Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
zdvojení baterie
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
tak mi nějak přestává stačit baterka, počítal jsem spotřebiče a je toho už trošku moc, tak mě zajima jeslti mužu zdvojit baterku, místo tam na to je, chtěl bych 2x100 Ah, ted mam jednu, tak bych na nu posadil druhou, otázka zní jak se zapojením, v elektrotechnice nam kladli na srdce že se dvě baterky nesmí propojit paralerně, že se mezi sebou samovybíjí, takže co s tím.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
to vas tam moc neucili
taky to resim ... respektive proc resit to co uz vyresilo BMW
sezen si svazek na druhou baterku k NT a mas to ale druhou 100Ah tam nedavej protoze musis myslet na dulezitou vec - jak je budes dobijet - alternatorem - a ten jaksi dve 100Ah baterky neutahne, proto BMW davalo pridavny alternator (myslim 35A) a druha baterka byla nejvic 60Ah pokud vim ... ten svzek je jednoduchy je tam je jedno rele v podstate na prepinani. Me se do toho moc nehce porad se bojim o altik jak to zvladne, ma "jen" 140A to asi i tvuj.

taky to resim ... respektive proc resit to co uz vyresilo BMW

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
o to tady vubec nejde, to je jasne ze paralelne ale musis uvazovat jak ty baterky dobijet abys neodvaril neco dalsiho nebo abys je stihal dobijet vubec pri provozu ... uvazuj ze druha baterka tm byla z vyroby kvuli NT ktere jelo proto aby vyhralo auto/motor, pak jsi sedl natocil a jel bez NT takze se ta baterka mohla dobit, navic kdyz melo par aut altik navic, jenze pokud do auta naseres 30 srackovych vecic co pouzivas za jizdy nebo ohulis hudbu tak odber je z obou baterek jiny a ten altik ti je nestiha dobijet
nechce se mi to ted hledat ale kazda baterka kdyz ma treba 100Ah ma mit urcity dobijeci proud (1/10?) a tohoto se musis drzet +/- ... ja jsem dosel k tomu ze jsou dve moznosti jak to udelat, bud tam das ten pridavny altik nebo ty baterky budes "spinat" respektive si na kazdou pripojis dane spotrebice a budes ji dobijet dle potreby ale porad zavisi na tom jak moc je budes zatezovat zda by to jeden altik stihal dobijet pri jizde
nechce se mi to ted hledat ale kazda baterka kdyz ma treba 100Ah ma mit urcity dobijeci proud (1/10?) a tohoto se musis drzet +/- ... ja jsem dosel k tomu ze jsou dve moznosti jak to udelat, bud tam das ten pridavny altik nebo ty baterky budes "spinat" respektive si na kazdou pripojis dane spotrebice a budes ji dobijet dle potreby ale porad zavisi na tom jak moc je budes zatezovat zda by to jeden altik stihal dobijet pri jizde

ano elektrocentrálu do kufru!JaraX píše:jasně, ale altík tím kurvit podle mě nebudeš, jen to prostě nebude tak dobře stíhat.
bych potřeboval benzingenerator nějakej malej

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi
viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
ale nezkurví seT613 píše:jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi
viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
no praveze baterka pujde srat, protoze co je pro ni na hovno jsou vykyvy napeti a spatne dobijeni ...JaraX píše:ale nezkurví seT613 píše:jsem sice elektrikar ale popravde nevim mozna altiku se nic nestane, ale myslim ze pujde tim spis srat kdyz pojede porad na plne koule, ale ta baterka potrebuje nejaky minimalni proud aby se dobijela a kdyz ho mit nebude tak ji nedobijes takze to stejne nic neresi
viz. kdyz si koupis nabijecku za 199kc z lidlu tak ti 100Ah baterku nedobije, spis vybije ... proc? protoze je to srasora s malym dobijecim proudem
proto jsem psal ze idealni je spis mit tu druhou jako samotny okruh na par spotrebicu s nejakym udelatkem co bude hlidat hladinu napeti ktere kdyz klesne tak prepne = dobije, protoze zase kdyz nebudes potrebovat stavu z ni a porad bys do ni valil proud z altiku zas to neni good a navic bys nedobij ani tu prvni poradne

