Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Je možnost dodělat ele "šíbr" u E38?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Professor
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: ned 14.01.2007 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Professor »

:D otázka je taková. myslíte, že se dá pokud někdo také vlastníte E38, ovšem bez "šíbru", ale jste na něj velmi zatížen :wink: jako třebas já, je možnost jej tam dodělat? pochopitelně na ele pohon? pokud mám lemové lišty na všech oknech, tudíž mohu zavírat a otvírat okna klíčkem na dálku, mohl bych i takto zatahovat a odtahovat tento nový "šíbr"? :roll: a víte-li někdo nějaké bližší info, cenovou relaci atd.. budu Vám velmi vděčný.. :D
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#2 Příspěvek od Helldiver »

Tiez by ma to zaujimalo, tyka sa to sice E34 535i, ale v principe je to jedno, ci je proste velky oser tam ten siber dorobit....
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#3 Příspěvek od normann »

Tak to jsme dva stejně postižení. :D Stejně jako ty jsem zatížen na otevřenou střechu za jízdy. Skoro ve všech předešlých BMW jsem to měl, v E38 to bohužel nemám. Vzal jsem to auto qůli sqělý výbavě, ale ten šíbr mi tam moc chybí, taky bych si ho tam moc přál, dokonce jsem u E12 překopal střechu z nešíbru na šíbr- samozřejmě, že originál, ale u tohohle auta? Obávám se, že jediný řešení je prodat ho a koupit se šíbrem. Nebo tam dát takový ty neorigo střešní všelijak výklopný i tak dost drahý okna. :roll: To by ale asi bylo lepší, tam nedávat nic. :wink:
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Baxon »

Řekl bych, že z celý výbavy jedinej šíbr dodělat nejde. Řezat střechu, kraje přesně naohýbat aby vše sedělo, rohy nějak krkolomně dokytovávat. Prostě udělat vše aby pěkně sedělo, jezdilo, nepršelo do auta..................mno nemyslitelná věc. Proto si vybírám auta pouze se šíbrem a automatem zbytek se dá vždycky nějak dodělat :) .
Professor
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: ned 14.01.2007 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Professor »

hmm.. hmm.. tak to máme asi pánové smůlu.. :cry: velká škoda
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Snejk »

podle mě to jde. do feliciji a favoritu to firmy dělali taky. tak proč ne do e38. jde o to yase jenom prořezat pllech. pokud někdo měl rozebranou střechu a obě varianty (se šíbrem a bez) tak jistě uvidí že šíbr je jen takova plastova bedna s motorkem připláclá na stropu, a varianta bez šíbru, tam má pěknou přířpravu. šíbr se zatahuje "do té bedny" a těsnění má na sobě. i s odtokovýma kanálama... ktere vedou sloupkama ... někam pod auto asi. aspon tak tomu je u e32. u e38 to bude stejne. takže pokud seženete šíbr z e38, tak to klempíři zvladnout musí. když to zvladnou na fáčku tak to zvládnou i na e38
Tommybmw
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 11.10.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Tommybmw »

2 Snake: No sibr jsem teda jeste ve Favoritu ani ve Felicii nevidel:-) Je rozdil sibr a stresni okno;-) Sibr neni jenom o tom vyriznout diru a vmastit tam okno. Jak pise Baxon, musi se bud vytvarovat lem, nebo navarit kus jine strechy ve ktere uz sibr byl. Ja osobne jsem dodelaval sibr kdysi za mojich "tuningovych let":-) do Skody Garde a resil jsem to tak ze jsem tam navaril kus strechy z Hondy, dodelal drzaky na sibr a bylo. Ale je to strasna prace...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Snejk »

no jenže sedma ma na tohle všecko přípravu na stropě. je tam držak a všecko připravene. a cely ten šibr spočívá v plastovem boxu pokryvajici cely strop,ten box ma hloubku do ktere ten "kus střechy" zajede.... a vlastně jede jen o vyřiznuti diry do střechy věřim že oproti ruznym upravam, tuningu a předělávání vaček v motoru a podobnejch blbosti, o karosařině kdy lidid z bouraček dělaj zase auta... je nějaka instalace šibru zabava na deštive odpoledne. obzvlašt v autě ktere je na to z větši časti připravene. a ten kus svazku a čalounění stropu a ten šíbr... kdo má prachy tak to koupí. a někdo mu tu díru udělá
DOEMIXXX
Registrovaný
Příspěvky: 5775
Registrován: úte 21.02.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#9 Příspěvek od DOEMIXXX »

