no nakonec jako vzdy bych potreboval radu pokud nekdo vi ... jak sundat to hlavni kolo od kliky ... tech par malych slo ale velky nedje protoze to protocim
zitra snad sundam uz motor cely ... jeste mi brani svody na jedne strane ktere nejdou povolit pod autem takze maji posledni sanci po nastrikani sajrajtem jinak prijde naradu moje kamradka Narex s 230 kotoucem
ta řemenice je ze dvou kusů, buďto to můžeš sundat jako jeden kus, že povolíš tën středovej šroub, a nebo na dvě části tj ty 8 nejdřív a pak ti tam zustane druhá pulka (tvůj případ), jak povolit ten šroub? jednoduše když už máš hlavy dole tak se dostaneš na konec motoru na "stěnu" motoru za tou stěnou je setrvák , v té stěně tuším na pravé straně (při pohledu na motor zpředu, tj řidičova strana) je díra kterou prostrčíš tyčku do setrváku a tím si ho podržíš. Nebo pokud díru nenajdeš tak budeš muset od spodu, na převodovce v místě kde je měnič přišroubován k setrváku je plastová mřížka, tu vyndáš a něčím ten měnič zašprajcuješ. Až budeš dělit motor od převodovky tak povol tou dírou od spoda 3 šrouby co drží měnič na převodovce, aby při demontáži zůstal měnič na převodovce, jak je nepovolíš tak při sundání převodovky zůstane měnič na motoru a vyteče ti z něj dobře 8L oleje.
Fugo: olej z motoru mam vypusteny co slo, z prevodovky taky, celkem 2 kyble tak snad na me nevytece uz nikde dalsich 5L? nebo odkud?
ted nevim jak teda to rozhodit: motor-prevodovka-kardan-difer
jaky postup bude nejlepsi? tak abych nic neposkodil nebo respektive mi jde hlavne o prevodovku, motor je mrtvy a difer bych klidne taky ozelel
nejprve bych povolil šrouby na lobru kardanu co je na diferáku, potom bych to shodil od převodovky a 2 šrouby na středovým ložisku a kardan je venku. Diferák sundáš s celým rámem a zadní nápravou.
Potom bych povolil ty šrouby na měniči a setrváku jsou 3, potom rozšroubovat šrouby kolem fremy převodovky, spojují motor s převodovkou a potom pomalu oddělit, pokud možno tak aby jsi převodovku jen vytáhl a nepáčil, hrozí poškození dutých hřídelí co jdou do měniče, takhle sundáš převodovku i s měničem, potom bych vzal kus prkna a dal ho na měnič tam kde byl setrvák a vázacím drátem ho přitáhl k frémě, tím si zajistíš setrvák aby při další manipulaci nevypadl, kdyby vypadl nebo bys ho nepovolil a nechal ho na setrváku tak z něj právě vyteče ten olej, z měniče se totiž nedá dostat, měnič nemá vypoušťák.
ja som zatial na tom takto:
z motoroveho priestoru mam vybrate zatial len vzduchove filtre, vahy vzduchu nadobky pre vodu na ostrekvace
dnes ak nebude prsat skusim uz komplet predok, kapotu, chladic, blatniky ...
Fugo: postup nejspis dobry ale v realite se mi nepovedlo ani jedno kardan u prevodovky povolit je proste nemozne tam se nedostanu nicim ... ten sroub na remenici na motoru jsem taky nepovolil jsem tam cpal majzl ale porad lezl nahoru ale to tak nevadi jak to bdue dole tak si s tim poradim uz
takze zitrejsi postup bude jasny, shodim zbytek motoru s prevodovkou i kardanem na zem a pak se to pokusim rozebrat. diferak s napravou necham zatim na aute. kardan se ve dvou mistech muze pekne ohnout takze v tom nevidim problem. pak nastoupi flexa a rozrezu cele auto kolem toho a hotovo ... uz me to zacina stvat takze se vyradim dnes jsem si navic zabouchl kufr tak ze nejde otevrit vubec takze se tomu musim pomstit
tomboss: to mas teda jeste co delat
dily skladujes na trave vidim ja jsem si navezl 30 drevenych bedynek + 5 velkych kovovych a aj tak uz to skladam kde se da protoze je vsechno zaplnene
A myslíš že když to montujou tak kouzlej? jde to normálně rozebrat na převodovce tuším 19 ploché očko ale nejdřív to sundej z diferáku tak je tuším imbus 10 a matky na 17 klíč. Ten majzlík na setrvák ti bude muset někdo podržet a taky to pujde.
T613 píše:tomboss: to mas teda jeste co delat
dily skladujes na trave vidim ja jsem si navezl 30 drevenych bedynek + 5 velkych kovovych a aj tak uz to skladam kde se da protoze je vsechno zaplnene
hehe viem viem, ze toho je este dost, ale ty si tak na 1/2 rozoberal motor a to ja nebudem
nie neboj sa, diely neskladujem na trave, mam to v kartonovych krabicach, zatial vsetko nahadzane v aute
presne tyto klice nemam ... respektive pracuju s naradim co mam doma, bohuzel nejsem profi dilna s vybavou za 50 ale snad to zvladnu ... ono se taky blbe povoluje neco co je jeste original zarezle 20 let, coz tohle bude
jo taky jsem to skladoval v aute ale to po par dnech uz neslo
jeste se pochvalim ze mi rupro predni sklo jenom jsem na neho sahl nozikem tak prdlo ... proste napnute moc v tom miste, jinak jsem delal pak testy kladivem a drzelo ... tak zitra se bude vykopavat jak v americkem filmu
jak jsem psal zespodu motoru je plastová zátka tu vyndáš a točíš setrvákem až se ti tam objeví šroub který drží měnič, jsou tam celkem 3. A je to dole. Až to budeš nasazovat zpět na hřídele převodovky tak opatrně ať se ti nežvejkne gufero.
dnes jsem sundal slavnostne menic, povolil jsem ty tri srouby a vysunul a? a NIC ! jste me tady strasili jak me zavali 5L oleje a ani kapka az po tom co jsem ho preklopil do kyble tak vytekl pomalu mozna litr
rovnez jsem povolil od prevodovky kardan takze mam nejvetsi hruzy za sebou
o vikendu jsem rozebral motor do sroubku abych se podival jak to ti Helmuti udelali no a udelali to velmi zajimave tak kdo ma zajem at se mrkne na muj foto serial
[quote="T613"]dnes jsem sundal slavnostne menic, povolil jsem ty tri srouby a vysunul a? a NIC ! jste me tady strasili jak me zavali 5L oleje a ani kapka az po tom co jsem ho preklopil do kyble tak vytekl pomalu mozna litr