Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
N53B30OB - "nepadání" otáček - čo s tým?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3940
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
EDIT 31.3.2013: upravuju název vlákna
Poradí mi někdo?
Už více než rok mám to potěšení řídit 330ix e91 (motor N53B30OB, 200kW, R6, atmosféra, přímovstřik), MR2011, samozřejmě s 6MT. Bohužel, chování motoru je zásadně (negativně, samozřejmě) ovlivněno emisními limity (EURO5), v některých jízdních režimech je jeho projev díky tomu téměř katastrofální (pomalé a nelineární reakce na práci s plynovým pedálem, prodlevy, nepadání otáček při řazení atd.)
Konec záruky se blíží, hodlám s tím něco udělat. Zdůrazňuji, že mi primárně vůbec nejde o zvýšení max výkonu nebo posun omezovače ale o "vyhlazení" křivky výkonu v dolní třetině otáčkového spektra, odstranění prodlev, zlepšení reakcí motoru na "jemnou" práci s plynem a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. Prostě aby se motor choval tak, jak se motory chovaly v době před-Bruselské, aby razantně a rychle reagoval na přidání plynu v jakýchkoli otáčkách a po ubrání plynu aby naopak začal okamžitě "brzdit". Emise, respektive celý Brusel, může vzít čert.
Otázka ale zní: u koho načipovat (přemapovat)?
Oturbený chrochtáky čipuje málem každý garážmistr, ale atmo víceválcové benzíny skoro nikdo.... ač jsem hledal, tak solidního čipera s referencemi jsem na českém webu nenašel... nebo jsem blbě hledal?!?!
A přiznávám, že se mi nechce do Reichu, tak jak to udělal třeba BudVlad - btw, na strankách DSmotorsportu.de není o čipování atmo R6 by BMW ani zmínky...
Poradí mi někdo?
Už více než rok mám to potěšení řídit 330ix e91 (motor N53B30OB, 200kW, R6, atmosféra, přímovstřik), MR2011, samozřejmě s 6MT. Bohužel, chování motoru je zásadně (negativně, samozřejmě) ovlivněno emisními limity (EURO5), v některých jízdních režimech je jeho projev díky tomu téměř katastrofální (pomalé a nelineární reakce na práci s plynovým pedálem, prodlevy, nepadání otáček při řazení atd.)
Konec záruky se blíží, hodlám s tím něco udělat. Zdůrazňuji, že mi primárně vůbec nejde o zvýšení max výkonu nebo posun omezovače ale o "vyhlazení" křivky výkonu v dolní třetině otáčkového spektra, odstranění prodlev, zlepšení reakcí motoru na "jemnou" práci s plynem a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. Prostě aby se motor choval tak, jak se motory chovaly v době před-Bruselské, aby razantně a rychle reagoval na přidání plynu v jakýchkoli otáčkách a po ubrání plynu aby naopak začal okamžitě "brzdit". Emise, respektive celý Brusel, může vzít čert.
Otázka ale zní: u koho načipovat (přemapovat)?
Oturbený chrochtáky čipuje málem každý garážmistr, ale atmo víceválcové benzíny skoro nikdo.... ač jsem hledal, tak solidního čipera s referencemi jsem na českém webu nenašel... nebo jsem blbě hledal?!?!
A přiznávám, že se mi nechce do Reichu, tak jak to udělal třeba BudVlad - btw, na strankách DSmotorsportu.de není o čipování atmo R6 by BMW ani zmínky...
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Je tady ještě Manhart Racing, upravují N53B30 až na 302 PS. Boužel jsou také až na druhé straně Německa (Wuppertal), ale mají webové stránky v angličtině:
http://www.manhart-racing.de/english/
http://www.manhart-racing.de/english/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 33
- Registrován: pon 13.08.2012 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 179
- Registrován: stř 01.10.2008 00:00
- Bydliště: Uherskohradišťsko
- Klubové ID: 2569
- Kontaktovat uživatele:
Co tohle?
http://www.turnermotorsport.com/p-11517 ... -330i.aspx
a něco přímo na pedál:
http://www.turnermotorsport.com/p-1878- ... 1-bmw.aspx
http://www.turnermotorsport.com/p-11517 ... -330i.aspx
a něco přímo na pedál:
http://www.turnermotorsport.com/p-1878- ... 1-bmw.aspx
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Software od Turner Motorsport je pro N52 a je zcela jiný. N53 má přímý vstřik a nemá valvetronic.CybreX píše:Co tohle?
http://www.turnermotorsport.com/p-11517 ... -330i.aspx
a něco přímo na pedál:
http://www.turnermotorsport.com/p-1878- ... 1-bmw.aspx
Sprint Booster je stejný jako Power Box od Burger Motorspúort. Dá se nastavit citlivost plynového pedálu. Měl jsem to, za moc to nestálo a prodal jsem to.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3940
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
znovuotevírám.... fčera jsme si vcelku v rytmu (ještě před sněhem a ochlazením) střihnul cestu od nás do Plzně (430km = 62litrů....
) II/150, I/19, I/34 a I/19.... krásně sem si zařídíl nebo zařádil?!?
ale asi půl cesty ňa srááálo zase to nepadání otáček , takže sem si vzpoměl na tuhle thému...
BudVlade: myslím, žes tu někde psal, že podruhé bys k DSMotorsport asi nešel a že radši k Manhart Racing...máte někdo s nima zkušenost?
podotýkám, že mi nejde o píčtunink oturbenýho chrochtáka,ale kvalitní přemapování atmo R6 za účelem ani ne tak zvýšení výkonu jako vyhlazení křivky a odstranění EUROpičičand...

ale asi půl cesty ňa srááálo zase to nepadání otáček , takže sem si vzpoměl na tuhle thému...
BudVlade: myslím, žes tu někde psal, že podruhé bys k DSMotorsport asi nešel a že radši k Manhart Racing...máte někdo s nima zkušenost?
podotýkám, že mi nejde o píčtunink oturbenýho chrochtáka,ale kvalitní přemapování atmo R6 za účelem ani ne tak zvýšení výkonu jako vyhlazení křivky a odstranění EUROpičičand...
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Doporučil bych jen toho, kdo upravuje software na brzdě. Dvakrát jsem vyhodil peníze, jednou u Alba v Praze a jednou v Německu u Wintra. Naprogramovali ECU nějakým softwarem a stálo to za hov... Na brzdě budeš vidět jak to vypadalo před a po. Je také důležité jak vypadá křivka výkonu a to bez brzdy neuvidíš.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 724
- Registrován: pát 06.05.2011 00:00
- Bydliště: praha
- Klubové ID: 3095
řešil jsem v ČR čip pro N54 a byl to porod. než se to povedlo.
oslovil jsem i zastoupení hamann v čr čož je v chomutově v BMW cena 2000Euro.
Nakonec auto načipovali zde
http://www.bmwchiptuning.cz/kontakty
Napoprvé bez problémů a maximální spokojenost. Kdybych čipoval bmw šel bych zase k nim.
oslovil jsem i zastoupení hamann v čr čož je v chomutově v BMW cena 2000Euro.
Nakonec auto načipovali zde
http://www.bmwchiptuning.cz/kontakty
Napoprvé bez problémů a maximální spokojenost. Kdybych čipoval bmw šel bych zase k nim.