
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E46 M3 SMG vs. Manual - Výměna
- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Začal sem jen tak pokukovat po E46 M3, ale zjistil jsem, že sehnat takovou, která by byla přesně podle mých představ, tak je oříšek. Většinou taková, která by byla tzv. Echtovní kousek, tak je jak na potvoru s SMG převodovkou. Nastává tedy taková myšlenka, zda se dá bez problému vyměnit SMG převodovka za fofr klacek. Říkal jsem si co by bylo potřeba pro tuhle operaci udělat? Napadají mě tyhle věci: Výměna celé manual převodovky, dodělání spojkového pedálu (doufám, že je tam v podlaze nějaká plastová záslepka) a předpokládám jiný soft do řídící jednotky. Nic jinýho tam asi nebude. Ted je otázka jestli už jste to někdo dělal či jste slyšeli, že to jde a funguje. Je to takový ďábelský nápad, ale manual je holt manual.
Času je zatím ještě dost, ale je dobré dopředu vědět, co to vše obnáší a jestli radši nehledat dál než se opravdu objeví v originálním manual nastavení.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Kontaktovat uživatele:
převodovka je stejná,jen má pár maličkostí navíc,na manual není problém ji upravit,každej tu psal aretace neutrálu,je to pravda,ale nikdo mi neporadil jak,tak sem ji rozkopl a už je zní normálni manual,ale pokud by ti nevadilo že řadička je v neutrálu mezi 5-6kou,a není tam takovy ten odpor při řazení,hlavně u zpátečky,asi by nebyl na semaforech tam místo jedničky dát zpátečku,není tam taková ta pojistka,tak můžeš jezdit i tak,jen misto toho hydr řazení dát z manualní.........ale jde to hravě dodělat
,pak se samo poprat s el,ale to je asi jasné 


macam3 píše:převodovka je stejná,jen má pár maličkostí navíc,na manual není problém ji upravit,každej tu psal aretace neutrálu,je to pravda,ale nikdo mi neporadil jak,tak sem ji rozkopl a už je zní normálni manual,ale pokud by ti nevadilo že řadička je v neutrálu mezi 5-6kou,a není tam takovy ten odpor při řazení,hlavně u zpátečky,asi by nebyl na semaforech tam místo jedničky dát zpátečku,není tam taková ta pojistka,tak můžeš jezdit i tak,jen misto toho hydr řazení dát z manualní.........ale jde to hravě dodělat,pak se samo poprat s el,ale to je asi jasné
Nenapsla by jsi prosim navod, jak na to? Byl by jsi asi prvni, kdo by to popsal!
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalel
bud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vlasta píše:Což o to, asi zvyknul, ale ta představa, až se to posere...
a kdyz se vysere ten sestikvalt tak oprava nebo vymena vyjde ne o tolik levneji



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Kontaktovat uživatele:
MattyX píše:ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalelbud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual
jo




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Kontaktovat uživatele:
Speedy píše:macam3 píše:převodovka je stejná,jen má pár maličkostí navíc,na manual není problém ji upravit,každej tu psal aretace neutrálu,je to pravda,ale nikdo mi neporadil jak,tak sem ji rozkopl a už je zní normálni manual,ale pokud by ti nevadilo že řadička je v neutrálu mezi 5-6kou,a není tam takovy ten odpor při řazení,hlavně u zpátečky,asi by nebyl na semaforech tam místo jedničky dát zpátečku,není tam taková ta pojistka,tak můžeš jezdit i tak,jen misto toho hydr řazení dát z manualní.........ale jde to hravě dodělat,pak se samo poprat s el,ale to je asi jasné
Nenapsla by jsi prosim navod, jak na to? Byl by jsi asi prvni, kdo by to popsal!
až bude trocha času hodím to sem,co se pěnez týče stálo to nulanulaprd,spíš čas než sme na to přišli,pak sme se chytli za hlavu jaka je to prkotina ,soudruzi v NDR ví co dělaj,že to bylo na vše připravené

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
macam3 píše:MattyX píše:ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalelbud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual
jo![]()
nová kulisa 20é,tyčka řazení taky tak a šatrj páku můžeš dát třeba z e36 316i jako já,a nemusel sem za ranec kupovat zkrácené řazení na netu za 2k a vejš
,jo pak kůži atd, řadičku na vrch sem objednal s logem M a 6kvl taky v BMW cca za 55é,když nebude nikdo věřit mohu mu vyfotiti fakturu
takze chces rict ze jen vyndanim toho bazmektuje tam na vsechno udelana priprava co se tyce kulisy atd. ?! a pak uz jen dodelani pedalu ?!
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Kontaktovat uživatele:
MattyX píše:macam3 píše:MattyX píše:ja myslim ze pak hledat kulisu z 6ti kvaltu a vsechny podobny veci te pak vyjdou tak jako kdyby jsi poridil manual,na tydle balasty bych se vykalelbud zkusit SMG a nebo vyhlidnout lepsi manual
jo![]()
nová kulisa 20é,tyčka řazení taky tak a šatrj páku můžeš dát třeba z e36 316i jako já,a nemusel sem za ranec kupovat zkrácené řazení na netu za 2k a vejš
,jo pak kůži atd, řadičku na vrch sem objednal s logem M a 6kvl taky v BMW cca za 55é,když nebude nikdo věřit mohu mu vyfotiti fakturu
takze chces rict ze jen vyndanim toho bazmektuje tam na vsechno udelana priprava co se tyce kulisy atd. ?! a pak uz jen dodelani pedalu ?!
jasny,ten hydr system je zakončen uplně stejně,i zajištěn na vypínací tyčce do přev.,defakto pokud nikomu nevadí ta páka mazi 5-6kvlt a že múže kdikoliv dát zpátečku,tak přesně tak ,vyhodíš a dáš man kulisu

