Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 E53 4,6is spotřeba

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#21 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Hurdy píše:Já své iso koupil na zimních 18" a zajimalo by mě jaké et mají ty original 20 když ti tak lezly vzadu ven.


Teď už si přesně nepamatuji jestli jsem tam neměl podložky, ale hlavně iso má takové jako by jazýčky na radlaufu,prostě jemné rozšíření blatníku a proto to u série vypadá že lezou ven.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#22 Příspěvek od ajfel »

rozdil sirky disku 2,5'', coz je 63,5mm
+ o 10 mensi ET ..
takze je to vic ven skoro o 42mm ... coz je .. HODNE ... :)
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#23 Příspěvek od Hurdy »

Tak už mám original isové 20" zamluvené příští týden si pro ně jedu:-)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#24 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Hurdy píše:Tak už mám original isové 20" zamluvené příští týden si pro ně jedu:-)


tak ted to teprv bude krasavice :wink:
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#25 Příspěvek od Zugy »

Zdravim.. chtel jsem sezeptat jak jespolehliva x5 4.6is.. co motor,automat a tak.. jestli ma nekdo zkusenost slpg? Resp. Jake ma problemy. Libila byse ni totizjednadik..[/i]
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#26 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:Zdravim.. chtel jsem sezeptat jak jespolehliva x5 4.6is.. co motor,automat a tak.. jestli ma nekdo zkusenost slpg? Resp. Jake ma problemy. Libila byse ni totizjednadik..[/i]



Podívej se na zahraniční fóra - německá, americká. Asi bych volil spíše motorizaci po faceliftu, tedy BMW X5 4.8is (rok 2004 a výše), předchozí motorizace 4.6is je před faceliftem a motor upravovala Alpina. Problém prý je v tom, že údajně ty motory odcházejí - slyšel jsem to jen z doslechu a z fór - takže to nemohu 100 % potvrdit a hlavně ve faceliftu už je 6ti rychlostní automatická převodovka ZF, díky čemuž 4.8is méně žere než 4.6is a převodovka je kvalitnější než ta od GM ve 4.6is. Motor 4.8is si upravovalo už BMW samo. LPG je jasná volba, motor je bez turba, čistá atmosféra, takže by to mělo být bez problémů, záleží hodně na tom, kdo to dělá. Nejlépe je zjistit od někoho reference na tu firmu, co se přestavbou na plyn zabývá. V Německu jich člověk pár přestavěných najde (benzín + LPG) a u nás na ně také občas narazí. Toroid se dá dát místo rezervy, bohužel je dost malý, takže to vystačí na pár set kilometrů, anebo to řešit náplní přímo v kufru, ale přijdete o místo v něm. Pak se musí chodit jednou ročně na servisní prohlídky, které stojí pár set korun a jednou za 10 let vyměnit toroid či jinou náplň. V některých servisech nechtějí opravovat auta s LPG, pozor na to. Přestavba na plyn na 8válec je od 30 000,- do 50 000,- Kč (záleží na systému a na firmě), např. http://www.levnelpg.cz, kde už přestavovaly jednu X5 4.4i. Spotřeba se pak zvýší při jízdě na plyn o 10% až 20 %. Chvíli potrvá, než se systém LPG nastaví, ale to je u každého auta, na výkonu to znát moc nebude, koní je dost.

Co se týče servisu, tak je to prostě X5, je těžká, kola se rychle sjíždějí, takže člověk musí myslet na ceny gum, když si takové auto pořizuje - zimní gumy na 20" nejsou zrovna levné (6000 až 10000,- Kč/pneu), popř. použijete 18" - menší tam, myslím, nejdou dát, protože to má dost velký brzdy :), ale i tak je to slušnej ranec za ty 18", 4.8is má vzduchové měchy (15 000,- Kč/1 měch, většinou se mění oba zároveň) a pak další věci jako ramena, vodní pumpa, destičky, kotouče, ale to už nejsou tak strašné výdaje. Pravděpodobně Vás čeká i repas převodovky (30 000,- až 50 000,- Kč), vhodné je při koupi ihned vyměnit olej v převodovce a další věci. Občas může zablbnout i elektronika, vypadávání pixelů na palubovce apod. Z toho důvodu doporučuji mít při koupi 4.6 is nebo 4.8 is bokem minimálně 50 000,-, spíše 100 000,- Kč. Pak jste bez problémů, je to ještě starej dobrej bavorák, takže to vydrží dost, když všechno postupně opravíte. Zvuk tyto motorizace mají nádherný, jednou se svezete a už nechcete nic jiného :), ale dobře si uvědomte, zda chcete vůbec tolik peněz do toho auta investovat.
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#27 Příspěvek od Zugy »

