Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Je možnost dodělat ele "šíbr" u E38?
-
Professor
- Registrovaný
- Příspěvky: 176
- Registrován: ned 14.01.2007 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Klubové ID: 1499
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsme dva stejně postižení.
Stejně jako ty jsem zatížen na otevřenou střechu za jízdy. Skoro ve všech předešlých BMW jsem to měl, v E38 to bohužel nemám. Vzal jsem to auto qůli sqělý výbavě, ale ten šíbr mi tam moc chybí, taky bych si ho tam moc přál, dokonce jsem u E12 překopal střechu z nešíbru na šíbr- samozřejmě, že originál, ale u tohohle auta? Obávám se, že jediný řešení je prodat ho a koupit se šíbrem. Nebo tam dát takový ty neorigo střešní všelijak výklopný i tak dost drahý okna.
To by ale asi bylo lepší, tam nedávat nic. 
-
Baxon
- Registrovaný
- Příspěvky: 2225
- Registrován: pon 14.04.2003 00:00
- Bydliště: Bedřichov
- Klubové ID: 208
- Kontaktovat uživatele:
Řekl bych, že z celý výbavy jedinej šíbr dodělat nejde. Řezat střechu, kraje přesně naohýbat aby vše sedělo, rohy nějak krkolomně dokytovávat. Prostě udělat vše aby pěkně sedělo, jezdilo, nepršelo do auta..................mno nemyslitelná věc. Proto si vybírám auta pouze se šíbrem a automatem zbytek se dá vždycky nějak dodělat
.
-
Snejk
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
podle mě to jde. do feliciji a favoritu to firmy dělali taky. tak proč ne do e38. jde o to yase jenom prořezat pllech. pokud někdo měl rozebranou střechu a obě varianty (se šíbrem a bez) tak jistě uvidí že šíbr je jen takova plastova bedna s motorkem připláclá na stropu, a varianta bez šíbru, tam má pěknou přířpravu. šíbr se zatahuje "do té bedny" a těsnění má na sobě. i s odtokovýma kanálama... ktere vedou sloupkama ... někam pod auto asi. aspon tak tomu je u e32. u e38 to bude stejne. takže pokud seženete šíbr z e38, tak to klempíři zvladnout musí. když to zvladnou na fáčku tak to zvládnou i na e38
2 Snake: No sibr jsem teda jeste ve Favoritu ani ve Felicii nevidel:-) Je rozdil sibr a stresni okno;-) Sibr neni jenom o tom vyriznout diru a vmastit tam okno. Jak pise Baxon, musi se bud vytvarovat lem, nebo navarit kus jine strechy ve ktere uz sibr byl. Ja osobne jsem dodelaval sibr kdysi za mojich "tuningovych let":-) do Skody Garde a resil jsem to tak ze jsem tam navaril kus strechy z Hondy, dodelal drzaky na sibr a bylo. Ale je to strasna prace...
-
Snejk
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
no jenže sedma ma na tohle všecko přípravu na stropě. je tam držak a všecko připravene. a cely ten šibr spočívá v plastovem boxu pokryvajici cely strop,ten box ma hloubku do ktere ten "kus střechy" zajede.... a vlastně jede jen o vyřiznuti diry do střechy věřim že oproti ruznym upravam, tuningu a předělávání vaček v motoru a podobnejch blbosti, o karosařině kdy lidid z bouraček dělaj zase auta... je nějaka instalace šibru zabava na deštive odpoledne. obzvlašt v autě ktere je na to z větši časti připravene. a ten kus svazku a čalounění stropu a ten šíbr... kdo má prachy tak to koupí. a někdo mu tu díru udělá
Kdysi u E12tky jsem implantoval šíbr z jiné E12ky na auto bez šíbru. Odříznul jsem z vraku komplet střechu, vyjmul jsem ze šíbru dekl a vnitřnosti. Opatrně jsem odbrousil celkem 6 vzpěr, 3 vlevo a 3 vpravo, vyříznul jsem bruskou prostředek střechy se šíbrem a nalepil zespod pomocí spešl lepidla, do střechy jsem ho usadil zespoda v kabině 6 vzpěrama přesně do výlisů - přípravy na šíbr. Šíbr jsem vyšprajcoval o podlahu prknama a nechal lepidlo Loctite zaschnout. Samozřejmě, že sedačky v autě nebyly. Pak jsem nasadil hadičky do sloupků a do odtoků. Následně jsem těch 6 vzpěr opatrně navařil do prolisů, v této fázi jsem málem zapálil auto. V kukle jsem za sebou viděl záři, no a on to byl skoro půlmetrovej plamen, hořel koberec, kterej sice byl pořádně zakrytej, ale žhavá kulička si stejně našla skulinu. Ještě že hasební látka byla na dosah.
Paxem vyvrtal do míst, kde bude vlastní střešní okno díru, prostrčil upravený- zkrácený plátek přímočarky a velmi opatrně vyříznul vlastní okno, byla to nejnapínavější etapa, lehce jsem to zabrousil, oříznul jsem vytlačené lepidlo, zatřel barvou obnažený kov, přes to přišla speciální uzounká lepící páska, která budila dojem, že je to originál. Tady bych dnes asi ale zvolil jiný způsob zakrytí řezu. Následovala další etapa, při který mi nejvíc tekly nervy a která je pro klidný a trpělivý nátury- vsadit vnitřnosti šíbru, víko a celý to seřídit. Víko seřídit tak, aby malinko vyčnívalo nad původní střechu šíbru, tak aby bylo hezky zároveň se střechou. Tady by následovalo i zapojení elektriky, já měl mech. šíbr. Pak přišel opruz s koženkovým stropem, což by u E38 odpadlo. Před montáží je samozřejmě přizpůsobit barvu šíbru a víka šíbru s barvou auta,že?
