Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e32 - Stelovani ventilu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
CharliMax
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 20.09.2009 00:00
Klubové ID: 2224
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od CharliMax »

Čaute lidi, mám strašný problém klepou mi ventily a chci si je seštelovat ať tam nic nevymlátím, chtěl bych od vás poradit nejlépe od teho kdo se stím už setkal. Na netu to nemůžu najít a navíc nevím na kolik má být sací a na kolik má být výfukoví a ((Prosím ještě abyste mě uvedli HodnotU za STUDENA A ZA TEPLA motoru))... Dííky moc spěchá!! 8) PS: ještě malou radu potřebuji, málo mi fouká větrák do interiéru ale ventilátor se točí o sto šest :lol: jak se k tomu dostanu abych to vyléčil a dostal se ke své spokojenosti :) ...::PROSÍM VÁS MOC!!::... klidně napište na mail nebo ještě Líp na ICQ: 302845467 .....Peace in live and love in car.... Charli
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#2 Příspěvek od Birkoff »

Mám M62 a ta má termostat s elektricky řízenou charakeristikou. Funguje to tak, že normálně otevírá teplotou, bacha M62 mají natasveno kolem 113 st. (takže hrnec je mimo mísu), a ty dráty ji pouze posunují, jmenuje se to MAP Cooling. Takže mechanika s el. posunem otevírání.
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00
Klubové ID: 675

#3 Příspěvek od 100RM »

Tema som rozdelil, aby sa to neplietlo s termostatmi. Btw, vzdy je potreba u dotazu napsat co mas za typ auta. Z avataru som usudil, ze e32. Ak ne, daj vediet, upravime.
7er. True definition of luxury. Yours.
CharliMax
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 20.09.2009 00:00
Klubové ID: 2224
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od CharliMax »

100RM píše:Tema som rozdelil, aby sa to neplietlo s termostatmi. Btw, vzdy je potreba u dotazu napsat co mas za typ auta. Z avataru som usudil, ze e32. Ak ne, daj vediet, upravime.
Ano jedna se o e32 a omlouvám se ze sem to neuvedl moje chyba :oops: jinak sem chtel zalozit tema ale jak sem si mohl vsimnout tak jen ti s povolenim.. :D

PS: pro Birkoff ja to mam tak ze se to da stelovat sroubami na vahadlach a potreboval bych znat Hodnoty za studena a za tepla 8) nerad bych aby se mi to vydrelo a urvalo ventil :(
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Snejk »

hej tak tohle nechapu, on se pta na vule ventilu a vetrak na klimu a tu se piše něco o termostatě a navic na motoru a technologii (term s mapou) nikdy na e32 nepouživalo...
taky určitě nepomuže že máš e32 ale jakej motor... šetivalec nebo osmivalec?... obsah neni duležitej... osmivalec maš jasnej, tam sou hydroštely tam maš smulu.
šestiválec to je jiná... sundej viko, ventily no musiš točit klikou a když to budeš mit ve střihu tak povolit matičku co drží ten excentr a ladit... za studena je to 0,35mm a za tepla 0,30mm(80°) ale to ti nedoporučuju tam šahat, moc horký :D.ono ti poradim trik, když to utahneš +/-nadoraz... tak oni se ty vůle beztak vymezí a bude to nejlepší (i po naladění se to stejně za cca 10 000km zase rozladí). to už je takovej normalní stav. neda se na tom nic podělat... ještě si určitě utahni ty velký šrouby na olejový sprše, sami se rádi povolují. ale ne na kref at nerozmačkáš tu sprchu :)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Snejk »

i když ti rachtaji ventily tak se nic neděje. rozhodně se nic nevydře a nic ti nevypadne :D ten motor je už tak postaveny ten prostě rachta jak řehtačka a je mu to jedno. věř mi měl sem těch aut spousty a ještě mam, a jedno co mělo najeto milion a tam už to bylo tak oběhane že to nešlo seřidit... auto cvakalo ale jelo uplně v pohodě nežralo olej nic. prostě jezdilo... ale když to seřidiš tak to da na chvili pokoj... hodnoty máš..
jinak co se toho větráku týče tak to asi nebude moc potěšující, to se ti nejspíš ulomilo servo na těch velkých klapkách co pouští vzduch do kabiny a větrák ti fouká no ... nikam :) na tohle musí každopádně palubka dolů- si z prahy? neni problem se na to podívat i na ty ventily to je docela rychla akce...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Snejk »

