Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e38 740i (4,4) - Kolísání otáček po ránu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#1 Příspěvek od Viking »

mám takovej menší problém a možná už se to někomu taky stalo. Než se pustím do hledání tak mě napadlo že bych se zeptal a šel najisto.
takže problém je následující. Ráno když je auto studené a nastartuju ho, tak mi kolísají otáčky nahoru dolů, po chvíli se to trochu usadí ale pak při jízdě mi přijde jakoby to nejelo na všechny válce. Když se zahřeje do provozní teploty tak je vše ok ale do té doby volnoběh hodně kolísá. Vyměnil jsem svíčky a dělá to stejně. napadla me lambda sonda, čidlo otáček motoru, čidlo teploty které reguluje přívod paliva a nebo pak přidřené škrtící klapky ale vážně nevím co by to mohlo výt nejpravděpodobněji. diagnostika vyhodila chybu ve spalování nebo tak něco.
nápady?
díky
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Najdi si heslo membrána. To je takové kurvítko, které u motorů M62 zlobí a způsobuje, co popisuješ.
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#3 Příspěvek od Viking »

letos v lednu jsem ji menil ale. je mozne ze by znova odesla??
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak to asi nééé, to zase něco vydrží. Co přesně ukázala ta diagnostika, jakou chybu spalování - napiš to pokud možno přesně.
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#5 Příspěvek od Viking »

mam dojem že to bylo něco jako chyba zapalování válců. jak řikam je to jen rano a jak se to zahřeje tak pak vše ok
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od kralik »

Ja mel uplne to same na m60-ce a byla to membranan na sani, kterou tys ale menil. U mne ji opredchudce take menil, ale vrazil ji tam z m62! Problem, vypadaji stejne, ale stejne nejsou. Take je nutne vymenit tesneni ktere pod tou membranou je... Po tehle vymene, vycisteni vstriku sragorou do benzinu se vse srovnalo.
Mas v tom LPG? Co hazi lambdy?
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#7 Příspěvek od Viking »

nemam to na LPG. lambda nehazi nic ale necham to jeste v patek projet diagnostikou. zda se mi ze mi to i hodne zere. po meste jezdim za 22 :-) tankuju 98 minimalne takze spatnym benzinem by to asi byt nemelo. i kddyz u nas ta kvalita benzinu je zalostna. spis si myslim ze by to mohlo byt cidlo teploty nebo cidlo otacek. no uvidime. dam vedet jak to dopadlo ale pokud by mel jeste nekdo jine poznatky ci napady tak budu rad
xark
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 09.05.2010 00:00

#8 Příspěvek od xark »

ako je na tom vaha vzduchu? ja som mal podobne problemy (+ dym po starte), menil som membranu odvetravania a zatial mi pomohla vymena vahy.. mal som spotrebu tiez niekde okolo 21 l
Raisidlo77
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: ned 08.08.2010 00:00
Bydliště: okolí Brna

#9 Příspěvek od Raisidlo77 »

Jak se cenově pohybuje váha vzduchu ?
xark
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 09.05.2010 00:00

#10 Příspěvek od xark »

ja som na e65 zohnal BOSH za 190e aj s dovozom
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#11 Příspěvek od Viking »

kdyby to byla váha tak mi to bude hlasit diagnostika nebo ne? mě to nekouří a nemá to ani výkonový propady takže váha asi ne a navíc mam pocit ze jsem jí dával novou ale to nevim urcite. delal jsem na tom aute totiz po nakupu uplne vsechno prave abych zamezil pripadnym moucham. ale jak je videt tak nejaka preci jen nekde lita :-)
xark
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 09.05.2010 00:00

#12 Příspěvek od xark »

mne vahu nehodilo na diagnostike...
ale ty budes mat asi problem s tym odvetravanim co ti radili predomnou
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#13 Příspěvek od Viking »

no ale to je taky vymenene. no ja nevim dam to do servisu at se s tim popasujou. ja uz jsem vycerpanej :-) ale dik. dam vedet pak cim to bylo
Raisidlo77
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: ned 08.08.2010 00:00
Bydliště: okolí Brna

#14 Příspěvek od Raisidlo77 »

Pánové, jak velký je ten podtlak ? Musím ho překonat abych zvedl víčko, slyším jak to syčí když víčko přiložím, ale když ho oddělám úplně tak řetěz stříká olej ven (že není strháván zpět)...

... jinak mě haprovala pravá strana válců (ve směru jízdy) a zatím stačilo přejít na jinou benzínku :).
Viking
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: stř 26.11.2008 01:00

#15 Příspěvek od Viking »

tak nakonec se vše jako zazrakem ustalilo a pouze asi jen vymenou benzinove stanice. zacal jsem brat u OMV 100carerru a dobrý. u shellu uz nikdy brat nebudu
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Snejk »

když odendaš vičko oleje tak se nediv že ti střika ven :lol:
Raisidlo77
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: ned 08.08.2010 00:00
Bydliště: okolí Brna

#17 Příspěvek od Raisidlo77 »

Tak jistě :D .. já jen že ten podtlak není až zase takovej, aby strhnul kapky zpět do motoru, jak někdo kdysi psal.
Raisidlo77
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: ned 08.08.2010 00:00
Bydliště: okolí Brna

#18 Příspěvek od Raisidlo77 »

Tak už mi to hapruje zase, a tentokrát dost :-(... na volnoběh elektronika udržuje motor v chodu, ale kolísá to, a jednou mi i chcípnul.

Do 1500 to cuká, do 2000 se to chytá a stačí chvilka od 2tis/otáček a motor se chytne kopne a jede..

Svíčky nový, faje OK. Air filtr nový, ale měnili mi nádrž za použitou, takže to projedu na nějakej čistič pal. systému a vyměním paliváč.

Nicméně jezdil jsem - OK. Pak jsem měl v autě 2 hodiny prostoj a po nastartování (celou dobu pršelo) to hned haprovalo a cukalo.. po kilometru se chytil a už vše OK. A asi 100km na to to začalo pozvolna haprovat samo za jízdy (když jsem zastavil, začalo to kuckat).. :(
Raisidlo77
Registrovaný
Příspěvky: 229
Registrován: ned 08.08.2010 00:00
Bydliště: okolí Brna

#19 Příspěvek od Raisidlo77 »

Tak jsem byl dnes na emisích (absolutně v pohodě) kde měl mimo jiné k dispozici klučina i celou diagnostiku (jinak už nepojedu na diagnostiku)... promazal mi chyby, ale copak se našlo:

válec 2 - chyba zapalování
válec 4 - chyba vstřikování
blbosti..
válec 2 - chyba zapalování

Svíčky jsou nové, katy, lambdy, váha, membrána - vše OK. Je teoreticky možné, že po výmněně nádrže za jinou jetou (mohly tam být nečistoty, prach) už se ucpal od koupi neměněný pal. filtr a auto zazlobilo díky tomu ? Samozřejmě budu kupovat, budu měnit..
ignor
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: úte 02.03.2004 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od ignor »

hm, hele, co vysokonapetove civky co jsou na svickach? Na me e65 je jich z 8 jiz 6 vymenenych.
Odpovědět