Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 E53 záměna zadních světel předface/poface
Koupil jsem nedávno X5 r.v. 2000. Namontoval jsem zadní poface světla a problém je, že mně prostřední žárovka, která má svítit jen jako koncové světlo, svítí naplno, jako by brzdové. Ale brzdové je přitom dole pod ním a to funguje normálně - nízkou intenzitou při zapnutých světlech, vysokou při sešlápnutí brzdy. Původní světla fungovala normálně. Jen co mě u nich zarazilo, že prostřední žárovky byly dvouvláknové 21/5 W a dokonce to bylo napsané i na paticích. Když se ale podívám do ETK podle VIN, tak tam žádné dvouvláknové být nemají, mají být všude jen 21W jako u poface...Tak nevím. Setkali jste se s tím někdo? Prozatím jsem to vyřešil, že jsem dal prostřední žárovky 5W. Proč tam jsou normálně ty 21W, když brzdové světlo je dole pod nimi a mlhovka je jinde? Nebo to má taky svítit jako brzda?
tak tam strc dvouvlaknovku a zkus co to bude delat pri brzde (kdyz nebude pasovat, tak stipacka ustipni jednu tu blokovaci nozicku na zarovce, jde hlavne o prumer patice a dosedaci plochu) [coz me napada, jestli ta svetla uvnitr, kde je plus, maj dve kovove nozicky pro dvouvlaknove zarovky, pokud ne, tak dvouvlaknovka je k nicemu], kazdopadne by se zrovna tahle vec mela dat preprogramovat v licht modulu, taky ten lichtmodul nebo svetla mohou byt vadna
ale je mozny, ze pokud je ten vstup opravdu jen na jednovlaknovou zarovku, tak ma byt 5watovka a nekdo to resil uz driv tim, ze tam dal dvouvlaknovou 21/5, kde to jelo na 5 jednoho vlakna
jo a mimochodem, podle etk tam ta prostedni nema byt vubec, jakoze tam jde, ale byt tam nema, kdyz se podivas na zarovky kolem, tak je u nich samozrejme dodano, ze kazda je jen pro ten svuj vlastni vstup (samozrejme je to jen zajisteno tema blokovacima stopkama, ale i tak je videt, ze je to takhle)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/S ... ide_panel/
kazdopadne kdybys to echt chtel a jinak to neslo, tak ta 5ti watovka tomu nevadi, pokud ti nesviti check
ale je mozny, ze pokud je ten vstup opravdu jen na jednovlaknovou zarovku, tak ma byt 5watovka a nekdo to resil uz driv tim, ze tam dal dvouvlaknovou 21/5, kde to jelo na 5 jednoho vlakna
jo a mimochodem, podle etk tam ta prostedni nema byt vubec, jakoze tam jde, ale byt tam nema, kdyz se podivas na zarovky kolem, tak je u nich samozrejme dodano, ze kazda je jen pro ten svuj vlastni vstup (samozrejme je to jen zajisteno tema blokovacima stopkama, ale i tak je videt, ze je to takhle)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/S ... ide_panel/
kazdopadne kdybys to echt chtel a jinak to neslo, tak ta 5ti watovka tomu nevadi, pokud ti nesviti check
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Tu dvouvláknovku s uštípnutým výčnělkem jsem samo taky vyzkoušel, efekt stejný. Jak říkáš, kdoví co s těmi původními světly kdo dělal (možná tam ty patice se třemi kontakty neměly ani co dělat, když stejně svítilo jen 5W vlákno)... Ale v těch poface byly už všude právě namontované 21W a byly taky tři, i v tom prostředku(koupil jsem to tak komplet vymontované z auta). No nic, nechám tam zatím žárovky 5W, chybu to nehlásí. A časem se zeptám u odborníků v servisu.