Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 E53 4,6is spotřeba

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#61 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:No 4.6 ma taky xdrive.. m5 vychazi z 540 4.4..a m5 forum uz sem studoval....motory sice vydrzi..ale musis donej sypat rocne kolem 100k..a takove auto teda nechcu..zvazuju jestli utahnu x5 ..a jestli je to neco jako mpower..tak to ne..tak bohaty nejsu..nekradu :-(


Tak motor je upravený od Alpiny, ne od M GMBH a nemá to 400 koní jako stará M5, "jen" 350, takže to srovnatelné úplně nebude. Podle mě to je o kusu, na který narazíš a podle toho, jak se k němu předchozí majitel/majitelé choval(i). Zkusil jsem se začíst na motor-talk.de do fóra o X5 4.6is a 4.8is a někdo na motor nadával a někdo ho chválil, asi hodně záleží, jak se k tomu autu chováš.

Nejsem si jistý, že má 4.6is už x-drive, podle mě přišel až po faceliftu v roce 2004 (v 4.8is už je), ale skutečně to nevím jistě.

Přímo M-ko X5 asi nikdy nebude, ale blíží se to k tomu, to určitě. Na druhou stranu musíš počítat, že ať si koupíš takhle nadupaný auto od jakéhokoliv výrobce, vždy to budou vyšší náklady než u normálních vozů. Moc bych tedy nedumal a jestli ti ta X5 leží pořád v hlavě, jako že asi jo, tak se na ní jeď podívat, pokud to nemáš přes celou republiku. Svez se a uvidíš.
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#62 Příspěvek od Zugy »

No blizko to zrovna neni..zatim to vypada ze to omrknu..podle majitele to ma xdrive a co jsem cetl tak vsude pisou ze je od roku 2003 coz toto je..myslim ze najetych 150k neni moc..nevite nekdo jestli jsou nejake dily kompatibilni treba s 4.4? Nebo tak neco? Myslim aj podvozek nebo tak..[/i][/code]
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#63 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:No blizko to zrovna neni..zatim to vypada ze to omrknu..podle majitele to ma xdrive a co jsem cetl tak vsude pisou ze je od roku 2003 coz toto je..myslim ze najetych 150k neni moc..nevite nekdo jestli jsou nejake dily kompatibilni treba s 4.4? Nebo tak neco? Myslim aj podvozek nebo tak..[/i][/code]


Jestli ano, tím líp, že už to má x-drive. Kompatibilní s 4.4i? Nevím, možná jo. Tady máš alternativy z tipcarsu.cz pro zajímavost (auta jsou o rok mladší a po faceliftu, vypadají pěkně, dovoz z Německa by možná byl lepší):


http://www.tipcars.com/#bmw-x5/44isport ... 94052.html

http://www.tipcars.com/#bmw-x5/44i-spor ... 80901.html

Tady máš z mobile.de 4.6is z roku 2004:

http://home.mobile.de/AUTOECKEHEILBRONN#des_163698647
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#64 Příspěvek od Zugy »

Nekde jsem cetl ze x5 maj odolny podvozky..ze se majitel nemusi bat prohucet polnackou a nikde zedna vule...z toho usuzuji ze by to mohlo zvladat nase crske cesty oproti me e36 kde porad resim cepy... muzete potvrdit nebo jsem narazil na kec..??



A tak me napadlo jak jsrm se ptal na kompatibilitu dilu..4.6is vlastne vychazi ze 4.4 ... si myslim ze neco by slo prevzit z ostatnich x5..resp. z 4.4..? Co vy na to? Nebo to vydim jak hurvinek valku? 8)
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#65 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:Nekde jsem cetl ze x5 maj odolny podvozky..ze se majitel nemusi bat prohucet polnackou a nikde zedna vule...z toho usuzuji ze by to mohlo zvladat nase crske cesty oproti me e36 kde porad resim cepy... muzete potvrdit nebo jsem narazil na kec..??

A tak me napadlo jak jsrm se ptal na kompatibilitu dilu..4.6is vlastne vychazi ze 4.4 ... si myslim ze neco by slo prevzit z ostatnich x5..resp. z 4.4..? Co vy na to? Nebo to vydim jak hurvinek valku? 8)


Myslím si, že stará X5 (E53) je lépe udělaná než novější modelová řada E70, na fórech je hodně o tom i psáno. Jak říkáš, když prej dáš tu starou X5 (tj. model E53) do kupy, tak je to jak tank, ale to víš, že záleží kus od kusu. Jak je to těžký, tak to auto bude háklivější na ramena - osy, prostě to možná bude odcházet, ale už ta výměna těch ramen, os, čepů není taková darda, jaká to kdysi bývala - záleží na stylu jízdy.

