Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olej do automatu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
RBMW
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: čtv 01.02.2007 01:00
Bydliště: Břeclav

#1 Příspěvek od RBMW »

Jaký olej a kolik do automatu 725 TDS? A kudy ho tam nalit?
Jurajko
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 19.02.2007 01:00
Bydliště: Francuzsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jurajko »

trochu vic se snaz :roll: na foru je spoustu clanku
jinak ti napovim olej ATF a na prevodovce jsou dva srouby
jednim se to vypousti a tim druhym se to tam lije a kontroluje
jinak pokud nemas jamu nebo zvedak tak dost na p... se ti to bude delat :lol:
RBMW
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: čtv 01.02.2007 01:00
Bydliště: Břeclav

#3 Příspěvek od RBMW »

ATF je červený nebo ne?
Jamu mám.Oba ty šrouby jsou zespoda na vaně nebo i zboku vany?
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Butch5 »

Hlavne nezapomen vymenit i filtr... :roll:
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#5 Příspěvek od CZAirwolf »

A tesneni :)

mrkni se do ETK, jaky mas automat a jak jsou tam umistene srouby...
Jurajko
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 19.02.2007 01:00
Bydliště: Francuzsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Jurajko »

to, ze jsi tu napsal 725tds, tak s toho nevictu az tak moc informaci
725tds se vyrabela od 95 do 2000, ale myslim, ze tam nejsou az take rozdily
Obrázek
melo by to tam vypadat asi nejak takhle
srouby 7 a 9 jsou na vypousteni a napousteni oleje, ale mel bys vymenit i filtr a to musis sundat vanu a tak dale

jinak ten olej muze bejt cervenej
ja davam kastrol a ten je cervenej, na ssel bych se musel podivat do skladu a to se mi nechce :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

kurva žadny ATF, jinak převodovce zamáváš, patří tam specialni olej, viz bmw. kup ho v bmw.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#8 Příspěvek od Birkoff »

JaraX píše:kurva žadny ATF, jinak převodovce zamáváš, patří tam specialni olej, viz bmw. kup ho v bmw.

Speciální olej tam jistě patří, ale vždy to bude ATF, protože ATF=Automatic Transmission Fluid, čili olej pro automatické převodovky. Specifikace a vlastnosti je už něco jiného.
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Dave »

Dexron ATF TQ - D nebo III podle modelu převodovky.

Taky se teď chystám. Kde ten filtr přesně je?
Jurajko
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 19.02.2007 01:00
Bydliště: Francuzsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jurajko »

to dave: filtr je hned videt jak sundas vanu

to jarax: ty si myslis, ze olej co ti prodaj v bmw je neco jinyho 8O
jinak bych mel asi podle tebe prestat jezdit s mojim autem,
vlastne ja mu uz zamaval, i prevodovce v ktere byl ATF :lol:
protoze jsem ho prodal 8)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

rozhodně to není nějakej obyč ATF, je to spešl olej v ceně cca 400litr, obyčejny ATF se leje leda tak do serva a převodovku by odkragloval velmi rychle.
napln byva kolem 12ti litrů, ale nikdy nejde vyměnit celej obsah, několik litrů zůstává v měniči, proto se dělá tzv. vyplach, olej se jednou vymění, resp vymění se vše co vyteče, zbytek se nechá, naleje se novej olej, jede se to projet a pak ještě jednou to samy, pak už se nechá hladina kolik tam ma byt a je to.
jinak se mění vždycky olej, filtr a nesnění na vaně.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Snejk »

to jarax. : takovahle morbydni vyměna proplachem . se týká jen lidi co to neměnili tak pul milionu a olej je černy a hnusny. tak pak musíš měnit na několikrát než to z toho měniče vymačkaš. pokud měníš normálně olej od výměny k výměně, tak ti z toho většinou vyteče pěkný a ružový olej, takový jaký si ho tam nalil (pokud nemáš vodkráglovanej automat) :) a při takovéto běžné výměně stačí měnit jen ty 3-4litry. dolít vyměni filtr a hotovo. nic víc se nedělá. a podle mého ATF jako ATF. držel bych se specifikace dextron II nebo III podle převodovky. ale do e38 už tušim že davali nějaký longlife ne? to je trošku jiná tekutina. ta se snad měni ne po 60tkm ale 160tkm. pokud tam byl ten longlife dal bych ho tam zas. pokud ružový bordel . dal bych do toho jakykoli dextron III a je jedno odkud. specifikace je pořad jasna. samo kdo chce svoje bmw rozmazlit pude si ho koupit tam. ono i ten starline nejšitovější stojí 200kč/litr. tak je to celkem jedno.(ted tim vyplachuju almaru a řek bych že to jede lip na ten novy starline než na ten drahy kram vyjety co tam byl předtim)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

