Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

tlumice

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Hitman »

tak jsem dnes byl na testu tlumicu a podle stroje jsou 90-ti % a podle mekanika KO ze prej kdyz kolo zmackne proti pruzine a pusti tak by melo jit dolu pomalu ale me spadne jak kamen:( jak se projevujou spatne tlumice ? auto je hrozne "tvrde" nevim jestli je to tim snizenim nebo 18-kama na nizkoprofilech nebo proste tlumicema, kdyz je budu menit mam vymenit i to horni ulozeni ?
Greg
Registrovaný
Příspěvky: 941
Registrován: pon 11.04.2005 00:00
Bydliště: Troubky - Prerov/Olomouc
Klubové ID: 660
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Greg »

Hitman píše:tak jsem dnes byl na testu tlumicu a podle stroje jsou 90-ti % a podle mekanika KO ze prej kdyz kolo zmackne proti pruzine a pusti tak by melo jit dolu pomalu ale me spadne jak kamen:( jak se projevujou spatne tlumice ? auto je hrozne "tvrde" nevim jestli je to tim snizenim nebo 18-kama na nizkoprofilech nebo proste tlumicema, kdyz je budu menit mam vymenit i to horni ulozeni ?
vseobecne plati ze tlusim ti ma "tlumit" vraceni pruziny do puvodniho stavu, tzn, kdyz zmackes prero, nemelo by zpet doslova vystrelit, ale plynule vyjet... pak zalezi na typu a nastaveni tlumice jak moc utlumuje (cim se pomaleji vraci, tim je podvozek vice tvrdsi a je to blize k tzv. "sporotvnimu podvozku")...
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#3 Příspěvek od Toydolls »

Hitman píše:tak jsem dnes byl na testu tlumicu a podle stroje jsou 90-ti % a podle mekanika KO ze prej kdyz kolo zmackne proti pruzine a pusti tak by melo jit dolu pomalu ale me spadne jak kamen:( jak se projevujou spatne tlumice ? auto je hrozne "tvrde" nevim jestli je to tim snizenim nebo 18-kama na nizkoprofilech nebo proste tlumicema, kdyz je budu menit mam vymenit i to horni ulozeni ?
Mechanik ma pravdu.
Mrkni na tento popis
http://lazo.czechian.net/slehofer/11%20 ... lumice.htm

Spatne tlumice se projevuji ruzne, od tveho problemu po delsi brzdnou drahu a hlavne spatne chovani auta na spatne vozovce, proste nekontakt s vozovkou - tlumic nestiha

Jinak ta "tvrdost" je samozhrejme take zpusobena snizenim a nizkoprofilama, ale vysledek bych resil po tech tlumicich a menil bych to komplet.

==
Ovsem z te tvrdosti bude tez dost delat to snizeni - ty pruziny uz muzou byt unavene a dou na doraz, nebo samotne snizeni proste uz ma tyto vlastnosti
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tvuj mechanik musi mit ukrutnou silu, jinak si nedokazu vysvetlit, jak dokaze stlacit kolo proti pruzine a pustit :-) houpe se ti za jizdy auto? jedes a poskakujou ti kola po nerovnostech (nekdo z druheho auta poreferuje)...?
“Ability is what you're capable of doing.”
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Marty_ »

Kde jsi byl na testu? Ja byl u Pesicaka - podle testu tlumicu 3 uplne ok, jeden (pravy zadni) tak v 1/3 zivotnosti, ale taky jsem slysel pohadku od znameho jak byl na testu s uplne ko tlumicema a pritom na stroji mu vylezlo ze jsou uplne v pohode:o)
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Hitman »

Martyn píše:Kde jsi byl na testu? Ja byl u Pesicaka - podle testu tlumicu 3 uplne ok, jeden (pravy zadni) tak v 1/3 zivotnosti, ale taky jsem slysel pohadku od znameho jak byl na testu s uplne ko tlumicema a pritom na stroji mu vylezlo ze jsou uplne v pohode:o)
no byl jsem na tom co tady koluje po meste, mam je prej vsechny jako nove :-D
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hitman »

Hanz píše:tvuj mechanik musi mit ukrutnou silu, jinak si nedokazu vysvetlit, jak dokaze stlacit kolo proti pruzine a pustit :-) houpe se ti za jizdy auto? jedes a poskakujou ti kola po nerovnostech (nekdo z druheho auta poreferuje)...?
fakt to udelal, sice jen trochu ale ano koukal jsem na to, to kolo spadlo dolu jak sutr, auto se houpe jak prase a nerovnosti ani nema cenu rikat, skace jak koza :-D
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od psena »

Docela cumim, protoze ja jsem jel na test v den kdy jsem nasadil Koni Sport a test ukazal 66% :D (nastesti aspon obe kola na chlup stejne)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Huska »

Hanz píše:tvuj mechanik musi mit ukrutnou silu, jinak si nedokazu vysvetlit, jak dokaze stlacit kolo proti pruzine a pustit :-) houpe se ti za jizdy auto? jedes a poskakujou ti kola po nerovnostech (nekdo z druheho auta poreferuje)...?
sakra Hanzi ty jsi mi to vzal z pusy..... chtěl bych vidět někoho kdo na sedmě dokáže stlačit při zvedlém autě kolo proti pružině.

