
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Olej M3 3,2?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 406
- Registrován: pát 27.02.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 500
Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo!streety píše:A na to jsi přišel kde?Skopek píše:Tak srágory typu 5W-30 opravdu nemají v M3 co dělat. Oni teda nemají prakticky co dělat v žádném trochu výkonném autě, ale to už je vedlejší.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlifeSkopek píše:Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo!streety píše:A na to jsi přišel kde?Skopek píše:Tak srágory typu 5W-30 opravdu nemají v M3 co dělat. Oni teda nemají prakticky co dělat v žádném trochu výkonném autě, ale to už je vedlejší.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 406
- Registrován: pát 27.02.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 500
Taky že nemá. Tedy pokud se bavíme o autě, které chceš, aby ti taky chvíli vydrželo a ne o závodním speciálu, kde tě zajímají spíše ty setinky.streety píše:Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlifeSkopek píše:Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo!streety píše: A na to jsi přišel kde?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bavím se tady o závodních olejích, které se podle podmínek využívají i ve viskozitě _W30. A pokud bych měla jet např. kvalifikační jízda, kde se hraje na setiny a teplota oleje se drží v přípustných hodnotách, neváhal bych použít _W30, stejně jako to dělá mnoho závodních týmů. (Samozřejmě za předpokladu, že se jedná o kvalitní závodní olej, který neztrácí tlak a auto, které nemá turbo a již zmiňované teplotní podmínky). A smát se budu velmi rád, když tu tvrdíš, že NEMÁ CO DĚLAT V ŽÁDNÉM TROCHU VÝKONNÉM AUTĚ.
![]()
![]()
Mno, v tom slově "žádném" je ten háček neshody právě....Skopek píše:Taky že nemá. Tedy pokud se bavíme o autě, které chceš, aby ti taky chvíli vydrželo a ne o závodním speciálu, kde tě zajímají spíše ty setinky.streety píše:Nevím, jak jsi přišel na nějaký longlifeSkopek píše: Na to jsem přišel vlastní zkušeností, dotazem na našeho předního odborníka v oblasti tribotechniky - Jaroslava Černého, diskuzí s Majorem, dotazem na techniky v BMW a poměrně pečlivým studiem technické dokumentace. Nebo jestli si myslíš, že olej longlife s mazací vrstvou okolo 1 mikrometru má stejné mazací schopnosti jako olej 10w-60 s vrstvou 3,5 mikrometru, tak si ho tam klidně lej. Jinak už se to tu probíralo x-krát, stačí pohledat. Nebo si přečti třeba http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ anebo se na to vyser a udělej ještě pár smajlíků a řekni si, že jsou všichni kokoti, jenom ty jsi letadlo!Bavím se tady o závodních olejích, které se podle podmínek využívají i ve viskozitě _W30. A pokud bych měla jet např. kvalifikační jízda, kde se hraje na setiny a teplota oleje se drží v přípustných hodnotách, neváhal bych použít _W30, stejně jako to dělá mnoho závodních týmů. (Samozřejmě za předpokladu, že se jedná o kvalitní závodní olej, který neztrácí tlak a auto, které nemá turbo a již zmiňované teplotní podmínky). A smát se budu velmi rád, když tu tvrdíš, že NEMÁ CO DĚLAT V ŽÁDNÉM TROCHU VÝKONNÉM AUTĚ.
![]()
![]()

Já bych klidně i lil ... V normálním provozu-nehovořím o závodní dráze kde pak potřebu 10w-60 a podobných vazelínpepino5xx píše:V závodní oblasti se nepohybuju takže přesné bysvětlění nevím, možná kvůli těm ztrátám
Ale vím, že do motorů jako je M-Power bych rozhodně xW-30 nelil


LOPOLO budeš se divit ale těch lidí co jsi je ty ta krásně označil je poměrně dost a dost
.... Faktem zůstává že to sou normální lidi co jezděj v normálním provozu kde se olej specielně určený pro M3 nemá šanci ohřát ... a to nehovořím o tom že v našim podmínkách je třičtvrtě roku zima, čímž se vše samozřejmě vyostřuje ..

