Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

zdvojení baterie

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od JaraX »

tak mi nějak přestává stačit baterka, počítal jsem spotřebiče a je toho už trošku moc, tak mě zajima jeslti mužu zdvojit baterku, místo tam na to je, chtěl bych 2x100 Ah, ted mam jednu, tak bych na nu posadil druhou, otázka zní jak se zapojením, v elektrotechnice nam kladli na srdce že se dvě baterky nesmí propojit paralerně, že se mezi sebou samovybíjí, takže co s tím.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od T613 »

to vas tam moc neucili :lol:
taky to resim ... respektive proc resit to co uz vyresilo BMW :-D sezen si svazek na druhou baterku k NT a mas to ale druhou 100Ah tam nedavej protoze musis myslet na dulezitou vec - jak je budes dobijet - alternatorem - a ten jaksi dve 100Ah baterky neutahne, proto BMW davalo pridavny alternator (myslim 35A) a druha baterka byla nejvic 60Ah pokud vim ... ten svzek je jednoduchy je tam je jedno rele v podstate na prepinani. Me se do toho moc nehce porad se bojim o altik jak to zvladne, ma "jen" 140A to asi i tvuj.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

dobře ale když vemu že spotřeba myho auta je třeba 40A a altík dá 50 tak do baterky jde během jízdy 10, pokud budu mít dvě, tak pujde do každe 5 a 5, tudíž podle mě se zdvojením baterky změní jen jedna věc a to doba nabíjení těch baterek bude dvojnasobna.
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Michelin »

Nevidím v tom problem, paralelni zapojení se bezne pouziva v nákladních autech. Kdy si vlastne zdvojnasobis kapacitu, ale zustane ti napeti 12V.
Hlavne to nesmis zapojit seriove-to by ti vzniklo 24V pri stejne kapacite. . .
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od T613 »

o to tady vubec nejde, to je jasne ze paralelne ale musis uvazovat jak ty baterky dobijet abys neodvaril neco dalsiho nebo abys je stihal dobijet vubec pri provozu ... uvazuj ze druha baterka tm byla z vyroby kvuli NT ktere jelo proto aby vyhralo auto/motor, pak jsi sedl natocil a jel bez NT takze se ta baterka mohla dobit, navic kdyz melo par aut altik navic, jenze pokud do auta naseres 30 srackovych vecic co pouzivas za jizdy nebo ohulis hudbu tak odber je z obou baterek jiny a ten altik ti je nestiha dobijet

nechce se mi to ted hledat ale kazda baterka kdyz ma treba 100Ah ma mit urcity dobijeci proud (1/10?) a tohoto se musis drzet +/- ... ja jsem dosel k tomu ze jsou dve moznosti jak to udelat, bud tam das ten pridavny altik nebo ty baterky budes "spinat" respektive si na kazdou pripojis dane spotrebice a budes ji dobijet dle potreby ale porad zavisi na tom jak moc je budes zatezovat zda by to jeden altik stihal dobijet pri jizde :-D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

jasně, ale altík tím kurvit podle mě nebudeš, jen to prostě nebude tak dobře stíhat.
bych potřeboval benzingenerator nějakej malej :)
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#7 Příspěvek od normann »

JaraX píše:jasně, ale altík tím kurvit podle mě nebudeš, jen to prostě nebude tak dobře stíhat.
bych potřeboval benzingenerator nějakej malej :)
ano elektrocentrálu do kufru! :D A jak to teda mají zapojené E38 750i/L, kde jsou 2 akumulátory 55Ah 12V a 110Ah 12V? Buď pararelně, nebo na tu menší baterii třeba jen to NT/ NV.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od T613 »

jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi

viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

T613 píše:jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi

viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
ale nezkurví se
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#10 Příspěvek od pepus »

jakozto cerstvy drzitel titulu bc na fakulte elektrotechniky souhlasim s T613 :). ten alternator nemusi davat dostatecnej proud aby obe baterky utahl > nebudou se nabijet > budou se kurvit. a prosimte, co to v tom aute mas, ze ti nestaci 100Ah baterka? lednici a varic? :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

jen vinitřni osvětlení je 20 sufitek, což je cca 12A, radio origo + neorigo, NAVI, TV, origo zesík, neorigo zesík, woofer aktivní, lednička, nezavisla ventilace, el kufr, display a par dalších věcí.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od T613 »

JaraX píše:
T613 píše:jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi

viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
ale nezkurví se
no praveze baterka pujde srat, protoze co je pro ni na hovno jsou vykyvy napeti a spatne dobijeni ...

