Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 1M coupé

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#21 Příspěvek od Dally »

Hanz píše:
Dally píše:Všechny sporťáky budoucnosti budou bohužel "forced induction" a/nebo hybridy. Éra ječících atmosfér je téměř u konce...
otázkou je, proč by nám mělo vadit, že pod plynem bude 2x tolik Nm v celém spektru otáček a nebudu na něj muset "čekat"... twin nebo twin scroll turba, případně variabilní rozvodný lopatky ala P911T, reakce na plyn ihned, nižší spotřeba, možnost zvýšení výkonu remapem... krom vyšší šance na závadu díky složitosti nevidím mínus...


Výkon bude ve všech ohledech lepší, u hybridních supersportů to bude obrovský skok, na 1000Nm to bude začínat. Brutální tichá síla...
Ale zvuk Ferrari u omezovače, nebo LF-A, to mi bude chybět...

BTW jedno z dalších mínus jsou diametrálně větší ztráty FI motorů při "heat-soakingu", ale to jsou detaily...
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#22 Příspěvek od blesk666 »

heat soaking je docela problem, na okruhu kde ma asflat v lete aj 65 st C a motor tiez slusne kuri to je dost citelne radovo dole az do 10% vykonu
riesenim su dostatocne velke IC s dobrym privodom vzduchu

ale moj nazor - bude to docela maso a ja sa mu vobec nabranim:-) odpustim mu aj ten otrasny ksicht a o dve cisla vacsie predne svetla.

Inak podla mna celkom rozumne riesenie vzhladom na to ze X6M to natrelo na okruhu M6-ke co je znacne povazlive - odpoved je ale - TURBO
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#23 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

blesk666 píše:S jednym ale nie 100% suhlasim, turba zeru jak pominute ak s ana ne dupe, vykazuju pekne hodnoty cim je vacsi pomer rovnomernej jazdy ale pod plynom to neni tak ruzove.
ten turbo motor opravdu žere mín, je to daný vyšší účiností (tepelná bilance-využití odpadního tepla+volumetrická účinnost-extra plnění), že máš na nějaké trase vyšší spotřebu je tím, že neefektivně využíváš větší výkon/moment než s atmosférou, kde ten výkon/moment není (v daných otáčkách)... když dáš oba motory na brzdu, bude turbo motor efektivnější při stejném výkonu z výše zmíněných důvodů...
“Ability is what you're capable of doing.”
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#24 Příspěvek od blesk666 »

hanz: volumetricka a tepelna ucinnost ok je pravda ze je priaznivejsia u preplnovaneho motora ale zalezi hodne od nastavenia davky paliva ktorea sa u turba aj kvoli detonaciam nastavuje na vyssiu bohatost ako u atmo, plus cast prebytoku paliva aj na chladenie. Nie som si isty ci rozumiem "neefektivne vyuzivanie otacok"? teda ze by si sa mal pohybovat len v oblasti max ucinnosti, teda netocit to moc vysoko?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#25 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

porovnavam ok NA v. ok FI motor, ne top NA motor se spatnym FI, kde se pouziva prebytecne palivo na srazeni prilis vysoke teploty ve valci (vetsinou vlivem nedostatecneho chlazeni,pripadne obecne vysokeho plnicicho tlaku ve snaze zvednout vykon, ktery je prilis nizky diky nevhodnemu tvaru spalovaciho prostoru nachylneho k detonacim, spatnemu plneni diky malym ventilum ci uhlu saciho kanalu a pod)...
samo muzu vzit totalni shit piss motor treba NA 2,5 v ARO 240 a porovnavat jej s FI 1,5 Bmw M10 F1 motorem nebo naopak Bmw S54 v. Lancia 2,0T s prima funkcí průtokového ohřevu benzínu...
“Ability is what you're capable of doing.”
annri
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Winhöring D - Svitavy CZ

#26 Příspěvek od annri »

Myslim ze 1er Mcoupe bude auto pro zabavu.Motor ze Z4 35is- 340koni-500Nm ke 400Nm M3... Jednoduchym chiptuningem se neni dostat na 400koni. Ma o 8cm sirsi karoserii a blatniky jak normalni jednicka coupe...
sic
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: úte 06.03.2007 01:00

#27 Příspěvek od sic »

Dally píše:M svor to samozřejmě mít bude, v základu. Drivelogic (nebo jak se tý dvojspojce u BMW nadává) to nemá kvůli váze a hlavně kvůli řidičskýmu zážitku. Tohle má být vyloženě auto pro fandy motorsportu. A pojede to taky slušně, s minimální investicí jde mapou a propustnějším výfukem dát ve špičce +60bhp a cca. 100Nm. Vsadím se, že i bez úprav bude v praxi stejně rychlá jako E92 M3, díky váze a krouťáku zábavnější a za míň peněz.
Jen ten "jedničkovej" vzhled a nulový prostor v kabině mi to kazí...

