Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

tlak v pneu 18"

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Zave »

ciao... na kolik foukate 18" pneu? popr primo 225/40/18 na 8"rafku na e36 touru s cajovou sadou 4šálků :D
lucasoE30
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: ned 01.10.2006 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od lucasoE30 »

Spodní hranice je 2.5atm, pod ní už se guma rozvaluje, ale zase jde o rychlost. Po praze se dá i 2.2atm, aby to tolik nemlátilo do volantu. Na dálnici nad 160km/h 3.0-3.5 atm. Další faktor je zatížení vozidla, když máš v gumě 2.5, je rozdíl jestli tam jedeš sám nebo v pěti. Vetšina lidí to ale neřeší.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

kurna, proc to nenapsali soudruzi do navodu ... :x :)

spis by me zajimalo jestli maji e46ky v tabulce v navodu nebo na futrách dveří tyhle kola tak ty udaje....
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#4 Příspěvek od kosh »

lucasoE30 píše:Spodní hranice je 2.5atm, pod ní už se guma rozvaluje, ale zase jde o rychlost. Po praze se dá i 2.2atm, aby to tolik nemlátilo do volantu. Na dálnici nad 160km/h 3.0-3.5 atm. Další faktor je zatížení vozidla, když máš v gumě 2.5, je rozdíl jestli tam jedeš sám nebo v pěti. Vetšina lidí to ale neřeší.
3,0 - 3,5 ses posral ne


Do emka na tenhle rozměr foukám na předek 2,3, ale to mám litinový těžký šestiválec. Ty by ses měl pohybovat nad 2,0
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Huska »

tak nevím sice mám jen 225/45/17 a foukám 2,8 (tedy alespon to ukazuje manometr na pumpě) předek i zadek a sjíždí se mi naprosto rovnoměrně.... tudíš bych řekl že 18" bude potřebovat víc... předek bych kvůli R4 foukal stejně jak já, zadek víc ... 3,0 :oops: ještě tedy mám zkušenost z minulých pneu že michelin potřeboval mín 2,6 než ted continental 2,8 ... spíše to chce sledovat a měřit až najdeš správný tlak
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od droban »

ja to foukam od 2.3 do 2.5 245/35 R18 a naprosto v poradku :D
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#7 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Ja je foukal 2,8-3,0...
N54 PWR
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Zave »

ja ted mam na predku asi 2,2 a opticky a funkcne se to zda byt dobre... ale zatim nevim jak se to bude sjizdet.. :)
ale dnes stejne asi uz vystridam 15kama zimakama :x
lucasoE30
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: ned 01.10.2006 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od lucasoE30 »

No jestli mi chceš tvrdit že když do gumy nafoukám např.2,2, tak že je jedno jestli jedu 90 nebo 180? Dost aut především ty sportovní mají dané v příručkách že nad 160km/h nebo sportovní jízdě se má foukat až 3.5. Zkus na dálnici zavlnit autem ve 160 s 2 atm a 3atm, auto se chová uplně jinak. Ale nevím co má psaná M3. Já mám na autě 195/45/16 a foukám to 2.5-2.7. Tohle jsem si nevymyslel, dělal jsem 7 let v gumárně. Například pirelli doporučuje hustit rozměr 185/60/14 2.5 atm což nikdo nedělá protože je to moc tvrdý. Lidi jsou schopný hustit do 19" v profilu 30nebo 25, 2 atm a nevysvětlíš jim že je to uplně jedno protože s tak nízkou gumou to bude tvrdý tak či tak. Pak přijedou a diví se že mají s boku centimetrové praskliny, nebo je rozválená a uchází, ikdyž na první pohled gumě nic není.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Zave »

no proto sem se ptal na kolik to mam foukat paneboze... :roll: tak mi hned nenadavej kdyz sem napsal ze mam momentalne 2,2.... :roll:
lucasoE30
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: ned 01.10.2006 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od lucasoE30 »

Promiň to nebylo na tebe ale KOSHE. Každý ať si jezdí na tlaku který má vyzkoušený.
320i
Registrovaný
Příspěvky: 1528
Registrován: úte 06.06.2006 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 665
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od 320i »

Zave píše:kurna, proc to nenapsali soudruzi do navodu ... :x :)..
a ty je(18") mas napsany vTP ze je tam muzes dat?
tak presne proto to soudruzi nedali do navodu...
jinak ja mam 17" 2,7F a 2,3R
JFK Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4718
Registrován: pát 15.03.2002 01:00
Bydliště: Lhota
Klubové ID: 2

#13 Příspěvek od JFK Čestný člen »