Dekuji za info..ja mel na mysli tuto,pan mi rikal ze tam neni gm prevodovka,ze ta byla u4.4 .. http://www.sportovnivozy.cz/30099-bmw-x5-46is-bruntal
Co na to rikate? Je tady na klubu
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#28 Příspěvek od vlastnemec »

Tak jenom pár postřehů, u V8 e53 byla převodovka ZF ne GM nehledě na ročník, nevím jestli tahle má nivo i v předu, předpokládám že jen zadek a tam jeden tlumič stojí 4000 bez DPH, pixel na budíkách je všeobecný problém BMW a je řešitelný jelikož u e53 pasuje hodně věcí z e39. Co se týče motoru tak tam nevím, ale pochybuji že stál za hovno, ale otázku bych spíše směřoval na JaraX nebo Snejk tito pánové mají s V8 zkušenosti v kombinaci s LPG. Koní je tam tolik, že nepozáš že jedeš na LPG, ikdyby tam stráta výkonu byla, a je to nejlepší volba, protože pojede vždy levněji než já s 3.0d a co se týče údržby ani nemluvím. LPG nádrž se opravdu mění jednou za 10 let, ale je to celkem hovno položka, LPG mám na koktávce 6let, vše řeším jednou za dva roky, ne poroce a krom filtru jsem jinak nic neinvestoval. Pokud vím tak jsou tam letní 20, já mám jen 19 a gumy jsem kupoval lehounce jeté za 6000 všechny Bridge RFT, chce to jen hledat a kupovat v zimě, zimní 18 není zas takový problém mám je taky a tohle jsou jen provozní náklady se kterýma musí člověk počítat, nebo můžu takhle argumentovat, že výměny olejů a filtrů na X5 jsou drahé, pokud jsou pro Tebe drahé kup si koktávku v benzínu.

Samotné auto znám, že jsem ho párkrát potkal a vypadá perfektně, majitel na něm nešetřil a předpokládám že důvod prodeje není vada na autě (bruntál je malý).

Jediné co Ti určitě poradím je vzít někoho s diagnostikou, kdo to projede, nejbližší výborný diagnostik je JaraX, zavolej a domluv se.

Tím vším Ti určitě nezaručuji že auto nebude chctít nějakou investici, stou se musí vždy počítat co kdyby náhodou.
_________________
- e53 3.0d -
- koktávka RS -
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#29 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:Dekuji za info..ja mel na mysli tuto,pan mi rikal ze tam neni gm prevodovka,ze ta byla u4.4 .. http://www.sportovnivozy.cz/30099-bmw-x5-46is-bruntal
Co na to rikate? Je tady na klubu


Majitele osobně neznám, ani auto, ale jestli je v cajchu a za takový peníz, jdi do ní - je to super kára a rovnou s plynem, sice rok výroby je už starší, ale zase to je za dobrou cenu na to, že to je taková X5 v plný palbě!!! Ale bez diagnostiky bych to určitě nebral, jak ti radí tady kolega, jistota je jistota. :)
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#30 Příspěvek od HaryXXL »

vlastnemec píše:Tak jenom pár postřehů, u V8 e53 byla převodovka ZF ne GM nehledě na ročník, nevím jestli tahle má nivo i v předu, předpokládám že jen zadek a tam jeden tlumič stojí 4000 bez DPH, pixel na budíkách je všeobecný problém BMW a je řešitelný jelikož u e53 pasuje hodně věcí z e39. Co se týče motoru tak tam nevím, ale pochybuji že stál za hovno, ale otázku bych spíše směřoval na JaraX nebo Snejk tito pánové mají s V8 zkušenosti v kombinaci s LPG. Koní je tam tolik, že nepozáš že jedeš na LPG, ikdyby tam stráta výkonu byla, a je to nejlepší volba, protože pojede vždy levněji než já s 3.0d a co se týče údržby ani nemluvím. LPG nádrž se opravdu mění jednou za 10 let, ale je to celkem hovno položka, LPG mám na koktávce 6let, vše řeším jednou za dva roky, ne poroce a krom filtru jsem jinak nic neinvestoval. Pokud vím tak jsou tam letní 20, já mám jen 19 a gumy jsem kupoval lehounce jeté za 6000 všechny Bridge RFT, chce to jen hledat a kupovat v zimě, zimní 18 není zas takový problém mám je taky a tohle jsou jen provozní náklady se kterýma musí člověk počítat, nebo můžu takhle argumentovat, že výměny olejů a filtrů na X5 jsou drahé, pokud jsou pro Tebe drahé kup si koktávku v benzínu.