radsi se na to vyser, vyhaz z tama picoviny co jsou k nicemu ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/449711 tady to řeší. dal tam dvě baterie, každopadně popisuje i ten origo system s dobijecim rele jako měla e32 na druhou baterii. prostě to ma system když maš vyple kličky tak to jede na jednu baterii (spotřebiče)a na start ma tu druhou. to rele pak přepina ktera se bude dobijet. a jako obavu o tvuj odběr mě docela baví, nikdy nepojede všecko naplno a nebude to mít takový odběěr, a i kdyby, nechapu co řešíš, maš 7er s alternatorem jako krava. kdejaky tuzer ma kilovatu audia v kufru a neřeši to, a ten ma odběr že mu za jizdy pohasinaji světla. a baterii to stejně dobiji.. a nekurvi. baterka si veme kolik amper ji zbyde a jen se tim prodlouží doba. ale za jizdy si to stejně bude odebirat všecko z alternatoru a ne z baterie. když za jizdy odpojiš baterii tak ti taky auto nechcipne a nepřestane fungovat pul auta. ja bych se dvou baterii nebal. ale jen s tim přepinacim rele, jinak to nema smysl. ono to i tak nema smysl. v 7er je alternator dostatečně silnej aby všecko utahl. a počítat že tohle žere tolik a tolik. většinou nic dohromady nejede a už vubec ne na špičkovej výkon. sotva si pustiš s vyplym motorem všecky žarovky(ktere po zahřati stejně klesne odběr) telku navi apod a ještě audio naplno aby to mělo konstatnni plnej odběr a lednici a ja nevim co ještě... a za jizdy to taky nebudeš mit všecko puštěne... ta baterie si na dobijeni najde dycky čas.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
baterku to neposere. za jizdy ma stejně všecko vyple a 7er to stihne dobijet a za jizdy to z ni nebude odebirat ani miliamper stejně. si schvalně nastartuj a odpoj ji. a uvidiš pojede to uplně normalně. a jestli to chce kotlit bez motoru na baterku všecko naplno jak vanočni stromek... tak bych tam dal jen ty dvě paralelně. ten alternator se z toho neposere. kdyby toho na něj bylo moc svitila by ti kontorlka že nedobiji, od toho tam je. a to bych chtěl vidět jestli i s tim všim haraburdim co tam maš se za jizdy jen lehce rozsviti i když všecko pustiš. podle mě ani omylem. nemaš šanci z toho těch 140A vyšťavit. nemaš fačko. 1680W ti tam nežere nic
baterka si při dobijeni veme tak 5A

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1732
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zeptej se na autohifi, tam urco budou vedet:) treba Tazzzz ma v policku tady totok..

A nejak to taky musi dobijet ze:) jestli to teda po kazde jizde nepichne do zasuvky:o)
http://www.autohificlub.cz/forum/9/9068 ... 29%29%29/0
A nejak to taky musi dobijet ze:) jestli to teda po kazde jizde nepichne do zasuvky:o)
http://www.autohificlub.cz/forum/9/9068 ... 29%29%29/0
Napadlo mě, že hasiči, ZZS a policajti používají majáky a sirény, do toho vysílačky a taky to alternátory utáhnou. Aspoň u nás a to máme většinou starý majáky s žárovkama H1 70W/12V, v majáku jsou 4, pak ještě 2 motorky, co točí s zrcadlama na těch žárovkách, k tomu fňukna, která si taky něco vezme a 2 vozidlový vysílačky- Matra a analog, pokud to auto jede má většinou toto vše zapnutý. Alternátor je původní. To mluvím jen o autech, kde je napětí 12V. U aut s napětím 24V by to mělo být stejný, ale tam si nejsem jist. Stroboskopový majáky tam taky máme, ale jejich příkon je o něčem jiném.