e32 735i M30 motor help
-
PetoK
- Registrovaný
- Příspěvky: 988
- Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
- Bydliště: Žilina, SK
-
Snejk
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
-
matal
- Moderátor
- Příspěvky: 13023
- Registrován: pon 23.08.2004 00:00
- Bydliště: Tišnov
- Klubové ID: 119
-
krishna
- Registrovaný
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř 29.11.2006 01:00
-
T613
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
resi se tady porad dokola jasna vec co je popsana tady
http://www.e32.zcepe.net/cooling.htm#bleed
byt to u 750 tak se endivim kde je to jinak ale tohle snad umi uz kazdy ne
http://www.e32.zcepe.net/cooling.htm#bleed
byt to u 750 tak se endivim kde je to jinak ale tohle snad umi uz kazdy ne
-
Legend1
- Registrovaný
- Příspěvky: 227
- Registrován: ned 28.05.2006 00:00
- Bydliště: Praha
-
mamouschek
- Registrovaný
- Příspěvky: 196
- Registrován: pát 31.08.2007 00:00
Správný postup je dle výrobce dolít na max kapalinu, našroubovat místo víčka na expanzce ruční pumpičku a natlakovat podle předepsaného tlaku na vnitřní straně víčka. Pro upřesnění např: 200 = 2,0 atm, 180 = 1,8 atm. Je to řádný tlak, takže to jde tou pumpičkou kolikrát dost ztuha a po natlakování (tlak je na manometru) se povolují odvzdušňovací šrouby. Jejich umístění se liší podle druhu motoru. Většinou jsou u termostatu a nahoře na expanzce, mají plastovou hlavu se šlicem na plochý šroubovák. Originální pumpičku možno nahradit domácím výtvorem za objetování jednoho víčka, které se provrtá a umístí do něj motoventilek.
-
guyver52
- Registrovaný
- Příspěvky: 111
- Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
- Bydliště: Praha
Tak ma skusenost s odvzdusnovanim u 735i:
Doleju vodu na max. Pokud to bylo uplne prazdny, tak odsroubuju trubky i od topeni a take tam dosplychnu, co se tam vejde. vicko na expanzku vubec nedavam. Nastartuju motor a pri promackavani trubek od chladice koukam, co to dela v expanzce. Po chvili pustim naplno topeni a pobiham okolo auta, jestli to zacina topit, mackam trubky, koukam jestli mi to netece z expanzky a pokud zacina, upoustim odvzdusnovakem. Jakmile to trochu zacne topit a voda zacne vytekat z expanzky, zasroubuju expanzku a pri mackani trubek ndal odvzdusnuju, pak asi po deseti minutach uz me to prestane bavit, tak si dam voraz a koukam na budiky, hraju si s plynem, poradne to vytocim a treba tri minuty to drzim na 4tis, pak to jeste prubnu s odvzdusnovakem atd. proste si s tim musis hrat. Kazdopadne, problem toho, ze ti tam zustava vzduch je topeni. Potrebujes docilit toho, aby si dostal vodu do celeho topeni, coz by si mel zajistit tim, ze ho naplno pustis, a po otevreni termostatu bys tam mel dostat vodu.
Doleju vodu na max. Pokud to bylo uplne prazdny, tak odsroubuju trubky i od topeni a take tam dosplychnu, co se tam vejde. vicko na expanzku vubec nedavam. Nastartuju motor a pri promackavani trubek od chladice koukam, co to dela v expanzce. Po chvili pustim naplno topeni a pobiham okolo auta, jestli to zacina topit, mackam trubky, koukam jestli mi to netece z expanzky a pokud zacina, upoustim odvzdusnovakem. Jakmile to trochu zacne topit a voda zacne vytekat z expanzky, zasroubuju expanzku a pri mackani trubek ndal odvzdusnuju, pak asi po deseti minutach uz me to prestane bavit, tak si dam voraz a koukam na budiky, hraju si s plynem, poradne to vytocim a treba tri minuty to drzim na 4tis, pak to jeste prubnu s odvzdusnovakem atd. proste si s tim musis hrat. Kazdopadne, problem toho, ze ti tam zustava vzduch je topeni. Potrebujes docilit toho, aby si dostal vodu do celeho topeni, coz by si mel zajistit tim, ze ho naplno pustis, a po otevreni termostatu bys tam mel dostat vodu.
-
guyver52
- Registrovaný
- Příspěvky: 111
- Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
- Bydliště: Praha
Tak ma skusenost s odvzdusnovanim u 735i:
Doleju vodu na max. Pokud to bylo uplne prazdny, tak odsroubuju trubky i od topeni a take tam dosplychnu, co se tam vejde. vicko na expanzku vubec nedavam. Nastartuju motor a pri promackavani trubek od chladice koukam, co to dela v expanzce. Po chvili pustim naplno topeni a pobiham okolo auta, jestli to zacina topit, mackam trubky, koukam jestli mi to netece z expanzky a pokud zacina, upoustim odvzdusnovakem. Jakmile to trochu zacne topit a voda zacne vytekat z expanzky, zasroubuju expanzku a pri mackani trubek ndal odvzdusnuju, pak asi po deseti minutach uz me to prestane bavit, tak si dam voraz a koukam na budiky, hraju si s plynem, poradne to vytocim a treba tri minuty to drzim na 4tis, pak to jeste prubnu s odvzdusnovakem atd. proste si s tim musis hrat. Kazdopadne, problem toho, ze ti tam zustava vzduch je topeni. Potrebujes docilit toho, aby si dostal vodu do celeho topeni, coz by si mel zajistit tim, ze ho naplno pustis, a po otevreni termostatu bys tam mel dostat vodu.
Doleju vodu na max. Pokud to bylo uplne prazdny, tak odsroubuju trubky i od topeni a take tam dosplychnu, co se tam vejde. vicko na expanzku vubec nedavam. Nastartuju motor a pri promackavani trubek od chladice koukam, co to dela v expanzce. Po chvili pustim naplno topeni a pobiham okolo auta, jestli to zacina topit, mackam trubky, koukam jestli mi to netece z expanzky a pokud zacina, upoustim odvzdusnovakem. Jakmile to trochu zacne topit a voda zacne vytekat z expanzky, zasroubuju expanzku a pri mackani trubek ndal odvzdusnuju, pak asi po deseti minutach uz me to prestane bavit, tak si dam voraz a koukam na budiky, hraju si s plynem, poradne to vytocim a treba tri minuty to drzim na 4tis, pak to jeste prubnu s odvzdusnovakem atd. proste si s tim musis hrat. Kazdopadne, problem toho, ze ti tam zustava vzduch je topeni. Potrebujes docilit toho, aby si dostal vodu do celeho topeni, coz by si mel zajistit tim, ze ho naplno pustis, a po otevreni termostatu bys tam mel dostat vodu.
