Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e38 730d - za jízdy se najednou sama vypne klimatizace
Nemáte někdo tušení co by to mohlo být? Když auto nastartuju tak klima funguje krásně. Můžu ji vypínat a zapínat jak dlouho chci. Jenže během jízdy se najednou sama vypne (zelené světýlko dál svítí, ale klima neběží). Můžu ji mačkat jak chci, ale nezapne se dokud auto nechcípnu a znovu nenastartuju, pak zase třeba 20min. běží.
Chladí dobře, takže prázná asi nebude. I jsem zkusil zmáčknout ten ventilek a tlak se tam zdá být fakt velký.
Chladí dobře, takže prázná asi nebude. I jsem zkusil zmáčknout ten ventilek a tlak se tam zdá být fakt velký.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
jo to jsem myslel, mas recht je to spis cidlo tlaku nez ventil
c.4, tim nechci rict, ze to tim je ... jen muj tip
najdes ho na trubce pod pravym prednim svetlem
http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... all_parts/
c.4, tim nechci rict, ze to tim je ... jen muj tip
najdes ho na trubce pod pravym prednim svetlem
http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... all_parts/
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Podle mne se Ti ta klima (její chladivo) přehřeje, vzroste tlak a čidlo tlaku vypne kompresor, aby se to nerozletělo. A přehřeje se když :
a) je tam málo chladiva
b) nemá se kde zchladit, máš špinavé chladiče
ad A:
Navštívit servis, kde dělají klimatizace, nechat tzv. vyčistit náplň. Tj. starou náplň odsají, vyčistí, přidají co chybí + trochu oleje na mazání kompresoru. Údaje jaká náplň a kolik je na tom zeleném štítku u chladiče. Já byl v servisu Škoda, chladivo mají stejné, plnící ventil taky, cena do 500,-Kč. Doporučuji udělat 1x za 2 roky, vždycky něco uteče.
ad B:
Vyšroubuj ty dva šrouby, asi 8", co drží ty plastové packy na stranách chladiče a vyndej tu gumu, co je mezi chladiči. Potom rozevřeš chladiče a uvidíš, kolik listí, trávy, vos a dalšího smetí je mezi chladiči. Vyfoukat vzduchem (já toho měl 2 plné dlaně) a potom opatrně Wapkou vystříkat. Až půjde server na Seznamu, dám sem fotku.
Operaci B doporučuji udělat všem, kterým často spíná viska, málo chladí klima nebo po delší jízdě blbě řadí automatické převodovka. Podle typu vozu tam jsou 3-6 chladičů za sebou :
- chladič vzduchu - Intercooler,
- chladič oleje motoru
- chladič klimatizace
- chladič kapaliny serva
- chladič oleje automatické převodovky
- chladič kapaliny motoru

a) je tam málo chladiva
b) nemá se kde zchladit, máš špinavé chladiče
ad A:
Navštívit servis, kde dělají klimatizace, nechat tzv. vyčistit náplň. Tj. starou náplň odsají, vyčistí, přidají co chybí + trochu oleje na mazání kompresoru. Údaje jaká náplň a kolik je na tom zeleném štítku u chladiče. Já byl v servisu Škoda, chladivo mají stejné, plnící ventil taky, cena do 500,-Kč. Doporučuji udělat 1x za 2 roky, vždycky něco uteče.
ad B:
Vyšroubuj ty dva šrouby, asi 8", co drží ty plastové packy na stranách chladiče a vyndej tu gumu, co je mezi chladiči. Potom rozevřeš chladiče a uvidíš, kolik listí, trávy, vos a dalšího smetí je mezi chladiči. Vyfoukat vzduchem (já toho měl 2 plné dlaně) a potom opatrně Wapkou vystříkat. Až půjde server na Seznamu, dám sem fotku.
Operaci B doporučuji udělat všem, kterým často spíná viska, málo chladí klima nebo po delší jízdě blbě řadí automatické převodovka. Podle typu vozu tam jsou 3-6 chladičů za sebou :
- chladič vzduchu - Intercooler,
- chladič oleje motoru
- chladič klimatizace
- chladič kapaliny serva
- chladič oleje automatické převodovky
- chladič kapaliny motoru

