Zdravím.
Mám dotaz za kolegu z práce..... je to "opičák", tak musí mít stejné auto, jako já
TAkže k dotazu. Auto e38, 740ia, a problém spočívá v tom, že se mu momentálně přehřívá Odjede z práce, zapnutá klima a zhruba po pěti kilometrech městského pomalého stylu mu ručička leze do teplého, klima se automaticky vypíná a snaží se uchladit. Schladí a funguje dál.... Delší cestu s tímhle jevem ještě nevyzkoušel, tudíž neví, jestli se to opakuje......
Zjistil, že když chce mrknout do chladiče na vodu, tak je pod tlakem...otevře víko a tlakově mu vytejká voda (krásně modrá od nemrzky). A to nejen když je teplej motor, ale i když to 8 hodin stojí u práce.
Pokud je to natlakované,tak to tipuju na vadné těsnění pod hlavou,v horším případě nějaká menší prasklinka v hlavě.Vyzkoušejte u studeného motoru odšroubovat zátku a nechat běžet motor,jestly půjdou bubliny.Ale někdy se to ani takhle nepozná.
Pokud nepudou bublinky a nebude se mu hned chtít sundávat hlavy motoru,začal bych vodní pumpou a termostatem,protože i ty dokážou dělat pěknou paseku.Ale spíš to vidím na těsnění pod hlavou.
Ok, takhle mu to vyřídím a uvidíme.....
Vyzkoušíme "bublinkový test" a bude se řešit dál.
Mimochodem, jak se pozná vadná pumpa a termostat? Nebo nepozná a vyplatí se vyměnit preventivně??
Když je vadný termostat tak teplota kolísá,chvíli je to pod půlkou a potom to zase vyleze,nebo se to uvaří.
Když vodní pumpa,tak se motor hřeje,většinou auto netopí a spodní hadice od chladiče je studená a vrchní natlakovaná a teplá.
Termostat stojí kolem tiskara,ten měním preventivně když auto nechladí,vodní pumpu vyndám a jestly je ještě plastová (vrtulka) tak bych jí vyměnil taky,to je otázka času kdy se rozpadne.Pokud neteče a je už kovová tak je problém jinde a měnit netřeba.
Už se mi stalo že přijel pán do servisu že má vadný alternátor a vodní pumpu,protože se mu to hřálo a nedobíjelo a byl to jenom spadlý klínový řemen
TAk teplota snad nekolísá.....respektive pod půlku prej neleze.... Bud je na půce, nebo vyleze vejš.
Auto netopí? NEvím, v tomhle vedru to asi ani nezkoušel, ale hold to vyzkoušet bude muset. Spodni hadice studena a vrchni natlakovana....Ok, ohmatáme a vyzkoušíme.
TAkže termostat a pumpu prostě každopádně a pak se uvidí.....
Děkuji za pomoc, bude míít radost
Rejchy píše:Když je vadný termostat tak teplota kolísá,chvíli je to pod půlkou a potom to zase vyleze,nebo se to uvaří.
Když vodní pumpa,tak se motor hřeje,většinou auto netopí a spodní hadice od chladiče je studená a vrchní natlakovaná a teplá.
Termostat stojí kolem tiskara,ten měním preventivně když auto nechladí,vodní pumpu vyndám a jestly je ještě plastová (vrtulka) tak bych jí vyměnil taky,to je otázka času kdy se rozpadne.Pokud neteče a je už kovová tak je problém jinde a měnit netřeba.
Už se mi stalo že přijel pán do servisu že má vadný alternátor a vodní pumpu,protože se mu to hřálo a nedobíjelo a byl to jenom spadlý klínový řemen
Ještě ať vyzkouší visco spojku co pohání vrtuli chlazení,u ohřátého motoru ať ji zkusí zastavit přiložením do ruličky stočených novin.Pokud se na volnoběh přestane točit,tak je špatná a proto nechladí.Na to jsem nějak v tom vedru zapoměl
Přesně jak píše Rejchy: určitě bych zkontroloval pumpu, + pořádně odvzdušnit. Pokud je motor studený, tak v expanzce není žádný tlak. I po nastartování by se nic dít nemělo. Tlak roste až s ohřátím motoru. Ta viska by to mohla být taky, ale ta by se projevovala až při velkém horku (což je teďka). Každopádně mě se chvilku po nastartování roztáčí rychle (sepnutá) a pak vypíná. Funkce jde spolehlivě zjistit (při dnešních horkách) tím že auto ohřeje, zastaví a zkontroluje jestli se točí stejně rychle jako otáčky řemenice. V sepnutém stavu okamžitě zrychluje s přidáním plynu a hlavně o dost více hučí než při normální "prokluzovém" točení. To spínání je prostě vidět okem i sluchem i při volnoběhu.
