Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

teplota oleje M3 3,0

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#1 Příspěvek od milius »

prosimvas jaka by mela byt teplota oleje jedna se o e36 diky
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

idealne 90-100
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Lion »

Při normál jízdě 90-100°C. Při zátěži se to může pohybovat od 110°C do 130°C. Pokud je to více, tak už je něco v nepořádku. :wink:
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#4 Příspěvek od milius »

dekuju, teplota je max 80stupnu, ale ani voda se neohreje kdyz je auto nastartovany na miste tak se ohreje na pulku jak ma ale po rozjezdu teplota padne tak nevim asi termostat nebo me napadla jestli by to mohla delat viskospojka ze po rozjezdu to hodne chladi
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od cabal »

Zaleži taky na oleji jestli máš Castrol 10W60, tak 90-100°C při ostré jízdě nebo v létě aj 120°C ale to už je dost

Ja mam Valvoline a nikdy jsem se nedostal na vic jak 105°C
A vodu mam díkyBMWbohu zahřátou po 7km a začne se mi v autě topit, dyt ráno je už kosa jako prase :) kdyby to netopilo by mě jeblo ...

viděl bych to na problem s termostatem, udělej si diagnostiku
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Lion píše:Při zátěži se to může pohybovat od 110°C do 130°C. Pokud je to více, tak už je něco v nepořádku. :wink:


130 je hodně extrem , na tudle hodnotu se clovek dostane mozna az tak po delsim trapeni u omezovace , ale sou lidi co podradi trosku slapnou na plyn 130 tam svití jak žárovka ale neřeší to :idea: :lol: jinak castrol uvádí že tws maže stoprocentně do nějakých 126"C , dál co následuje není třeba vysvětlovat :lol:
ještě bych doporučoval změřit mazací tlak esi máš nějaké pochybnosti ;) jakej je na volnoběh , a jakej je maximální ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#7 Příspěvek od milius »

nene to bych nemel strach s tlakem, na aute byla nedavno prebrusovana klika, uhlovane ojnice, ventili zabrousene a tak myslim ze tam bude vse v cajku jen ta teplota me zaskocila, a termostat je tam ovladanej i elektricky? jak sem psal kdyz auto stoji ohreje se voda normal po rozjeti to padne
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no spis jak se rozjedeš tak nabereš vzduch do olejovýho chladiče tím padem se ti ochladí :lol: jinak gratuluju k emku se zdravou klikou ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#9 Příspěvek od milius »

no olej je furt tech 75-80 jen ta voda, no zitra asi zkouknu a uvidim, no taky sem rad ze klika zdrava :lol: nikdy sem v tom nejezdil je to ma prvni, mel jsem 2,5 kterou budu prodavat, ta M3 jede hezky ale taky je to dravec az kdyz se trosku roztoci, vse origo ale krasnej zvuk jen si libuju proste krasa muj sen M3 ale much ma plno hold se bude delat
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Lion »

Nevím jestli je 130°C extrém, ale je to každopádně zdravé maximum. Tato hodnota je psaná i v uživatelském manuálu k E36 M3. Samozřejmě k této hodnotě se většinou dostaneš při opravdové zátěži jako např. jízda po okruhu a je k tomu ještě parné letní počasí, kdy se olej hůře chladí. Já osobně jsem se po dobu co jsem E36 M3 3.0 vlastnil nedostal přez 125°C. Vždy jsem se spíše pohyboval kolem 100-110°C. Ale věřím, že kdybych jel na okruh a ještě v letním pařáku, tak tam těch 130°C asi bude. Olej jsem dával Castrol TWS 10W-60 a max spokojenost. Vcelku by mě zajímalo, kolik °C na oleji mají naladěné speciály, které stejnej olej používají při ostrých závodech. 8)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no dobře se to dá poznat i na dálnici když to trošku proháníš , tam kde předtím byl olej 120 -130 (ten motor se pak rozletěl :lol: ) tak dneska je maximálně 105 a víc z toho prostě nejde dostat (teďka po GO) na to přehřívání oleje na okruhu má velkej vliv blbě vyřešenej olejovej chladič (vstup a výstup na jedne straně ochlazenej olej se hnedka ohřívá)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

nejspis bude v haji termostat, proto se to neohreje(el.ovladany neni). Vizkozu poznas tak, ze vezmes hadr a vrtuli zastavis a kdyz ji pustis, musi se pozvolna zacit roztacet. Netoci se porad klimavetrak pred chladicema?
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#13 Příspěvek od milius »

jojo vymenena visko spojka voda se ohriva normalne, olej tak 85-90 vic ne, no kdyz je zahratej motor tak olej prece taky jedine ze by to byl zazrak :lol:
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#14 Příspěvek od Danys »

Zdarec, trochu to oživím, vím že je tu pokec jen o Mpowerech.. ale chtěl bych se zeptat mám na své 323i coupe budík teploty oleje , čidlo mám v T kusu v olejovém filtru vedle čidla tlaku. Na budíku mám teplotu 120° když tomu šlápnu. Olej 5w40 Castrol Magnatec. Je to normální nebo je to hodně ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Čidlo teploty v T-kusu ukazuje.se zpožděním a menší než reálnou hodnotu. Čidlo teploty má být v proudu oleje, ne "2x za rohem".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#16 Příspěvek od Danys »

Omlouvám se je to v tvaru jakoby Ypsilon s jedním parůžkem, ne Tkus . Ale i kdyby to bylo přesné tak teplota 120° je hodně ? Někdo říká že mám dát jiný olej, druhý zas že teplota je v pořádku když je to do 130°. Takže v tom mám trochu hokej :-))
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

První co se ozve při přehřátém oleji jsou hydrozdvihátka ventilů. Pokud jsou zticha, je to ještě ucházející teplota pro daný olej.

Je jedno jaký je tvar redukce, čidlo teploty by mělo být v protékajícím oleji a ne ve slepé větvi. U čidla tlaku je to jinak, podle současných zákonů fyziky se tlak šíří všemi směry a kapaůina je nestlačitelná, takže stejný tlak naměříš i za čtyřmi průchozími tedukcemi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#18 Příspěvek od Danys »

Hydra se neozývájí, motor je pěkně tichý
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MattyX Moderátor »

i tak je 120" pro 5w40 dost ...
10w60 má vizkozitu do 126" - potom už řídne, takže co dělá 5w40 je ti asi jasné.
Stačí nainstalovat domeček filtru z m54, která má v sobě už integrované čislo pro teplotu a tlak hodit na "Y" nebo "T" a budeš to vědět přesně.
Další věc je jak přesný máš budík - pokud je to čína za 500,- tak bych mě pochybnosti o nějaké kalibraci atd.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#20 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Francis píše:První co se ozve při přehřátém oleji jsou hydrozdvihátka ventilů.
S50 nemá hydroštely...
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět