Z toho si můžete udělat obrázek o linearitě ukazatele a hlavně o tom, kdy si myslíte, že už je motor zahřátý na provozní teplotu (nemluvě o tom, že tento budík ukazuje teplotu vody a ne oleje).
Žádný bawo nemá lineární ukazatel teploty vody,(pokud ho má :-)). Už E28 ho měli pokurvený. Důvod? Zbytečně nerozptylovat řidiče sledováním ručičky -max. komfort !?
Většina rozumně vyrobených aut má teploměr udělaný tak, aby při běžném použití a rozpětí teplot (tj. když frčí člověk bez kvaltu z kopce stejně jako když ten kopec pod plynem vyjíždí) ukazoval plus mínus vodorovně a vychyloval se jen minimálně, samozřejmě taky musí fungovat chlazení jak má. Člověku pak stačí letmý pohled na palubku a kdy je ručička zhruba vodorovně tak je jasný, že teplota je OK. Kdyby lítal nahoru a dolů, tak by to skutečně svádělo k tomu ho víc sledovat. Teploměr udělá významější pohyb teprve když se auto začne přehřívat a řidič to proto snáze zaregistruje.
A já to zas považuju za zhovadilost. Mám rád, když vím, co se děje. To už tam může být kontrolka, jako u dnešních sraček. A u bawa když ručička evidentně stoupá, je už pozdě...