snejk: právě o to jde, v e38 není žadnej předepsanej interval, je tam doživnotní napln, kterou je stejně vhodny měnit, navíc je to zeleny co si pamatuju a dost drahy a vždycky se dělá vyplach protože se mění po dlouhé době, je to tak předepsany i v dilenskym manualu a rozhodě se do e38 nemuže nalít obyčejny ATF, dat tam ten červenej bordel tak je hned po převodovce.
Jurajko
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 19.02.2007 01:00
Bydliště: Francuzsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Jurajko »

Toto je konkretne pro 725tds od Shell-u

Automatické převodovky: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (s černým výkonovým štítkem), DONAX TX / DONAX TX / DONAX TX; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (se zeleným výkonovým štítkem), DONAX TX / DONAX TX / DONAX TX; u ostatních zjistěte požadavky na naplnění na dobu životnosti na etiketě. Vždy nahlédněte do příručky/na etiketu, abyste zajistili použití správné kapaliny
:wink:
Jurajko
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 19.02.2007 01:00
Bydliště: Francuzsko
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jurajko »

jinak BMW ma uzavreno globalni parnerstvi s Castrol-em a od roku 1998 se do aut koncernu BMW lije olej Castrol pri vyrobe :D a do BMW se Castrol zacal davat jeste drive, BMW ho taky doporucuje a ja to mel na e34 rv:93 napsany na vicku
Obrázek
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#16 Příspěvek od bas2 »

Taky sem nedavno kupoval novy origo olejove vicko a mam nanem napsany, ze mam lejt jen olej castrol. Jenze ja castrol neleju a nevim otom zeby sem mnel zadreny motor, nebo neco podobnyho :D

A co se tyce oleje do automatu, tak amici lejou Valvoline Mercon a v pohode, jinak ten olej je oficialna nahrada za ten drahej Esso co si koupis v BMW....

linky s fotkami:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/333777/
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Dave »

JaraX píše:
Jurajko píše:to dave: filtr je hned videt jak sundas vanu

to jarax: ty si myslis, ze olej co ti prodaj v bmw je neco jinyho 8O
jinak bych mel asi podle tebe prestat jezdit s mojim autem,
vlastne ja mu uz zamaval, i prevodovce v ktere byl ATF :lol:
protoze jsem ho prodal
8)




rozhodně to není nějakej obyč ATF, je to spešl olej v ceně cca 400litr, obyčejny ATF se leje leda tak do serva a převodovku by odkragloval velmi rychle.


No s tou cenou to taky nemusí být tak žhavé. Třeba do mojeho 330D je předepsaný Castrol TQ Dexron III a ten stojí cca 230,- za litr.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

těch olejů je několik ja měl za 400 ale při vyměne se spotřebovalo 18 litrů.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Snejk »

pořad je to diskuze jen o jednom. kdo tam mě l ružove atf at si tam nalije jakykoli dextron III a pojede to a nïc nezkazí. na značce už tak nezaleží. pokud tam měl tu zelenou long life břečku tak tam prostě dextron nepatří a bude muset naběhnout do bmw nebo se poohlednout po té náhradě. tak. a nehadejte se kdo co ma v automatě protože beztak tam mate každy něco jineho :) každy at si tam da co mu tam patří.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#20 Příspěvek od Birkoff »

Nechápu, proč se dohadujete. Já mám v autě 5HP24 od ZF a podle listu tam patří Esso LT 71141, který mají mimo jiné i v BMW. Já ho kupoval od MobesOil (nebo tak nějak) za 200Kč/1litr a jsem v klidu. Je tam to co tam má být a stálo to v porovnání s BMW mnohem míň. Stačí jen pohledat.
Odpovědět