Tak 4.4i a 4.6is jsou vlastně stejné motory, takže teoreticky by se dal vyměnit i 4.6is motor za 4.4i, kdyby se s tím nedejbože něco stalo, ale nevím, kdo by to tady u nás udělal. 4.4i najdeš určitě více než 4.6is, ale kdo ví. Určitě budou ale jiné brzdy - u 4.6is větší, takže tam bude "problém" s velikostí hliníků, což u 4.4i není. Podle mě na 4.6is asi menší než 18" nedáš!!! Takže na zimu bych dával asi ty 18" a na léto si tam dej klidně ty 20". Také nezapomínej, že 20" a vyšší ti jen tak někde nepřezujou, když to budeš nutně potřebovat, většinou "obyčejnější" dílny mají možnost maximálně do 19", pak opravdu musíš do "lepšího" pneuservisu. Jinak si myslím, že tam budou díly stejné jako na 4.4i, vyjma teda M - nárazníků a dalších estetických ptákovin, které budou asi dost drahé, protože prostě platíš za značku a písmeno "M". Každopádně bez havarijního pojištění bych s tím autem ani nevyjel, raději. :)
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#66 Příspěvek od Zugy »

Jasny. .dik moc..zhruba to jsen +- chtel vedet..dik
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#67 Příspěvek od vlastnemec »

Díly náprav nejsou z Al ale ocel tak vydrží déle, ale čas od času to vyměnit musíš, seženeš aftermarketu, ale doporučuji investovat do origo BMW výdrž je čtyřnásobná totéž platí pro brzdy kotouče, ale na těch nejlevnějších se dá vpoho odjed 20 až 40tis podle řidiče a cest.

Co se týče řízení, tak u téhle X5 bylo děláno, majitel řešil tady na fóru.

Radu jsem Ti už dal, přijeď a uvidíš, jinak já jsem po tomhle pásl, ale v době kdy jsem kupoval já žádná pěkná benzínová nebyla, tak jsem zkončil u ropáka, tím pěkná myslím výbava, X5tek je plná prdel, ale hrozně málo jich je pěkných a ještě méně jich je s výbavou, já mám "plnou řadu tlačítek" plus selflevelling, je pravda že co v autě není tak se nepokazí, ale bez výbavy si můžu koupit korejce, ale já chci BMW ne jenom ať někoho předjedu, ale ať to auto něco umí.

PS: jinak ta první x5 co je tady odkaz bazar BB, tak se prodává dýl jak půl roku, jedna pěkná byla v olmu, málo najeto ale bez výbavy a prodávala se pomalu rok a vada na ní nebyla.
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#68 Příspěvek od Zugy »

Nevim co znamena BB ja zde daval odkaz na bruntal..taje mazec. Jedu tam asi ve ctvrtek..a zstim to vypada nadejne..[/code]
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#69 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:Nevim co znamena BB ja zde daval odkaz na bruntal..taje mazec. Jedu tam asi ve ctvrtek..a zstim to vypada nadejne..[/code]


BB - to je název autobazaru, dával jsem tu odkazy na alternativy.

Je pravda, že tu X5 bych bral jedině s někým, kdo BMW rozumí a po důkladné diagnostice ve tvým zvoleným servisu. Jakmile by se majitel příčil, je jasné, že něco není v pořádku. Rozhodně bych to nedával do servisu na diagnostiku, který ti doporučí přímo oni, mohou být domluveni.

Materiál interiéru X5 až na výjimky je docela kvalitní, takže člověk u těchle aut nepozná, jestli to má najeto 200 000 nebo 300 000 km, takže na to bych si dával pozor, může být stočený tachometr, zvlášť když člověk je unešenej hned tím, jak to jede atd., tak na tohle často zapomíná. Z X5 by se ti pak mohla stát pěkná kasička na peníze. Nechci strašit, ale i na takovou variantu "prodeje" můžeš narazit! Nehledě na to, že až to budeš zase ty prodávat, bude to těžký prodej, protože o tyto motorizace, jak jsem psal někde výše, nemají lidi zájem, hůře se to prostě bude prodávat, lidé se toho bojí a možná to odvezeš rovnou "do šrotu". Jak se říká, dvakrát měř, jednou řež. :)
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#70 Příspěvek od Zugy »

No me pani v bmw rekla ze kdyz udelam vycet z klicku..ze tam pozna uplne vsr.... i stoceny tacho...tak doufam ze ok...pac mi predbezne potvrdila stav tacho..
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#71 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:No me pani v bmw rekla ze kdyz udelam vycet z klicku..ze tam pozna uplne vsr.... i stoceny tacho...tak doufam ze ok...pac mi predbezne potvrdila stav tacho..