dodelat to jde, v BMW to bude stat vic jak cela E38 bohuzel a od nejaky lojzy s garazi, flexou a COckem bych si to jiste nenechal udelat....radsi tedy auto prodej a kup karu se sibrem. Jinak Gudlak boy
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od T613 »

jak pise snejk ... kdo kuchal sibr vi jak to je resene a zadna hruza to neni
spis je oser vyklidit cely interier a tohle vsecno namerit aby to vyslo, pak diru do tapecu stropu trefit atd atd

ja bych se na to vyprdl, sibr mam taky ale bez neho bych taky prezil, moc to prozivate :-)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

tak někdo bez toho fakt nemuže bejt . ja taky jel až k tobě pro interier :D ale jako do čalouněni se nic řezat neda. čalouněni se musi vyměnit. šibrove čalouněni je jine jak to bez., je nižší
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#12 Příspěvek od normann »

Kdysi u E12tky jsem implantoval šíbr z jiné E12ky na auto bez šíbru. Odříznul jsem z vraku komplet střechu, vyjmul jsem ze šíbru dekl a vnitřnosti. Opatrně jsem odbrousil celkem 6 vzpěr, 3 vlevo a 3 vpravo, vyříznul jsem bruskou prostředek střechy se šíbrem a nalepil zespod pomocí spešl lepidla, do střechy jsem ho usadil zespoda v kabině 6 vzpěrama přesně do výlisů - přípravy na šíbr. Šíbr jsem vyšprajcoval o podlahu prknama a nechal lepidlo Loctite zaschnout. Samozřejmě, že sedačky v autě nebyly. Pak jsem nasadil hadičky do sloupků a do odtoků. Následně jsem těch 6 vzpěr opatrně navařil do prolisů, v této fázi jsem málem zapálil auto. V kukle jsem za sebou viděl záři, no a on to byl skoro půlmetrovej plamen, hořel koberec, kterej sice byl pořádně zakrytej, ale žhavá kulička si stejně našla skulinu. Ještě že hasební látka byla na dosah. :D Paxem vyvrtal do míst, kde bude vlastní střešní okno díru, prostrčil upravený- zkrácený plátek přímočarky a velmi opatrně vyříznul vlastní okno, byla to nejnapínavější etapa, lehce jsem to zabrousil, oříznul jsem vytlačené lepidlo, zatřel barvou obnažený kov, přes to přišla speciální uzounká lepící páska, která budila dojem, že je to originál. Tady bych dnes asi ale zvolil jiný způsob zakrytí řezu. Následovala další etapa, při který mi nejvíc tekly nervy a která je pro klidný a trpělivý nátury- vsadit vnitřnosti šíbru, víko a celý to seřídit. Víko seřídit tak, aby malinko vyčnívalo nad původní střechu šíbru, tak aby bylo hezky zároveň se střechou. Tady by následovalo i zapojení elektriky, já měl mech. šíbr. Pak přišel opruz s koženkovým stropem, což by u E38 odpadlo. Před montáží je samozřejmě přizpůsobit barvu šíbru a víka šíbru s barvou auta,že? :) Takže je to možný návod, jak na to i když nepopírám, že to bude u E38 trochu odlišné. Velký rozdíl je v tom, že já jsem se tenkrát před 10 lety do toho pustil u starý paštiky za 20 tisíc a E38 jsou auta v průměru za 140-250 tis., toho bych se bál, páč kdyby se to nepovedlo vyrval bych si všechny vlasy. :roll:
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od T613 »

Snejk píše:tak někdo bez toho fakt nemuže bejt . ja taky jel až k tobě pro interier :D ale jako do čalouněni se nic řezat neda. čalouněni se musi vyměnit. šibrove čalouněni je jine jak to bez., je nižší


jo s tim tapecem je to pravda ... ale cely interir je rozdil nez dira ve strope :-D

ja bych se toho nebal vubec ve smeru proveditelnosti spis jako ta prace s tim a kdo by to delal protoze v servisu to nemuze dopadnout dobre ...

tady se kazdy boji rezat diru do strechy ale chtel bych videt kolik tech strech uz je menenych v kuse po nejake bouracce ani o tom nemusite vedet :lol:
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#14 Příspěvek od normann »

T613 píše:tady se kazdy boji rezat diru do strechy ale chtel bych videt kolik tech strech uz je menenych v kuse po nejake bouracce ani o tom nemusite vedet :lol:


Jestli to nebude tím, že se tady ne každej živí touhle autochirurgií.

