Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 745i únik chladící kapaliny- poradíte?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#21 Příspěvek od inspi1981 »

Jestli to jde jde jinak, tak at me nekdo opravi, ale ja to delal takhle
http://2i.cz/cffa6b4192
http://2i.cz/deeb7a5083
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od dvori »

užitečné fotky... a co vanu a to těsnění, nechával jsi, nebo jsi jej měnil taky? Na obrázku jí máš, ale to těsnění vypadá poškozené tam zepředu !!! ?
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#23 Příspěvek od inspi1981 »

To je fotka jak jsem to rozdelaval, ale pak jsem to menil
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od dvori »

a ještě jedna otázka, když jsi odpojoval chladiče, co chlazení oleje z automatu? Chtěl bych se vyhnout odpojení, mám teď úplně novou náplň
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#25 Příspěvek od inspi1981 »

Ja jsem to dodelaval po jednom mantakovy, uz to bylo troche rozebrany a bez naplni. Ale kdyz to odpojis a hned ucpes, tak ti nic neubyde
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#26 Příspěvek od Don »

dvori píše:Věřím že Snejk i další jsou šikovní... ale docela mě mrzí, že ty odpovědi od nich fungují stylem "vyndej a přetěsni úplně celej motor" a budeš mít klid. Je spousty lidí, kteří tohle nechtějí řešit kompletním přetěsněním, ale chtějí vyřešit jen problém s trubkou... mně třeba zajímala jenom výměna trubky a těsnění, co vše musím udělat, co vše budu muset sundat a jedinou odpověď, kterou jsem dostal, byla přetěsni celej motor a budeš mít klid. Že je tam několik strašáků a je to lepší udělat. Strašák je i IBS na baterce, který prostě jednou za čas odejde a taky ho nikdo nemění preventivně, já vím, že to není příliš vhodné srovnání, ale k pochopení to snad slouží taky...
To jesttli budu muset sundat vanu, nebo jen prsa, a odstrojit "čumák" to mě zajímá... když z toho začnu mít olejničku, věřím, že se Snejkovi ozvu a třeba se na přetěsnění domluvíme, ale teď to prostě řešit nechci

Vis oni to pisou, protoze maji zkusenosti a jedine co te to stoji navic je to tesneni. Kdyz budes chtit za mesic pretesnit altik, protoze ti zacne utikat, tak se budes kroutit jak zizala a drzkovat proc je to tak drahe a ravt si vlasy proc jsi to neudelal pri jednom. Co je na tom k nepochopeni. To je zase nazor. Je to presne to co popisoval JaraX. Pretesnil altik a za mesic borec prijel a tekla mu trubka, takze misto jedne sumy dal dve skoro totozne a to se vyplati, hlavne at nemusis vymenit litr oleje a jedno tesneni navic ze :roll: Vodni pumpa co psal Snejk to je taky ranec... bacha :!:
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od dvori »

Však jasný, napsal to takhle co je nejlepší...pak jsme si napsali pár SZ, že chci řešit jen tu trubku a když ti furt dokola říká vyndej motor a udělej ho celej... to se na mě nezlob, ale co je to za radu, potřeboval jsem konkrétní informace, ne co by bylo nejlepší...

A jakej názor? Ty když mi napíšeš, že ti blbě řadí automat, tak ti mám odpovědět "Udělej generálku automatu za 70 tyček a budeš mít klid na dalších 10 let"? Nebo se budeme snažit řešit, čím to fakt je a řešit jen tu opravu. aby tě to těch 70 tyček nestálo?

Nikdy jsem neřekl, že nemají zkušenosti a že nejsou šikovní... však je na ně chvála, o tom žádná, ale potřebuju řešit jen trubku a těsnění a to mi nebyl schopen odpovědět, to mě mrzelo, ale díky inspi1981 mám už všechny potřebné informace, ten mi snažil co nejlépe poradit, aby to vyřešilo MŮJ problém.

Když se mi vysere něco jiného, co jsem mohl udělat, tak je to moje blbost a moje prachy...
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#28 Příspěvek od Don »

Nj jenze tady neni rozdil opravy 60k jako u prikladu s automatem, ale max. 5k. A proti tomu, kdyz se ti podela neco co jsi neudelal, bude to dalsich treba 20k. Snazi se ti usetrit penize. Ale mas pravdu, kdo chce kam, pomocme mu tam.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
lukaskuta
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 03.06.2009 00:00

#29 Příspěvek od lukaskuta »

dvori píše:ale díky inspi1981 mám už všechny potřebné informace, ten mi snažil co nejlépe poradit, aby to vyřešilo MŮJ problém.


LOL tak ty ses dobrej pripad-to radsi rozeberes celej motor, sundas hlavy, budes komplet strojit rozvody s valvetronicem a vanosama,coz nedas bez pripravku misto,abys kvuli ty praci zaplatil par tesneni, ktery stejne neochcijes? Nebo tam vratis stary tesneni?

Takze jsou dve metody-bud jak rika snejk si u toho pretesnis motor a nebo pujdes s hlavama a se vsim a udelas si generalku.
Snejka bych odhadoval tak do 30k kc, varianta s hlavama minimalne 70 :)

No, kdo chce kam pomozme mu tam...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JaraX »

dvori po tobě bych si fakt nechtěl koupit auto, ještě že sedmičkáři maj rozum a zatím nikomu nepřišlo lepší prasit trubku na autě než přetěsnit cely motor za jen o par tisic vyšší cenu. a ten motor je ven dřív než vůbec na autě s motorem povolíš svody, to budeš dělat dva dny. vím že E60 je mrdka auto, ale doprdele to není žadna E36 316i kterou má nějaká mladá fetka a spravuje tam vše silikonem a MCgyverovou izolačkou. jestli něco na autě dělám tak to udělam pořádně a kvalitně, pokud ne, tak je lepší se na to rovnou vysrat, nalej tam utěsnovač chladiče, par měsíců to bude cely fungovat, pak to vem a cely to hod doprdele, stejně ti začně týct to těsnění pod altíkem, pak pod vanou, pak prsa.
Mrzí mě když se mi takové auto dostane do rukou, všude leze silikon, ted jsem tu měl takovou 645i, někomu přišlo drahé 300kč těsnění pod vanu, tak to cely namrdali na silikon, ten vlezl kus dovnitř, odloupl se a ucpal sací koš, kdyby mě to nenapadlo hned, tak už pán tedka shání motor.
a rady typu jak odpojit automat aby ti nevyteklo trochu oleje, to si běž psat někde jinde, takova SZ mě nasere jen co mi přijde.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#31 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

JaraX píše:a rady typu jak odpojit automat aby ti nevyteklo trochu oleje, to si běž psat někde jinde, takova SZ mě nasere jen co mi přijde.

jj, to me taky pobavilo, to je fakt ten "uplne nejvic nejvetsi" problem a polozka opravy (doplneni litru-dvou oleje co vytece)...
a menit tesneni je prezitek, dneska staci hodne silikonu, poradne to stare popraskane napatlat, hodne utahnout, nejlepe pri tom radne dojebat srouby (kdyz se nejaky zavit ztrhne, dame to na Loctite nebo do hliniku narveme vetsi sroub) a pak prodame dalsimu nestastnikovi s pohadkama, jak jsme se o to starali, jak to byl mazel a na servise se nesetrilo...
Dávat na staré těsnění silikon je jako taxikařit s trabantem, možné to je, ale nikdo vám za to nezatleská...
“Ability is what you're capable of doing.”
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od dvori »

Člověk když nemá zkušenosti, tak se zeptá na vše co ho zajímá, třeba na informace o automatu, když s ním má první zkušenosti, aby věděl, co vše se může stát, nebo třeba na všechny možné alternativy opravy, když s tím má někdo zkušenosti a je ochoten poradit...

To že dostane arogantní odpovědi od rádoby pánů Bohů a výsměch z druhé strany, to je smutné... Víc se k danému problému vyjadřovat nebudu, dva lidé už mi vše ochotně vysvětlili a řekli svůj názor na daný problém...