proto jsem psal ze idealni je spis mit tu druhou jako samotny okruh na par spotrebicu s nejakym udelatkem co bude hlidat hladinu napeti ktere kdyz klesne tak prepne = dobije, protoze zase kdyz nebudes potrebovat stavu z ni a porad bys do ni valil proud z altiku zas to neni good a navic bys nedobij ani tu prvni poradne :lol:

radsi se na to vyser, vyhaz z tama picoviny co jsou k nicemu ...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#13 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

vymen vsechny sulfitky na ledky a udelej si ledkovy DL svetla :-) jinak treba 318iS jsem asi mesic provozoval na baterku z motorky (12v), nevim kolik mela Ah, ale zvladla parkrat po sobe nastartovat .-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/449711 tady to řeší. dal tam dvě baterie, každopadně popisuje i ten origo system s dobijecim rele jako měla e32 na druhou baterii. prostě to ma system když maš vyple kličky tak to jede na jednu baterii (spotřebiče)a na start ma tu druhou. to rele pak přepina ktera se bude dobijet. a jako obavu o tvuj odběr mě docela baví, nikdy nepojede všecko naplno a nebude to mít takový odběěr, a i kdyby, nechapu co řešíš, maš 7er s alternatorem jako krava. kdejaky tuzer ma kilovatu audia v kufru a neřeši to, a ten ma odběr že mu za jizdy pohasinaji světla. a baterii to stejně dobiji.. a nekurvi. baterka si veme kolik amper ji zbyde a jen se tim prodlouží doba. ale za jizdy si to stejně bude odebirat všecko z alternatoru a ne z baterie. když za jizdy odpojiš baterii tak ti taky auto nechcipne a nepřestane fungovat pul auta. ja bych se dvou baterii nebal. ale jen s tim přepinacim rele, jinak to nema smysl. ono to i tak nema smysl. v 7er je alternator dostatečně silnej aby všecko utahl. a počítat že tohle žere tolik a tolik. většinou nic dohromady nejede a už vubec ne na špičkovej výkon. sotva si pustiš s vyplym motorem všecky žarovky(ktere po zahřati stejně klesne odběr) telku navi apod a ještě audio naplno aby to mělo konstatnni plnej odběr a lednici a ja nevim co ještě... a za jizdy to taky nebudeš mit všecko puštěne... ta baterie si na dobijeni najde dycky čas.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Snejk »

baterku to neposere. za jizdy ma stejně všecko vyple a 7er to stihne dobijet a za jizdy to z ni nebude odebirat ani miliamper stejně. si schvalně nastartuj a odpoj ji. a uvidiš pojede to uplně normalně. a jestli to chce kotlit bez motoru na baterku všecko naplno jak vanočni stromek... tak bych tam dal jen ty dvě paralelně. ten alternator se z toho neposere. kdyby toho na něj bylo moc svitila by ti kontorlka že nedobiji, od toho tam je. a to bych chtěl vidět jestli i s tim všim haraburdim co tam maš se za jizdy jen lehce rozsviti i když všecko pustiš. podle mě ani omylem. nemaš šanci z toho těch 140A vyšťavit. nemaš fačko. 1680W ti tam nežere nic :) baterka si při dobijeni veme tak 5A
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Marty_ »

Zeptej se na autohifi, tam urco budou vedet:) treba Tazzzz ma v policku tady totok..
Obrázek
A nejak to taky musi dobijet ze:) jestli to teda po kazde jizde nepichne do zasuvky:o)
http://www.autohificlub.cz/forum/9/9068 ... 29%29%29/0
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od T613 »

to jsou moduly baterek co se davaji do el.voziku apod veci a jasne ze se to dobiji externe, ta nabijecka je velka asi jako svarecka, stoji asi jak cele to polo :lol: ... tahle "baterka" se pohybuje cenove klidne kolem 50t takze to tipuju ze dela nekdo v podniku kde si to dobiji a baetrku si tam "pujcil :lol: :lol:
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#18 Příspěvek od normann »

Napadlo mě, že hasiči, ZZS a policajti používají majáky a sirény, do toho vysílačky a taky to alternátory utáhnou. Aspoň u nás a to máme většinou starý majáky s žárovkama H1 70W/12V, v majáku jsou 4, pak ještě 2 motorky, co točí s zrcadlama na těch žárovkách, k tomu fňukna, která si taky něco vezme a 2 vozidlový vysílačky- Matra a analog, pokud to auto jede má většinou toto vše zapnutý. Alternátor je původní. To mluvím jen o autech, kde je napětí 12V. U aut s napětím 24V by to mělo být stejný, ale tam si nejsem jist. Stroboskopový majáky tam taky máme, ale jejich příkon je o něčem jiném.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#19 Příspěvek od Strosek »

T613 píše:..., ta nabijecka je velka asi jako svarecka, stoji asi jak cele to polo :lol: ...
No to musí stát víc, protože Polo je mrdka. :twisted:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Snejk »

Strosek píše:
T613 píše:..., ta nabijecka je velka asi jako svarecka, stoji asi jak cele to polo :lol: ...
No to musí stát víc, protože Polo je mrdka. :twisted:
Yeeah :)
Odpovědět