Samotné auto znám, že jsem ho párkrát potkal a vypadá perfektně, majitel na něm nešetřil a předpokládám že důvod prodeje není vada na autě (bruntál je malý).

Jediné co Ti určitě poradím je vzít někoho s diagnostikou, kdo to projede, nejbližší výborný diagnostik je JaraX, zavolej a domluv se.

Tím vším Ti určitě nezaručuji že auto nebude chctít nějakou investici, stou se musí vždy počítat co kdyby náhodou.
_________________
- e53 3.0d -
- koktávka RS -



Od roku 2003 dávaly už ZF, ale předchozí modely měly GM, když mě už bereš za slovo :) 4.8is má měchy vpředu i vzadu, u 4.6is si nejsem vůbec jistý, jestli nějaké měchy má - na druhou stranu to může být díky tomu menší investice. :)

A tady pár obecných recenzí pro kolegu, co má o ní zájem:


http://www.autoweb.cz/bmw-x5-1999-2007/

http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... 1999-2006/

http://www.celysvet.cz/auto-bmw-x5-4-6-is.php

A tady je odkaz na bazarovou 4.8is, má už to lepší světla :)

http://www.tipcars.com/#bmw-x5/48-is-872299.html

Zkušenosti a rady o X5 z jiného fóra:

http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=10&t=13980

Vlastní recenze majitele (dieselová motorizace):

http://moje.auto.cz/Sarakirn/brunda.html

Zahraniční recenze BMW X5 4.6is (popř. použij překladač translate.google.com, kam stačí vložit webovou adresu):

Němčina

http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 53437.html

http://www.autobild.de/artikel/bmw-x5-4.6is-35785.html

http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... 44406.html

Angličtina

http://www.auto123.com/en/car-reviews/n ... 11711&pg=1
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#31 Příspěvek od vlastnemec »

4.6is měchy v předu nikdy neměla, na zadku mohou být, u V8 4,6 a 4.8 se dávala hned zf a ne gm u 4.4 si nejsem jist, ale dle síly motoru by byly blázni kdyby tam narvali gm. Jinak já mám auto komplet na vzduchu a požitek z jizdy nemá konkurenci, co jsem jel s jinou e53 prostě humus, ale na DD to nemá zatím jsem jel jen v e70, ale šetřím na e65.
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#32 Příspěvek od Zugy »

Jeste bych mel dotaz..rodice me tlaci do smaxa nebo mondea kolem 2008 ze bude levnejsi servis..ja si nemyslim ze tam bude vyrazny rozdil,kdyz otec menil jeden zadni tlumic na smaxovi za10000... rad bych jim to vyvratil..pac jsem zamilovany do bmw. Dokaze nekdo srovnat ten servis? Myslim ze diky bmw klubu sezenu hodne veci levnejc a vyresim levnejc,cili by to bylo finacne stejne narocne.. dokaze prpaim nekdo zhodnotit? Dik.. P.S. nechci jezdit fordem:-)
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#33 Příspěvek od vlastnemec »

Servis je dnes stejně drahý, jestli se jedná o BMW nebo koncern nebo jakákoliv jiná automobilka snad jen vyjma amerik a to taky s otazníkem na koho natrefíš, stačí mít dobrého servisáka a přístup k levnějším dílům tady taky seženeš, tak na tom budeš stnejně jak u jiných aut. Mondeo je jen auto, kdežto X5 je BMW a to není jen auto, zas na druhou stranu si musíš rozmyslet co Tě vede ke k X5 (děti, prostor auta, hodně cestuješ, nebo chceš jen frajeřit) jestli není lepší e60 v kombi, nebo e65.