A pak ten motor jednou roztocis do 7k a opoterbeni je 5x vyssi, nez se spravnym olejem. Navic nevim, kde jis prisel na to, ze se olej 10W-60 pri normalnim provozu neohreje na provozni teplotu. A kdyby ne, tak to neni olejem, ale olejovym chladicem.DFender píše:LOPOLO budeš se divit ale těch lidí co jsi je ty ta krásně označil je poměrně dost a dost.... Faktem zůstává že to sou normální lidi co jezděj v normálním provozu kde se olej specielně určený pro M3 nemá šanci ohřát ... a to nehovořím o tom že v našim podmínkách je třičtvrtě roku zima, čímž se vše samozřejmě vyostřuje ..
P.S. kdo si koupi M3 pouze pro jezdeni do prace je blazen

Protoze ten motor ma na to nastaveny vule na klice, rozovdech,olejovym cepradle a Vanosu. Nemluve o vyssich teplotach, ktery ten motor dosahuje vlivem vyssi komprese atd. 5W-30 i 40 proste ma tak tenky olejovy film, ze nejsou spravne vymezene vule a na loziscich i valcich muze docházet ke strhnuti filmu a jde zelezo na zelezo.DFender píše:Speedy ale proč?? V čem je tedy motor M tolik zvláštní a jinej než zbytek světa?? Toto mi zatím nikdo nevysvětlil.. Vím jenom že ve státech jezdí snad všichni na syntetiku 30 a funguje to .. A napsáno o tom taky bylo dost ..
Navic amici maj v e36 trochu jiny motory, ktery vychazeji z M30 a hlavou z M50 a netoci pres 6500ot/min.
A v neposledni rade proc by vyrobce bmw doporucovalo 10W-60, kdyz by tam stacil tak ridky olej? TO by byli proti sobe, protoze hustsi olej zpusobuje i vyssi spotrebu paliva a to i o 1litr.
Chápu, ale i jiný motory BMW točí k 7t a tam stačí olej "normálních" viskozit ...
Právě se snažím zjistit proč doporučují olej 10w60 a nedaří se mit to ... třebas přímo tenhle australskej server http://www.drive.com.au/recommended-oil ... sults.html doporučuje 0w40 ... sem z toho blázen
Právě se snažím zjistit proč doporučují olej 10w60 a nedaří se mit to ... třebas přímo tenhle australskej server http://www.drive.com.au/recommended-oil ... sults.html doporučuje 0w40 ... sem z toho blázen

Rozdíl 1t otáček a znamená takový skok mezi oleji? Ten vejš odkaz je z australskýho oficiálního serveru-tam mají taky všichni škrcený US verze? To asi nikoli ... Nehledě na to i kdyby tomu tak bylo tak vemte v potaz, že dost, opravdu dost amíků má v tom autě supercharger kterej váma popsanou situaci dramaticky mění .. Odpověď sem nedostal, Speedy má dobrej nápad, zkusim napsat výrobciLOPOLO píše:odpoved si dostal, maj jinej kompresni pomer a 6500 a 7700 je rozdil.DFender píše:Chápu, ale i jiný motory BMW točí k 7t a tam stačí olej "normálních" viskozit ...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2393
- Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
- Bydliště: Albrechtice
- Klubové ID: 238
Jak to tak čtu chlape tak máš doma 318 s nálepkou M3 na kufru a nemáš ponětí o světě. Nechci se tě nějak dotknout jen mi to tak příjde. Kluci ti tady 1,5 stránky vysvětlují, že nalít do eMka jiný olej než TWS je blbost a ty pořád meleš hlouposti. Nalij tam nějaký olej na smažení...když jsou na něm dobré řízky tam musí být dobrý i do eMka ne.