Prozkoumejte výhody členství v jediném oficiálním českém BMW klubu ZDE a rozšiřte naše řady 😉 - info ZDE

FAQ - E36 demontáž volantu s airbagem

Návody, fotopostupy na opravy, úpravy, implementace a výměny
Zpráva
Autor
pmaryska
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: stř 30.01.2008 01:00
Bydliště: Odolena Voda

#1 Příspěvek od pmaryska »

Potřeboval bych radu...
Jak vyndat volant z E36 328i aby mi nepraštil airbag do "xichtu"? :lol: bojim se,že jak do toho rejpnu tak spustí :-/ .
Popřípadě, nebude mi ten auťák pořád házet chybu airbagu, když bude pryč? Chci si tam dát sport volant.

díky za pomoc...
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129

#2 Příspěvek od _peper »

Odpojit baterku, sundat volant (2x Torx ze zadní strany, pak ti airgab spadne do klina amůžeš povolit tisícihran 17 klíč), rozpojit konektor a je venku. Zpátky ho dej uplně stejně, pak teprv zapojit baterku. Nebo fígl na to aby nesvítila kontrolka, když dáš volant bez bagu dát do konektoru 4,7Ohmu odpor.
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#3 Příspěvek od radekc »

Nemáte typ jak rozpojit hnědej konektor k airbagu? Silou to nejde a vetši silou to radsi skouset nebudu to už by mi asi zustaly dráty v ruce
Obrázek
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#4 Příspěvek od Killca »

jestli je ten konektor vertikalne, tak ho normalne vem kombinackama, kdyby byl vodorovne tak je na sroubku, ale to nebyva, fakt zaber

kdyztak pri vytahovani kombinackama s tim krut dokola a pude
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#5 Příspěvek od jarda »

ten hnědej je siréna - kombinačkama nebo rukou. Airbag je ten žlutej, já pod něj vždycky strčím tenký šroubovák a páčím.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#6 Příspěvek od radekc »

Ja sem se teda ptal jak vyndat konektor se 3 dratama, ale nakonec sem zjistil, že ten zrovna vyndat nejde, do airbagu sem pudovne nechtel vrtat.
Tady se mužete podívat co je příčinou špatnýho kroužku pod volantem
http://img23.imageshack.us/img23/2033/140320091092.jpg
Kdyby tam nebyl ten kus plastu asi by se to nestalo
http://img21.imageshack.us/img21/2926/140320091093.jpg
plysakmartin
Registrovaný
Příspěvky: 1335
Registrován: pát 22.09.2006 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 1651

#7 Příspěvek od plysakmartin »

Baterka musí být odpojená ? Nestačí jen nemít zapnutý klíč v zapalování ?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

plysakmartin píše:Baterka musí být odpojená ? Nestačí jen nemít zapnutý klíč v zapalování ?
On je k těm torxům zezadu na volantu lepší přístup, když máš odemčený volant a můžeš si ho přestavovat do různých poloh. Spousta lidí pak zapomene spínačkou vypnout elektriku... Proto se doporučuje odpojit baterku...
plysakmartin
Registrovaný
Příspěvky: 1335
Registrován: pát 22.09.2006 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 1651

#9 Příspěvek od plysakmartin »

Protože jsem právě dodělal operaci, tak přidám nějaké postřehy. Takže k odmontování bagu je zapotřebí torx T30 a k sundání volantu klíč č.16. A hlavně, až budete dávat volant zpátky, pořádně so koukněte, jestli máte volant rovně !!!
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Nejlepší je si udělat lihovkou rysku, jinak to člověk stejně většinou netrefí...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#11 Příspěvek od Dan td »

Výměna vodícího kroužku airbagu
Fx píše:
mathias22 píše:nemenil uz ho nekdo?jaky je postup prace bych chtel vedet!
Jakej by... odpojíš baterku, sundáš pytel a volant, což jsi evidentně už dělal, odcvakáš konektory zevnitř, odšroubuješ jeden kablík, odcvakáš konektory ze sloupku a odšroubuješ kroužek.