_________________
- e53 3.0d -
- koktávka RS -
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#34 Příspěvek od Zugy »

Mam e 36, 2metry a jedno dite,myslim ze tam bude vic mista;-)
Ma nekdo cislo na jaraxe? Potrebovaal bych s nim mluvit..dik
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#35 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:Jeste bych mel dotaz..rodice me tlaci do smaxa nebo mondea kolem 2008 ze bude levnejsi servis..ja si nemyslim ze tam bude vyrazny rozdil,kdyz otec menil jeden zadni tlumic na smaxovi za10000... rad bych jim to vyvratil..pac jsem zamilovany do bmw. Dokaze nekdo srovnat ten servis? Myslim ze diky bmw klubu sezenu hodne veci levnejc a vyresim levnejc,cili by to bylo finacne stejne narocne.. dokaze prpaim nekdo zhodnotit? Dik.. P.S. nechci jezdit fordem:-)


Já bych to viděl takto: Svez se v obou autech a uvidíš. Je to nesrovnatelné. Smax i Mondeo jsou pěkná auta, ale BMW to není ani náhodou, i když to bude mít ročník 2008 (myslím Ford). Servis bude mít Ford s nižšími náklady, to je jisté (počítám-li havarijní pojistku u BMW, gumy, popř. hliníky na kola u BMW, spotřeba - u LPG to vyjde ale cca nastejno a další věci - je to slušnej ranec peněz), prostě servis u BMW X5 bude vždy dražší, na druhou stranu dostaneš kvalitní materiály, vysokou pasivní bezpečnost atd., za luxus se musí zaplatit. Smax je malé MPV, Mondeo je ve své střední třídě vyjma éčkového MB na vrcholu, co se týče prostoru v zavazadelníku, je to kombík. X5 je SUV, s motorizací 4.6is je to žihadlo a zároveň už slušná machrovinka, takovej "kundolap". Budeš-li následně znovu toto auto prodávat, asi půjde hodně pod cenou nebo rovnou do šrotu, lidé se bojí velkoobjemových motorizací, na to také nezapomeň, Mondeo i Smax se ti bude prodávat později mnohem snadněji, ale cenově to auto půjde rychle dolů narozdíl od X5, která si drží až nesmyslně svou cenu - v jistém slova smylu to může být výhoda.

Shrnu-li to, rodiče mají pravdu, že Ford vyjde levněji, na druhou stranu auto si nekupují oni, ale ty!!! Jestli chceš BMW, tak do něj jdi - musíš si rozmyslet, zda máš peníze na servisy ohledně X5, pokud ano, není co řešit. Štvalo by mě osobně, kdybych jezdil ve Fordu a vyčítal si později, proč jsem nešel do BMW, zvlášť když to je X5. Konkurovat tomu může jen BMW 750i, ale to je zase úplně jiné auto, X5 byla kdysi po 7 druhé nejdražší auto, co jsi si mohl od BMW koupit, takže kvalita zpracování tomu uvnitř také odpovídá.

Měl jsem možnost srovnat Audi A8 s BMW X5, ročníky 2007 a 2006 a za mě to vyhrálo BMW, ale to už je o prioritách a subjektivních pocitech. Na X5 se mi líbí "pohled shora" a velká zrcátka, interiér (po faceliftu E53), krásný M-volant a další věci. Kufr má E53 dost malý, na to také nezapomeň. Doporučuji Ti tedy se v těchto autech svézt, sám se pak rozhodneš. Nenech se ukecat, jestli opravdu máš na to jít do BMW (především z finančního hlediska), tak do toho jdi. S BMW můžeš srovnávat akorát tak Audi nebo Mercedes-Benz, popř. Porsche, ale ne Forda, i když je to také velmi slušné auto. Z dieselových motorizací je nejméně problémová u Fordu 1.8, horší je to pak s 2.0 a 2.2, benzinové motorizace jsou na tom o dost lépe. Smax i Mondeo jsou velká auta, takže to chce slušný motor, v benzinu se snad do toho dělal 2.3 nebo 2.5 l jako nejsilnější varianta, ale přesně nevím, to si zjistíš. A pokud tě rodiče budou tlačit dál, tak je nech svézt s sebou v X5 vs. Smax vs. Mondeo, myslím, že budou hodně překvapení (palec nahoru pro BMW) :) Máš-li někoho mimo autorizovaný servis BMW, kdo tomu opravdu rozumí, má pořádnou diagnostiku atd., tak bych se toho servisu nebál.