Tak bordelu tam bylo fakt hodně, ALE po vyčištění jsem udělal krátké kolečko (na poštu, do kauflandu a zpátky) při kterém se mi tak tak zahřál motor a ta trubka od klimatizace (ta u pravého předního světla) už byla po tak krátké době docela dost teplá. (ještě na ní šla udržet ruka, ale už to bylo dost horký) Je to normální?
Jak má fungovat ta el. vrtule? ta je tam kvůli vodě, klimatizaci, intercooleru nebo kvůli všemu?
Jak má fungovat ta el. vrtule? ta je tam kvůli vodě, klimatizaci, intercooleru nebo kvůli všemu?

Cau cau. Ten bordel by nemel mit takovy vliv na ten chladic (kondenzator) klimy ten ma rezervy takze i eventuelne hromada bordelu by nemela mit vliv na zkapalneni chladiva. To by tam muselo byt bordela strasne moc!!! Kazdopadne diag!!! Zalezi ktery ventilek jsi zkousel. Jsou zpravidla dva. Na strane VYTLAKU a na strane SANI. Na vytlaku mas 10-30 BAR na sani takovych 4-8 BAR. Pokud na to nedas budiky tak muzes zkouset tlak z ventilku jak chces!!!! To co psal Star ML je docela presne ale nezda se mi to ze kdyz ti klima vypne (napr vysoky tlak,ale je tam i cidlo nizkeho tlaku pokud chladivo chybi tak at nezadres kompresor) tak to zdechnes a znova nastartujes tak hned klima bezi!!!!! Tlak zas tak rychle neklesa takze se mi nelibi to ze to funguje jakmile zdechnes a znova nastartujes!!!! A pokud je nekde problem tak tlak vzrusta tak rychle ze i do 30 vterin se nestacis divit jak se nekde neco URVE!!!! Uz jsem to videl!!!! A pak tak to jede treba tech 20 min bez problemu-tu neco nehraje. Zkus tu klimu ale nikam nejezdi!!!! Stuj na miste bez chlazeni naporem jizdy!!!! Co to bude delat!!!! Jinak ta el. vrtule chladi kdykoliv kdyz se zahreje motor nehlede na klimu!!!! Klima nemusi byt vubec ve funkci!!! Takhle mi to fungovalo i na me E30 pred 15 lety jak jsem zakoupil 324D. Nyni mam taky 740i a funguje to obdobne. Osobne bych prvni resil diag hned pak nekoho na klimu a zmeril tlaky na sani a vytlaku-pripadne doplneni chladiva-vic ho tam urcite nebudemagiccc píše:Tak bordelu tam bylo fakt hodně, ALE po vyčištění jsem udělal krátké kolečko (na poštu, do kauflandu a zpátky) při kterém se mi tak tak zahřál motor a ta trubka od klimatizace (ta u pravého předního světla) už byla po tak krátké době docela dost teplá. (ještě na ní šla udržet ruka, ale už to bylo dost horký) Je to normální?
Jak má fungovat ta el. vrtule? ta je tam kvůli vodě, klimatizaci, intercooleru nebo kvůli všemu?



