Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
co je to?
To je myslim oznaceni paliva... Mel by to byt bezolovnaty benzin (Natural) s oktanovym cislem 91. Co se tyce tehlech karek, tak na to v pohode jezdej... Co jsem se bavil s panem Uhlikem, tak mi rikal, ze atural 91 je do E36 v pohode... (samo, ze pokud mam M3 S50, tak to tam lekt asi nebudu)... Jinak osobne beru Natural 95. (Tak jednou do mesice za 300,- na starty...
)

na netu je prd vysvetleni
ale neco malo jo :
"Oktanové číslo
Oktanové číslo benzínu laicky řečeno značí jeho "samozápalnost". Tedy čím vyšší oktanové číslo, tím také vyšší teplota, při níž benzín vybuchuje samovolně ještě před vlastním zážehem zapalovací svíčkou. Teplota ve válci je závislá na mnoha faktorech (teplota okolí, účinnost chlazení, bohatost směsi, pístová rychlost, stupeň komprese, předstih atd.) a použitý benzín musí vyhovět i při vysokém stupni zatížení. Známý klepavý zvuk - nesprávně nazývaný klepání ventilů, jsou detonace ve válci dávno před skutečným zážehem. Tyto detonace vyvíjejí extrémní tlaky na píst a celý klikový mechanismus. Při použití benzínu s nízkým oktanovým číslem v motoru s vysokým stupněm komprese dohází k samozápalům i při běžném režimu běhu motoru, ten nepodává plný výkon, roste spotřeba a motor se poškozuje. Není tedy pravda, že levnějším benzínem ušetříme - naopak, použitím kvalitního benzínu jeho spotřeba klesá. Je dobré, znát oktanový požadavek svého motoru a ten dodržovat.
"
nebo : http://www.amic.cz/press/klient_zprava.php?klient_id=16&id=88
nebo : http://www.vurv.cz/czbiom/clen/jv/pr5.html
takze LOPOLO mas pravdu, nezapaluje se kdy nema (resp pri vyssi teplote nez 95), takze chod motoru je lepsi a tudiz je motor vykonejsi... (zrejme)
otazkou je, jestli je v motoru takova teplota, ktera zapali benzin driv nez ma...
ale neco malo jo :
"Oktanové číslo
Oktanové číslo benzínu laicky řečeno značí jeho "samozápalnost". Tedy čím vyšší oktanové číslo, tím také vyšší teplota, při níž benzín vybuchuje samovolně ještě před vlastním zážehem zapalovací svíčkou. Teplota ve válci je závislá na mnoha faktorech (teplota okolí, účinnost chlazení, bohatost směsi, pístová rychlost, stupeň komprese, předstih atd.) a použitý benzín musí vyhovět i při vysokém stupni zatížení. Známý klepavý zvuk - nesprávně nazývaný klepání ventilů, jsou detonace ve válci dávno před skutečným zážehem. Tyto detonace vyvíjejí extrémní tlaky na píst a celý klikový mechanismus. Při použití benzínu s nízkým oktanovým číslem v motoru s vysokým stupněm komprese dohází k samozápalům i při běžném režimu běhu motoru, ten nepodává plný výkon, roste spotřeba a motor se poškozuje. Není tedy pravda, že levnějším benzínem ušetříme - naopak, použitím kvalitního benzínu jeho spotřeba klesá. Je dobré, znát oktanový požadavek svého motoru a ten dodržovat.
"
nebo : http://www.amic.cz/press/klient_zprava.php?klient_id=16&id=88
nebo : http://www.vurv.cz/czbiom/clen/jv/pr5.html
takze LOPOLO mas pravdu, nezapaluje se kdy nema (resp pri vyssi teplote nez 95), takze chod motoru je lepsi a tudiz je motor vykonejsi... (zrejme)
otazkou je, jestli je v motoru takova teplota, ktera zapali benzin driv nez ma...

Ok... To dava smysl... Cim vetsi oktanovy cislo, tim lepsi pro motor - benal snese vysoke teploty a tlaky bez samozapalu... A zazehne ho az svicka presne vcas, kdy ma byt zapalen... Benal s nizkym oktanovym cislem trpi samozapaly... A ten motor svoje utrpeni (ktere po shoreni konci) prenasi na motor... Kterej to uz nese hure... 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1151
- Registrován: pon 11.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No někde sem čet hezkou poučku, vozy mající čidlo klepání(e36 mají) mohou jezdit i na benzin s nižšim oktanovym čislem než doporučuje výrobce, ale s tim, že motor má nižší výkon, nelze ho tolik vytočit, a má vyšší spotřebu(bylo to uvedeno také v souvislosti s e36) z toho vyplývá že i s M3 můžeš jezdit nouzově na N91, ale pojede to jak hundrtka
, doporučovali jezdit alespon na N95, ale radeji na 98)


