Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ztratovy vykon-realita

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#1 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nejak se mi nezdalo, co tady bylo prezentovano a sice, ze zadohrab ma mensi ztratovej vykon a s tim souvisejici debata :-) Osobne mi prislo logictejsi, ze predohrab nema kardan, lozisko, krize, nemeni moment o 90 stupnu/ u pricne ulozenych motoru/ a pod... Mam pocit ze slo o AR GTV s 230PS v. 328i s 193PS, takze bawo si poradi i s handicapem mensiho objemu /a vykonu/ i s vyssi ztratou v prevodech :-) docela funny :-)
zdroj http://www.e31.net:
That means the engine power has to be even higher in order to compensate the energy loss of gearbox and drivetrain. This loss is about 17% with rear wheel driven and 15% with front wheel driven cars.
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patras Čestný člen »

covece, dobry takze mame fsichni nadupany kary
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od RuDoSh »

Hanz píše:nejak se mi nezdalo, co tady bylo prezentovano a sice, ze zadohrab ma mensi ztratovej vykon a s tim souvisejici debata :-) Osobne mi prislo logictejsi, ze predohrab nema kardan, lozisko, krize, nemeni moment o 90 stupnu/ u pricne ulozenych motoru/ a pod... Mam pocit ze slo o AR GTV s 230PS v. 328i s 193PS, takze bawo si poradi i s handicapem mensiho objemu /a vykonu/ i s vyssi ztratou v prevodech :-) docela funny :-)
zdroj http://www.e31.net:
That means the engine power has to be even higher in order to compensate the energy loss of gearbox and drivetrain. This loss is about 17% with rear wheel driven and 15% with front wheel driven cars.


taky mi toprislo divne :)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#4 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Mno jo .. na druhou stranu realita je i takovahle
Přílohy
Octavia Chip
Octavia Chip
18TKerscher.jpg (206.73 KiB) Zobrazeno 2142 x
Peugeot 306
Peugeot 306
vykon_predokolka.gif (206.5 KiB) Zobrazeno 2142 x
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#5 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

A Lukas-H BMW 325tds a chip
Přílohy
korigovany vykon 121,5Kw
<br /> Vykon motoru 117,5Kw
<br /> Vykon na kole 94,5
<br /> Ztratovy vykon 23,0
korigovany vykon 121,5Kw
Vykon motoru 117,5Kw
Vykon na kole 94,5
Ztratovy vykon 23,0
lukas3.jpg (20.65 KiB) Zobrazeno 2138 x
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jsem malo chapavy- jak muze mit 6valec mensi treni jak 4valec? jak muze mit rozvodovka se zmenou tociveho momentu o 90 stupnu vyssi ucinnost nez ta bez zmeny?
jak muze soustava s dalsim extra hridelem s klouby /s trenim/ a loziskem prispivat k vyssi ucinnosti /nizsimu treni/ ?
? :-P
“Ability is what you're capable of doing.”
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od RuDoSh »

no jo, ale ty dva grafy predtim jsou taky benziny.... podivej kolik ma ten lukasuv diesel ztratu v 5500 otackach a podivej se kolik maji ztratu v 5500 otackach ty predchozi motory...... to by melo byt ono ne?
Anonymous

#8 Příspěvek od Anonymous »

Diesel má vždy vyšší účinnost! Tím je daný rozdíl.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#9 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Hanz píše:jsem malo chapavy- jak muze mit 6valec mensi treni jak 4valec? jak muze mit rozvodovka se zmenou tociveho momentu o 90 stupnu vyssi ucinnost nez ta bez zmeny?
jak muze soustava s dalsim extra hridelem s klouby /s trenim/ a loziskem prispivat k vyssi ucinnosti /nizsimu treni/ ?
? :-P


Nic si z toho nedelej kamarade, ja to taky nechapu ale tohle jsou realny data :-) Ze by se dalo pouzit neco jako "BMW to umi" nebo tak neco?
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#10 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Anonymous píše:Diesel má vždy vyšší účinnost! Tím je daný rozdíl.


Hmm .. to je mozny ( i kdyz nevim co tim presne myslis) . Zkusim zajit na brzdu se svym autem.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Anonymous píše:Diesel má vždy vyšší účinnost! Tím je daný rozdíl.

To sice ano, ale jedna se o ucinnost vyuziti energie z paliva, o spotrebu paliva. S ucinnosti prevodu to nema co delat.

