Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z3 E36 zvědavost techniky

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#1 Příspěvek od Jamall »

kde je u Z3 R6 baterie?
Ještě nerozumím tomu, co je to za klapku sání s tím kolínkem?

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#2 Příspěvek od Dan td »

Klapka je ASC.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od Killca »

na tu baterku koukni do kufru vpravo pod kobercem nebo krycim plastem, pokud ne, tak kouknout pod zadni sedacku, jestli ji tam nekdo tajne neschoval
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#4 Příspěvek od Jamall »

zatím žádné Ztko nevlastním, ale začínám se rozhlížet...netradiční kabrio s technikou e36

Zná tu někdo trošku techniku ASCčka? čistě jenom pro zvědavost. Co vše k němu patří a s čím vším je spojení? Nehodlám ho dodělávat, ale rád bych znal system trochu líp
pinokio
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

#5 Příspěvek od pinokio »

Vlastním Z3(přes manželčin tlak je stále k prodeji jde ale o cupé)
Ale k ASC osobně jsem ho rozdělal a proměřil.
U fotky nahoře s klapkou je starší typ motoru 2,8(single vanos)
u mé 2,8 je double vanos a ASC přibržduje kola pomocí tlaku v brzdovém okruhu a zároveň omezuje výkon motoru.Vychází z udajů z čidel ABS v každém kole.Vpředu jsou čidla uzeměná (3piny)vzadu (2piny)odpor každého je do 1,5ohm.Při otáčení se hodnota mění. U Mverze jsou jenom dvoupinové a mčidla mají kovové tělo.
Dále se můžeš setkat s ASC+T,a model 2000 již má DSC(i stabilizace)
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#6 Příspěvek od Jamall »

Máte někdo ponětí, kde najdu ř.j. ASRka?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

ASR myslíš kontrolu prokluzu, tedy ASC? Ta vlastní jednotku nemá, funkce ASC, příp. ASC+T, jsou součástí ABS.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
aggama
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 08.11.2005 01:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od aggama »

jak řekl francis tak to je...
baterka je v kufru v pravo pod zvedacím koberečkem....
jestli tě něco zajímá tak se zeptej, mám Z3 2,8 4roky...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

O akumulátoru pod kobercem v kufru psal Killca, zásluha patří jemu ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#10 Příspěvek od Jamall »

jj měl jsem na mysli ascčko. Předpokládám, ne každá ř.j. abska to umí.

Primárně by mě zajímali dětské vady, místa kam se dívat, na co si dát pozor. Jak je na tom střecha? Zejména dovírány
aggama
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 08.11.2005 01:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od aggama »

Jamall píše:jj měl jsem na mysli ascčko. Předpokládám, ne každá ř.j. abska to umí.

Primárně by mě zajímali dětské vady, místa kam se dívat, na co si dát pozor. Jak je na tom střecha? Zejména dovírány



pokud o nebylo nějako moc bořené (třeba přes střechu) tak problém s dovíráním vůbec neni, nechá se to docela seřídit, jde seřídit i přimáčknutí bočních okýnek ke střeše, pokud je střecha elektrická tak se jedná vždy o elektro-hydraulický systém, který je strašně jednoduchý a spolehlivý...nevim o nikom komu by se to rozbilo (krom třeba čidla dovření - ale to je většinou otázkou přerušeného drátu)

to auto defakto žádné extra dětské vady nemá...je to podvozkově E36 compact, vše je dostupné a jednoduché a motory ty zná každý kdo má E36 (E46)
jo jednu fakt dětskou vadu to vlastně má....vůle v uložení el.sedačky...hodně se sedačka v Z3 někdy hýbe ze předu dozadu...vymčkaji se takové gumové podložky....oprava tak na hodinku, stačí je vyměnit...ale tahle vada je fakt kravina
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od PavelJandak »

mohu se zeptat, jak seřídím přimáčknutí bočních okýnek ke střeše?Díky moc
aggama
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 08.11.2005 01:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od aggama »

PavelJandak píše:mohu se zeptat, jak seřídím přimáčknutí bočních okýnek ke střeše?Díky moc


na spodní hraně dveří pod záslepkami jsou 2 štelovací šroubky....těmi řídíš sklon celého toho pojezdu okénka.... ale myslím Pavle že chodíš i na Z3 club a tam je to někde dokonce v návodu, zkus pohledat..
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#14 Příspěvek od Jamall »

tak mě myšlenka nepustila a opět mě trápí...blíží se léto a kábro je kábro

Jaký hřeben řízení se montoval do Z3..je stejní jako do e36? Jaké ETčko mají přední a zadní kola v sérií...aby nekoukali z blatníku ven

Jakou zadní brzdou disponuje Z3 s motorem M43b18? Buben, nebo kotouč?
Chladič a převodovka je stejná jako u e36?
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od PavelJandak »

Zkušenější měl určitě opravý.Dle mě je Z3 shodná s E36 Compact.Kola mám na Z3 s ET35 a nelezou.Mám verzi s užším zadkem.Zadní brzda je kotoučová, ale ruční je řešena bubnem.
aggama
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 08.11.2005 01:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od aggama »

Jamall píše:tak mě myšlenka nepustila a opět mě trápí...blíží se léto a kábro je kábro

Jaký hřeben řízení se montoval do Z3..je stejní jako do e36? Jaké ETčko mají přední a zadní kola v sérií...aby nekoukali z blatníku ven

Jakou zadní brzdou disponuje Z3 s motorem M43b18? Buben, nebo kotouč?
Chladič a převodovka je stejná jako u e36?



Hřeben řízení v Z3 je z M3 E36 ale se zkráceným chodem (je stejně strmé jako v M3 ale mezi krajními polohami je méně otáček)

Zadní brzdy jsou vždy kotoučové u všech motorizací...a chladiče jsou stejné s E36 tuším...
ET kol je stejné s trojkovou řadou... tzn cca ET35
Odpovědět