A Jaraxi (Hanzi a spol...), já bych si zrovna od tebe auto taky nekoupil.
Jako já nechci řešit neexistující závadu (přetěsnění motoru) a hledám nejlepší alternativu (opakuji hledám => to pro méně zdatné ve slovíčkaření znamená, že zjišťuji všechny dostupné možnosti, než se do něčeho pustím), tak o vás můžu říct, že jste domácí bastlíři, který si všechno spravují ve špinavé garáži na koleni...jezdíte v BMW a radši si všechno opravíte doma... Neříkám, že to tak je, věřím, že jste šikovní... ale některé vaše odpovědi jsou arogantní, až je to smutné...

Jinak pro informaci... už mám téměř vyřešenou alternativu opravy pouze těsnění s trubkou... z informací co mi naštěstí někteří ochotní řekli, už teď vím, že jakmile bych musel sundávat prsa a přetěsňovat je, že se mi už vyplatí udělat veškerá těsnění... je to i lepší řešení, jak teleskopická trubka za 1000 dolarů... ale teleskopickou trubkou to řešit budu - vyráběnou a tak, abych se vešel do 3000-5000,- a je myslím rozdíl, jestli budu dávat 30 000,- za sice přetěsněný motor, který ale i bez toho bez problému fungoval, nebo 3000,- za aktuální problém... někdo řekne, že je odfušovaný, vyrábět si tam nějakou náhradu, ale odfušovaný je to právě od BMW, že se taková banalita musí řešit takhle složitě... a pro ty chytrolíny, jsem konstruktér ve fabrice, vyrábějící vysokotlaká palivová čerpadla, navrhuji v desetitisícinám milimetru a pracuji s vysokými tlaky...

Kdo mimo chytrolínů, by měl zájem, jak to dopadlo, na kolik to vyšlo a jak to vypadá, tak mohu dát potom vědět a poslat fotodokumentaci
Pilsner
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: sob 06.07.2013 00:00

#33 Příspěvek od Pilsner »

:lol: :lol: :lol:

MOD fishmaker : nauč se používat tlačítko ODPOVĚDĚT
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#34 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

bohuzel to "bastleni" jak pises ma svuj duvod, protoze uroven autorizovanych servisu se ve vetsine pripadu lisi jen znackovyma monterkama, hodinovou sazbou a pristupem je to "rozbity=vymenit"...
a jestli ti prijde arogantni rada, at to udelas vse pri jednom, muzes si to jako xy nearogantnich troubu overit sam...
jinak proti tobe vubec nic nemam, prispivam sem spis z legrace, protoze vim, ze si stejne kazdej musi tu zkusenost udelat sam... a to vcetne me :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Srandik32
Registrovaný
Příspěvky: 605
Registrován: úte 19.12.2006 01:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů

#35 Příspěvek od Srandik32 »

dvori: To mě strašně zajímá jak ten problém vyřešíš za 3-5tis.a myslím ne jen mě.To sem pak napiš.A jinak značkový servis BMW :D už si tam někdy s něčím byl?
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od dvori »

myslím, že častěji jak ty, dle tvých příspěvků, jen ne s 6-8 let starým autem...

Jinak už alternativa za 5000,- je tady... http://www.youtube.com/watch?v=zRzOjiZqmIc

http://www.ebay.de/itm/BMW-Coolant-Wate ... 1183438303

ta trubka za 1000 dolarů není nic jiného, jen má místo zajišťovacích kroužků, dvě matice, myslíš, že na tom stojí něco 18000,- ? Jen kluci americký nejsou blbci a mají to dobře spočítaný
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JaraX »

počkej až zjištíš kolik je výdrž tohodle neorigo řešení při 115C co ten motor má, docela se na to těším :)
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od dvori »

já zapomněl, ty máš ve všem pravdu (i podle těch ohlasů,co jsem dostal do SZ jsi tu velice oblíbený)... a z čeho jsou asi ty ostatní těsnění (např to zadní), ty jsou vyvíjený asi Battmanem, že jo? Nebudu se tady dohadovat s lidmi, kteří mají jenom jednu svojí pravdu a jsou samozvaný bohové... A už vůbec ne s člověkem, kterej když se řekne O-kroužek, tak v něm vidí gumovej prstýnek, který by mohl zvládnout i něco utěsnit...

