Jak jste na tom vy a vaše okolí se spolehlivostí nafta - benzín? A navíc přece jen zvuk z R6 benzin je pořád nenapodobitelný!
Benzín v nafta - spolehlivost
-
Dave
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Klubové ID: 469
Po tom co mi odešlo turbo, a dalším lidem kolem taky turba, vstřiky, váhy vzduchu tak si přestávám myslet že je diesel až tak výhodný! Cena auta většinou vyšší a nižší spotřeba se velmi lehce ztratí když na vás začnou sypat ceny za turba, váhy a vstřiky. Je to čistě zacházením nebo je to běžné? Dát tomu můžu až když je to opravdu zahřáté a potom zas dochlazovat turbo, na krátké trasy je motor pořád studený
Jak jste na tom vy a vaše okolí se spolehlivostí nafta - benzín? A navíc přece jen zvuk z R6 benzin je pořád nenapodobitelný!
Jak jste na tom vy a vaše okolí se spolehlivostí nafta - benzín? A navíc přece jen zvuk z R6 benzin je pořád nenapodobitelný!
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
-
Dave
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Klubové ID: 469
-
vally
- Registrovaný
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 25.03.2003 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 567
-
Baxon
- Registrovaný
- Příspěvky: 2225
- Registrován: pon 14.04.2003 00:00
- Bydliště: Bedřichov
- Klubové ID: 208
tohle je známa věc: benzín = vyšší spotřeba, nafta = vyšší provozní náklady. Na dobrýho diesla musíš mít štěstí, u benzínu je to vesměs jedno.Dave píše:Po tom co mi odešlo turbo, a dalším lidem kolem taky turba, vstřiky, váhy vzduchu tak si přestávám myslet že je diesel až tak výhodný! Cena auta většinou vyšší a nižší spotřeba se velmi lehce ztratí když na vás začnou sypat ceny za turba, váhy a vstřiky. Je to čistě zacházením nebo je to běžné? Dát tomu můžu až když je to opravdu zahřáté a potom zas dochlazovat turbo, na krátké trasy je motor pořád studený![]()
Jak jste na tom vy a vaše okolí se spolehlivostí nafta - benzín? A navíc přece jen zvuk z R6 benzin je pořád nenapodobitelný!
-
major
- Registrovaný
- Příspěvky: 1117
- Registrován: stř 06.04.2005 00:00
- Bydliště: UL
- Klubové ID: 677
Tyto problémy budou zcela jistě ještě přetrvávat, s vývojem nových materiálů a technologií se bude životnost turba posouvat. Ale vem si, že se jedná o mechanismus, který točí několik desítek tisíc otáček za minutu a pracuje za vysokých teplot. Tedy naprosto extrémní podmínky. Zde se jednoznačně na životnosti projeví jak se k tomu kdo chová a krátké jízdy (tedy časté ohřátí a následné ochlazení) tomu rozhodně příliš dobře nedělá. Tento systém jízdy bývá poměrně častým zdrojem pro výskyt trhlin a následných únavových lomů ve struktuře materiálu.
Co se týče vstřiků tak zde se jednoznačně jedná o podcenění kvality pohonných hmot na určitých trzích, již při konstrukci a vývoji vstřikovačů, zejména u systému common rail. Nejvíce namáhané jsou dýzy ve vysokotlaké části vstřikovače a dokud tato součást nebude vyměnitelná samostatně, bude oprava vždy drahá záležitost. Výměna a otestování vstřikovače také není zrovna levné neb je k tomu nutné drahé speciální vybavení a postupy. Vyplívá z toho tedy i drahé školení příslušného pracovníka přímo u výrobce vstřikovačů což jsou v současnosti Bosch, Siemens a Delphi. Myslím, že sady na repase vstřikovačů dělá v současnosti jen Bosch.
Když se to vezme suma sumárum, tak cena MN není až tak rozdílná a v případě, že by se srovnali výše spotřebních daní na oba druhy PHM, tak by byla MN ve výsledku dokonce dražší než BA. Ostatně v některých zemích tomu tak také je. Náklady na servis (nižší výměnné lhůty olejů atd.) a opravy jsou u Dieselů stále o dost vysší než u benzínů a obzvláště výrazný rozdíl je u vozů s více nalítanými km, což je prakticky velká většina dovozů. U nových aut mě třeba štve naprosto nesmyslná obchodní politika automobilek daná oblibou dieselů v EU a též vyšší ceny těchto vozů v bazarech. Pak už tedy hovoří pro diesely pouze spotřeba a to si pak každý musí spočítat sám zda se mu to vyplatí či ne. Mě se to třeba v současnosti určitě nevyplatí.
Co se týče vstřiků tak zde se jednoznačně jedná o podcenění kvality pohonných hmot na určitých trzích, již při konstrukci a vývoji vstřikovačů, zejména u systému common rail. Nejvíce namáhané jsou dýzy ve vysokotlaké části vstřikovače a dokud tato součást nebude vyměnitelná samostatně, bude oprava vždy drahá záležitost. Výměna a otestování vstřikovače také není zrovna levné neb je k tomu nutné drahé speciální vybavení a postupy. Vyplívá z toho tedy i drahé školení příslušného pracovníka přímo u výrobce vstřikovačů což jsou v současnosti Bosch, Siemens a Delphi. Myslím, že sady na repase vstřikovačů dělá v současnosti jen Bosch.
Když se to vezme suma sumárum, tak cena MN není až tak rozdílná a v případě, že by se srovnali výše spotřebních daní na oba druhy PHM, tak by byla MN ve výsledku dokonce dražší než BA. Ostatně v některých zemích tomu tak také je. Náklady na servis (nižší výměnné lhůty olejů atd.) a opravy jsou u Dieselů stále o dost vysší než u benzínů a obzvláště výrazný rozdíl je u vozů s více nalítanými km, což je prakticky velká většina dovozů. U nových aut mě třeba štve naprosto nesmyslná obchodní politika automobilek daná oblibou dieselů v EU a též vyšší ceny těchto vozů v bazarech. Pak už tedy hovoří pro diesely pouze spotřeba a to si pak každý musí spočítat sám zda se mu to vyplatí či ne. Mě se to třeba v současnosti určitě nevyplatí.
-
320i
- Registrovaný
- Příspěvky: 1528
- Registrován: úte 06.06.2006 00:00
- Bydliště: ČB
- Klubové ID: 665
tak jako pitomec si pulhodinu lámu hlavu jaky ze to bago ma R6...Dave píše:
Jak jste na tom vy a vaše okolí se spolehlivostí nafta - benzín? A navíc přece jen zvuk z R6 benzin je pořád nenapodobitelný!
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
-
kosh
- Registrovaný
- Příspěvky: 2393
- Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
- Bydliště: Albrechtice
- Klubové ID: 238
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
-
matal
- Moderátor
- Příspěvky: 13023
- Registrován: pon 23.08.2004 00:00
- Bydliště: Tišnov
- Klubové ID: 119