Takže je to možný návod, jak na to i když nepopírám, že to bude u E38 trochu odlišné. Velký rozdíl je v tom, že já jsem se tenkrát před 10 lety do toho pustil u starý paštiky za 20 tisíc a E38 jsou auta v průměru za 140-250 tis., toho bych se bál, páč kdyby se to nepovedlo vyrval bych si všechny vlasy. 
-
T613
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
jo s tim tapecem je to pravda ... ale cely interir je rozdil nez dira ve stropeSnejk píše:tak někdo bez toho fakt nemuže bejt . ja taky jel až k tobě pro interierale jako do čalouněni se nic řezat neda. čalouněni se musi vyměnit. šibrove čalouněni je jine jak to bez., je nižší
ja bych se toho nebal vubec ve smeru proveditelnosti spis jako ta prace s tim a kdo by to delal protoze v servisu to nemuze dopadnout dobre ...
tady se kazdy boji rezat diru do strechy ale chtel bych videt kolik tech strech uz je menenych v kuse po nejake bouracce ani o tom nemusite vedet
Jestli to nebude tím, že se tady ne každej živí touhle autochirurgií.T613 píše: tady se kazdy boji rezat diru do strechy ale chtel bych videt kolik tech strech uz je menenych v kuse po nejake bouracce ani o tom nemusite vedet
A taky to někdy podle toho vypadá. U jednoho z mých Ex aut jsem dodatečně zjistil, že má navařenou střechu a i se šíbrem. Navařili jí tak, že odpadávala barva i s kitem na střeše a sloupcích. Pravý př. dveře se hůře zavíraly.
-
Professor
- Registrovaný
- Příspěvky: 176
- Registrován: ned 14.01.2007 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Klubové ID: 1499
- Kontaktovat uživatele:
super pánové
hned jste mi někteří vrátili nemalý úsměv zpět na rty.. pravda bude, že to nebude nic jednoduchého, ale taky to nebude neproveditelné.. jen to chce tu odvahu a promyšlený pečlivý postup práce.. jen mě zajímá ještě ta věc, jak to udělat pak s klíčem vozu, když tam nastěhuji ten ele. "šíbr"? bude se mi to zatahovat na dálku i s ostatními okny, nebo to budu muset nějak překopat taky?? jelikož vím zde od jiných, co mají též zatahování a stahování oken klíčkem na dálku, tak že se jim zatahuje příp. odtahuje i tento "šíbr"..
všem moc díky za názory..

-
Snejk
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
elektricky to taky neni nemožné. to už nastupují na scénu schemata. a pokud budeš mít šíbra z nějaké bouračky tak k němu bedeš mít i svazek. svaze k k šíbru neni nic světoborneho. napajeni. par dratu ktere jako obvykle vedou do mist ktere s tim nemaji co spoječneho a pak určitě nějaký k jednotce centrálu. to si ale vymýšlím tak mě nechytejte za slovo kam to přesně vede. ale šíbr má tak 10 drátů víc ne a podle mě ten svazek bude zakončený konektorem jehož protikus v autě bude s největší pravděpodobností někde zašitý. ja nevim jestli e38 ma vestavěnou funkci zatahovani šibru už v sobě... e32 ma jen okna. šíbr se mi nikdy nezatah. to soudruzi v en dé er nevymysleli.
-
mamouschek
- Registrovaný
- Příspěvky: 196
- Registrován: pát 31.08.2007 00:00
Tak vám chlapcí budu držet palce. Origo domontážní sada šíbru neexistuje. Samozřejmě, že český kovotepec dokáže různá zvěrstva, ovšem mam takový dojem, že ve finále bude sprzněná 7, do který bude zatékat a v interiéru sada knoflíků, aby to vůbec šlo zavřít a otevřít, plesnivý a flekatý sedačky, zamlžený okna po každém dešti a oxidující konektory el. instalace, kde to jen trochu půjde. Podle WDS je nutné systém Schiebehebedach nakódovat k autu! Je tam i nutno propojení s lichtmodulem, kombi, ..... Takže ještě jednou úspěšný boj. 
moje e32 zatahuje jak okna tak šíbr, a mám pocit že šíbr jde jako první.Snejk píše:elektricky to taky neni nemožné. to už nastupují na scénu schemata. a pokud budeš mít šíbra z nějaké bouračky tak k němu bedeš mít i svazek. svaze k k šíbru neni nic světoborneho. napajeni. par dratu ktere jako obvykle vedou do mist ktere s tim nemaji co spoječneho a pak určitě nějaký k jednotce centrálu. to si ale vymýšlím tak mě nechytejte za slovo kam to přesně vede. ale šíbr má tak 10 drátů víc ne a podle mě ten svazek bude zakončený konektorem jehož protikus v autě bude s největší pravděpodobností někde zašitý. ja nevim jestli e38 ma vestavěnou funkci zatahovani šibru už v sobě... e32 ma jen okna. šíbr se mi nikdy nezatah. to soudruzi v en dé er nevymysleli.
