se toho vůbec nebál, protože pro stejný účel jsem ho kupoval i já.
Slid je jediný spokojený majitel 1.8TDS, o kterém vím :) Jasně, je to proto, že on jediný má to auto neuhoněné. Není však náhoda, že jsou skoro všechny 1.8TDS uhoněné. Ten motor je sebevražda (měl jsem ho). Pořizovací ceny jsou přitom docela vysoké, takže kdybych se já osobně podruhé rozhodoval, jakou čtyřválcovou E36, raději koupím hezkou 1.6i nebo 1.8i (lépe M43 než M40), protože je z čeho vybírat, při klidné jízdě žerou taky poměrně málo (7-8l) a hlavně na rozdíl od 1.8TDS docela drží :) Jen u M40 je třeba hlídat rozvody a sprchování vačky.
hanzik
Registrovaný
Příspěvky: 347
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: Třinec
Klubové ID: 1251
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od hanzik »

Mirek píše:
Slid píše:Hele já mám 318TDS a jsem max spokojen.Na denní ježdění za pusu je dostačujicí a že bych byl brzdou provozu jsou jen kecy a že by 316 nebo 318 bylo nějaké dělo oproti 318TDS, to asi ne a žerou skoro stejně jak 6val,
318TDS motorově je stejně zastaralý jak 325TDS.Čili nechápu řeči o zastaralosti.
Mám ho přes 3 roky a najeto už 193tis a zatím žádný problém, dávám jen spotřebák.Ale podmínka je sehnat 318TDS ve skvělém stavu a to bude problém, protože dost jich je odlítaných uhoněných.Já se projel v několia 318TDS a věř že každý jede úplně jinak a jsou i kusy co jsou rádi že jedou.Pokud auto má na denní ježdění a není závodnice tak bych se toho vůbec nebál, protože pro stejný účel jsem ho kupoval i já.
Slid je jediný spokojený majitel 1.8TDS, o kterém vím :) Jasně, je to proto, že on jediný má to auto neuhoněné. Není však náhoda, že jsou skoro všechny 1.8TDS uhoněné. Ten motor je sebevražda (měl jsem ho). Pořizovací ceny jsou přitom docela vysoké, takže kdybych se já osobně podruhé rozhodoval, jakou čtyřválcovou E36, raději koupím hezkou 1.6i nebo 1.8i (lépe M43 než M40), protože je z čeho vybírat, při klidné jízdě žerou taky poměrně málo (7-8l) a hlavně na rozdíl od 1.8TDS docela drží :) Jen u M40 je třeba hlídat rozvody a sprchování vačky.
.Díky mirku za tvůj názor mám taky v plánu kupovat bmw a tvůj příspěvek mi moc pomohl.Dík
Michall
Registrovaný
Příspěvky: 450
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: BEROUN
Klubové ID: 1243

#14 Příspěvek od Michall »

Ješte jednou díky za vaše názory.Vím že by byl lepší benzín,protože většinou každý starý diesel je volítanej.Jenže matka chce prostě naftu,hold budu muset být při výberu opatrný.Nejlépe ho koupit v lednu při mínus patnácti,abych věděl jak startuje.Sám ještě nevím co se jí nakonec zalíbí,tak uvidíme,zatím díky.
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1127
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Slavisimo »

Osobne bych pro mamu vzal predohraba a bud TD,SDi,TDi...nic vic...Ted pro mamku budem kupovat Fabii SDi, spis nez E36...
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Jendix »

chtěl jsem se zeptat ,narazil jsem na e36 318i v celku v pěknym stavu, udržovaným.. :-D ale má to nalítáno 200 tis km, je to z německa

není 200 tis km na benzínovej motor moc? mám strach aby se to pak nesypalo?
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Klubové ID: 1463
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Pazdi »

u BMW imo 200k km nic není...přece jen nekupuješ nějakou plečku...ale každopádně zkouknout... :wink:
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#18 Příspěvek od michal09 »

Jendix píše:chtěl jsem se zeptat ,narazil jsem na e36 318i v celku v pěknym stavu, udržovaným.. :-D ale má to nalítáno 200 tis km, je to z německa

není 200 tis km na benzínovej motor moc? mám strach aby se to pak nesypalo?
Cože? 200tis. km (pravdivejch) neni vůbec moc, kor z německa, kde mají úplně jiný silnice a mívají auta velmi udžovaná. Jakej je to rok? a motor? Pokud to je např. 94 s motorem M43, tak 200tisíc je zajetý auto :wink:, klidně dalších 200tis. vydrží, ale samozdřejmě hrozně záleží jak se k autu budeš chovat a jestli je těch aktuáních 200tis pravdivejch, nestočenejch, což by taky v německu nemuselo bejt... 8)

