Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 323i dotaz ohledne motoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Maranelo
Registrovaný
Příspěvky: 248
Registrován: pát 11.04.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Maranelo »

Cauves prosim mam dotazek :oops:
soused si chce koupit E36 323i coz je vlastne 2.5 a nekdo mu rekl ze tyhle motory stojej za hovno ze se serou atd... :roll: at se na to auto vysere :roll: tak me kamos poprosil abych se na to nekde poptal. Jak je to tedy s timhle motorem a spolehlivosti atd...
Diky moc :wink:
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#2 Příspěvek od P-J »

Je to klasický šestiválcový motor od BMW a to mluví za vše. Navíc má na svůj objem dost malý výkon, takže není ani nijak extra namáhaný.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

to ze se udava 23 misto 25 je tim ze ma nizsi vykon ale zustal stejny tocak, coz je hlavni tim padem to jede suprove a tim i o dost nizsi spotrebu... myslim ze pomer vykon spotreba je to uplne supr!!! :wink:
je to takzvany dvaapullitr se snizenym vykonem 8)
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#4 Příspěvek od Martinéz »

reknete mi, k cemu by byla 328i kdyby 323i mela vykon jako predchozi 2.5? takhle je to myslim idealni stupen mezi 320i a 328i a ze ma na 170k objem 2,5 je jedine dobre..vzhledem ke spotrebe, zivotnosti atd..

a 170k na 2,5 mi nepripada vubec malo, je to rekl bych standart ve srovnani s konkurenci..
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Zave »

2,5 a 2,8 ma sic stejnej vykon ale jinej tocak!! a tlak do sedacek je nesrovnatelnej!!! :wink:
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#6 Příspěvek od Martinéz »

nesrovnatelnej? no..prave proto, ze 328i je nastupce 325ky v novy generaci sestivalcu, je 323i uplne logickej kompromis mezi 2.8 a 2.0. Racionalni rozsireni palety..
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Zave »

tak tak... x23 je dost dobra, vejde se do ruca apod ale s x28 je nesrovnatelna... ale ta zase nejde do ruca :wink: to ji dost ubira na hodnote... :roll: nechapu proc se na to nemuzou vysrat.. :?
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od patras Čestný člen »

takze z toho vypliva .. sehnat dobrou 323 s defektnim motorem .. sehnat dorej 328 motor s defektni karoserii a zpachtit z toho defektni a dobry auto :) ... benka poznaj hovno a za povinny na dvapul si jezdit v dvaosme :) .. navic se samosvorem .
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od psena »

323 jezdi opravdu dobre, je to nastejno podle me s 325+ vyrazne nizsi spotreba.
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#10 Příspěvek od pepus »

323i mel otec v automatu a po praze jezdil za 11 litru. a na tlak do sedacek a jeceni matky si ze sveho mladi vzpominam dobre :))
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK
Klubové ID: 155

#11 Příspěvek od adam »

pepus píše:323i mel otec v automatu a po praze jezdil za 11 litru. a na tlak do sedacek a jeceni matky si ze sveho mladi vzpominam dobre :))
to me tesi, uz to vypadalo ze je 323 uplne k nicemu a vubec nejede 8O
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Huska »

