Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Benzín v nafta - spolehlivost

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Klubové ID: 469
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Dave »

Po tom co mi odešlo turbo, a dalším lidem kolem taky turba, vstřiky, váhy vzduchu tak si přestávám myslet že je diesel až tak výhodný! Cena auta většinou vyšší a nižší spotřeba se velmi lehce ztratí když na vás začnou sypat ceny za turba, váhy a vstřiky. Je to čistě zacházením nebo je to běžné? Dát tomu můžu až když je to opravdu zahřáté a potom zas dochlazovat turbo, na krátké trasy je motor pořád studený :-)

Jak jste na tom vy a vaše okolí se spolehlivostí nafta - benzín? A navíc přece jen zvuk z R6 benzin je pořád nenapodobitelný!
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

castecne to tak je .-) takze kdyz litas jen od baraku do prace 1km, asi to tak bude... pokud valis na delsi trasu, vsimnes si rozdilu v zastavkach u pump :-) a zvuk novych Bwm dieslu mi prijde v poho, takovy nasrany mruceni :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Klubové ID: 469
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Dave »

No jo, k mladé to mám 5 kiláků a práce to samé. Mám na mysli produkci v letech 99-02. Nové diesly co se týče zvuku :respect: i když myslím že neduhy budou přetrvávat (turba, váhy, vstřiky).
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 567
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od vally »

Já jsem kvůli tomu prodal TDS-o.... Jezdil jsem hodně po městě a to pro turbodiesela moc neni... Ale musim uznat, že mělo krásnej zvuk.....daleko hezčí než benzín...
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Klubové ID: 208
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Baxon »

Dave píše:Po tom co mi odešlo turbo, a dalším lidem kolem taky turba, vstřiky, váhy vzduchu tak si přestávám myslet že je diesel až tak výhodný! Cena auta většinou vyšší a nižší spotřeba se velmi lehce ztratí když na vás začnou sypat ceny za turba, váhy a vstřiky. Je to čistě zacházením nebo je to běžné? Dát tomu můžu až když je to opravdu zahřáté a potom zas dochlazovat turbo, na krátké trasy je motor pořád studený :-)

Jak jste na tom vy a vaše okolí se spolehlivostí nafta - benzín? A navíc přece jen zvuk z R6 benzin je pořád nenapodobitelný!
tohle je známa věc: benzín = vyšší spotřeba, nafta = vyšší provozní náklady. Na dobrýho diesla musíš mít štěstí, u benzínu je to vesměs jedno.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#6 Příspěvek od major »

Tyto problémy budou zcela jistě ještě přetrvávat, s vývojem nových materiálů a technologií se bude životnost turba posouvat. Ale vem si, že se jedná o mechanismus, který točí několik desítek tisíc otáček za minutu a pracuje za vysokých teplot. Tedy naprosto extrémní podmínky. Zde se jednoznačně na životnosti projeví jak se k tomu kdo chová a krátké jízdy (tedy časté ohřátí a následné ochlazení) tomu rozhodně příliš dobře nedělá. Tento systém jízdy bývá poměrně častým zdrojem pro výskyt trhlin a následných únavových lomů ve struktuře materiálu.
Co se týče vstřiků tak zde se jednoznačně jedná o podcenění kvality pohonných hmot na určitých trzích, již při konstrukci a vývoji vstřikovačů, zejména u systému common rail. Nejvíce namáhané jsou dýzy ve vysokotlaké části vstřikovače a dokud tato součást nebude vyměnitelná samostatně, bude oprava vždy drahá záležitost. Výměna a otestování vstřikovače také není zrovna levné neb je k tomu nutné drahé speciální vybavení a postupy. Vyplívá z toho tedy i drahé školení příslušného pracovníka přímo u výrobce vstřikovačů což jsou v současnosti Bosch, Siemens a Delphi. Myslím, že sady na repase vstřikovačů dělá v současnosti jen Bosch.
Když se to vezme suma sumárum, tak cena MN není až tak rozdílná a v případě, že by se srovnali výše spotřebních daní na oba druhy PHM, tak by byla MN ve výsledku dokonce dražší než BA. Ostatně v některých zemích tomu tak také je. Náklady na servis (nižší výměnné lhůty olejů atd.) a opravy jsou u Dieselů stále o dost vysší než u benzínů a obzvláště výrazný rozdíl je u vozů s více nalítanými km, což je prakticky velká většina dovozů. U nových aut mě třeba štve naprosto nesmyslná obchodní politika automobilek daná oblibou dieselů v EU a též vyšší ceny těchto vozů v bazarech. Pak už tedy hovoří pro diesely pouze spotřeba a to si pak každý musí spočítat sám zda se mu to vyplatí či ne. Mě se to třeba v současnosti určitě nevyplatí.
320i
Registrovaný
Příspěvky: 1528
Registrován: úte 06.06.2006 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 665
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od 320i »

Dave píše:
Jak jste na tom vy a vaše okolí se spolehlivostí nafta - benzín? A navíc přece jen zvuk z R6 benzin je pořád nenapodobitelný!
tak jako pitomec si pulhodinu lámu hlavu jaky ze to bago ma R6... 8O už sem si i myslel že tim chceš říct YZF-R6 a že chceš srovnávat zvuk.. :roll: a ona "R" jako Řada... :oops: pitomec to sem... :sad2: :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

nicméně nový diesely nemaj s benzínama konkurenci
viz
325TDS E36 - 105kW
320i E36 tuším 107kW

320d 115 kW
320i 110 kW

jestli es nepletu,
prostě nafta již benzín předčila.
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#9 Příspěvek od kosh »

ale nekecej
E46 - 3,2 - 343k benal
E46 - 3,0 - 204k ropa
:D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

kosh píše:ale nekecej
E46 - 3,2 - 343k benal
E46 - 3,0 - 204k ropa
:D

:D :D :D :D
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12995
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matal Moderátor »

JaraX píše:
kosh píše:ale nekecej
E46 - 3,2 - 343k benal
E46 - 3,0 - 204k ropa
:D

:D :D :D :D
:cool2:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Odpovědět