V dnešní době se dá ošálit všechno, nezapomeň, je to jen elektronika, ale alespoň nějaká bližší informace pro tebe.

Zaměřil bych se také na sedadla, v jakém jsou stavu, zda nejsou moc vysezená, na ohmataný volant, řadicí páku, řízení, zda nestrhává na stranu (jedeš rovně, ruce pryč z volantu a silně zabrzdíš, volant by měl pořád zůstat ve stejné poloze, neměl by zatočit ani doprava, ani doleva), jak to vypadá pod koberečkama, pokud tam nějaká jsou, jaký je motor (úplně vyčištěný, anebo totálně zaneřáděný, nejlepší je ten zlatý střed - ani špinavý, ani úplně čistý), zaměřil bych se na převodovku - nesmí vůbec cukat, ty stupně tam musí jít lehce, poznáš to akorát na otáčkoměru, že se změnila rychlost, nezapomeň zařadit všechny stupně a vyzkoušet i manuální režim na převodovce, zda skutečně je v pořádku, vyzkoušel bych všechny funkcionality v autě, zda to funguje (klimatizace, zahřátí motoru, stahování oken atd.) a pokud by mě auto hodně zaujalo, učitě kromě obyčejného projetí bych si ho vzal i na delší cestování, alespoň 30 minut, abys věděl, zda vůbec se to stačí uchladit. Dobrý je jet déle a pustit klimatizaci na plný pecky, ručička teploty by měla být na 90° a neklesat nebo stoupat - plyn LPG tohle nemá rád, motor musí být prostě v cajchu, určitě bych vyzkoušel i to LPG, jestli motor necuká a pokud by tam nebylo palivo, klidně pár litrů koupit a nenechat se odradit řečma od majitele, že to je zbytečné a vše funguje tak, jak má. Důležitý je i podvozek auta, takže určitě se podívat i pod něj a kouknout na gumy, čepy, osy apod. Dobré je zkusit CD-changer, zda funguje (kromě rádia), vzít si s sebou třeba nějaké cdéčko, zda nechrastí reproduktory atd. Ale tohle asi všechno znáš. :) Nezapomeň, že si nekupuješ Forda :), ale BMW v plný palbě, takže těch elektronickej hejbátek je tam o dost víc a je pak zbytečný dávat za opravu tolik peněz. A pokud cokoliv najdeš, ale nebude to nic zásadního, tak hned chtěj slevu a pořádnou (klidně 30 000 - 50 000,- Kč i více podle toho, co to je a že platíš cash, žádný leasingy apod., to občas také zabírá), jinak pak moc už od něj neslevíš. Nemusíš se moc bát, na to 4.6is mu moc lidí nepřijde, to možná bude jeden ze sta, ne-li z tisíce lidí, co by přišli na X5 v dieselu, i kdyby ti říkal, že má dalšího zájemce o to auto. :) Většinou jsou to jen řeči. A pokud nebude chtít, takové auto seženeš v pohodě i jinde, třeba v Německu. Samozřejmě, že auto může být v naprostém pořádku, prodejce perfektní a domluvíš se s ním rychle a "bezbolestně". :)
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#72 Příspěvek od vlastnemec »

Pokud sebou vemeš JaraXe jako diagnostika, tak stočený tachec pozná hned, v tom autě je "milion" řídících jednotek a v každé je stav a vono to není tak jednoducho stočit a poznáš hned jak auto napíchneš. S tím klíčem nevím.

_________________
- e53 3.0d -
- koktávka RS -
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#73 Příspěvek od Hurdy »

HaryXXL píše:
Zugy píše:No me pani v bmw rekla ze kdyz udelam vycet z klicku..ze tam pozna uplne vsr.... i stoceny tacho...tak doufam ze ok...pac mi predbezne potvrdila stav tacho..


V dnešní době se dá ošálit všechno, nezapomeň, je to jen elektronika, ale alespoň nějaká bližší informace pro tebe.

