Kdysi u E12tky jsem implantoval šíbr z jiné E12ky na auto bez šíbru. Odříznul jsem z vraku komplet střechu, vyjmul jsem ze šíbru dekl a vnitřnosti. Opatrně jsem odbrousil celkem 6 vzpěr, 3 vlevo a 3 vpravo, vyříznul jsem bruskou prostředek střechy se šíbrem a nalepil zespod pomocí spešl lepidla, do střechy jsem ho usadil zespoda v kabině 6 vzpěrama přesně do výlisů - přípravy na šíbr. Šíbr jsem vyšprajcoval o podlahu prknama a nechal lepidlo Loctite zaschnout. Samozřejmě, že sedačky v autě nebyly. Pak jsem nasadil hadičky do sloupků a do odtoků. Následně jsem těch 6 vzpěr opatrně navařil do prolisů, v této fázi jsem málem zapálil auto. V kukle jsem za sebou viděl záři, no a on to byl skoro půlmetrovej plamen, hořel koberec, kterej sice byl pořádně zakrytej, ale žhavá kulička si stejně našla skulinu. Ještě že hasební látka byla na dosah.

Paxem vyvrtal do míst, kde bude vlastní střešní okno díru, prostrčil upravený- zkrácený plátek přímočarky a velmi opatrně vyříznul vlastní okno, byla to nejnapínavější etapa, lehce jsem to zabrousil, oříznul jsem vytlačené lepidlo, zatřel barvou obnažený kov, přes to přišla speciální uzounká lepící páska, která budila dojem, že je to originál. Tady bych dnes asi ale zvolil jiný způsob zakrytí řezu. Následovala další etapa, při který mi nejvíc tekly nervy a která je pro klidný a trpělivý nátury- vsadit vnitřnosti šíbru, víko a celý to seřídit. Víko seřídit tak, aby malinko vyčnívalo nad původní střechu šíbru, tak aby bylo hezky zároveň se střechou. Tady by následovalo i zapojení elektriky, já měl mech. šíbr. Pak přišel opruz s koženkovým stropem, což by u E38 odpadlo. Před montáží je samozřejmě přizpůsobit barvu šíbru a víka šíbru s barvou auta,že?

Takže je to možný návod, jak na to i když nepopírám, že to bude u E38 trochu odlišné. Velký rozdíl je v tom, že já jsem se tenkrát před 10 lety do toho pustil u starý paštiky za 20 tisíc a E38 jsou auta v průměru za 140-250 tis., toho bych se bál, páč kdyby se to nepovedlo vyrval bych si všechny vlasy.