Zalezi jak je auto zatizene... take zalezi jestli je tezsi predek nebo zadek (treba predokolky nebo jinak vyvazena nebo nalozena auta)... pokud v aute jezdej dva lidi tak staci 2.2-2.5, nalozene auto se muze foukat i 2.8 ale vic bych nedaval... to bych v kufru musel vozit 1/2 tuny naklad abych nafoukal na zadek 3.0 bary... 17", 18"- to je jedno... a ze nekdo jede po dalnici 180+? no a? ta pneu se vic zahriva a ten tlak je v zahrate gume po jizde potom treba i 3.5 ale za studena by to melo byt v norme... a na sjizdeni pneu ma daleko vetsi vliv geometrie nez jestli foukas 2.2 nebo 2.6... ale 3 a vic je urcite kravina...
JFK Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4718
Registrován: pát 15.03.2002 01:00
Bydliště: Lhota
Klubové ID: 2

#14 Příspěvek od JFK Čestný člen »

lucasoE30 píše:No jestli mi chceš tvrdit že když do gumy nafoukám např.2,2, tak že je jedno jestli jedu 90 nebo 180? Dost aut především ty sportovní mají dané v příručkách že nad 160km/h nebo sportovní jízdě se má foukat až 3.5. Zkus na dálnici zavlnit autem ve 160 s 2 atm a 3atm, auto se chová uplně jinak. Ale nevím co má psaná M3. Já mám na autě 195/45/16 a foukám to 2.5-2.7. Tohle jsem si nevymyslel, dělal jsem 7 let v gumárně. Například pirelli doporučuje hustit rozměr 185/60/14 2.5 atm což nikdo nedělá protože je to moc tvrdý. Lidi jsou schopný hustit do 19" v profilu 30nebo 25, 2 atm a nevysvětlíš jim že je to uplně jedno protože s tak nízkou gumou to bude tvrdý tak či tak. Pak přijedou a diví se že mají s boku centimetrové praskliny, nebo je rozválená a uchází, ikdyž na první pohled gumě nic není.
zadne sportovni auto tohle v navodu nema... vsechna sportovni auta ktera se bezne prodavaji jsou urcena do bezneho provozu a zadny vyrobce nenabada majitele k tomu aby jezdil 160 nebo nevim kolik... a jak jsem napsal jinde, rychlost nema vliv na to kolik mas foukat pneu... pokud vyrobce auta doporucuje u daneho rozmeru 2.5 baru tak to tak proste je, s ohledem na hmotnost vozu, geometrii, podvozek, hmotnostni zatizeni atd... na race se bezne dava mensi tlak diky tomu ze pri vetsim zatizeni pneu se tlak zveda diky teplote pneu a naopak by mohlo hrozit to ze se plast poskodi vlivem vysokych teplot a tlaku...
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Zave »

320i píše:
Zave píše:kurna, proc to nenapsali soudruzi do navodu ... :x :)..
a ty je(18") mas napsany vTP ze je tam muzes dat?

co to je muzes? :) je rozdil v pojmu muzes a chces :D
ja tam mam taky akorat nejaky 17ky a pak asi kilometr pismenek o tom jaky pneu a znacky a modely apod
porsacek
Registrovaný
Příspěvky: 456
Registrován: úte 11.07.2006 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 787

#16 Příspěvek od porsacek »

17 215/40 r 17 wanlli sp w doporuceny tlak 2.8 bar :D
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#17 Příspěvek od ajfel »

ja mam na 5ce v papirech (teda na karoserii na samolepce) vzadu 3,2 (pri plnem zatizeni) na 16'' kolech ...
takze asi zadna hruza ...
petr :)
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#18 Příspěvek od srle »

hele, ten tlak nemusi byt na setinku presne.

dej dopredu 2,5 a vzadu 3,0 na 4panacky a jeden kufr

a dopredu 2,8 a vzadu 3,5 na 5 panacku a spoustu kufru


tak to budes mit urcite predpisovy. jinak klidne muzes tlakovat dle 17´-tek. nic tim nezkazis.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Zave »

diky za rady a tipy :)
uz sem prezul na zimni balony :(
takze s 18kama budu laborovat nejspis az na jare :(
zool
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav / Praha

#20 Příspěvek od zool »

me by taky zajimalo kolik si fouknout 215/45 17ky, mam e36 sedana 1,8 v navodu je 1,8 predek a 2,2 zadek pri dvou lidech coz nechapu proc vepredu tak malo, dyz je tam motor??? v pneuservisu mi rikali ze to je pic0vina tam davat tak malo....proc to teda od vyrobce je takle napsany :?:
Odpovědět