- Přílohy
-
- smal.jpg (75.22 KiB) Zobrazeno 1616 x
- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Takže jestli tomu dobře rozumím, tak pokud "jen" vyhodím ten hydr. systém můžu už jezdit, ale bude tam to řazení s možností kdykoliv zařadit zpátečku. Pokud bych tohle chtěl eliminovat, tak stačí koupit novou kulisu pro manual a dát jí místo té z SMG a už to bude plnohodnotná Manual převodovka i se správným vedením fofr klacku bez toho aniž bych zařadil zpátečku. Je to tak? Pochopil sem to správně?
Dál mě napadlo, že by se musela vyměnit přístrojovka s budíkama páč u SMG je tam speciální okénko ve kterém se zobrazují aktuálně zařazený rychlosti.
Či mě kamarád poukázal na to zda nebude i jinak objemově velká brzdová nádobka jelikož manuál bere olej rovněž z ní. Koupit rovněž spodní i horní spojkový válec.
No ono, aby to vše bylo jak má být, tak to zase taková sranda asi nebude. Možná mě nezbude opravdu nic jinýho než si opravdu počkat na originální manual.
Dál mě napadlo, že by se musela vyměnit přístrojovka s budíkama páč u SMG je tam speciální okénko ve kterém se zobrazují aktuálně zařazený rychlosti.
Či mě kamarád poukázal na to zda nebude i jinak objemově velká brzdová nádobka jelikož manuál bere olej rovněž z ní. Koupit rovněž spodní i horní spojkový válec.
No ono, aby to vše bylo jak má být, tak to zase taková sranda asi nebude. Možná mě nezbude opravdu nic jinýho než si opravdu počkat na originální manual.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Kontaktovat uživatele:
Lion píše:Takže jestli tomu dobře rozumím, tak pokud "jen" vyhodím ten hydr. systém můžu už jezdit, ale bude tam to řazení s možností kdykoliv zařadit zpátečku. Pokud bych tohle chtěl eliminovat, tak stačí koupit novou kulisu pro manual a dát jí místo té z SMG a už to bude plnohodnotná Manual převodovka i se správným vedením fofr klacku bez toho aniž bych zařadil zpátečku. Je to tak? Pochopil sem to správně?
Dál mě napadlo, že by se musela vyměnit přístrojovka s budíkama páč u SMG je tam speciální okénko ve kterém se zobrazují aktuálně zařazený rychlosti.
Či mě kamarád poukázal na to zda nebude i jinak objemově velká brzdová nádobka jelikož manuál bere olej rovněž z ní. Koupit rovněž spodní i horní spojkový válec.
No ono, aby to vše bylo jak má být, tak to zase taková sranda asi nebude. Možná mě nezbude opravdu nic jinýho než si opravdu počkat na originální manual.
néé tak úplně,pokud chceš aby byla fakt man tak jí musíš rozpůlit,vyměnit jednu maličkost,do obalu nechat vyfrézovat dvě díry(jsou skoro hotové z fabriky ,jen projet cca 3mm stěny)do nich dát chybějící aretáční válečky+pružinky(to vše koupit za pár éček nebo použít z jakékoliv manBMW přev ja to vzal z e36/316i), udělat výčka a je z ní čistokrevny manual(viz obr díly 5,6,11,12,13,14)
spojkovy váleček použiješ,i spojka je stejná atd,jen dodáš pedál,nádobka je taky ok,jen oddělat zaslepenou dírumnebo použít prostě jinou

padál s válcem zas prostě použiješ z jiného báwa

v budíkách odpojíš jeden štekr a nic ti tam svítit nebude jen tam hold nebude ukazatel tep oleje
z té zaměnitelnosti dílu sem byl prostě unešenej ,prostě to pásne z e36 do e46 atd

- Přílohy
-
- díly do přev.png (51.15 KiB) Zobrazeno 1516 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Kontaktovat uživatele:
matal píše:Osobně bych se na to vy****.. Kamarád má 330iSMG, občas s tím jezdím a musím říci, že je to zajímavé ježdění a zvykneš si velmi rychle, má to i automat režim, ideální do města.. Mě by SMG nevadila, chce si to vyzkoušet..
já taky nevím o co jim de


co se mě týče je to fakt hezký svezení a nebál bych se toho,a ty meziplyny co si to dáva

- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Aha, tak to pak jo. No zřejmě by to asi problém teda nebyl. Popsal si to velice pěkně, takže při případný úpravě by se už vědělo kam konkrétně šáhnout.
Ono je fakt, že jsem se ještě v SMG nesvezl, takže nemůžu s klidným svědomím říct, že je to o ničem. Kámen stavím na základech manuálu, který mě doposud velice dobře vyhovoval. Rovněž mě jde o ten divnej pocit, že najednou budu mít pod nohama jen 2 pedály místo krásných 3. Je to asi o zvyku a člověk si na to musí zvyknout. Ale v tuhle chvíli pořád víc tíhnu k tomu Manualu.
Člověk ví, že prostě přesedne z jednoho auta do druhýho a nemusí nic řešit.
Ono je fakt, že jsem se ještě v SMG nesvezl, takže nemůžu s klidným svědomím říct, že je to o ničem. Kámen stavím na základech manuálu, který mě doposud velice dobře vyhovoval. Rovněž mě jde o ten divnej pocit, že najednou budu mít pod nohama jen 2 pedály místo krásných 3. Je to asi o zvyku a člověk si na to musí zvyknout. Ale v tuhle chvíli pořád víc tíhnu k tomu Manualu.