mám 323i a když jsem kupoval tak jsem volil 325i nebo 323i (projel jsem 19 aut) a řeknu jen toto:
zrychlení 0-100 .. o 0,1s pomalejší (v praxi je to o řidiči)
zátah od spodu ..... 325 musíš víc točit aby jely steně
spotřeba ...... 323i o dobré 2litry mín při stejné jízdě město, na dálkové je rozdíl do litru
najít dobrou M50 vanos je docela problém kdežto na M52 ve zcela zbídačeném stavu jsem nenarazil
u 323i máš vetšinou lepší výbavu
zatím většina věcí hrála pro 323i, ale vše je většinou vykoupeno cenou kdy je 323 leckdy nepoměrně dražší
Každopádně dnes jsem velice rád jak jsem vybral
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Huška má to samý, co já a je vidět, že je spokojenej jako já. TEn, kdo řekl, že je 323i na hovno, je sám na hovno, až ho potkám, dám mu do držky :twisted:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#14 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Zave píše:2,5 a 2,8 ma sic stejnej vykon ale jinej tocak!! a tlak do sedacek je nesrovnatelnej!!! :wink:
ani vykon ani tocak nemaj stejne :-) vykon a tocak jsou v podstate dve stejny veci :-)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#15 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Speedy píše:Huška má to samý, co já a je vidět, že je spokojenej jako já. TEn, kdo řekl, že je 323i na hovno, je sám na hovno, až ho potkám, dám mu do držky :twisted:
dej pak vedet, ja to natocim :D
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#16 Příspěvek od P-J »

LOPOLO píše:
Zave píše:2,5 a 2,8 ma sic stejnej vykon ale jinej tocak!! a tlak do sedacek je nesrovnatelnej!!! :wink:
ani vykon ani tocak nemaj stejne :-) vykon a tocak jsou v podstate dve stejny veci :-)
Tu 1kW rozdílu fakt určitě každý pozná. :roll:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#17 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

P-J píše: Tu 1kW rozdílu fakt určitě každý pozná. :roll:
myslis maximum?? Uz sem to tu jednou pocital .. dej si tu praci a zkus si vypocitat treba rozdil ve vykonu kolem 3800 otacek kde ma 328 280Nm a kde se motor pouziva nejcasteji v porovnani s 325. Budes asi prekvapenej ... zaseknout se na 1kW rozdilu v maximalnich otackach mi neprijde jako uplne chytrej argument :-)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Zave »

LOPOLO píše:
Zave píše:2,5 a 2,8 ma sic stejnej vykon ale jinej tocak!! a tlak do sedacek je nesrovnatelnej!!! :wink:
ani vykon ani tocak nemaj stejne :-) vykon a tocak jsou v podstate dve stejny veci :-)
to nechapu :lol: vykon je stejny... ne? teda o 1kW jinej 8) ale tocak je preci jinej a je lip rozlozen do nizsich otacek...
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#19 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Zave píše: to nechapu :lol: vykon je stejny... ne? teda o 1kW jinej 8) ale tocak je preci jinej a je lip rozlozen do nizsich otacek...
to o cem tu mluvite je jen maximalni vykon .. prece nejezdis porad s motorem vytocenym k 6500 otackam, ne? Tipnul bych si ze vetsinou radis kolem 4500 a jezdis vod 2500 - 5000 otacek. Bohuzel tu neni k dispozici krivka kroutaku u 325 a 328 ( snad casem bude ) podle ktery by se to dalo pekne ukazat. Jednou jsem tu pocital ( tusim bombarderovi ) jakej je rozdil mezi moji 328i a jeho 325 prave ve spektru, kde je bezne pohybujou otacky za jizdy. Zkusim to nekde najit.
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#20 Příspěvek od P-J »

LOPOLO píše:
P-J píše: Tu 1kW rozdílu fakt určitě každý pozná. :roll:
myslis maximum?? Uz sem to tu jednou pocital .. dej si tu praci a zkus si vypocitat treba rozdil ve vykonu kolem 3800 otacek kde ma 328 280Nm a kde se motor pouziva nejcasteji v porovnani s 325. Budes asi prekvapenej ... zaseknout se na 1kW rozdilu v maximalnich otackach mi neprijde jako uplne chytrej argument :-)
Jo, myslel jsem maximum. O průběhu se tu nemluvilo. Že má v nižších otáčkách lepší průběh výkonu vím, to nemusím počítat. Ono taky hodně dělá to, že i maximální točivý moment je o 40Nm vyšší než má 2.5 a je tedy logické, že i to bude lepší v celém pásmu otáček.
Odpovědět