Zaměřil bych se také na sedadla, v jakém jsou stavu, zda nejsou moc vysezená, na ohmataný volant, řadicí páku, řízení, zda nestrhává na stranu (jedeš rovně, ruce pryč z volantu a silně zabrzdíš, volant by měl pořád zůstat ve stejné poloze, neměl by zatočit ani doprava, ani doleva), jak to vypadá pod koberečkama, pokud tam nějaká jsou, jaký je motor (úplně vyčištěný, anebo totálně zaneřáděný, nejlepší je ten zlatý střed - ani špinavý, ani úplně čistý), zaměřil bych se na převodovku - nesmí vůbec cukat, ty stupně tam musí jít lehce, poznáš to akorát na otáčkoměru, že se změnila rychlost, nezapomeň zařadit všechny stupně a vyzkoušet i manuální režim na převodovce, zda skutečně je v pořádku, vyzkoušel bych všechny funkcionality v autě, zda to funguje (klimatizace, zahřátí motoru, stahování oken atd.) a pokud by mě auto hodně zaujalo, učitě kromě obyčejného projetí bych si ho vzal i na delší cestování, alespoň 30 minut, abys věděl, zda vůbec se to stačí uchladit. Dobrý je jet déle a pustit klimatizaci na plný pecky, ručička teploty by měla být na 90° a neklesat nebo stoupat - plyn LPG tohle nemá rád, motor musí být prostě v cajchu, určitě bych vyzkoušel i to LPG, jestli motor necuká a pokud by tam nebylo palivo, klidně pár litrů koupit a nenechat se odradit řečma od majitele, že to je zbytečné a vše funguje tak, jak má. Důležitý je i podvozek auta, takže určitě se podívat i pod něj a kouknout na gumy, čepy, osy apod. Dobré je zkusit CD-changer, zda funguje (kromě rádia), vzít si s sebou třeba nějaké cdéčko, zda nechrastí reproduktory atd. Ale tohle asi všechno znáš. :) Nezapomeň, že si nekupuješ Forda :), ale BMW v plný palbě, takže těch elektronickej hejbátek je tam o dost víc a je pak zbytečný dávat za opravu tolik peněz. A pokud cokoliv najdeš, ale nebude to nic zásadního, tak hned chtěj slevu a pořádnou (klidně 30 000 - 50 000,- Kč i více podle toho, co to je a že platíš cash, žádný leasingy apod., to občas také zabírá), jinak pak moc už od něj neslevíš. Nemusíš se moc bát, na to 4.6is mu moc lidí nepřijde, to možná bude jeden ze sta, ne-li z tisíce lidí, co by přišli na X5 v dieselu, i kdyby ti říkal, že má dalšího zájemce o to auto. :) Většinou jsou to jen řeči. A pokud nebude chtít, takové auto seženeš v pohodě i jinde, třeba v Německu. Samozřejmě, že auto může být v naprostém pořádku, prodejce perfektní a domluvíš se s ním rychle a "bezbolestně". :)


Hezké počtení na prodej vůbec netlačím,takže se slevou počítat nemusí 30 a víc výsměch a máš pravdu na x5 v dieselu možná příjde víc lidí,ale tohle je uplně jiná třída srovnatelná s m5,tak se odvíjí i vše ostatní přístup kupujícího i můj,kdyby toužil po dieselu tak je jich plná prdel a hlavně cena nového byla nesrovnatelná tohle je velmi individualní a nic lepšího v té době nebylo včetně výbavy.A co setýká km tak jsou 100% doložitelné a jednoduše dohledatelné tak řeči o stavu interieru a ošoupání volantu :D to si nech na nějakém vyčuraném bazarníkovi,vymyšlených serviskách a dovozech bůchví odkud.
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#74 Příspěvek od Zugy »

:D
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#75 Příspěvek od HaryXXL »

Hurdy píše:
HaryXXL píše:
Zugy píše:No me pani v bmw rekla ze kdyz udelam vycet z klicku..ze tam pozna uplne vsr.... i stoceny tacho...tak doufam ze ok...pac mi predbezne potvrdila stav tacho..


V dnešní době se dá ošálit všechno, nezapomeň, je to jen elektronika, ale alespoň nějaká bližší informace pro tebe.

