Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e32 735i M30 motor help

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

#1 Příspěvek od PetoK »

Hoši, help... mám problém s chladením... po otvorení termostatu mi začne tlačiť vodu von, vzniká moc velký tlak vo vyrovnávacej nádržke... co s tým? Kde môže byť problém? Hlava OK, tesnenie nové, tak prosím help... :)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

mě pomohlo dolít a pořádně odvzdušnit.....
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matal Moderátor »

Jestli to vaří,chtělo by to pořádně odvzdušnit..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od krishna »

Já dneska celej den řešil to samý.. Dokázal by tu někdo popsat to "pořádný odvzdušnění"?
Když sem na chvíli zkusil vyndat termostat, tak to bylo v pohodě, ale na zimu bych ho tam rád měl.. :)
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od T613 »

resi se tady porad dokola jasna vec co je popsana tady
http://www.e32.zcepe.net/cooling.htm#bleed

byt to u 750 tak se endivim kde je to jinak ale tohle snad umi uz kazdy ne :D
Legend1
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: ned 28.05.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Legend1 »

Já jsem doplňoval vodu stylem dolít, chvilku projet a znovu dolít a není s tím problém. Teplota se mi drží přesně uprostřed budíku.
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#7 Příspěvek od mamouschek »

Správný postup je dle výrobce dolít na max kapalinu, našroubovat místo víčka na expanzce ruční pumpičku a natlakovat podle předepsaného tlaku na vnitřní straně víčka. Pro upřesnění např: 200 = 2,0 atm, 180 = 1,8 atm. Je to řádný tlak, takže to jde tou pumpičkou kolikrát dost ztuha a po natlakování (tlak je na manometru) se povolují odvzdušňovací šrouby. Jejich umístění se liší podle druhu motoru. Většinou jsou u termostatu a nahoře na expanzce, mají plastovou hlavu se šlicem na plochý šroubovák. Originální pumpičku možno nahradit domácím výtvorem za objetování jednoho víčka, které se provrtá a umístí do něj motoventilek.
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od guyver52 »

Tak ma skusenost s odvzdusnovanim u 735i:

Doleju vodu na max. Pokud to bylo uplne prazdny, tak odsroubuju trubky i od topeni a take tam dosplychnu, co se tam vejde. vicko na expanzku vubec nedavam. Nastartuju motor a pri promackavani trubek od chladice koukam, co to dela v expanzce. Po chvili pustim naplno topeni a pobiham okolo auta, jestli to zacina topit, mackam trubky, koukam jestli mi to netece z expanzky a pokud zacina, upoustim odvzdusnovakem. Jakmile to trochu zacne topit a voda zacne vytekat z expanzky, zasroubuju expanzku a pri mackani trubek ndal odvzdusnuju, pak asi po deseti minutach uz me to prestane bavit, tak si dam voraz a koukam na budiky, hraju si s plynem, poradne to vytocim a treba tri minuty to drzim na 4tis, pak to jeste prubnu s odvzdusnovakem atd. proste si s tim musis hrat. Kazdopadne, problem toho, ze ti tam zustava vzduch je topeni. Potrebujes docilit toho, aby si dostal vodu do celeho topeni, coz by si mel zajistit tim, ze ho naplno pustis, a po otevreni termostatu bys tam mel dostat vodu.
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od guyver52 »

Tak ma skusenost s odvzdusnovanim u 735i:

Doleju vodu na max. Pokud to bylo uplne prazdny, tak odsroubuju trubky i od topeni a take tam dosplychnu, co se tam vejde. vicko na expanzku vubec nedavam. Nastartuju motor a pri promackavani trubek od chladice koukam, co to dela v expanzce. Po chvili pustim naplno topeni a pobiham okolo auta, jestli to zacina topit, mackam trubky, koukam jestli mi to netece z expanzky a pokud zacina, upoustim odvzdusnovakem. Jakmile to trochu zacne topit a voda zacne vytekat z expanzky, zasroubuju expanzku a pri mackani trubek ndal odvzdusnuju, pak asi po deseti minutach uz me to prestane bavit, tak si dam voraz a koukam na budiky, hraju si s plynem, poradne to vytocim a treba tri minuty to drzim na 4tis, pak to jeste prubnu s odvzdusnovakem atd. proste si s tim musis hrat. Kazdopadne, problem toho, ze ti tam zustava vzduch je topeni. Potrebujes docilit toho, aby si dostal vodu do celeho topeni, coz by si mel zajistit tim, ze ho naplno pustis, a po otevreni termostatu bys tam mel dostat vodu.
Odpovědět