Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
teplota oleje M3 3,0
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1029
- Registrován: stř 06.02.2008 01:00
- Bydliště: Olomouc/Postřelmov
- Kontaktovat uživatele:
Zaleži taky na oleji jestli máš Castrol 10W60, tak 90-100°C při ostré jízdě nebo v létě aj 120°C ale to už je dost
Ja mam Valvoline a nikdy jsem se nedostal na vic jak 105°C
A vodu mam díkyBMWbohu zahřátou po 7km a začne se mi v autě topit, dyt ráno je už kosa jako prase
kdyby to netopilo by mě jeblo ...
viděl bych to na problem s termostatem, udělej si diagnostiku
Ja mam Valvoline a nikdy jsem se nedostal na vic jak 105°C
A vodu mam díkyBMWbohu zahřátou po 7km a začne se mi v autě topit, dyt ráno je už kosa jako prase

viděl bych to na problem s termostatem, udělej si diagnostiku
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Lion píše:Při zátěži se to může pohybovat od 110°C do 130°C. Pokud je to více, tak už je něco v nepořádku.
130 je hodně extrem , na tudle hodnotu se clovek dostane mozna az tak po delsim trapeni u omezovace , ale sou lidi co podradi trosku slapnou na plyn 130 tam svití jak žárovka ale neřeší to



ještě bych doporučoval změřit mazací tlak esi máš nějaké pochybnosti


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
no olej je furt tech 75-80 jen ta voda, no zitra asi zkouknu a uvidim, no taky sem rad ze klika zdrava
nikdy sem v tom nejezdil je to ma prvni, mel jsem 2,5 kterou budu prodavat, ta M3 jede hezky ale taky je to dravec az kdyz se trosku roztoci, vse origo ale krasnej zvuk jen si libuju proste krasa muj sen M3 ale much ma plno hold se bude delat

- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jestli je 130°C extrém, ale je to každopádně zdravé maximum. Tato hodnota je psaná i v uživatelském manuálu k E36 M3. Samozřejmě k této hodnotě se většinou dostaneš při opravdové zátěži jako např. jízda po okruhu a je k tomu ještě parné letní počasí, kdy se olej hůře chladí. Já osobně jsem se po dobu co jsem E36 M3 3.0 vlastnil nedostal přez 125°C. Vždy jsem se spíše pohyboval kolem 100-110°C. Ale věřím, že kdybych jel na okruh a ještě v letním pařáku, tak tam těch 130°C asi bude. Olej jsem dával Castrol TWS 10W-60 a max spokojenost. Vcelku by mě zajímalo, kolik °C na oleji mají naladěné speciály, které stejnej olej používají při ostrých závodech. 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no dobře se to dá poznat i na dálnici když to trošku proháníš , tam kde předtím byl olej 120 -130 (ten motor se pak rozletěl
) tak dneska je maximálně 105 a víc z toho prostě nejde dostat (teďka po GO) na to přehřívání oleje na okruhu má velkej vliv blbě vyřešenej olejovej chladič (vstup a výstup na jedne straně ochlazenej olej se hnedka ohřívá)

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Čidlo teploty v T-kusu ukazuje.se zpožděním a menší než reálnou hodnotu. Čidlo teploty má být v proudu oleje, ne "2x za rohem".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
První co se ozve při přehřátém oleji jsou hydrozdvihátka ventilů. Pokud jsou zticha, je to ještě ucházející teplota pro daný olej.
Je jedno jaký je tvar redukce, čidlo teploty by mělo být v protékajícím oleji a ne ve slepé větvi. U čidla tlaku je to jinak, podle současných zákonů fyziky se tlak šíří všemi směry a kapaůina je nestlačitelná, takže stejný tlak naměříš i za čtyřmi průchozími tedukcemi.
Je jedno jaký je tvar redukce, čidlo teploty by mělo být v protékajícím oleji a ne ve slepé větvi. U čidla tlaku je to jinak, podle současných zákonů fyziky se tlak šíří všemi směry a kapaůina je nestlačitelná, takže stejný tlak naměříš i za čtyřmi průchozími tedukcemi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
i tak je 120" pro 5w40 dost ...
10w60 má vizkozitu do 126" - potom už řídne, takže co dělá 5w40 je ti asi jasné.
Stačí nainstalovat domeček filtru z m54, která má v sobě už integrované čislo pro teplotu a tlak hodit na "Y" nebo "T" a budeš to vědět přesně.
Další věc je jak přesný máš budík - pokud je to čína za 500,- tak bych mě pochybnosti o nějaké kalibraci atd.
10w60 má vizkozitu do 126" - potom už řídne, takže co dělá 5w40 je ti asi jasné.
Stačí nainstalovat domeček filtru z m54, která má v sobě už integrované čislo pro teplotu a tlak hodit na "Y" nebo "T" a budeš to vědět přesně.
Další věc je jak přesný máš budík - pokud je to čína za 500,- tak bych mě pochybnosti o nějaké kalibraci atd.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance