Se svitici kontrolkou v přístrojích se kamarádím taky, jedu v neděli do Gliwic to konečně vyřešit. Budu shánět airbag spolujezdce, který tam nemám a předpínač..
Jde nějak poznat. že ten bag, který budu držet v ruce je pro mě vhodný??
Auto je '99, takže předfacelift, co jsem zatím zjistil, tak, že facelift má bagy jiné, konektor má už 4 piny a bag je dvoustupňový, předpokládám, že se použít nedá..?
Díky!
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8
Zdravím všechny!
Je zátěžové čidlo jenom v sedačce spolujezdce nebo je i u řidiče? Mám totiž pod sedačkou řidiče stejné dva dráty (vedoucí do sedačky) jako je tomu u sedačky spolujezdce... A u těchto je (pod sedačkou) rozpojený konektor a je tam vsazený rezistor 3,2 ohmů, což tam dal předchozí majitel... Rád bych věděl, kterou poškozenou část tímto ošidil? Chtěl bych jí totiž opravil, ať je to jak má být...
Předem moc díky za odpověď!
Cash píše:Zdravím všechny!
Je zátěžové čidlo jenom v sedačce spolujezdce nebo je i u řidiče? Mám totiž pod sedačkou řidiče stejné dva dráty (vedoucí do sedačky) jako je tomu u sedačky spolujezdce... A u těchto je (pod sedačkou) rozpojený konektor a je tam vsazený rezistor 3,2 ohmů, což tam dal předchozí majitel... Rád bych věděl, kterou poškozenou část tímto ošidil? Chtěl bych jí totiž opravil, ať je to jak má být...
Předem moc díky za odpověď!
Co máš za auto? E36? E46? Tyhle kabely mohou být k pyropatroně.
Tak to bude asi k pyropatroně předepínače pásu. U E36 nemá řidičova sedačka zátěžové čidlo (ostatně je zbytečné) a dráty tedy povedou pouze k předepínači. U starších E36 jsou dokonce předepínače mechanické.
Je víc možností, proč tam ten bastl je. Buď je patrona vystřelená, nebo se jen přerušil kontakt od ní. Je tedy potřeba zjistit, kde je problém. Jestli v patroně, nebo drátech.
V případě nehody ti ta patrona stáhne předepínač a tím ti přitáhne pás, aby sis neomlátil hlavu o volant/čelní sklo.
Takovej ten malej váleček vpravo dole pod sedačkou, to je ono? Jak poznám jestli to není ta mechanická? Tak to spíš bude vystřelená, protože auto bylo v minulosti bourané právě na levou přední stranu... Tzn. že musí přijít nová?
Cash píše:Takovej ten malej váleček vpravo dole pod sedačkou, to je ono? Jak poznám jestli to není ta mechanická? Tak to spíš bude vystřelená, protože auto bylo v minulosti bourané právě na levou přední stranu... Tzn. že musí přijít nová?
Předepínač pásu je to, do čeho zacvakáváš zobák pásu. Jestli je mechanický nebo el. s patronou poznáš celkem jednoduše, od mechanického vede do přední části sedačky lanko.
Dobře. Bužírka - to myslíš tu vlnkovanou gumu (jako prachovka) na celém tom krčku? Ta se zdá být neporušená. A oba ty předepínače (řidičův i spolujezdcův) jsou úplně stejně dlouhé...
Jsou oba normálně vystrčené mírně nad úroveň sedaček, tak jak to myslím čouhá u všech E36, takže to vystřeleny asi nebude... Takže už jenom zkontrolovat vodivost těch káblíků?
Je nejakej efiktivni zpusob zjisteni jestli airbag byl vystreleny ? Auto pred nakou dobou predchozi majtel boural (na predni cast ) ani nevim jak moc jestli vubec vyletel mam ho pouze ve volantu ale ten je pry jiny a nezapojeny a cidla vypadaji v poradku a sviti kontrolka bagu je to e36 z 94 jo a gumicky na predpinacich jsou v poradku neznicena..
CermisE36 píše:Je nejakej efiktivni zpusob zjisteni jestli airbag byl vystreleny ? Auto pred nakou dobou predchozi majtel boural (na predni cast ) ani nevim jak moc jestli vubec vyletel mam ho pouze ve volantu ale ten je pry jiny a nezapojeny a cidla vypadaji v poradku a sviti kontrolka bagu je to e36 z 94 jo a gumicky na predpinacich jsou v poradku neznicena..
Diagnostika, ta jediná ti dá jistotu. Před pár dny jsem dělal diagnostiku na E36, airbagy byly KO a kontrolka nabastlená na ABS, takže kontrolka airbagu zhasla spolu s ABS a diagnostika napíše zničený nebo přerušený obvod toho či toho airbagu, senzoru apod. Celkem mi to hodilo 6 chyb v systému airbagu. A ještě mám takové tušení, že pokud jsou airbagy vystřelené tak kontrolka airbagu se při zapnutí klíčku rozsvítí a svítí pořád. Kdyžto pokud jsou airbagy nevystřelené, ale je v systímu chyba, tak se kontrolka při zapnutí klíčku rozsvítí, na malou chvilku zhasne a znovu se rozsvítí. Důležité je, že kontrolka airbagu je vždy zcela samostatná, nikdy nesmí zhasnout společně s nějakou jinou. U E36 mi zhasne jako první, u E39 jako poslední.
To Studna:
Pokud je to s tím zhasínáním tak jak říkáš, tak to by bylo dobry (mě se po zapnutí klíčku rozsvítí pak zhasne a pak se rozsvítí natrvalo), protože by to znamenalo, že airbag tam je a mám akorát nějakej problém s tou patronou... Díky Ti moc za info!
auto mam dovezene z A bylo lehce bourane na PP cast. Sviti mi cidlo na bag tak jsem rozdelal volant a prisel jsem na to ze mam urvanej drat k bagu = koupil jsem novej volant a zapojil- porad sviti.. takze bud mam problem s bagem spolujezdce nebo nevim?... jo a vsiml jsem si ze mam zapadlej pyropas u spolujezdce... muze to byt taky tim?.. a nakonec 2 dotazy? kdyz dam do svyho auta pyropas z auta bez bagu tak mi to bude fungovat normal? mozna se i zhasne kontrolka?. A jak prozkoumam jesi mam funkcni bag u spolujezdce? bez nejake diagnostiky?. Predem dekuji za odpoved. Jo a Mam Compact 1995
e36 328i
e36 325iA
e46 320d BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844