Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zadokolka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 347
- Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím pánové
Mám 1 blbej dotaz,BMW je zadokolka a co zadokolka na sněhu.JA vím že srovnávám něco absolutně nesrovnatelného,jezdil jsem ve škodovce120 což je zadokolka ale s motorem vzadu čili poháněná kola byla furt zatížená takže super,ale co BMW??Nahon vzadu motor v předu jak se s tím jezdí na sněhu???Chápu že podvozek,je 10000000 krát lepší.JAké je teda BMW na sněhu???Asi tam bude velke plus v rozložení váhy vozidla co???
PS: opravdu si uvědomuji že š120 je hrouda šrotu na kolech oproti BMW.
Mám 1 blbej dotaz,BMW je zadokolka a co zadokolka na sněhu.JA vím že srovnávám něco absolutně nesrovnatelného,jezdil jsem ve škodovce120 což je zadokolka ale s motorem vzadu čili poháněná kola byla furt zatížená takže super,ale co BMW??Nahon vzadu motor v předu jak se s tím jezdí na sněhu???Chápu že podvozek,je 10000000 krát lepší.JAké je teda BMW na sněhu???Asi tam bude velke plus v rozložení váhy vozidla co???
PS: opravdu si uvědomuji že š120 je hrouda šrotu na kolech oproti BMW.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 518
- Registrován: stř 21.12.2005 01:00
- Bydliště: štěpánov u olomouce
RedBaron píše:Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.
plně souhlasím
kvalitní gumy a hodně citu s plynem a projedeš s bawem všechno a budeš se u toho královsky bavit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
khonza318 píše:RedBaron píše:Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.
plně souhlasím
kvalitní gumy a hodně citu s plynem a projedeš s bawem všechno a budeš se u toho královsky bavit.
jeste bych doplnil ze by tu gumy mely byt nove, ne Xlet stare jete i kdyz s dobrym vzorkem..... jinak vsechno souhlasi

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
RuDoSh píše:jeste bych doplnil ze by tu gumy mely byt nove, ne Xlet stare jete i kdyz s dobrym vzorkem..... jinak vsechno souhlasi
To potvrzuju. Když jsem loni jel v břečce na starých zimních pneu ještě po minulém majiteli mého střepu přezout gumy, hrabalo auto i na čtyřku i navzdory 5mm vzorku. Když jsem přezul na nové měkoučké zimní Dunlopky, tak byl problém protočit na jedničku kola, auto jenom vystartovalo vpřed, byl to rozdíl jako mezi letními a zimními

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 220
- Registrován: stř 24.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
hehe zima, loni jsem jel s kamosem co ma 4x4 "zakravit" na snehu a mel jsem jeste neprezuto z letnich skoro-slicku byla to velka bzunda, z podzemni garaze jsem jeste vyjel, ale z prvni krizovatky uz jsem neodjel, ani tam, ani zpet
, tak jsem mu brnknul aby se vratil a drcl me, dojel jsem zpet ke garazi, pipl kartou, zavora se zvedla a ja jen bzzm, bzzm, malem sem se nerozjel ani do te garaze ze to pred ni bylo zamrzle
pak jsem prezul na nic moc zimaky a najednou no problem celou zimu


pak jsem prezul na nic moc zimaky a najednou no problem celou zimu