A hlavně, nevybírej auto podle ujetech kilometrů, to je blbost, jsou důležitější věci :wink:
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Jendix »

michal09 píše:
Jendix píše:chtěl jsem se zeptat ,narazil jsem na e36 318i v celku v pěknym stavu, udržovaným.. :-D ale má to nalítáno 200 tis km, je to z německa

není 200 tis km na benzínovej motor moc? mám strach aby se to pak nesypalo?
Cože? 200tis. km (pravdivejch) neni vůbec moc, kor z německa, kde mají úplně jiný silnice a mívají auta velmi udžovaná. Jakej je to rok? a motor? Pokud to je např. 94 s motorem M43, tak 200tisíc je zajetý auto :wink:, klidně dalších 200tis. vydrží, ale samozdřejmě hrozně záleží jak se k autu budeš chovat a jestli je těch aktuáních 200tis pravdivejch, nestočenejch, což by taky v německu nemuselo bejt... 8)

A hlavně, nevybírej auto podle ujetech kilometrů, to je blbost, jsou důležitější věci :wink:
no vzhledově se zdá supr.. viděl jsem asi šest fotek.. sice nic moc výbava.. ale na tom mi moc nesejde, jde mi hlavně o to aby to technicky bylo v cajku jinak je to 8/96 tak nevim co je to za motor, myslim že asi M40, ale jistej si nejsem, pak jsem narazil ještě na jedno 1,8tds, ještě v lepším stavu, taky z němec, viděl jsem ho na vlastní oči.. ale je tam problém s motorem.. radši bych právě naftu, ale co jsem si početl.. benzín bude asi lepší, spotřeba tak o litr více oproti naftě.. a hlavně je to spolehlivější..
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#20 Příspěvek od michal09 »

Jendix píše:
michal09 píše:
Jendix píše:chtěl jsem se zeptat ,narazil jsem na e36 318i v celku v pěknym stavu, udržovaným.. :-D ale má to nalítáno 200 tis km, je to z německa

není 200 tis km na benzínovej motor moc? mám strach aby se to pak nesypalo?
Cože? 200tis. km (pravdivejch) neni vůbec moc, kor z německa, kde mají úplně jiný silnice a mívají auta velmi udžovaná. Jakej je to rok? a motor? Pokud to je např. 94 s motorem M43, tak 200tisíc je zajetý auto :wink:, klidně dalších 200tis. vydrží, ale samozdřejmě hrozně záleží jak se k autu budeš chovat a jestli je těch aktuáních 200tis pravdivejch, nestočenejch, což by taky v německu nemuselo bejt... 8)

A hlavně, nevybírej auto podle ujetech kilometrů, to je blbost, jsou důležitější věci :wink:
no vzhledově se zdá supr.. viděl jsem asi šest fotek.. sice nic moc výbava.. ale na tom mi moc nesejde, jde mi hlavně o to aby to technicky bylo v cajku jinak je to 8/96 tak nevim co je to za motor, myslim že asi M40, ale jistej si nejsem, pak jsem narazil ještě na jedno 1,8tds, ještě v lepším stavu, taky z němec, viděl jsem ho na vlastní oči.. ale je tam problém s motorem.. radši bych právě naftu, ale co jsem si početl.. benzín bude asi lepší, spotřeba tak o litr více oproti naftě.. a hlavně je to spolehlivější..
To máš pravdu, benzín bude spolehlivější než TDSo, slespoň v 18tce a benzín je živější a já s ním jezdím mezi 8 a 9l na sto, což jde...Jinak pokud je to rok 96, tak to nemůže bejt M40, ten se dělal jen do roku 93, pak nastoupil modernější M43 s rozvodovým řetězem, ale na toto téma se toho tady taky napsalo dost... :wink: Takže pokud vypadá supr, jak píšeš, je to 96ka a má nalítáno 200tis, tak bych se toho opravdu vůbec nebál, záleží jaká je cenovka, kdyžtak nahoď odkaz na foto...
Odpovědět