-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Visko vrtule funguje podle teploty chladící kapaliny. Ta elektrická vrtule je tam hlavně kvůli klima, ale pomáhá všemu. Důležité je, že po zapnutí klimy, ať je venku teplota jaké chce, musí se rozběhnout na první stupeň, jsou tam celkem tři stupně. Všechny tyto stupně musí fungovat, spínají to relátka, kdy jsou postupně vyřazovány předřadné odpory před motorem větráku. Pokud se Ti okamžitě (5-10sec) po zapnutí klimy nezozběhne elektrický větrák, je důvod přehřívání jasný. Další stupně se zapínají podle teploty a tlaku. Vyzkoušet se dá, ale ohříváním na místě bych auto netrápil. Dá se to vyzkoušet na diagnostice, Carsoft to neumí, INPA, DIS a další ano.
Jinak ta vrtule klimy při vyšší teplotě chladící kapaliny sepne také (i bez zapnuté klima) a pomáhá chladit, co nestíhá viska, např. v dopravní zácpě, když otáčky motoru jsou velmi malé. Takže pomáhá všemu. Navíc u 7er benzín je ještě spínač na termostatu, který vyhodnotí, že termostat je už úplně otevřena spíná vrtuli také, aby začal chladit dříve. Ale Ty máš 730d, tedy stejný motor jako já, a já tam (asi) na termostatu žádný spínač nemám.
K tomu smetí mezi chladiči a co psal Levrone : Ano, jisté množství smetí nemůže zásadním způsobem ovlivnit chlazení kondenzátoru klimy. Ten chladič (kondenzátor) je několik trubek zleva do prava. Ale důležitý je průchod vzduchu mezi chladiči, tedy i okolo toho chladiče klimy. Jenže se podívej, jak máš ucpané průchody mezi jednotlivými voštinami, hlavně na okrajích chladičů, mimo sektor viskovrtule. Vezmi baterku a prosviť si ten chladič/če. Tam totiž bývají zalepené pylem, mouchami, dole mastnotami u netěsného intercooleru atd. Takže to snižuje aktivní chladící plochu chladiče a hlavně omezuje průchod vzduchu. Proto jsem v bodě B psal ještě vypláchnutí WAPkou. A pokud ty chladiče napřed nastříkáš nejakým přípravkem na odstranění hmyzu, uvidíš, jak prokouknou. Na myčkách to mají, já tomu říkám "muchylín" a funguje to. Takže pokud máš přicpané chladiče a k tomu třeba nefunkční 1. stupeň elektrického ventilátoru, klima se bude přehřívat a vypínat, jak popisuješ.
O těch ventilech nízkého a vysokého tlaku má Levrone pravdu, ale to hravě zvládnou v tom klimaservisu, teprve potom bych hledal nějakou diagnostiku.
Jinak ta vrtule klimy při vyšší teplotě chladící kapaliny sepne také (i bez zapnuté klima) a pomáhá chladit, co nestíhá viska, např. v dopravní zácpě, když otáčky motoru jsou velmi malé. Takže pomáhá všemu. Navíc u 7er benzín je ještě spínač na termostatu, který vyhodnotí, že termostat je už úplně otevřena spíná vrtuli také, aby začal chladit dříve. Ale Ty máš 730d, tedy stejný motor jako já, a já tam (asi) na termostatu žádný spínač nemám.
K tomu smetí mezi chladiči a co psal Levrone : Ano, jisté množství smetí nemůže zásadním způsobem ovlivnit chlazení kondenzátoru klimy. Ten chladič (kondenzátor) je několik trubek zleva do prava. Ale důležitý je průchod vzduchu mezi chladiči, tedy i okolo toho chladiče klimy. Jenže se podívej, jak máš ucpané průchody mezi jednotlivými voštinami, hlavně na okrajích chladičů, mimo sektor viskovrtule. Vezmi baterku a prosviť si ten chladič/če. Tam totiž bývají zalepené pylem, mouchami, dole mastnotami u netěsného intercooleru atd. Takže to snižuje aktivní chladící plochu chladiče a hlavně omezuje průchod vzduchu. Proto jsem v bodě B psal ještě vypláchnutí WAPkou. A pokud ty chladiče napřed nastříkáš nejakým přípravkem na odstranění hmyzu, uvidíš, jak prokouknou. Na myčkách to mají, já tomu říkám "muchylín" a funguje to. Takže pokud máš přicpané chladiče a k tomu třeba nefunkční 1. stupeň elektrického ventilátoru, klima se bude přehřívat a vypínat, jak popisuješ.
O těch ventilech nízkého a vysokého tlaku má Levrone pravdu, ale to hravě zvládnou v tom klimaservisu, teprve potom bych hledal nějakou diagnostiku.
tak jo. S tou el. vrtuli jsem si to přesně takhle myslel... (ty funkce)
ALE... Když zapnu klimu, tak se vrtule neroztočí na žádnou rychlost, ale to by stejně nemělo mít na přehřátí za jízdy vliv, ne? Když jedu z kopce 90km rychlosti, tak se to musí chladit samo, ne? (i v tomhle případě to vyplo)
A dělá to jen při vyšších teplotách venku. Když je pod 20stupňů, tak mi klima normálně běží...
ALE... Když zapnu klimu, tak se vrtule neroztočí na žádnou rychlost, ale to by stejně nemělo mít na přehřátí za jízdy vliv, ne? Když jedu z kopce 90km rychlosti, tak se to musí chladit samo, ne? (i v tomhle případě to vyplo)
A dělá to jen při vyšších teplotách venku. Když je pod 20stupňů, tak mi klima normálně běží...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
To téma je tady :
Větrák klimy nechce vypnout
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
Ale odkazy a obrázky jsou z WDS, tehdy běžícího na původním serveru http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm
Teď to hledej tady :
současný server http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/de/ německy
současný server http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ anglicky
Větrák klimy nechce vypnout
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
Ale odkazy a obrázky jsou z WDS, tehdy běžícího na původním serveru http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm
Teď to hledej tady :
současný server http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/de/ německy
současný server http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ anglicky
To je práce, se mnou... 
Předřadnej odpor vůbec nevím kde hledat a jak vypadá.
A ty relátka před spolujezdcovo kastlíkem nějak nemůžu najít...

