Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zadokolka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
hanzik
Registrovaný
Příspěvky: 347
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od hanzik »

Zdravím pánové

Mám 1 blbej dotaz,BMW je zadokolka a co zadokolka na sněhu.JA vím že srovnávám něco absolutně nesrovnatelného,jezdil jsem ve škodovce120 což je zadokolka ale s motorem vzadu čili poháněná kola byla furt zatížená takže super,ale co BMW??Nahon vzadu motor v předu jak se s tím jezdí na sněhu???Chápu že podvozek,je 10000000 krát lepší.JAké je teda BMW na sněhu???Asi tam bude velke plus v rozložení váhy vozidla co???

PS: opravdu si uvědomuji že š120 je hrouda šrotu na kolech oproti BMW.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od matal Moderátor »

Baworáci jsou vyvážení 50x50%
Způsob jízdy je prakticky stejný jaku u Š 120,prostě jedeš bokem.. :wink: :)
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od RedBaron »

Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.
khonza318
Registrovaný
Příspěvky: 518
Registrován: stř 21.12.2005 01:00
Bydliště: štěpánov u olomouce

#4 Příspěvek od khonza318 »

RedBaron píše:Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.


plně souhlasím

kvalitní gumy a hodně citu s plynem a projedeš s bawem všechno a budeš se u toho královsky bavit.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od RuDoSh »

khonza318 píše:
RedBaron píše:Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.


plně souhlasím

kvalitní gumy a hodně citu s plynem a projedeš s bawem všechno a budeš se u toho královsky bavit.


jeste bych doplnil ze by tu gumy mely byt nove, ne Xlet stare jete i kdyz s dobrym vzorkem..... jinak vsechno souhlasi :-)
polly1
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: pon 22.01.2007 01:00
Bydliště: Nýřany city

#6 Příspěvek od polly1 »

přesně tak :wink: jenom si to užíváš.. na sněhu sem jezdil bokem už s lada 1600 :lol: jde jen o plyn a umět kroutit volantem,s bmw je to skoro stejný,jen se o dost líp ovládá..
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od RedBaron »

RuDoSh píše:jeste bych doplnil ze by tu gumy mely byt nove, ne Xlet stare jete i kdyz s dobrym vzorkem..... jinak vsechno souhlasi :-)


To potvrzuju. Když jsem loni jel v břečce na starých zimních pneu ještě po minulém majiteli mého střepu přezout gumy, hrabalo auto i na čtyřku i navzdory 5mm vzorku. Když jsem přezul na nové měkoučké zimní Dunlopky, tak byl problém protočit na jedničku kola, auto jenom vystartovalo vpřed, byl to rozdíl jako mezi letními a zimními :D
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#8 Příspěvek od JIP »

Já mám na zimu ASC, to Šáde měla standartně jenom M-Paketu, ne? :lol:
hanzik
Registrovaný
Příspěvky: 347
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od hanzik »

Díky moc chlapi za názory a rady... s řízením v zimě jsem problémy nikdy neměl, zimu jsem si vždy užíval.Hodně jste mě uklidnili už se těším až se svezu.
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od patras Čestný člen »

neni nic lepsiho nez zadokolka na snehu .. je to strasna sranda :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od psena »

patras píše:neni nic lepsiho nez zadokolka na snehu .. je to strasna sranda :)

Sranda?Ja to teda vzdy, kdyz vyjizdim zakravit beru smrtelne vazne :D
Ranger_Zx
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: stř 24.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Ranger_Zx »

hehe zima, loni jsem jel s kamosem co ma 4x4 "zakravit" na snehu a mel jsem jeste neprezuto z letnich skoro-slicku byla to velka bzunda, z podzemni garaze jsem jeste vyjel, ale z prvni krizovatky uz jsem neodjel, ani tam, ani zpet :), tak jsem mu brnknul aby se vratil a drcl me, dojel jsem zpet ke garazi, pipl kartou, zavora se zvedla a ja jen bzzm, bzzm, malem sem se nerozjel ani do te garaze ze to pred ni bylo zamrzle :)

pak jsem prezul na nic moc zimaky a najednou no problem celou zimu
Odpovědět