Birkoff píše:Mám M62 a ta má termostat s elektricky řízenou charakeristikou. Funguje to tak....
co sem ted řešil na sve m62 termostat s mapou ktery mi odešel a probiral to s TISem tak se to chová cca takhle...
termostat otevira při cca 119°(mechanicky) ten elektronicky termostat neni na bazi posuvu ale na bazi termočlánku který se zahřeje a tím způsobí že termostat se chová a otevírá jako klasický termostat na 85° ... tím se kompenzuje teplota v zavislosti na rychlosti, zátahu a celkově provozu a udržuje jí to od 85°-110°. má to docela pozitivní vliv na spotřebu...
a bmw je první kdo tuhle technologii použilo.
CharliMax
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 20.09.2009 00:00
Klubové ID: 2224
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od CharliMax »

Díííky moc stema ventilama a za ty hodnoty 8) uz sem myslel ze se nedockam,mimochodem mam 6sti val s motorem M1 aspon tak to mam v technicaku...Takze se jinak nemusim bat ze po nekolika serizenich mi to bude klapat porad takze mi to neklekne? i kdyz to seridim a klapat bude porad? a stim vetrakem to bude prdel no, byl bych rad kdybys me stim pomohl jenze ja jsem az z Jizni Moravy :( jestli je to tema servama a da se tam dostat jedine prez palubku tak to bude porod.. uz se tesim :roll:

PS: kdyz si mel auto co melo tech milion najetych tak jsem aj klidnejsi kdyz ja mam sotva 250 tisic :) ...Diky moc Snejku :wink:
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00
Klubové ID: 675

#9 Příspěvek od 100RM »

Kua, termostatovy prispevek mi sem ujel omylem :-) Tiez si musis vsimat to co nemas :-D Hade !!!
7er. True definition of luxury. Yours.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Snejk »

když to seřidiš tak to ztichne (hlavně dobře utahuj ty matky a bacha při tom utahovani se ta vule zase rozhodi tak drž i ty excentry at se moc nehejbou (demence)) pač když to bude volne tim dřiv se zase omlátí (prostě system kdy je něco utažene a soustavně se na to klepe tak se to beztak povoli:) ) jako nic vic jak klepat to nebude ten motor.... když to prostě seřidiš tak to ztichne ale za +-10k to začne nanovo :) takže takovy každopulročni cvik v sežřizování. klidně je utahuj vic jak na těch 0,30 ono se to stejně vymezí... jo a nemáš motor M1.. takový neni.. jelikož maš e32 mužeš mit jen motor M30 ( a bud M30B30 (730) nebo M30B35 (735)) to je jediny řadovy šestivalec... co je v e32 (děla se už ale mrtě dlouho už byl ve starych petkach trojkach sedmach.. nejvic hustej motor co použivala i armada... jeho klon jezdi i v jaguarech atd...)
e32 pak ma už jen osmivalce (posledni roky) M60 a dvanactivalec M70....
tak tak tak :)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

m30 je v celku nesmrtelny motor co sem s nim zažil už bych si na jinem netroufl. dva roky po sobě zimy s prdlym chladičem, milion km, uvařeny co 20km, dolit ledovou vodu a tak se vracet domu... motorru to bylo fuk... fakt zabijáckej motor :) nejvíc k nasrání je ta řídící elektronika... vaha vzduchu atd... bez vahy ten motor prostě nerozjedeš a mužeš se zjevit.. fakt škoda no, jinak by to byl uplně nezastavitelnej stroj... v kombinaci na LPG i uspornej vzhledem k pořizovačce...
CharliMax
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 20.09.2009 00:00
Klubové ID: 2224
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od CharliMax »

8) Velký díík patříí snejkovy za hodnoty a radu, díík moc kámo máš to u mě. Ještě dám vědět jak to dopadlo zatím nebyl nějak čas se nato vrhnout, budu informovat jak to probíhá ale myslím že eště poradit budu potřebovat :wink: zatím není sčím ale to se ukáže zítra... tak mi držte palce amatér jde seřizovat ventily :lol: s bratrem radši ale

Dííík moc ještě že tenhle klub existuje :)
Odpovědět