Potřeboval bych radu...
Jak vyndat volant z E36 328i aby mi nepraštil airbag do "xichtu"? bojim se,že jak do toho rejpnu tak spustí :-/ .
Popřípadě, nebude mi ten auťák pořád házet chybu airbagu, když bude pryč? Chci si tam dát sport volant.
Odpojit baterku, sundat volant (2x Torx ze zadní strany, pak ti airgab spadne do klina amůžeš povolit tisícihran 17 klíč), rozpojit konektor a je venku. Zpátky ho dej uplně stejně, pak teprv zapojit baterku. Nebo fígl na to aby nesvítila kontrolka, když dáš volant bez bagu dát do konektoru 4,7Ohmu odpor.
ten hnědej je siréna - kombinačkama nebo rukou. Airbag je ten žlutej, já pod něj vždycky strčím tenký šroubovák a páčím.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
plysakmartin píše:Baterka musí být odpojená ? Nestačí jen nemít zapnutý klíč v zapalování ?
On je k těm torxům zezadu na volantu lepší přístup, když máš odemčený volant a můžeš si ho přestavovat do různých poloh. Spousta lidí pak zapomene spínačkou vypnout elektriku... Proto se doporučuje odpojit baterku...
Protože jsem právě dodělal operaci, tak přidám nějaké postřehy. Takže k odmontování bagu je zapotřebí torx T30 a k sundání volantu klíč č.16. A hlavně, až budete dávat volant zpátky, pořádně so koukněte, jestli máte volant rovně !!!
mathias22 píše:nemenil uz ho nekdo?jaky je postup prace bych chtel vedet!
Jakej by... odpojíš baterku, sundáš pytel a volant, což jsi evidentně už dělal, odcvakáš konektory zevnitř, odšroubuješ jeden kablík, odcvakáš konektory ze sloupku a odšroubuješ kroužek.
Když vezmeš funkční kroužek, tak mně osobně se osvědčilo ověřit si možnost jít přes dvě otáčky ze středové polohy bez tahu, aby sis ho neušvihl znova. Až ho tam budeš vracet, postupuj opačně, vrať správně konektory a až ho budeš šroubovat k volantu, tak ho neutahuj na krev, nebyl by pak schopen otočky. O poznačení polohy volantu na tisícihranu se snad zmiňovat nemusím, když už jsi to někdy předtím dělal. Následně na diagnostiku a vymazat chybu.
Touring & Compact Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Lion píše:Chlapi mám takovej dotaz, časem bych chtěl vyměnit můj čtyřramenný ///Mkový volant r.v.93 za novější tříramínko z M3 od r.v 97-99. Chci se proto zeptat, pude to vůbec zaměnit na ten tisícihran bez problému (bez jakýchkoliv úprav jen přehodit) a poradí si s tím řídící jednotka co se Airbagu týče?
Já mám tento:
A chtěl bych tenhle:
Huska píše:pasuje a není žádný problém .. maximálně budeš muset přehodit konektor, protože v r 93 se používal větší konektor a po FL již menší... vše ostatní bez problémů přehodíš
xSAFA píše:Já měnil přesně ten samej volant co máš za tříramínko (ne M) novější... vše sedlo pouze bylo potřeba předělat klakson... na tom starém se kontakt přenášel pomocí takového třecího spoje přes uhlík který se dotýkal kovového kroužku na spodní části volantu. Ten bylo potřeba přepojit... A ten uhlík s celou plastovou částí demontovat jinak bude chytat o spodek volantu a různě cvakat při točení přesně jak tu popisuje michal...
Je to číslo 7 - carbon pin
jarda píše:já musel vyměnit i číslo 8, ale stálo v BMW asi kolem stovky takže pohoda.
Protože jsem teď řešil nějaké věci ohledně kompatibility volantů mezi jednotlivými modely, přidávám nějaké poznatky vyhrabané ze zahraničního fora a doplněné ve spolupráci s členem Jardou:
Volanty mezi modely E36, E38 a E39 jsou záměnné, a to do 3/99 výroby volantu, kdy je kroužek umístěn na nálitku na volantu a přišroubován k němu. Tyto volanty mají jednotstupňový airbag a pasují bez úprav na E36 od 6/94, s úpravami i na dřívější. Volanty po 3/99 se v tomto výpisu nezabývám, protože nejdou namontovat do E36.
Multifunkční volanty u E38 a E39 by se měly lišit následovně:
do 9/96 má volant tlačítka, z kterých jde signál do "překládacího" modulu, zapínání tempomatu není na volantu, ale na palubní desce, ostatní funkce přímo na volantu.
Od 9/96 do 9/97 má volant v tlačítkách rovnou i "překladač", aby jednotlivé jednotky v autě multifunkci rozuměly rovnou, ovšem stále má zapínání tempomatu na palubní desce, vypínání a ostatní funkce přímo na volantu.
Od 9/97 do 3/99 má volant všechna tlačítka a zapínání tempomatu na palubní desce již není, tlačítko na jeho zapínání a vypínání je sdílené.
Rozdíly mezi jednotlivými volanty jsou na přiložených obrázcích (všimněte si zakroužkované partie):