Tady to vypadá fakt jednoduše...
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 277065.png
Ale mě tam něco chybí...
http://img710.imageshack.us/img710/8272 ... 821111.jpg

Předřadnej odpor vůbec nevím kde hledat a jak vypadá.
A ty relátka před spolujezdcovo kastlíkem nějak nemůžu najít...


Tady to vypadá fakt jednoduše...
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 277065.png
Ale mě tam něco chybí...
http://img710.imageshack.us/img710/8272 ... 821111.jpg
- Přílohy
-
- asi tam prostě soudruzi něco nedali :D
- 030620100821111.jpg (82.09 KiB) Zobrazeno 2848 x
No to je prave to co je kapku divne ze to vypnes a zapnes a zas fungujes bez problemu. JEDU ZA JIZDY KLIMA MI VYPNE-VE VNITRKU TO POZNAM ZE!!!! STOPNU MOTOR A ZASE ZAPNU KLIMA SEPNE ALE PREHRATIM BY MELA ZAS SE ROZEBEHNOUT NA CHVILI A ZAS CVAKNUTI ZE SPOJKY KOMPRESORU A VYPNE SE. A TAK PORAD DOKOLA ANIZ BY JSI VYPNUL MOTOR PORAD CVAK SEPNE ZMENI SE CHOD MOTORU CVAK A FURT DOKOLA. POKUD SLAPE VETRAK NIKDE NIC NECVAKA VSE CHLADI JAK MA!!!! Ta trubka u blatniku je vytlakova cca 60 stupnu by mela mit. Ono to chce vyzkouset jak je venku cca 15 stupnu pak treba jak bude 25 stupnu. Kolega mel 530 D a tam nejaka relatka byla k vetraku ale primo vetrak ten elektricky pohanel KROKOVY motor a uvnitr bylo vice elektroniky jak v nejake ridici jednotce!!!! Pry neopravitelne a vedly k tomu myslim 3 silove vodice a 2 nebo 3 dalsi tenke vodice primo pry spjaty s ridici jednotkou klimatizace!!!! Neni to pry zadna sranda to poladit aby to slo jak ma!!! Takze kolega to vyresil Salamounsky: primo rele kompresoru paralelne spoji s rele vetraku (ale dosadil tam nejake jine to origo nejak obesel nebo pouzil uz nevim) ale napojil na nej ty silove vodice vedouci do toho KROKOVEHO motoru ale samozrejme ten krokovy motor vyhodil dal tam nejaky jiny klasiku myslim z TDS kde byly predradne odpory a jen 2 stupne foukani vetraku a pustil to na nejvetsi vykon bez odporu. A bylo vymalovano. Klima jede bez problemu!!!! Ale mu nedelal ten problem co tobe!!! Mu pouze nesel ten ventilator!!! Proto ta uprava!!!! Ale jede mu ten vetrak i pri okolnim vzduchu chladnejsim porad naplno coz taky neni dobre protoze to chladivo (R134) je uz moc laicky receno prechlazene a to medium je lenivejsi a zas jinak chodi odpařovací teploty atd atd. Takze bych tipoval to spojeni toho krokoveho motoru ventilatoru a ridici jednotky AC ze neco nehraje. Takze servis na klimu zkontrolovat funkcnost a diag. Jak se zminil Star ML. Ten ma obrovske zkusenosti taze s jeho pomoci to asi rozchodime. Opravdu zalezi co je zac pouzity ten el. motorek vetraku. Pokud tam mas ten krokovy a ne klasiku tak bych hledal tam. Tam je nejak impulsama jednotlive vetve vinuti spinany a pro kazdou vetev zvlast tranzistor no sila!!!!! Bylo to 530 D 1999.magiccc píše:jasný, podívám se na to...
Ale co to, že po chcipnuti a nastartování zase třeba 10min. běží?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Ono to není jednoduché vyhledat, když ten původní WDS server teď nefunguje. Takže půjdeme po těch odkazech:
- Pojednání o elektrickém větráku před chladičem : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
- Téma s odpory : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ry&start=0
Je to plechová dutá kostička s třemi pružinami uvnitř a na vrchu s konektorem na 3 nebo 4 dráty která je zasunutá přímo do krytu ventilátoru aby se mohla chladit.
Protože klima v následující letní sezóně bude aktuální záležitost, zpracoval jsem takový ucelenejší přehled do 6 stránek. Neříkám, že to je hotové a naprosto dokonalé. Stáhnout si to můžete na : http://vs31.sweb.cz//Vetrak_pred_chladicem.doc

