Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Olej do automatu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 73
- Registrován: pon 19.02.2007 01:00
- Bydliště: Francuzsko
- Kontaktovat uživatele:
to, ze jsi tu napsal 725tds, tak s toho nevictu az tak moc informaci
725tds se vyrabela od 95 do 2000, ale myslim, ze tam nejsou az take rozdily
melo by to tam vypadat asi nejak takhle
srouby 7 a 9 jsou na vypousteni a napousteni oleje, ale mel bys vymenit i filtr a to musis sundat vanu a tak dale
jinak ten olej muze bejt cervenej
ja davam kastrol a ten je cervenej, na ssel bych se musel podivat do skladu a to se mi nechce
725tds se vyrabela od 95 do 2000, ale myslim, ze tam nejsou az take rozdily

melo by to tam vypadat asi nejak takhle
srouby 7 a 9 jsou na vypousteni a napousteni oleje, ale mel bys vymenit i filtr a to musis sundat vanu a tak dale
jinak ten olej muze bejt cervenej
ja davam kastrol a ten je cervenej, na ssel bych se musel podivat do skladu a to se mi nechce

rozhodně to není nějakej obyč ATF, je to spešl olej v ceně cca 400litr, obyčejny ATF se leje leda tak do serva a převodovku by odkragloval velmi rychle.
napln byva kolem 12ti litrů, ale nikdy nejde vyměnit celej obsah, několik litrů zůstává v měniči, proto se dělá tzv. vyplach, olej se jednou vymění, resp vymění se vše co vyteče, zbytek se nechá, naleje se novej olej, jede se to projet a pak ještě jednou to samy, pak už se nechá hladina kolik tam ma byt a je to.
jinak se mění vždycky olej, filtr a nesnění na vaně.
napln byva kolem 12ti litrů, ale nikdy nejde vyměnit celej obsah, několik litrů zůstává v měniči, proto se dělá tzv. vyplach, olej se jednou vymění, resp vymění se vše co vyteče, zbytek se nechá, naleje se novej olej, jede se to projet a pak ještě jednou to samy, pak už se nechá hladina kolik tam ma byt a je to.
jinak se mění vždycky olej, filtr a nesnění na vaně.
to jarax. : takovahle morbydni vyměna proplachem . se týká jen lidi co to neměnili tak pul milionu a olej je černy a hnusny. tak pak musíš měnit na několikrát než to z toho měniče vymačkaš. pokud měníš normálně olej od výměny k výměně, tak ti z toho většinou vyteče pěkný a ružový olej, takový jaký si ho tam nalil (pokud nemáš vodkráglovanej automat)
a při takovéto běžné výměně stačí měnit jen ty 3-4litry. dolít vyměni filtr a hotovo. nic víc se nedělá. a podle mého ATF jako ATF. držel bych se specifikace dextron II nebo III podle převodovky. ale do e38 už tušim že davali nějaký longlife ne? to je trošku jiná tekutina. ta se snad měni ne po 60tkm ale 160tkm. pokud tam byl ten longlife dal bych ho tam zas. pokud ružový bordel . dal bych do toho jakykoli dextron III a je jedno odkud. specifikace je pořad jasna. samo kdo chce svoje bmw rozmazlit pude si ho koupit tam. ono i ten starline nejšitovější stojí 200kč/litr. tak je to celkem jedno.(ted tim vyplachuju almaru a řek bych že to jede lip na ten novy starline než na ten drahy kram vyjety co tam byl předtim)

snejk: právě o to jde, v e38 není žadnej předepsanej interval, je tam doživnotní napln, kterou je stejně vhodny měnit, navíc je to zeleny co si pamatuju a dost drahy a vždycky se dělá vyplach protože se mění po dlouhé době, je to tak předepsany i v dilenskym manualu a rozhodě se do e38 nemuže nalít obyčejny ATF, dat tam ten červenej bordel tak je hned po převodovce.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 73
- Registrován: pon 19.02.2007 01:00
- Bydliště: Francuzsko
- Kontaktovat uživatele:
Toto je konkretne pro 725tds od Shell-u
Automatické převodovky: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (s černým výkonovým štítkem), DONAX TX / DONAX TX / DONAX TX; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (se zeleným výkonovým štítkem), DONAX TX / DONAX TX / DONAX TX; u ostatních zjistěte požadavky na naplnění na dobu životnosti na etiketě. Vždy nahlédněte do příručky/na etiketu, abyste zajistili použití správné kapaliny

Automatické převodovky: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (s černým výkonovým štítkem), DONAX TX / DONAX TX / DONAX TX; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (se zeleným výkonovým štítkem), DONAX TX / DONAX TX / DONAX TX; u ostatních zjistěte požadavky na naplnění na dobu životnosti na etiketě. Vždy nahlédněte do příručky/na etiketu, abyste zajistili použití správné kapaliny

Taky sem nedavno kupoval novy origo olejove vicko a mam nanem napsany, ze mam lejt jen olej castrol. Jenze ja castrol neleju a nevim otom zeby sem mnel zadreny motor, nebo neco podobnyho
A co se tyce oleje do automatu, tak amici lejou Valvoline Mercon a v pohode, jinak ten olej je oficialna nahrada za ten drahej Esso co si koupis v BMW....
linky s fotkami:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/333777/
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548

A co se tyce oleje do automatu, tak amici lejou Valvoline Mercon a v pohode, jinak ten olej je oficialna nahrada za ten drahej Esso co si koupis v BMW....
linky s fotkami:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/333777/
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Kontaktovat uživatele:
JaraX píše:Jurajko píše:to dave: filtr je hned videt jak sundas vanu
to jarax: ty si myslis, ze olej co ti prodaj v bmw je neco jinyho![]()
jinak bych mel asi podle tebe prestat jezdit s mojim autem,
vlastne ja mu uz zamaval, i prevodovce v ktere byl ATF![]()
protoze jsem ho prodal
rozhodně to není nějakej obyč ATF, je to spešl olej v ceně cca 400litr, obyčejny ATF se leje leda tak do serva a převodovku by odkragloval velmi rychle.
No s tou cenou to taky nemusí být tak žhavé. Třeba do mojeho 330D je předepsaný Castrol TQ Dexron III a ten stojí cca 230,- za litr.
pořad je to diskuze jen o jednom. kdo tam mě l ružove atf at si tam nalije jakykoli dextron III a pojede to a nïc nezkazí. na značce už tak nezaleží. pokud tam měl tu zelenou long life břečku tak tam prostě dextron nepatří a bude muset naběhnout do bmw nebo se poohlednout po té náhradě. tak. a nehadejte se kdo co ma v automatě protože beztak tam mate každy něco jineho
každy at si tam da co mu tam patří.