Na jaky prevodovy stupen se provadi mereni? Na 4. ? Tam ma bezna prevodovka BMW (ne sportovni "psi noha") primy zaber, tedy prevodovy pomer 1.0, tedy ozubene prevody se toci "na volno" a kroutici moment prochazi prevodovkou primo ven. Takovato situace u motoru vpredu napric neni, tam jde vzdy v prevodovce kroutici moment alespon pres jedno soukoli.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#12 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Francis píše:To sice ano, ale jedna se o ucinnost vyuziti energie z paliva, o spotrebu paliva. S ucinnosti prevodu to nema co delat.


To sem si presne myslel.

Francis píše:Na jaky prevodovy stupen se provadi mereni? Na 4. ? Tam ma bezna prevodovka BMW (ne sportovni "psi noha") primy zaber, tedy prevodovy pomer 1.0, tedy ozubene prevody se toci "na volno" a kroutici moment prochazi prevodovkou primo ven. Takovato situace u motoru vpredu napric neni, tam jde vzdy v prevodovce kroutici moment alespon pres jedno soukoli.


dik za vysvetleni
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#13 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

sorry, ale jedno soukoli udela max 5% /realne 3%/ + pripocti ty ztraty na kardanu a rozvodovce a jsi nekde jinde... myslim ze kazdej pochopi, ze je efektivnejsi mit motor ulozenej tak, ze toci stejne jako se toci kola a nemusi se menit moment prevodem o 90gradu a tahnout nekam dozadu z kuchyně až do ložnice... :lol: :wink:
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Az ted jsem prostudoval grafy a kouknete na ztraty pri 4500 rpm (odecitat kW na leve stupnici)
22 kW 325tds Lukasovo
15 kW Peugeot 306
17 kW Skoda Octavia

hodnoty jsem jen odhadoval pomerem z grafu
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od RuDoSh »

Francis píše:Az ted jsem prostudoval grafy a kouknete na ztraty pri 4500 rpm (odecitat kW na leve stupnici)
22 kW 325tds Lukasovo
15 kW Peugeot 306
17 kW Skoda Octavia

hodnoty jsem jen odhadoval pomerem z grafu


a nerikal jsem to kurva? :lol: :bigok: :gobeer: ;)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#16 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

To by melo davat smysl .. diesel by mel mit "tezsi" prevod coz by se melo projevit i ve ztrate. Je to spravna uvaha?
Anonymous

#17 Příspěvek od Anonymous »

nehoří... :-)
diesel nebo benzin je jedno /pokud se nebavime o nemeritelnych rozdilech vyplyvajicich z vetsiho modulu ozubeni v prevodovce a rozvodovce/, pocet stycnych ploch je stejnej /325TDs a 325i/
=tezsi prevod te nezajima
videl bych zaver takto: Sportovni vuz z jizni Evropy napadl pokojne prezvykujici baworsky traktor, ktery jej i pres vykonovy, vahovy a ucinnostni handicap deklasoval a poslal z5 vozit opaleny kluky od picerky k butiku :-)
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#18 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Anonymous píše:nehoří... :-)
diesel nebo benzin je jedno /pokud se nebavime o nemeritelnych rozdilech vyplyvajicich z vetsiho modulu ozubeni v prevodovce a rozvodovce/, pocet stycnych ploch je stejnej /325TDs a 325i/
=tezsi prevod te nezajima
videl bych zaver takto: Sportovni vuz z jizni Evropy napadl pokojne prezvykujici baworsky traktor, ktery jej i pres vykonovy, vahovy a ucinnostni handicap deklasoval a poslal z5 vozit opaleny kluky od picerky k butiku :-)


Jsi se Hanzi zapomnel prihlasit... :)
N54 PWR
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

neboj, vim o tom, nechtelo se mi pulhodiny logovat na 486ce :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
JFK Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4718
Registrován: pát 15.03.2002 01:00
Bydliště: Lhota

#20 Příspěvek od JFK Čestný člen »

mozna to s timto tematem nema nic spolecneho, ale nekde jsem cetl neco o tom, ze predokolka ma diky nahonu omezen kroutak narozdil od zadokolky. Je to dano konstrukci. Neco v tom smyslu... Moc jsem to nepobral, ani to nebylo dobre a podrobne vysvetleno, spis to bylo konstatovani. Jakoze kdyz se "nahonem i zataci" tak to ma negativni vliv na kroutak... :roll: :?: :?:
Odpovědět