Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30OB - "nepadání" otáček - čo s tým?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
EDIT 31.3.2013: upravuju název vlákna
Poradí mi někdo?
Už více než rok mám to potěšení řídit 330ix e91 (motor N53B30OB, 200kW, R6, atmosféra, přímovstřik), MR2011, samozřejmě s 6MT. Bohužel, chování motoru je zásadně (negativně, samozřejmě) ovlivněno emisními limity (EURO5), v některých jízdních režimech je jeho projev díky tomu téměř katastrofální (pomalé a nelineární reakce na práci s plynovým pedálem, prodlevy, nepadání otáček při řazení atd.)
Konec záruky se blíží, hodlám s tím něco udělat. Zdůrazňuji, že mi primárně vůbec nejde o zvýšení max výkonu nebo posun omezovače ale o "vyhlazení" křivky výkonu v dolní třetině otáčkového spektra, odstranění prodlev, zlepšení reakcí motoru na "jemnou" práci s plynem a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. Prostě aby se motor choval tak, jak se motory chovaly v době před-Bruselské, aby razantně a rychle reagoval na přidání plynu v jakýchkoli otáčkách a po ubrání plynu aby naopak začal okamžitě "brzdit". Emise, respektive celý Brusel, může vzít čert.
Otázka ale zní: u koho načipovat (přemapovat)?
Oturbený chrochtáky čipuje málem každý garážmistr, ale atmo víceválcové benzíny skoro nikdo.... ač jsem hledal, tak solidního čipera s referencemi jsem na českém webu nenašel... nebo jsem blbě hledal?!?!
A přiznávám, že se mi nechce do Reichu, tak jak to udělal třeba BudVlad - btw, na strankách DSmotorsportu.de není o čipování atmo R6 by BMW ani zmínky...
Poradí mi někdo?
Už více než rok mám to potěšení řídit 330ix e91 (motor N53B30OB, 200kW, R6, atmosféra, přímovstřik), MR2011, samozřejmě s 6MT. Bohužel, chování motoru je zásadně (negativně, samozřejmě) ovlivněno emisními limity (EURO5), v některých jízdních režimech je jeho projev díky tomu téměř katastrofální (pomalé a nelineární reakce na práci s plynovým pedálem, prodlevy, nepadání otáček při řazení atd.)
Konec záruky se blíží, hodlám s tím něco udělat. Zdůrazňuji, že mi primárně vůbec nejde o zvýšení max výkonu nebo posun omezovače ale o "vyhlazení" křivky výkonu v dolní třetině otáčkového spektra, odstranění prodlev, zlepšení reakcí motoru na "jemnou" práci s plynem a potlačení "nepadání" otáček při řazení nahoru pod zatížením. Prostě aby se motor choval tak, jak se motory chovaly v době před-Bruselské, aby razantně a rychle reagoval na přidání plynu v jakýchkoli otáčkách a po ubrání plynu aby naopak začal okamžitě "brzdit". Emise, respektive celý Brusel, může vzít čert.
Otázka ale zní: u koho načipovat (přemapovat)?
Oturbený chrochtáky čipuje málem každý garážmistr, ale atmo víceválcové benzíny skoro nikdo.... ač jsem hledal, tak solidního čipera s referencemi jsem na českém webu nenašel... nebo jsem blbě hledal?!?!
A přiznávám, že se mi nechce do Reichu, tak jak to udělal třeba BudVlad - btw, na strankách DSmotorsportu.de není o čipování atmo R6 by BMW ani zmínky...
Je tady ještě Manhart Racing, upravují N53B30 až na 302 PS. Boužel jsou také až na druhé straně Německa (Wuppertal), ale mají webové stránky v angličtině:
http://www.manhart-racing.de/english/
http://www.manhart-racing.de/english/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 33
- Registrován: pon 13.08.2012 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 179
- Registrován: stř 01.10.2008 00:00
- Bydliště: Uherskohradišťsko
- Kontaktovat uživatele:
Co tohle?
http://www.turnermotorsport.com/p-11517 ... -330i.aspx
a něco přímo na pedál:
http://www.turnermotorsport.com/p-1878- ... 1-bmw.aspx
http://www.turnermotorsport.com/p-11517 ... -330i.aspx
a něco přímo na pedál:
http://www.turnermotorsport.com/p-1878- ... 1-bmw.aspx
CybreX píše:Co tohle?
http://www.turnermotorsport.com/p-11517 ... -330i.aspx
a něco přímo na pedál:
http://www.turnermotorsport.com/p-1878- ... 1-bmw.aspx
Software od Turner Motorsport je pro N52 a je zcela jiný. N53 má přímý vstřik a nemá valvetronic.
Sprint Booster je stejný jako Power Box od Burger Motorspúort. Dá se nastavit citlivost plynového pedálu. Měl jsem to, za moc to nestálo a prodal jsem to.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
znovuotevírám.... fčera jsme si vcelku v rytmu (ještě před sněhem a ochlazením) střihnul cestu od nás do Plzně (430km = 62litrů....
) II/150, I/19, I/34 a I/19.... krásně sem si zařídíl nebo zařádil?!?
ale asi půl cesty ňa srááálo zase to nepadání otáček , takže sem si vzpoměl na tuhle thému...
BudVlade: myslím, žes tu někde psal, že podruhé bys k DSMotorsport asi nešel a že radši k Manhart Racing...máte někdo s nima zkušenost?
podotýkám, že mi nejde o píčtunink oturbenýho chrochtáka,ale kvalitní přemapování atmo R6 za účelem ani ne tak zvýšení výkonu jako vyhlazení křivky a odstranění EUROpičičand...

ale asi půl cesty ňa srááálo zase to nepadání otáček , takže sem si vzpoměl na tuhle thému...
BudVlade: myslím, žes tu někde psal, že podruhé bys k DSMotorsport asi nešel a že radši k Manhart Racing...máte někdo s nima zkušenost?
podotýkám, že mi nejde o píčtunink oturbenýho chrochtáka,ale kvalitní přemapování atmo R6 za účelem ani ne tak zvýšení výkonu jako vyhlazení křivky a odstranění EUROpičičand...
Doporučil bych jen toho, kdo upravuje software na brzdě. Dvakrát jsem vyhodil peníze, jednou u Alba v Praze a jednou v Německu u Wintra. Naprogramovali ECU nějakým softwarem a stálo to za hov... Na brzdě budeš vidět jak to vypadalo před a po. Je také důležité jak vypadá křivka výkonu a to bez brzdy neuvidíš.
řešil jsem v ČR čip pro N54 a byl to porod. než se to povedlo.
oslovil jsem i zastoupení hamann v čr čož je v chomutově v BMW cena 2000Euro.
Nakonec auto načipovali zde
http://www.bmwchiptuning.cz/kontakty
Napoprvé bez problémů a maximální spokojenost. Kdybych čipoval bmw šel bych zase k nim.
oslovil jsem i zastoupení hamann v čr čož je v chomutově v BMW cena 2000Euro.
Nakonec auto načipovali zde
http://www.bmwchiptuning.cz/kontakty
Napoprvé bez problémů a maximální spokojenost. Kdybych čipoval bmw šel bych zase k nim.