Na naší X3 (4 roky, 72tis. km, 3.0d manual) se stala nemilá věc. Za jízdy se ozvaly kovové pazvuky.. a pak se rozsvítily kontrolky ABS, 4x4, airbagů a ruční brzdy. K tomu se spustil větrák...
Nešlo se toho zbavit, autu přestal fungovat pohon všech kol, abs, stabilizace.. Od té doby, co problém vzniknul, se již žádné pazvuky neozývaly. Na diagnostice vyskočila mechanická závada na mezinápravovém diferenciálu.
Auto je teď v servisu, nejprve se zkusí zjistit rozsah poškození.. faktem je, že ten diferenciál se normálně neopravuje, ale vyměňuje. Což je trošku smutné, s ohledem na nájezd km. Cena za díl je tipuju kolem 60 tisíc..
Takže až budete kupovat čtyřkolku od BMW z druhé ruky, s libovolným nájezdem kilometrů.. doporučuju mít dalších 80 tisíc bokem. Moje poslední iluze o spolehlivosti značky jsou pryč
ajfel píše:mi jeden mechanik rikal, ze mam byt rad, ze nemam xdrive, ze ty klasiky sice vic zerou, ale vic vydrzi ...
nicmene, pokud to chteji menit cele, poptal bych se jinde, protoze se to urcite sklada z dilu, ktere se daji menit jednotlive ..
drzim palce ...
Dnes jsem se byl na tu rozebranou mrchu podivat. Nevydrzelo nejake valeckove lozisko.. vydrelo si vlastni drahu a pak se zadrelo. Kovove piliny jsou po celem vnitrku rozvodovky - to je asi presnejsi vyraz.
Vnitrnosti rozvodovky se samostatne sehnat nedaji. A i kdyby se daly, pouzitelnych jich zustalo malo - ty piliny tam totiz udelaly docela bordel a mozna by to ani neslo poradne vycistit. Je tam vsechno mozne, od retezu, ozubena kola, olejove cerpadlo, lamelova spojka..... I kdyby to slo sehnat jednotlive, asi by to o moc lacinejsi nebylo.
Takze nova rozvodovka za 55tis. (vc. DPH) je objednana... Udajne jde o podobny problem, ktery mely X5 E53. Takze nic noveho, inzenyri v bmw opakuji chybu, to co uz jednou bylo poruchove, opet davali do pozdejsich X3.. a komu to odeslo po zaruce, mel smulu... Zitra to mozna nafotim, aby se i ostatni mohli pokochat tou nadherou
Zajímavé info... Rozvodovka odchází u X3 ve větší míře. Náhodou jsem v servisu zastihnul "kurýra" z Inveltu.. Říkal, že rozvodovek na X3 rozveze několik za rok. Je to jediný model, který s tím má problémy = konstrukční vada. Časem sem dám fotky té parády...
Slyšel jsem, že to u E53 taky odchází, ale později.. snad až kolem 200tis km. Každopádně nás to stálo sakum prdum 53tis. Kč (+ cca 9tis. DPH). Myšleno i s prací a vytržením klapek ze sání
Poldav6 píše:Slyšel jsem, že to u E53 taky odchází, ale později.. snad až kolem 200tis km. Každopádně nás to stálo sakum prdum 53tis. Kč (+ cca 9tis. DPH). Myšleno i s prací a vytržením klapek ze sání
Dá se nějak poznat že rozvodovka odchází, nebo je to naráz. A co s tím mají společného klapky sání?
Nedá se to poznat. V našem případě se prostě zadřela a roztrhla válečková ložiska s patřičným zvukovým doprovodem. Skoro se divím, že auto zůstalo pojízdné.
Klapky jsou samozřejmě z preventivních důvodů
Ještě vím, že problematické jsou plechové svody.. Ale tam je od prvního projevu relativně dost času..
Taky se přidávám do klubu mrtvé mezinápravy. Mám 3,0D manual 6st 04´a naštěstí jsem to podchytil již při nákupu a byla o to upravena cena. Dle mechanika co mě ji sehnal, tak říkal to, co tady již bylo psáno a to, že ač to auto je jinak spolehlivé, tak tohle je jeho největší slabina a mezinápravy tam odcházejí jedna radost. Mě to potkalo až v 230tis km a prvnotní náznaky byli při táhlé zatáčce a přidání plynu, že se to na podvozku "hádalo" (cukalo s celým autem, když to bylo pod plynem v táhle zatáčce) a nebo při rozjedu do zatáčky v tom tak jako zacukalo... naštěstí to človíček co mě při koupi pomáhal tomu hověl a po výměně mám jistotu, že to bylo ončo.