Nejlépe je mít auto na zvedáku nebo alespoň na jámě (Killca:jak předvedl člen Mirda328, dá se to i na nájezdech před barákem (ještě teď mě bolej záda a ruce
Nyní pokud nemáme auto na zvedáku, ale jen na jámě, tak si zvedneme jednu stranu auta, aby bylo alespoň jedno zadní kolo volné a mohlo se s ním točit (Killca:pokud máme samosvor, musi se zvednout celý zadek, alespon na kozy, myslím)
Teď se musí odpojit kardan od převodovky. Zatáhneme ruční brzdu a povolíme šrouby na hardy spojce. Půjde povolit jen část, proto se nyní povolí ruční brzda a pootočí se kolem tak, aby byla možnost povolit zbývající šrouby a opět utáhne.
Dále vyndáme hrazdu u motoru. (Jen tyč) Potom jsem si podložil motor heverem a demontoval jsem hrazdu se silentblokama převodovky (Killca:pokud hever nemáme, motor s převodovkou si trochu podržíme nebo prostě převodovka trochu popadne, až se odšroubuje poslední silenblok). Pomalu se začne spouštět hever (ještě by se měli odpojit kabely ke svíčkám) a tím pádem nám začne klesat i převodovka i se stále připojeným kardanem. (Musí se ještě povolit středové uložení kardanu.) Jakmile bude možnost odpojit táhlo řazení, tak odpojíme. Nyní by měl jít už definitivně odpojit i kardan, který by se měl zlomit v kloubu a vytáhnout z převodovky. Hever spouštíme dál, dokud se motor neopře o stěnu a nebude držet sám na silentblokách motoru.
Teď se v pohodě dostaneme i na šrouby, co jsou nad převodovkou. Na povolení budeme potřebovat tři velikosti ořechů (bohužel si nepamatuji jejich velikosti) a alespoň tři dlouhé nástavce na golu. Spodní šrouby se povolí v pohodě, horší je to s horními a také s demontáží dvou šroubů startéru. Většinou se protáčí matky. Ale s trpělivostí se dají povolit. Ještě bude třeba odpojit čidlo zpátečky a kabílky, co jsou přichycené kolem. Nyní se může vyndat.
Opětovná montáž je v podstatě obrácená demontáž, tak tu již popisovat nebudu.
VÝMĚNA DIFERENCIÁLU bmw e36 316i 1994 (řadový 4válec)
Opět jsem měl auto na zvedáku. Jako první je třeba opět odpojit kardan tentokrát u diferenciálu, stejný postup jako u převodovky. Jen je tam o poznání lepší přístup.
Po vyndání šroubů z kardanu si povolíme obě poloosy, které mírně vytlačíme ke kolu a následně přidrátujeme k ramenu nápravy. Jde o to, aby se zbytečně nenamáhaly klouby poloos.
Nyní povolíme (myslím) dva šrouby, kterými je diferencial prišroubovanej. Teď by měl jít vysunout směrem k zádi vozu.
Montáž opět obrácený postup demontáže.
No už si to pořádně moc nepamatuju, takže kdo k tomu bude cokoliv mít, tak jen doplňujte.
A nebo pokud to bude hodně velká kravina, tak mi to smázněte.
Fotky bohužel nemám





a vpravo Killca 