Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

co je to?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#1 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Co je zkratka CA91?:cool:
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#2 Příspěvek od DaF »

To je myslim oznaceni paliva... Mel by to byt bezolovnaty benzin (Natural) s oktanovym cislem 91. Co se tyce tehlech karek, tak na to v pohode jezdej... Co jsem se bavil s panem Uhlikem, tak mi rikal, ze atural 91 je do E36 v pohode... (samo, ze pokud mam M3 S50, tak to tam lekt asi nebudu)... Jinak osobne beru Natural 95. (Tak jednou do mesice za 300,- na starty... :-) )
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#3 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

super .. ja beru V-Power only :-). Hele, je nejakej zasadni rozdil mezi M40 a M43 ... teda vizualni. Da se to nejak na prvni pohled poznat?
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#4 Příspěvek od DaF »

No jasne! :-) Ty mas M43, to se neboj... Ten M40kovej motor ma jeste starsi vzezreni bloku motoru. Ma jinde umistenej olejovej filtr... A to jsou jen rozdily o kterych na 100% vim. Jinak jich je jeste hodne. Ale na srazu to muzeme zkouknout... Protoze Milo ma M40ku...
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#5 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Mno to sem prave doufal ze mam M43 ... mam to z prelomovyho roku tak sem si nebyl uplne jistej :-)
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#6 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal LOPOLO
[B]super .. ja beru V-Power only :-). Hele, je nejakej zasadni rozdil mezi M40 a M43 ... teda vizualni. Da se to nejak na prvni pohled poznat?


neni to pro 4valvo zbytecny .. a drahy? :))
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#7 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

mozna jo .. ja mam ale dobrej pocit z tech aditiv co tam sou a ten motor zase nemel tolik najeto kdyz sem ho kupoval takze pocitam ze to nejakej smysl ma. Nemyslim ted na ty oktany ale vopravdu spis ty aditiva.
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#8 Příspěvek od Kriznik »

co jsem mluvil s uhlem a jinejma servisakama
tak jednou za cas natankovat 98-99 je dobry na procisteni motoru

:)

a je fakt ze kdyz tam kopnu 99+ tak to jede celkem o dost lip :)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#9 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Mno nevim jestli vetsi oktanovy cislo znamena procisteni motoru ( cim vetsi cislo, tim benzin hur "hori" ) :-)
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#10 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal LOPOLO
[B]Mno nevim jestli vetsi oktanovy cislo znamena procisteni motoru ( cim vetsi cislo, tim benzin hur "hori" ) :-)


to je snad prece naopak ne?
proc by teda do F1cek tankovali nejaky 100+ ? :)
LOPOLO_home

#11 Příspěvek od LOPOLO_home »

To je podle vseho rozsirenej omyl ... vic oktanu je tusim min vybusna smes :-) ciz je pro motory lepsi protoze nevybuchujou kdyz nemaj.
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#12 Příspěvek od DaF »

No, Lopolo, ja myslim, ze ma pravdu Kriznik.... Cim vice oktanu, ti je Benal dokonaleji spalovanej a lip to na nej jezdi... A s tema aditivama je to taky samozrejme good... :-)
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#13 Příspěvek od Kriznik »

teda to jsou novinky..
zkusim pohledat na netu neco o benzinu :)
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#14 Příspěvek od Kriznik »

na netu je prd vysvetleni
ale neco malo jo :


"Oktanové číslo
Oktanové číslo benzínu laicky řečeno značí jeho "samozápalnost". Tedy čím vyšší oktanové číslo, tím také vyšší teplota, při níž benzín vybuchuje samovolně ještě před vlastním zážehem zapalovací svíčkou. Teplota ve válci je závislá na mnoha faktorech (teplota okolí, účinnost chlazení, bohatost směsi, pístová rychlost, stupeň komprese, předstih atd.) a použitý benzín musí vyhovět i při vysokém stupni zatížení. Známý klepavý zvuk - nesprávně nazývaný klepání ventilů, jsou detonace ve válci dávno před skutečným zážehem. Tyto detonace vyvíjejí extrémní tlaky na píst a celý klikový mechanismus. Při použití benzínu s nízkým oktanovým číslem v motoru s vysokým stupněm komprese dohází k samozápalům i při běžném režimu běhu motoru, ten nepodává plný výkon, roste spotřeba a motor se poškozuje. Není tedy pravda, že levnějším benzínem ušetříme - naopak, použitím kvalitního benzínu jeho spotřeba klesá. Je dobré, znát oktanový požadavek svého motoru a ten dodržovat.
"

nebo : http://www.amic.cz/press/klient_zprava.php?klient_id=16&id=88

nebo : http://www.vurv.cz/czbiom/clen/jv/pr5.html

takze LOPOLO mas pravdu, nezapaluje se kdy nema (resp pri vyssi teplote nez 95), takze chod motoru je lepsi a tudiz je motor vykonejsi... (zrejme)

otazkou je, jestli je v motoru takova teplota, ktera zapali benzin driv nez ma... :)
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#15 Příspěvek od DaF »

Ok... To dava smysl... Cim vetsi oktanovy cislo, tim lepsi pro motor - benal snese vysoke teploty a tlaky bez samozapalu... A zazehne ho az svicka presne vcas, kdy ma byt zapalen... Benal s nizkym oktanovym cislem trpi samozapaly... A ten motor svoje utrpeni (ktere po shoreni konci) prenasi na motor... Kterej to uz nese hure... :-)
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Lukáš »

No někde sem čet hezkou poučku, vozy mající čidlo klepání(e36 mají) mohou jezdit i na benzin s nižšim oktanovym čislem než doporučuje výrobce, ale s tim, že motor má nižší výkon, nelze ho tolik vytočit, a má vyšší spotřebu(bylo to uvedeno také v souvislosti s e36) z toho vyplývá že i s M3 můžeš jezdit nouzově na N91, ale pojede to jak hundrtka :D :) :cool: , doporučovali jezdit alespon na N95, ale radeji na 98)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#17 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Ja to vedel :-) Sem hold chytrej kluk :-)
Odpovědět