IMHO na jakém testu jsi byl? ...respektive jak probýha. Je několik metod a některé jsou naprosto k ničemu.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
giovanny
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: Vsetin-cz Padova-it
Klubové ID: 1934

#10 Příspěvek od giovanny »

Ahoj ,,tak jsem byl také na testu tlumičů NA stk v Rožnově ,P Radhoštěm,, před tím jsem si už všiml že z obou mi začíná vzlínat olej 1 náznak že jsou v prdeli, tak po měření zjistili jedno kolo 40% a druhé 33% ale poznám to při jízdě je to nestabilní, DILEMA,,,

Důvěra v origo concesionaře.

SYNOT ZLÍN????

Obědnal jsem si 2 silenbloky dolů do ramen --ty 2 největší,,, po tydnu dojdu pani mi je dala,,v ušmourané krabičce!!?? jsem blbec že jsem si to neprohlídl .
doma to prohlížím u kafé,,a zjištuji??

jeden je od BOGE se znakem BMW,,JE ok ale rv 99,,

druhý je od CONTITECH taktéž se znakem BMW ale rok 97!!!!!!!!!

položím si otázku ,,to mám jako skoro za 6 tisíc dostat zboží které ja staré 10 let??? chci říct všem že už nikdy nekoupím nic v náhradě ,všechno stoji za hovno,vydrží to tak 2 měsíce,nekdy i nové je horší jak 10 let staré!?
ALTERNATIVA NENI ,,aspon ne v ČR,,


NEPRACOVAL TADY NĚKDO V BMW SERVISU ORIGINÁL??
je fakt normální že mi dají zboží 10 let stare,, mám pocit že na mou obědnávku zapoměli a dali mi to co našli ve skladě v regálu.i ta cena za 2 gumy se mi zdá byt dost,, ale to bych nějak schroupl,,, ale to stáří se mi nelíbí ,i guma stárne a už nemá ty vlastnosti,
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Hitman »

Huska píše:
Hanz píše:tvuj mechanik musi mit ukrutnou silu, jinak si nedokazu vysvetlit, jak dokaze stlacit kolo proti pruzine a pustit :-) houpe se ti za jizdy auto? jedes a poskakujou ti kola po nerovnostech (nekdo z druheho auta poreferuje)...?
sakra Hanzi ty jsi mi to vzal z pusy..... chtěl bych vidět někoho kdo na sedmě dokáže stlačit při zvedlém autě kolo proti pružině.

IMHO na jakém testu jsi byl? ...respektive jak probýha. Je několik metod a některé jsou naprosto k ničemu.
kola napravy na kovovou desky hydralulika rozhejbe se snizijici se frekvenci dokud nezastavi, byla to od sachsu asi....
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hitman »

giovanny píše:Ahoj ,,tak jsem byl také na testu tlumičů NA stk v Rožnově ,P Radhoštěm,, před tím jsem si už všiml že z obou mi začíná vzlínat olej 1 náznak že jsou v prdeli, tak po měření zjistili jedno kolo 40% a druhé 33% ale poznám to při jízdě je to nestabilní, DILEMA,,,

Důvěra v origo concesionaře.

SYNOT ZLÍN????

Obědnal jsem si 2 silenbloky dolů do ramen --ty 2 největší,,, po tydnu dojdu pani mi je dala,,v ušmourané krabičce!!?? jsem blbec že jsem si to neprohlídl .
doma to prohlížím u kafé,,a zjištuji??

jeden je od BOGE se znakem BMW,,JE ok ale rv 99,,

druhý je od CONTITECH taktéž se znakem BMW ale rok 97!!!!!!!!!

položím si otázku ,,to mám jako skoro za 6 tisíc dostat zboží které ja staré 10 let??? chci říct všem že už nikdy nekoupím nic v náhradě ,všechno stoji za hovno,vydrží to tak 2 měsíce,nekdy i nové je horší jak 10 let staré!?
ALTERNATIVA NENI ,,aspon ne v ČR,,


NEPRACOVAL TADY NĚKDO V BMW SERVISU ORIGINÁL??
je fakt normální že mi dají zboží 10 let stare,, mám pocit že na mou obědnávku zapoměli a dali mi to co našli ve skladě v regálu.i ta cena za 2 gumy se mi zdá byt dost,, ale to bych nějak schroupl,,, ale to stáří se mi nelíbí ,i guma stárne a už nemá ty vlastnosti,
no tak to je husty, bych jim to hodil na hlavu....
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Hitman »

jak poznam jake tlumice mam vzadu ? prijde mi ze tam jsou uplne obyc pritom 744i snad nejsou bez regulace ? jak to poznam ?
BaDDog
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pát 15.06.2007 00:00
Bydliště: Malacky - SK

#14 Příspěvek od BaDDog »

No to by ma tiež zaujímalo, mám 740iAL (44i) a tlmiče s nastavitelnou tustou...., v origo BMW povedali, že su ok.....ak budu pred koncom životnostou alebo budu KO....zistím to tým, že mi stále ubúda Servo olej..., alebo bude z nich z hora tiecť olej....

Ale ak idem po nejakej ceste, kde su náznaky kolají tak to so mnou hádže zo strany na stranu...

A vlastne aku majú životnosť...????
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#15 Příspěvek od Atila »

BaDDog píše:No to by ma tiež zaujímalo, mám 740iAL (44i) a tlmiče s nastavitelnou tustou...., v origo BMW povedali, že su ok.....ak budu pred koncom životnostou alebo budu KO....zistím to tým, že mi stále ubúda Servo olej..., alebo bude z nich z hora tiecť olej....

Ale ak idem po nejakej ceste, kde su náznaky kolají tak to so mnou hádže zo strany na stranu...

A vlastne aku majú životnosť...????
Zivotnost tlumicu zavisi na:

a) jejich kvalite
b) kvalite silnic
c) jizdnim stylu

obecne cokoliv mezi 8 az 180.000km.

Zivotnost tlumice poznas nejlepe na testeru Korunovacni smer Dejvicke namesti. Vezmes tu ostrou levou hned za prvnimi svetly nahoru v rychlosti tak osmdesat kilometru v hodine a pokud mas po projeti zatackou auto zaparkovane v tom plotu kolem novych bytovek, rozbity predek auta a vypalene airbagy, tak tlumice NEBYLY v poradku. :-)
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 624

#16 Příspěvek od RSak »

:lol: a mě bylo divné, proč tam dost často někdo parkuje a on je tam tester, tak to jóó

Jinak můj kamarád tvrdí, že výměnu tlumičů za nové poznal i u auta v 45 tisících km.
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1870
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Lucas87 »

Atila píše:
BaDDog píše:No to by ma tiež zaujímalo, mám 740iAL (44i) a tlmiče s nastavitelnou tustou...., v origo BMW povedali, že su ok.....ak budu pred koncom životnostou alebo budu KO....zistím to tým, že mi stále ubúda Servo olej..., alebo bude z nich z hora tiecť olej....

Ale ak idem po nejakej ceste, kde su náznaky kolají tak to so mnou hádže zo strany na stranu...

A vlastne aku majú životnosť...????
Zivotnost tlumicu zavisi na:

a) jejich kvalite
b) kvalite silnic
c) jizdnim stylu

obecne cokoliv mezi 8 az 180.000km.

Zivotnost tlumice poznas nejlepe na testeru Korunovacni smer Dejvicke namesti. Vezmes tu ostrou levou hned za prvnimi svetly nahoru v rychlosti tak osmdesat kilometru v hodine a pokud mas po projeti zatackou auto zaparkovane v tom plotu kolem novych bytovek, rozbity predek auta a vypalene airbagy, tak tlumice NEBYLY v poradku. :-)
:lol: tak to bude nejjistejsi zpusob....tak to je fakt dobry :lol: :lol:
dandy
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: sob 19.01.2008 01:00
Bydliště: Trnava

#18 Příspěvek od dandy »

tiež by ma zaujímalo ako zistiť spoľahlivo či sú tlmiče OK.Mám E39 530D r.2002 M-podvozok cca 200k km v BMW tlmiče OK niečo cez 50% ,ale zdá sa mi, že sa auto húpe viac ako by sa malo, tak som zašiel ešte na STK na kontrolu podvozka a tlmičov, všetko OK tlmiče okolo 70%.
Ak je na ceste najaký hupák, tak mám pocit, akoby auto chcelo urobiť skok.Neviem, či to správne opisujem, ale je to nepríjemné o to viac, že cez jeden taký hupák chodím denne keď idem domov.Ak idem tak 80km/h tak celkom OK, ale ak idem 100 a viac tak auto nadskočí.Fakt neviem, či to je OK alebo nie.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#19 Příspěvek od bas2 »

jak poznam na vymontovanom tlumici z auta, ci je OK nebo KO? da se to nejak?
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#20 Příspěvek od HAMANN »

Jeden takovy dotazek, kdyz u auta povolim dole zadni tlumic a necham ho jakoby viset, muze se mu takhle neco stat? Nekde jsem slysel ze se tlumice nemaji vytahovat co to jde....
Odpovědět