Zaměřil bych se také na sedadla, v jakém jsou stavu, zda nejsou moc vysezená, na ohmataný volant, řadicí páku, řízení, zda nestrhává na stranu (jedeš rovně, ruce pryč z volantu a silně zabrzdíš, volant by měl pořád zůstat ve stejné poloze, neměl by zatočit ani doprava, ani doleva), jak to vypadá pod koberečkama, pokud tam nějaká jsou, jaký je motor (úplně vyčištěný, anebo totálně zaneřáděný, nejlepší je ten zlatý střed - ani špinavý, ani úplně čistý), zaměřil bych se na převodovku - nesmí vůbec cukat, ty stupně tam musí jít lehce, poznáš to akorát na otáčkoměru, že se změnila rychlost, nezapomeň zařadit všechny stupně a vyzkoušet i manuální režim na převodovce, zda skutečně je v pořádku, vyzkoušel bych všechny funkcionality v autě, zda to funguje (klimatizace, zahřátí motoru, stahování oken atd.) a pokud by mě auto hodně zaujalo, učitě kromě obyčejného projetí bych si ho vzal i na delší cestování, alespoň 30 minut, abys věděl, zda vůbec se to stačí uchladit. Dobrý je jet déle a pustit klimatizaci na plný pecky, ručička teploty by měla být na 90° a neklesat nebo stoupat - plyn LPG tohle nemá rád, motor musí být prostě v cajchu, určitě bych vyzkoušel i to LPG, jestli motor necuká a pokud by tam nebylo palivo, klidně pár litrů koupit a nenechat se odradit řečma od majitele, že to je zbytečné a vše funguje tak, jak má. Důležitý je i podvozek auta, takže určitě se podívat i pod něj a kouknout na gumy, čepy, osy apod. Dobré je zkusit CD-changer, zda funguje (kromě rádia), vzít si s sebou třeba nějaké cdéčko, zda nechrastí reproduktory atd. Ale tohle asi všechno znáš. :) Nezapomeň, že si nekupuješ Forda :), ale BMW v plný palbě, takže těch elektronickej hejbátek je tam o dost víc a je pak zbytečný dávat za opravu tolik peněz. A pokud cokoliv najdeš, ale nebude to nic zásadního, tak hned chtěj slevu a pořádnou (klidně 30 000 - 50 000,- Kč i více podle toho, co to je a že platíš cash, žádný leasingy apod., to občas také zabírá), jinak pak moc už od něj neslevíš. Nemusíš se moc bát, na to 4.6is mu moc lidí nepřijde, to možná bude jeden ze sta, ne-li z tisíce lidí, co by přišli na X5 v dieselu, i kdyby ti říkal, že má dalšího zájemce o to auto. :) Většinou jsou to jen řeči. A pokud nebude chtít, takové auto seženeš v pohodě i jinde, třeba v Německu. Samozřejmě, že auto může být v naprostém pořádku, prodejce perfektní a domluvíš se s ním rychle a "bezbolestně". :)


Hezké počtení na prodej vůbec netlačím,takže se slevou počítat nemusí 30 a víc výsměch a máš pravdu na x5 v dieselu možná příjde víc lidí,ale tohle je uplně jiná třída srovnatelná s m5,tak se odvíjí i vše ostatní přístup kupujícího i můj,kdyby toužil po dieselu tak je jich plná prdel a hlavně cena nového byla nesrovnatelná tohle je velmi individualní a nic lepšího v té době nebylo včetně výbavy.A co setýká km tak jsou 100% doložitelné a jednoduše dohledatelné tak řeči o stavu interieru a ošoupání volantu :D to si nech na nějakém vyčuraném bazarníkovi,vymyšlených serviskách a dovozech bůchví odkud.


Pravděpodobně jsi prodejce toho autíčka, neber to osobně, psal jsem to obecně, dnes narazíš na různé lidi. :) Sám mám zkušenosti obojí - jak kladné, tak záporné, proto jsem to tak napsal. Jestli se ti to skutečně dotklo, tak se omlouvám.
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#76 Příspěvek od HaryXXL »

Pro Zugyho:

Zajímalo by mě, zda ti to nakonec klaplo, jestli jsi ji v tom Bruntále koupil od Hurdyho. :wink:
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#77 Příspěvek od Zugy »

I prez rezervaci neklaplo..napsal mi v sobotu ze prodano...do p....
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#78 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:I prez rezervaci neklaplo..napsal mi v sobotu ze prodano...do p....


Zkus se podívat třeba na tohle:

http://home.mobile.de/ISCITYCARS#des_164833210

:wink:
roman325e
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: úte 25.01.2005 01:00
Bydliště: Ricany u phy

#79 Příspěvek od roman325e »

Zugy píše:I prez rezervaci neklaplo..napsal mi v sobotu ze prodano...do p....


Pokud jsi tam nenechal zalozku tak se neni cemu divit. V dnesni dobe je normalni standard neco zamluvit a pak nevyzvednout. Clovek odmita dalsi lidi a pak je za kokota kdyz jim to znovu nabizi. Skoda ho. Peknej kus.
krestak
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 06.12.2012 01:00
Bydliště: Mělník

#80 Příspěvek od krestak »

Zatím jezdí to kolem 12litrů :D z toho 300km dálnice a zbytek normální silnice :D
Odpovědět