Další variantou je ubírat se trošku jiným směrem v BMW, např. BMW 530xd Touring (kombík), jestli trváš na čtyřkolce, tak jak tu už psal kolega. Anebo X3 35d (méně prostoru) apod. Netrváš-li na čtyřkolce, je výběr mnohem větší. :)
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#36 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:Mam e 36, 2metry a jedno dite,myslim ze tam bude vic mista;-)
Ma nekdo cislo na jaraxe? Potrebovaal bych s nim mluvit..dik


Co se týče prostoru, nemusíš se u X5, ani u 7 bát, je tam místa hodně. V X5 máš v podstatě sedačky ze 7, takže když jsi malej, vypadáš tam jak mimino :) To u tebe nehrozí. Budou-li to ještě příplatková komfortní sedadla, která by měla být lepší než sportovní, není co řešit.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#37 Příspěvek od vlastnemec »

JaraX čísklo máš v SZ nevím jestli můžu dát na sklo, věř že Ti to bude rozmlouvat a tlačit do 7er, kdyby žena nechtěla X5 a to je jediné SUV které snesu a to jsem jich řídil, tak jezdím taky v 7er, takhle si musím počkat až budu kupovat auto pro sebe. Jinak víc místa tam bude, ale nějak velkej kufr nečekej, na lyže do alp jsem koupil rakev a parády v 7er uděláš taky dost, jestli ne víc, X5 je supr kára, ale jako hltač kilometrů jedině 7er, teď jak jsem se projel v e66 v pětilitru, prostě nesrovnatelný, ale je to taky jen můj pocit prostě mám rád nízké dlouhé auta, co se týče bezpečnosti tak je na tom sedma daleko lépe.

_________________
- e53 3.0d -
- koktávka RS -
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#38 Příspěvek od HaryXXL »

vlastnemec píše:JaraX čísklo máš v SZ nevím jestli můžu dát na sklo, věř že Ti to bude rozmlouvat a tlačit do 7er, kdyby žena nechtěla X5 a to je jediné SUV které snesu a to jsem jich řídil, tak jezdím taky v 7er, takhle si musím počkat až budu kupovat auto pro sebe. Jinak víc místa tam bude, ale nějak velkej kufr nečekej, na lyže do alp jsem koupil rakev a parády v 7er uděláš taky dost, jestli ne víc, X5 je supr kára, ale jako hltač kilometrů jedině 7er, teď jak jsem se projel v e66 v pětilitru, prostě nesrovnatelný, ale je to taky jen můj pocit prostě mám rád nízké dlouhé auta, co se týče bezpečnosti tak je na tom sedma daleko lépe.

_________________
- e53 3.0d -
- koktávka RS -


Bohužel 7 od Bangla (E65/E66 - to je long verze) se v té době nedělala ve čtyřkolce, jestli s tím autem bude jezdit po celý rok i v zimě, hory, hodí se mu více ta X5, která je ve čtyřkolce, další nevýhodou je, že se nedají sklápět u 7 zadní sedačky, všechno musíš řešit nosičema, což se mně osobně moc nelíbí - ale to je subjektivní názor. Otázkou je, co dotyčný od auta chce. Jinak souhlas, 750i po faceliftu je masakr, úžasný koráb - vyjma zimy :)
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#39 Příspěvek od Zugy »

Takyjsem zvazoval sedmu..ale ta pekna je do roku 2001.. penize sipujcuju od nasich..na tak stary my nepuci..a novejsi 7 ma uz je draha..a tusim ze ta novejsi pristrik do lpg.. jen nemuzu najit zkusenosti s 4.6is..jako s motorem
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#40 Příspěvek od HaryXXL »

Zugy píše:Takyjsem zvazoval sedmu..ale ta pekna je do roku 2001.. penize sipujcuju od nasich..na tak stary my nepuci..a novejsi 7 ma uz je draha..a tusim ze ta novejsi pristrik do lpg.. jen nemuzu najit zkusenosti s 4.6is..jako s motorem


Zkus zahraniční fóra, wikipedii, moc lidí takovou motorizaci tady u nás nemá, sečteš je možná na prstech dvou ruk, bez diagnostiky auto vůbec neber!!! Tady jsem našel něco ze slovenského fóra, ale ne k motoru, nicméně je to poplatné své době - k roku 2008. Pozn. Motor 4.6is má typové označení: M62B46

http://www.bmwklub.sk/bmwx/na-co-davat- ... t3786.html
Odpovědět