A taky to někdy podle toho vypadá. U jednoho z mých Ex aut jsem dodatečně zjistil, že má navařenou střechu a i se šíbrem. Navařili jí tak, že odpadávala barva i s kitem na střeše a sloupcích. Pravý př. dveře se hůře zavíraly.
Professor
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: ned 14.01.2007 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Professor »

super pánové :D hned jste mi někteří vrátili nemalý úsměv zpět na rty.. pravda bude, že to nebude nic jednoduchého, ale taky to nebude neproveditelné.. jen to chce tu odvahu a promyšlený pečlivý postup práce.. jen mě zajímá ještě ta věc, jak to udělat pak s klíčem vozu, když tam nastěhuji ten ele. "šíbr"? bude se mi to zatahovat na dálku i s ostatními okny, nebo to budu muset nějak překopat taky?? jelikož vím zde od jiných, co mají též zatahování a stahování oken klíčkem na dálku, tak že se jim zatahuje příp. odtahuje i tento "šíbr".. :wink: všem moc díky za názory.. :?: :D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Snejk »

elektricky to taky neni nemožné. to už nastupují na scénu schemata. a pokud budeš mít šíbra z nějaké bouračky tak k němu bedeš mít i svazek. svaze k k šíbru neni nic světoborneho. napajeni. par dratu ktere jako obvykle vedou do mist ktere s tim nemaji co spoječneho a pak určitě nějaký k jednotce centrálu. to si ale vymýšlím tak mě nechytejte za slovo kam to přesně vede. ale šíbr má tak 10 drátů víc ne a podle mě ten svazek bude zakončený konektorem jehož protikus v autě bude s největší pravděpodobností někde zašitý. ja nevim jestli e38 ma vestavěnou funkci zatahovani šibru už v sobě... e32 ma jen okna. šíbr se mi nikdy nezatah. to soudruzi v en dé er nevymysleli.
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#17 Příspěvek od mamouschek »

Tak vám chlapcí budu držet palce. Origo domontážní sada šíbru neexistuje. Samozřejmě, že český kovotepec dokáže různá zvěrstva, ovšem mam takový dojem, že ve finále bude sprzněná 7, do který bude zatékat a v interiéru sada knoflíků, aby to vůbec šlo zavřít a otevřít, plesnivý a flekatý sedačky, zamlžený okna po každém dešti a oxidující konektory el. instalace, kde to jen trochu půjde. Podle WDS je nutné systém Schiebehebedach nakódovat k autu! Je tam i nutno propojení s lichtmodulem, kombi, ..... Takže ještě jednou úspěšný boj. :lol:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#18 Příspěvek od Fugo »

Snejk píše:elektricky to taky neni nemožné. to už nastupují na scénu schemata. a pokud budeš mít šíbra z nějaké bouračky tak k němu bedeš mít i svazek. svaze k k šíbru neni nic světoborneho. napajeni. par dratu ktere jako obvykle vedou do mist ktere s tim nemaji co spoječneho a pak určitě nějaký k jednotce centrálu. to si ale vymýšlím tak mě nechytejte za slovo kam to přesně vede. ale šíbr má tak 10 drátů víc ne a podle mě ten svazek bude zakončený konektorem jehož protikus v autě bude s největší pravděpodobností někde zašitý. ja nevim jestli e38 ma vestavěnou funkci zatahovani šibru už v sobě... e32 ma jen okna. šíbr se mi nikdy nezatah. to soudruzi v en dé er nevymysleli.


moje e32 zatahuje jak okna tak šíbr, a mám pocit že šíbr jde jako první.
henrich
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 25.10.2007 00:00

#19 Příspěvek od henrich »

na povale mam dva kompletne sibre na e38 staci len povedat a su vase
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#20 Příspěvek od Fugo »

tak šíbr jde poslední
Odpovědět