- Pojednání o elektrickém větráku před chladičem : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
- Téma s odpory : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ry&start=0
Je to plechová dutá kostička s třemi pružinami uvnitř a na vrchu s konektorem na 3 nebo 4 dráty která je zasunutá přímo do krytu ventilátoru aby se mohla chladit.
Protože klima v následující letní sezóně bude aktuální záležitost, zpracoval jsem takový ucelenejší přehled do 6 stránek. Neříkám, že to je hotové a naprosto dokonalé. Stáhnout si to můžete na : http://vs31.sweb.cz//Vetrak_pred_chladicem.doc

Takže jestli to podle toho tvého článku to vypadá, že budu pravděpodobně muset koupit jinou vrtuli? Ty relátka jsem totiž u mě v autě nějak nenašel...
viz foto: http://img710.imageshack.us/img710/8272 ... 821111.jpg
A ten předřadný odpor je někde dobře schovanej nebo jsem úplně blbej a slepej??? Já našel na krytu okolo visky takovou asi podobnou plastovou krabičku, ale to je nějakej senzor něčeho (č.9) http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... all_parts/
Tu diagnostiku si nechám udělat, ale když nejde vrtule, tak je to asi zatím zbytečný. Až poběží vrtule a klima dál bude vypínat, tak bych začal řešit dál.. Si teda myslím já, jakožto lajk. Co vy na to?

viz foto: http://img710.imageshack.us/img710/8272 ... 821111.jpg
A ten předřadný odpor je někde dobře schovanej nebo jsem úplně blbej a slepej??? Já našel na krytu okolo visky takovou asi podobnou plastovou krabičku, ale to je nějakej senzor něčeho (č.9) http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... all_parts/
Tu diagnostiku si nechám udělat, ale když nejde vrtule, tak je to asi zatím zbytečný. Až poběží vrtule a klima dál bude vypínat, tak bych začal řešit dál.. Si teda myslím já, jakožto lajk. Co vy na to?
tak asi vyřešeno.. Jsem si dojel koupit torx, abych se podíval kde tam okolo te vrtule co je a ejhle.. Vrtule už se točí a bylo to zaoxidovanym konektorem... Teď už jen ozkousim jestli nebude klima vypínat i přes to... Až zítra ale.
Pro zatím děkuju všem za snahu pomoct a zároveň se omlouvám, že jsem debil a nedokážu se nejdřív na všechno pořádně podívat..
Pro zatím děkuju všem za snahu pomoct a zároveň se omlouvám, že jsem debil a nedokážu se nejdřív na všechno pořádně podívat..
