Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30OB - "nepadání" otáček - čo s tým?

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#21 Příspěvek od pavproch »

tak dodatečně písnuto hartgemu i hamannům...

ozvali se mi zpět od manhartů, že se stěhovali a že momentálně nemají dyno k dispozici a že ladí na ulici....

a taky mi napsal krakonoš Krámský, že požadovanou úpravu je schopen, ale že to nebude jenom ECU, ale i HW, a že mu mám zavolat...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#22 Příspěvek od BudVlad »

To by mě zajímalo jaký HW. Na 325i se mění sací potrubí, ale ty u 330i třístupňové už máš. U N52 se vyměňují svody, ale N53 má již efektivní svody. Dej vědět jaký HW myslí.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#23 Příspěvek od pavproch »

vrátím sa k temu píč- (nebo číp-)tuningu mojeho brambora - tohle mi napsal pan Hajro (BMW Power), a myslím, že je to kura k zamyšlení....

Zdravím bohužel tyto motory se snažíme pokud možno neupravovat nebot maji problémy už v seriovém provedení jistě se reakce upravou zlepší ale bohužel ne uplně odstraní .Myslím že by jste i při velice dukladné upravě nebyl spokojen.doporučuji neupravovat.

S pozdravem
BMWPOWER


velmi, velmi si cením jeho přímosti a otevřenosti (čti: asi s tím teda rači nic dělat nebudu)
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#24 Příspěvek od BudVlad »

Jaké problémy v seriovém provedení? Jediný problém o kterém vím byly s HPFP a zapalovací cívky. To ale BMW vyměnilo v záruce a od té doby jsem neslyšel že by měl někdo problém. Je ale upřimné přiznat, že to upravit neumí a to hodně „expertů“ nepřizná.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#25 Příspěvek od pavproch »

já si myslím, že pod slovo "problémy" zahrnuje právě to SW zparchantění (jinak výborného motoru) těmi připičatělými EURo limity.... a zřejmě je to provedeno tak komplikovaně, že to nejde jednoduše, pokud vůbec, odstranit...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#26 Příspěvek od BudVlad »

No já mám něco přes 30K km najeto od úpravy SW a motor chodí jako hodinky. Je ale pravda, že když se v tom někdo nevyzná tak je lepší se do toho nepouštět. Já jsem u těch „expertů“ zbytečně vyhodil peníze.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#27 Příspěvek od pavproch »

tak (alespoň v dohledné budoucnosti) žádnej píčtunink nebude - neska sem si připlatil třetí rok záruky
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#28 Příspěvek od pavproch »

EDIT: Upraven název vlákna

Plně zahřátý motor, delší jízda s vysokým zatížením, vytočím někam nad 4k otáček a chci přeřadit nahoru, tak (po uvolnění pedálu plynu a sešlápnutí spojky) otáčky padají velmi neochotně, prakticky vůbec... při méně zahřátém motoru nebo při řazení nahoru pod 3k otáček otáčky padají správně (čti rychle dolů).
Pokud ale předtím autíčko "ženu" opravdu na max výkon (plný plyn až do omezovače), tak následně několik minut otáčky nechtějí padat (při řazení nahoru) ani v otáčkách i jen lehce nad 2k....



pavproch píše: a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. .


Jaxem tu psal, tak sem si připlatil třetí rok záruky, navíc sem z více stran dostal dobře míněnou radu "nečipovat"...

Už sem to tu zmiňoval vícekráte, to nepadání otáček se nejmarkantněji projevuje při venkovní teplotě lehce nad nulou, dyž hodně mrzne nebo je naopak těplučko, tak je to mnohem lepší - i když stále ne úplně OK....

Při pročítání vláke tady sem okem zavadil o vlákno, kde si kdosyk stěžuje, že mu zlobí váha vzduchu.... tak ňa napadlo - sice diag nepíše žádnou chybu, ale nepomohlo by vyčištění/výměna váha vzduchu? rád si nechám poradit.... 3er e91 330ixT 6MT MR 2011 (N53B30O0B)...kuju
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#29 Příspěvek od janbrasna »

Trochu offtopik se zeptam… Kterým z těch "místních" byste věřili? U Hamannů nebo Hartgeho bych čekal jakous takou garanci toho, že ví co dělají a že každej motor měli k experimentování a testování do aleluja, a taky jich stovky-tisíce udělali. Ale u někoho, kdo to dělá lokálně je otázka, co s tim vlastně dělaj a co tam dávaj.

Nevíte někdo co tam třeba nahrávají v BMW Power? Něco vlastního? Něco pořízenýho z netu? Mi tam nějak chybí takový ten pocit toho, že to neni nějaký samodomo — "uvidíme co to udělá"… Trochu podezřelý nárůsty teda (pro atmosféry, řešim N62…) jak +25HP tak +45NM…

Protože popravdě zvažuju, že bych to zkusil. €1k je polovina až třetina oproti těm "značkovým" německým.

Pak jsem koukal třeba k Diesel Technik, ti dělaj tušim Kelleners? Stojí to u nich půlku a maj i lepší hodnoty. Ale fakt nevim kdo tam co nahrává, pže o tom nikdo moc nemluví, což mi přijde podezřelý…
Odpovědět