Birkoff píše:Přesně jak píše Rejchy: určitě bych zkontroloval pumpu, + pořádně odvzdušnit. Pokud je motor studený, tak v expanzce není žádný tlak. I po nastartování by se nic dít nemělo. Tlak roste až s ohřátím motoru. Ta viska by to mohla být taky, ale ta by se projevovala až při velkém horku (což je teďka). Každopádně mě se chvilku po nastartování roztáčí rychle (sepnutá) a pak vypíná. Funkce jde spolehlivě zjistit (při dnešních horkách) tím že auto ohřeje, zastaví a zkontroluje jestli se točí stejně rychle jako otáčky řemenice. V sepnutém stavu okamžitě zrychluje s přidáním plynu a hlavně o dost více hučí než při normální "prokluzovém" točení. To spínání je prostě vidět okem i sluchem i při volnoběhu.
A pokud bude při studeném, dva dny stojícím motoru i přesto v expanzcce tlak??
Otevřem, odtlakujem, dolejem vodu, odvzdušníme a vyzkoušíme znova. A když bude opět natlakováno
Rejchy píše:Když je vadný termostat tak teplota kolísá,chvíli je to pod půlkou a potom to zase vyleze,nebo se to uvaří.
Když vodní pumpa,tak se motor hřeje,většinou auto netopí a spodní hadice od chladiče je studená a vrchní natlakovaná a teplá.
Termostat stojí kolem tiskara,ten měním preventivně když auto nechladí,vodní pumpu vyndám a jestly je ještě plastová (vrtulka) tak bych jí vyměnil taky,to je otázka času kdy se rozpadne.Pokud neteče a je už kovová tak je problém jinde a měnit netřeba.
Už se mi stalo že přijel pán do servisu že má vadný alternátor a vodní pumpu,protože se mu to hřálo a nedobíjelo a byl to jenom spadlý klínový řemen
TAk to vypadá asi na pumpu..... Odtlakováno, odvzdušněno, dolita voda.... PAk nastartovaní, chvilku čekání (3 minutky),pak vypnuti motoru...a osahávání hadic (těch v autě, pro rejpálky ). Vrchní od chladiče teplá a lehce tlakovaná, spodní od pumpy do chladiče studená, normální.... TAkže to opravdu podle popisu, co tu píšete, vypadá na pumpu. TAk se jde objednat nová a preventivně i termostat
Díky.
Nejsem zadny profik. Tak mne ber s rezervou, ale mam par poznamek z me vlastni sobotni vymeny chladice. Po trech minutach na volnobeh mam i ja spodni hadici studenou a horni teplou. Za tri minuty volnobehu se to cele neohreje. Kdyz jsem se projel (100km ) Tak mam samo horke obe dve. Znamy mel problem na E38 s kolisanim teploty a prehrivanim v kolone, nakonec to bylo jen blbym zavzdusnenim systemu. Stacilo jen uplne odvzdusnit a vse OK.
jj pořádně odvzdušnit je základ a hlavně při zapnutym topení.....Obě hadice jsou horký až se otevře termostat.........A ten se otvírá až při hodně vysoký teplotě.......někde kolem 110 st.
MatyACS píše:mě se v těchhle pařákách taky občas až nějak nehezky hřeje...mám taky zkusit odvzdušnit????
Jestli jen teďka v tom horku, tak spíš viska, zanesenej chladič (zvenka bordelem) nebo se může protáčet pumpa (pokud není kovová (samozřejmě vrtule)). Odvzdušnit můžeš každopádně, tím rozhodně nic nepokazíš, jen nezapomeň zapnout topení.