Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30OB - "nepadání" otáček - čo s tým?

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

EDIT 31.3.2013: upravuju název vlákna

Poradí mi někdo?

Už více než rok mám to potěšení řídit 330ix e91 (motor N53B30OB, 200kW, R6, atmosféra, přímovstřik), MR2011, samozřejmě s 6MT. Bohužel, chování motoru je zásadně (negativně, samozřejmě) ovlivněno emisními limity (EURO5), v některých jízdních režimech je jeho projev díky tomu téměř katastrofální (pomalé a nelineární reakce na práci s plynovým pedálem, prodlevy, nepadání otáček při řazení atd.)

Konec záruky se blíží, hodlám s tím něco udělat. Zdůrazňuji, že mi primárně vůbec nejde o zvýšení max výkonu nebo posun omezovače ale o "vyhlazení" křivky výkonu v dolní třetině otáčkového spektra, odstranění prodlev, zlepšení reakcí motoru na "jemnou" práci s plynem a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. Prostě aby se motor choval tak, jak se motory chovaly v době před-Bruselské, aby razantně a rychle reagoval na přidání plynu v jakýchkoli otáčkách a po ubrání plynu aby naopak začal okamžitě "brzdit". Emise, respektive celý Brusel, může vzít čert.

Otázka ale zní: u koho načipovat (přemapovat)?

Oturbený chrochtáky čipuje málem každý garážmistr, ale atmo víceválcové benzíny skoro nikdo.... ač jsem hledal, tak solidního čipera s referencemi jsem na českém webu nenašel... nebo jsem blbě hledal?!?!

A přiznávám, že se mi nechce do Reichu, tak jak to udělal třeba BudVlad - btw, na strankách DSmotorsportu.de není o čipování atmo R6 by BMW ani zmínky...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#2 Příspěvek od BudVlad »

Pochybuji, že v Česku někoho najdeš. Mám s tím špatné zkušenosti.
Na stránkách DS Motorsport zmínka o 330i je:
Leistungssteigerung für 330i (Serie 272 PS) auf 290 PS
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

dík... ich špráche ganc šlechte dojč, nur "cvaj bír, bite"
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#4 Příspěvek od BudVlad »

Ich nicht spreche Deutsch, což byl trochu problém domlouvat se anglicky. Jde ale o to, že tam ladí software na brzdě a ne že do ECU nahrajou nějakou modifikaci která jako v mém případě ještě snížila výkon.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

prvotní komunikace mailem v ingliš s nima ale možná je, ne?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#6 Příspěvek od BudVlad »

Sekretářka mluví anglicky, takže mail není problém.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

thx
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#8 Příspěvek od BudVlad »

Je tady ještě Manhart Racing, upravují N53B30 až na 302 PS. Boužel jsou také až na druhé straně Německa (Wuppertal), ale mají webové stránky v angličtině:
http://www.manhart-racing.de/english/
Obrázek
motorpower
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pon 13.08.2012 00:00

#9 Příspěvek od motorpower »

Nebo taky v Praze..... :D . I s brzdou.
CybreX
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: stř 01.10.2008 00:00
Bydliště: Uherskohradišťsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od CybreX »

Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#11 Příspěvek od BudVlad »



Software od Turner Motorsport je pro N52 a je zcela jiný. N53 má přímý vstřik a nemá valvetronic.

Sprint Booster je stejný jako Power Box od Burger Motorspúort. Dá se nastavit citlivost plynového pedálu. Měl jsem to, za moc to nestálo a prodal jsem to.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

znovuotevírám.... fčera jsme si vcelku v rytmu (ještě před sněhem a ochlazením) střihnul cestu od nás do Plzně (430km = 62litrů.... :twisted: ) II/150, I/19, I/34 a I/19.... krásně sem si zařídíl nebo zařádil?!?

ale asi půl cesty ňa srááálo zase to nepadání otáček , takže sem si vzpoměl na tuhle thému...

BudVlade: myslím, žes tu někde psal, že podruhé bys k DSMotorsport asi nešel a že radši k Manhart Racing...máte někdo s nima zkušenost?

podotýkám, že mi nejde o píčtunink oturbenýho chrochtáka,ale kvalitní přemapování atmo R6 za účelem ani ne tak zvýšení výkonu jako vyhlazení křivky a odstranění EUROpičičand...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#13 Příspěvek od BudVlad »

Mysalím že jsem psal, že bych dnes spíš zvolil Manhart Racing, ale jen proto že nabízí větší výkon. Mě šlo o maximální výkon a o Manhart Racing jsem nevěděl. S úpravou od DS Motorsport jsem spokojen.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

jo, aha .... sorry za mystifikaci
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#15 Příspěvek od pavproch »

taxem obeslal mailama s dotazem na přemapování ECU jak tady CZ: Krámský a BMWpower(p. Hajro), tak i Reich: ManhartRacing a DSMotorsport.... co myslíte, mám zkusitt i Hartgeho?
(o reakcích a pokud se rozhodnu do teho jít, tak i o výsledku tu pak písnu)
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#16 Příspěvek od BudVlad »

Doporučil bych jen toho, kdo upravuje software na brzdě. Dvakrát jsem vyhodil peníze, jednou u Alba v Praze a jednou v Německu u Wintra. Naprogramovali ECU nějakým softwarem a stálo to za hov... Na brzdě budeš vidět jak to vypadalo před a po. Je také důležité jak vypadá křivka výkonu a to bez brzdy neuvidíš.
Obrázek
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#17 Příspěvek od kosh »

p. Krámský nemá brzdu a co se týče elektroniky tak jeho doménou jsou díly z vozu žigul a š120.
Takže bych se raději poohlédnul po někom serioznějším a s brzdou jak píše kolega
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#18 Příspěvek od pavproch »

jo, na brzdu myslím.. ale i tak dík
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#19 Příspěvek od IlikeU »

řešil jsem v ČR čip pro N54 a byl to porod. než se to povedlo.

oslovil jsem i zastoupení hamann v čr čož je v chomutově v BMW cena 2000Euro.

Nakonec auto načipovali zde

http://www.bmwchiptuning.cz/kontakty

Napoprvé bez problémů a maximální spokojenost. Kdybych čipoval bmw šel bych zase k nim.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

dík za tip na hamanna - napíšu jim, ale rovnou do reichu
Odpovědět