Všechny sporťáky budoucnosti budou bohužel "forced induction" a/nebo hybridy. Éra ječících atmosfér je téměř u konce...


keby to bolo rovnako rychle ako e9x M3, tak si myslim, zeby bmw islo proti sebe a vela ludi rozhodnutych pre e9x M3 by preslo k 1er.
1er by mala byt niekde na urovni e46 m3.
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#28 Příspěvek od ARMAN »

Diffusion
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: sob 26.08.2006 00:00
Bydliště: Jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Diffusion »

Tak se musím zařadit mezi ty kterým se auto nelíbí.
Tím nechci říct, že to nebude přádná pila, ale co se týče designu, tak tohle opravdu nezkousnu. Z mého pohledu je to designový paskvil a ten kdo auto navrhoval by se měl zamyslet.
Přijde mi to jako výstřel do tmy a stejně ujetetý jako např. X6M. :roll:
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Spajky »

hehe, nejsem sám, auto asi parádní, ale po designový stránce je to prostě divný, ostatně jako většina těch novejch výplodů :)
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#31 Příspěvek od ARMAN »

ten co někdy měl třicu nemužete nemit rad tohle auto :) zatim jsem v 1ce jen seděl v prodejně :oops:
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Spajky »

no já jezdil jen se 120d a motokára parádní, to se zas musí nechat :)
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Lion »

Designově to zase tak hrozné není. Jízdní vlastnosti to bude mít určitě dobré. Každopádně v tomhle autě vidím větší smysl než X5 M, X6 M.

Tohle auto neberu jako čistokrevné M, ale jako jeho hybrid. Takže asi tak. 8)
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Lion »

Spajky píše:no já jezdil jen se 120d a motokára parádní, to se zas musí nechat :)
Jojo taky jsem si jí vyzkoušel. Škoda jen, že ty auta jsou tak draha i jako ojeté. Jinak bych jedničku jako druhé auto určitě koupil. (např. místo Fabie apd.)
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#35 Příspěvek od pindak1 »

Jo jo souhlas s Cabalem taky mi připadá dost vysoká. Víc se mi líbí M3 E92. :?
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Spajky »

jj, jedničku jako druhý auto pro manželku - proč ne, nicméně za ty prachy bych to radši viděl na nějakou 330ci po fejsu :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#37 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

ARMAN píše:ten co někdy měl třicu nemužete nemit rad tohle auto :) zatim jsem v 1ce jen seděl v prodejně :oops:
BOMBA - na tohle se čekalo mnoho let!!
přesně tak:
nové BMW 1 M - aneb reinkarnace E30

Musíte pochopit, že tohle je návrat ke kořenům tzn. malýho živýho BMW jaký jste vždycky vychvalovali a chybělo vám tady.
Doplňkové informace zde + fajn srovnávací tabulečky: 8)
http://www.auto.cz/bmw-1-m-coupe-2-53234

.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#38 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Design je rozhodně dotaženej k dokonalosti a to i oproti seriové jedničce. Kdo jej zavrhuje a upřednostňuje M3 - má prostě rád trojkovou řadu a ne jedničkovou obecně, je to jednoduchý.

Vysoká stavba karoserie, zejména pak kufru je přece znatelná u všech dnešních aut a je to zásadně daný přísnými bezpečnostními normami. Konkrétně ochrany chodců při nárazu, která dnes limituje designery všech automobilek.
Diffusion
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: sob 26.08.2006 00:00
Bydliště: Jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Diffusion »

Promiň, ale tvrdit že design je dotaženej k dokonalosti je dle mě dosti silné tvrzení.
Design je především otázka vlastních priorit, a tobě se jednoduše líbí. Nic víc, nic mín...
Naopak si myslím, že desing jedničkového bmw je sice fajn, ale už má to nejlepší za sebou, a pokud mělo něco takového vyjít, tak úplně nové a jiné auto ( ač třeba v těchto velikostech).
Podle mě se někde našli kačky a kluci od BMW něměli co dělat, tak dostal tento splašený nápad zelenou.
Tohle auto to rozhodně nebude mít jednoduché...

Totic píše:Design je rozhodně dotaženej k dokonalosti a to i oproti seriové jedničce. Kdo jej zavrhuje a upřednostňuje M3 - má prostě rád trojkovou řadu a ne jedničkovou obecně, je to jednoduchý.

Vysoká stavba karoserie, zejména pak kufru je přece znatelná u všech dnešních aut a je to zásadně daný přísnými bezpečnostními normami. Konkrétně ochrany chodců při nárazu, která dnes limituje designery všech automobilek.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od RuDoSh »

Diffusion píše:Promiň, ale tvrdit že design je dotaženej k dokonalosti je dle mě dosti silné tvrzení.
Design je především otázka vlastních priorit, a tobě se jednoduše líbí. Nic víc, nic mín...
Naopak si myslím, že desing jedničkového bmw je sice fajn, ale už má to nejlepší za sebou, a pokud mělo něco takového vyjít, tak úplně nové a jiné auto ( ač třeba v těchto velikostech).
Podle mě se někde našli kačky a kluci od BMW něměli co dělat, tak dostal tento splašený nápad zelenou.
Tohle auto to rozhodně nebude mít jednoduché...


To jako meli udelat od zakladu nove auto? Na ktere planete zijes? :lol:
To by asi stezi ufinancovali. Tak to proste funguje, udelaji model na cca 7let a v pulce se udela omlazeni.... kdyby meli kazde dva roky chrlit nove modely tak moc v zisku nebudou, ten vyvoj neco stoji.
Odpovědět