Prozkoumejte výhody členství v jediném oficiálním českém BMW klubu ZDE a rozšiřte naše řady 😉 - info ZDE

FAQ - E36 316i Demontáž převodovky, diferenciálu

Návody, fotopostupy na opravy, úpravy, implementace a výměny
Zpráva
Autor
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772

#1 Příspěvek od Brody »

DEMONTÁŽ PŘEVODOVKY bmw e36 316i 1994 (řadový 4válec)

Nejlépe je mít auto na zvedáku nebo alespoň na jámě (Killca:jak předvedl člen Mirda328, dá se to i na nájezdech před barákem (ještě teď mě bolej záda a ruce :-D)). Nejprve je třeba odpojit lambda sondu a posléze povolit a odpojit výfukové potrubí (je to lepší- nepřekáží, ale dá se dělat i bez odpojení). Demontujeme plechy na spodku auta, které brání teplu od výfuku, aby se dostávalo do kabiny vozu.
Nyní pokud nemáme auto na zvedáku, ale jen na jámě, tak si zvedneme jednu stranu auta, aby bylo alespoň jedno zadní kolo volné a mohlo se s ním točit (Killca:pokud máme samosvor, musi se zvednout celý zadek, alespon na kozy, myslím)
Teď se musí odpojit kardan od převodovky. Zatáhneme ruční brzdu a povolíme šrouby na hardy spojce. Půjde povolit jen část, proto se nyní povolí ruční brzda a pootočí se kolem tak, aby byla možnost povolit zbývající šrouby a opět utáhne.

Dále vyndáme hrazdu u motoru. (Jen tyč) Potom jsem si podložil motor heverem a demontoval jsem hrazdu se silentblokama převodovky (Killca:pokud hever nemáme, motor s převodovkou si trochu podržíme nebo prostě převodovka trochu popadne, až se odšroubuje poslední silenblok). Pomalu se začne spouštět hever (ještě by se měli odpojit kabely ke svíčkám) a tím pádem nám začne klesat i převodovka i se stále připojeným kardanem. (Musí se ještě povolit středové uložení kardanu.) Jakmile bude možnost odpojit táhlo řazení, tak odpojíme. Nyní by měl jít už definitivně odpojit i kardan, který by se měl zlomit v kloubu a vytáhnout z převodovky. Hever spouštíme dál, dokud se motor neopře o stěnu a nebude držet sám na silentblokách motoru.

Teď se v pohodě dostaneme i na šrouby, co jsou nad převodovkou. Na povolení budeme potřebovat tři velikosti ořechů (bohužel si nepamatuji jejich velikosti) a alespoň tři dlouhé nástavce na golu. Spodní šrouby se povolí v pohodě, horší je to s horními a také s demontáží dvou šroubů startéru. Většinou se protáčí matky. Ale s trpělivostí se dají povolit. Ještě bude třeba odpojit čidlo zpátečky a kabílky, co jsou přichycené kolem. Nyní se může vyndat.

Opětovná montáž je v podstatě obrácená demontáž, tak tu již popisovat nebudu.

VÝMĚNA DIFERENCIÁLU bmw e36 316i 1994 (řadový 4válec)

Opět jsem měl auto na zvedáku. Jako první je třeba opět odpojit kardan tentokrát u diferenciálu, stejný postup jako u převodovky. Jen je tam o poznání lepší přístup.
Po vyndání šroubů z kardanu si povolíme obě poloosy, které mírně vytlačíme ke kolu a následně přidrátujeme k ramenu nápravy. Jde o to, aby se zbytečně nenamáhaly klouby poloos.
Nyní povolíme (myslím) dva šrouby, kterými je diferencial prišroubovanej. Teď by měl jít vysunout směrem k zádi vozu.

Montáž opět obrácený postup demontáže.


No už si to pořádně moc nepamatuju, takže kdo k tomu bude cokoliv mít, tak jen doplňujte. :wink:
A nebo pokud to bude hodně velká kravina, tak mi to smázněte.
Fotky bohužel nemám
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129

#2 Příspěvek od _peper »

Pěkné fotky k demontáži diferáku http://www.bimmerdiy.com/diy/e36diffswap/
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#3 Příspěvek od Killca »

Brody dobra prace, ja uz sem toho taky hodne zapomnel, ale co sem vzpomnel, tak sem ti tam dopich, koukal sem a fotky mam jen uz sundane prevodovky, takze nic extra

pro ilustraci
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

MOD Killca: tema pretazeno z 3er + upraveno, procisteno
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068

#4 Příspěvek od capri »

Bity potřebné na demontáž převodovky jsou Torx E10, E12 a E14 nejlépe když je máte na 3/4 golu ale jde to i s 1/2 golou