Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký je klíč značení BMW
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Nikde jsem nenašel proč jsou některé modely značeny např.:
325e..... E30 obsah 2,7
323i ..... E30 obsah 2,3.... E36 obsah 2,5
540i ..... někdy 4,0 jindy 4,4
apod. Nikde jsem se nedočetl proč upustili od klasického značení:
modelová řada / obsah motoru / atd
vysvětlí mi to někdo?
325e..... E30 obsah 2,7
323i ..... E30 obsah 2,3.... E36 obsah 2,5
540i ..... někdy 4,0 jindy 4,4
apod. Nikde jsem se nedočetl proč upustili od klasického značení:
modelová řada / obsah motoru / atd
vysvětlí mi to někdo?




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jedna vec je zachovani obvyklych nazvu rad, 316, 318, 320 i kdyz neodpovidaji obsahy, viz E 46 a neco jineho u E 36 325 a 323. Myslim ze toto znaceni funguje jako oznaceni nove rady motoru se stejnym obsahem ve stejne modelove rade.
Proste jen jako odliseni a mozna i marketingova startegie, kdyz byl novy motor slabsi.....

- George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Kontaktovat uživatele:
A co treba znamena E36 318Ti
Protoze každej na mě, ty tam máš turbo?? Ho tam asi nacpu aby to T sedělo 



E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
nebo 750i nejdriv 5,0 pozdeji 5,4 stejne jak u 4,0 a 4,4 - ale co mi prijde jeste divnejsi je ze vykony sou snad uplne stejny, snad nekecam: 4,0 i 4,4 - 286k, 5,0 i 5,4 - 299k co me tak napada, ze se asi lisi kroutakem a jinym prubehem vykonu a asi i kroutaku v ruznych otackach - tzn. lip to jede a min zere - Tak to je moje teorie tak me pripadne opravte
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 571
- Registrován: sob 15.02.2003 01:00
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Příklad:
Srovnání dvou generací BMW E34 a E39.
Model: 540iA, 11/1994 540iA, 02/1997
Typ motoru M60/2 M62
Počet válců V 8 V 8
Zdvihový objem cm3 3982 4398
kW/PS při1/min 210/286/5800 210/286/5700
Nm při 1/min 400/4500 420/3900
Vrtání mm 89,0 82,7
Zdvih mm 80,0 90,0
Zrychlení 0->100 Km 6,8 s 6,5 s
Spotřeba l/100 Km 11,5 l 13,0 l
Palivová nádr� 80 l 70 l
Rozměry:
Délka mm 4720 4775
�ířka mm 1751 1800
Vý�ka mm 1412 1435
Rozvor náprav mm 2761 2830
Objem zavaz. prostoru 460 l 460 l
Přípojné hmotnosti:
Nebr�děný přívěs 700 Kg 750 Kg
Br�děný přívěs 1600 Kg 2075 Kg
Srovnání dvou generací BMW E34 a E39.
Model: 540iA, 11/1994 540iA, 02/1997
Typ motoru M60/2 M62
Počet válců V 8 V 8
Zdvihový objem cm3 3982 4398
kW/PS při1/min 210/286/5800 210/286/5700
Nm při 1/min 400/4500 420/3900
Vrtání mm 89,0 82,7
Zdvih mm 80,0 90,0
Zrychlení 0->100 Km 6,8 s 6,5 s
Spotřeba l/100 Km 11,5 l 13,0 l
Palivová nádr� 80 l 70 l
Rozměry:
Délka mm 4720 4775
�ířka mm 1751 1800
Vý�ka mm 1412 1435
Rozvor náprav mm 2761 2830
Objem zavaz. prostoru 460 l 460 l
Přípojné hmotnosti:
Nebr�děný přívěs 700 Kg 750 Kg
Br�děný přívěs 1600 Kg 2075 Kg
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: pát 24.09.2004 00:00
- Bydliště: Karosa B 941E
- Kontaktovat uživatele:
Raon píše:nebo 750i nejdriv 5,0 pozdeji 5,4 stejne jak u 4,0 a 4,4 - ale co mi prijde jeste divnejsi je ze vykony sou snad uplne stejny, snad nekecam: 4,0 i 4,4 - 286k, 5,0 i 5,4 - 299k co me tak napada, ze se asi lisi kroutakem a jinym prubehem vykonu a asi i kroutaku v ruznych otackach - tzn. lip to jede a min zere - Tak to je moje teorie tak me pripadne opravte
No u te 750 tak moc nemas pravdu, proteze E32 750i ma 220kW a 450nm a E38 750i ma 240kW a 590nm estli se nepletu, ale sam muzu potvrdit ze 450nm je az moooooooc....


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: pát 24.09.2004 00:00
- Bydliště: Karosa B 941E
- Kontaktovat uživatele:
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Too Psena: Myslíš že markeketingová strategie... hmm
Proč potom některé modely ¨např.:318 různé motory M40 a M43
Nebo 318iS M42 / M44 atd..... podle mě v tom musí být i něco jiného co mají všechny příklady uvedené výše společného.
Nemá někdo další nápad PROČ JE ZNAČENÍ TAKOVÉ JAKÉ JE?????
Proč potom některé modely ¨např.:318 různé motory M40 a M43
Nebo 318iS M42 / M44 atd..... podle mě v tom musí být i něco jiného co mají všechny příklady uvedené výše společného.
Nemá někdo další nápad PROČ JE ZNAČENÍ TAKOVÉ JAKÉ JE?????




Huska píše:Too Psena: Myslíš že markeketingová strategie... hmm
Proč potom některé modely ¨např.:318 různé motory M40 a M43
Nebo 318iS M42 / M44 atd..... podle mě v tom musí být i něco jiného co mají všechny příklady uvedené výše společného.
Nemá někdo další nápad PROČ JE ZNAČENÍ TAKOVÉ JAKÉ JE?????
No ja vim, ze u e46 bylo oznaceni 316 kvuli zachovani toho ze je toi slabsi verze ikdyz v tom je stejny motor jako v 318, ale s nisim vykonem.
Rekl bych ze tam jde jen o nejake zachovani oznaceni.
Uznejte ze 522 vypada hure nez 520 nebo 544 misto 540 a jestli se nepletu tak tam jde take o to ze 540 ma sice motor 4,4 ale slabsi nez 545 s 4,5
navic uz velmi davno mela 850CSi obsah neco pres 6litru