Víc se k tomu tady nebudu vyjadřovat, nebaví mě řešit kraviny se samozvaným Bohem...

Doplněno:
jinak ještě k tvému příspěvku - v práci jsme se docela zasmáli, silikonové O-kroužky SI 5108 mají tepelnou odolnost od -55°C do +180°C, SI 5177 pak až do +250°C (obojí dlouhodobě), Manžety typu A jsou běžně do 200°C, typu B pak do 120°C, trubky jsou z eloxovaného hliníku - elox je povrchá úprava, která chrání před oxidací hliníku, dále hliník nerezne a opravdu se nedeformuje při 115°C, kdyby jsi nevěděl, těsnění (3x) mezi trubkama slouží jako trojnásobná ochrana před únikem vody, takže kdyby nedejbože odešel jeden kroužek dimenzovaný na 180°C, tak jsou tam ještě další dva
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od dvori »

zapomněl jsem napsat, jak dopadla oprava... jak jsem slíbil, vyčísluji zde náklady:

1. hliníková trubka vč. poštovného stála 279,- Kč
2. soustružník v práci chtěl za obrobení této trubky dle mé výkresové dokumentace pytel granulí pro králíky - tedy 240,- Kč
3. trubky mi naeloxovali v práci na dílně zadarmo (aby neoxidovala)
3. těsnění mezi trubky - 34,- Kč
4. silon na vložku (mezi blok a trubku) jsem měl zadarmo - vzal jsem z práce zbytek co se tam válel
5. ségrovka na zajištění 4,- Kč
6. o-kroužky na benzínové vstřikovače 145,- Kč
7. veškeré demontované těsnění nakoupené nové (těsnění pod sání, gumová vložka, o-kroužky,...) v BMW (ca 2040,- Kč - nevím kde mám fakturu)
8. jelikož jsem nechtěl experimentovat s tím nejdůležitějším těsněním (tvar a rozměry), koupil jsem jej z eBay z USA ... 1200,- vč. DPH a CLA - http://www.ebay.de/itm/370776946882 - dnes už jej mám změřené a řešil bych to zakázkovou výrobou v ČR nebo výrobou formy)

Celkem tedy: 3942,- Kč (+1000 Kč jsem dal kamarádovi za využití jeho servisu a pomoci)

Demontáž a montáž trvala ca 10 hodin.

Kdybych přičetl pro člověka bez možností obrobení trubky a eloxaci, tak to bude +max. 600,-
moc jsem nefotil, ale něco málo z této operace:
Přílohy
06.JPG
06.JPG (168.48 KiB) Zobrazeno 1991 x
05.JPG
05.JPG (166.6 KiB) Zobrazeno 1991 x
04.JPG
04.JPG (145.82 KiB) Zobrazeno 1991 x
03.JPG
03.JPG (153.5 KiB) Zobrazeno 1991 x
02.JPG
02.JPG (176.99 KiB) Zobrazeno 1991 x
01.JPG
01.JPG (149.05 KiB) Zobrazeno 1991 x
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#40 Příspěvek od chip »

Dvori, vyřešil si to skvěle. Palec hore. Asi před rokem jsem tu řešil něco podobného, podobné byly i reakce. Všichní tu jen kecac, ale málo kdo něco sám udělá. Jaraxe si vytihl též dobře, jakožto samozvaného boha, jehož pozadí jeho přisluhovači atakováno jest :lol: .
Snejk píše:to funguje ale je to ojebavka... cena opravy temahle trubkama je plus minus stejna a nevyresis nic navic.. jen trubku... kdyz to delas poctive mas komplet udelane vsechny problemy ktere jsou na tom motoru bezne a stejne nastanou... proc ten motor resit 50x kdyz se da vyresit jednou a naporad...
No ta trubka je sice stejně drahá, ale navíc přinese to, že až to bude přetěsňovat zase, tak tě to vyjde jen na cenu těsnní a ne na 30k.... Navíc teď už se dá koupit podstatně levněji, nebo vyrobit viz kolega nade mnou.
Odpovědět