Když vezmeš funkční kroužek, tak mně osobně se osvědčilo ověřit si možnost jít přes dvě otáčky ze středové polohy bez tahu, aby sis ho neušvihl znova. Až ho tam budeš vracet, postupuj opačně, vrať správně konektory a až ho budeš šroubovat k volantu, tak ho neutahuj na krev, nebyl by pak schopen otočky. O poznačení polohy volantu na tisícihranu se snad zmiňovat nemusím, když už jsi to někdy předtím dělal. Následně na diagnostiku a vymazat chybu.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#12 Příspěvek od Dan td »

Lion píše:Chlapi mám takovej dotaz, časem bych chtěl vyměnit můj čtyřramenný ///Mkový volant r.v.93 za novější tříramínko z M3 od r.v 97-99. Chci se proto zeptat, pude to vůbec zaměnit na ten tisícihran bez problému (bez jakýchkoliv úprav jen přehodit) a poradí si s tím řídící jednotka co se Airbagu týče?

Já mám tento:
Obrázek

A chtěl bych tenhle:
Obrázek
Huska píše:pasuje a není žádný problém .. maximálně budeš muset přehodit konektor, protože v r 93 se používal větší konektor a po FL již menší... vše ostatní bez problémů přehodíš :-)
xSAFA píše:Já měnil přesně ten samej volant co máš za tříramínko (ne M) novější... vše sedlo pouze bylo potřeba předělat klakson... na tom starém se kontakt přenášel pomocí takového třecího spoje přes uhlík který se dotýkal kovového kroužku na spodní části volantu. Ten bylo potřeba přepojit... A ten uhlík s celou plastovou částí demontovat jinak bude chytat o spodek volantu a různě cvakat při točení přesně jak tu popisuje michal... :wink:

Je to číslo 7 - carbon pin

Obrázek
jarda píše:já musel vyměnit i číslo 8, ale stálo v BMW asi kolem stovky takže pohoda.

Tady to máš vše podrobně popsaný http://home.earthlink.net/~frankie66/ca ... wheel.html
xSAFA píše:12 - přidržuje kroužek volantu ve středu (na novej nesedí - demontovat)
7 - uhlíkovej kontakt klaksonu (na novej potřeba demontovat)

Vracení blinkrů je řešeno jinak ;)
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Protože jsem teď řešil nějaké věci ohledně kompatibility volantů mezi jednotlivými modely, přidávám nějaké poznatky vyhrabané ze zahraničního fora a doplněné ve spolupráci s členem Jardou:

Volanty mezi modely E36, E38 a E39 jsou záměnné, a to do 3/99 výroby volantu, kdy je kroužek umístěn na nálitku na volantu a přišroubován k němu. Tyto volanty mají jednotstupňový airbag a pasují bez úprav na E36 od 6/94, s úpravami i na dřívější. Volanty po 3/99 se v tomto výpisu nezabývám, protože nejdou namontovat do E36.

Multifunkční volanty u E38 a E39 by se měly lišit následovně:
do 9/96 má volant tlačítka, z kterých jde signál do "překládacího" modulu, zapínání tempomatu není na volantu, ale na palubní desce, ostatní funkce přímo na volantu.

Od 9/96 do 9/97 má volant v tlačítkách rovnou i "překladač", aby jednotlivé jednotky v autě multifunkci rozuměly rovnou, ovšem stále má zapínání tempomatu na palubní desce, vypínání a ostatní funkce přímo na volantu.

Od 9/97 do 3/99 má volant všechna tlačítka a zapínání tempomatu na palubní desce již není, tlačítko na jeho zapínání a vypínání je sdílené.

Rozdíly mezi jednotlivými volanty jsou na přiložených obrázcích (všimněte si zakroužkované partie):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.