Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E38 730iA GF21 M60 ´95 - problem s tlakem oleje

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
dablyk
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 16.04.2005 00:00
Klubové ID: 253
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od dablyk »

nenasel jsem obdobne tema tak zakladam nove.

Nemate nekdo nejake zkusenosti s nasledujicim problemem?

Pred tremi tydny mi zacal lehce unikat motorovy olej, do servisu jsem se dostal az o dva tydny pozdeji a zjistil jsem ze olej unika nejspise pres simering na klice. Zavada byla tedy diagnostikovana a dily byly objednany. Stav oleje byl jeste v normalu, olej tesne pred vymenou avsak cisty a bezvadne viskozni.
Jelikoz olej unikal jen opravdu lehce, nechal jsem jej doplnit na horni hranici, ze s tim tyden do terminu opravy preklepu. Cely tyden se auto chova normalne, najedu cca 600km az dnes ... jedu celkem svizne do kopce od Ml. Bol k Jicinu a u Sobotky mi v sobotu pri otackach cca 4500 -5500 computer nahlasi chybu nedosatecny tlak oleje v systemu a nasledne na to se rozsviti i kontrolka mazani v leve casti palubky. Sundavam nohu z plynu, zastavuji mimo silnici a vypinam motor. Pri kontrole hladiny oleje nic moc nezjistuji neb je olej rozstrikan po motoru a stojim cumakem dolu. Objednavam dovoz oleje, doliji ho. Necham odstat aa zjistuji ze oleje je tam momentalne vice nez by melo byt, nicmene kontrolka stale sviti, chyba take a hydrostely vesele cvakaji :(
Mechanik na telefonu moc nechape co se deje nicmene pripousti ze se teoreticky mohlo stat, ze olej. cerpadlo nasalo vzduch pro nedostatek oleje a je tim padem zavzdusnene, nebo je v pytli coz se pry casto nestava...

mate nekdo nejake zkusenosti s podobnym jevem?
samolitr napisi jak to dopadlo
dik
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#2 Příspěvek od bas2 »

Na motoroch M60 sa casto zvyknu povolovat sruby na olej. cerpadle. Sundej vanu a skontroluj ci su dotiahnute, najprv musis odsrubovat plastovy kryt co kryje retaz a podnim najdes 3 ci 4 sruby ktore drzia cerpadlo skontoruju ci su dotiahnute.

Inak ked to tym nebude, tak bud vadne cidlo tlaku oleja , alebo sa ti niekde ucpalo olej. vedenie, skontroluj/vymen filter (sice tam by mal byt obtok...).

Pri nastartovanom motore daj dole vicko od oleja, pri normalnych okolnosti ztamadial strieka olej (od retaze). Ked strieka, tak by to malo mazat, sice neni to 100% istota ale daco to napovie, inak daj skontrolovat tlak oleja do servisu...

Aby ti cerpadlo nasalo vzduch, to by si musel ist totalne bez oleja, tato moznost je nepravdepodobna.
dablyk
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 16.04.2005 00:00
Klubové ID: 253
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od dablyk »

bas2 píše:Na motoroch M60 sa casto zvyknu povolovat sruby na olej. cerpadle. Sundej vanu a skontroluj ci su dotiahnute, najprv musis odsrubovat plastovy kryt co kryje retaz a podnim najdes 3 ci 4 sruby ktore drzia cerpadlo skontoruju ci su dotiahnute.......
dik za rychlou odpoved a radu

zkusim to a dam vedet, btw co se stane kdyz se ta pumpa povoli?
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1127
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Slavisimo »

Tak tohle se stalo u AUDI S8 ...nejakej plech se rozdrtil v motoru a ucpal sitko olej. cerpadla ve vane. Prestalo tlacit. Motor se majinko pridrel noo...akorat nevim odkud se ten plech vzal.. :roll:
dablyk
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 16.04.2005 00:00
Klubové ID: 253
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od dablyk »

[quote="dablyk
zkusim to a dam vedet, btw co se stane kdyz se ta pumpa povoli?[/quote]

mno tak po odkryti taju olejove vany jsem zjistil ze prasknul retez nahonu pumpy :(

mno retez petikilo, kolo petikilo to je pohoda ale spravne je onen retez bez spojky coz znamena prsa ven!

napisu jak jsem to vyresil ...
Odpovědět