Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jízda v zime

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
beranek
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

#21 Příspěvek od beranek »

Killca píše:no zrovna o quaife mi bylo receno, ze je to takovej svor nesvor :-D jen nasobic kroutaku, tim padem, kdyz na zatizenym kole je nula, tak na druhym je taky kulovy, proto kdyz samosvor, tak jedine lamelovej, napriklad ten od kaazu ma dobry reference mezi lidma


Já zas na ty lamely dobré reference neslyšel. Hlavně proto, že je prý mnohem méně komfortní pro běžný provoz než klasická mechanická špéra. Bylo mi to vysvětlováno tak, že ten lamelový způsobuje smýkání v zatáčce i v malých rychlostech, protože je svorný stále. Ale nejsem na to odborník, tak jen prodávám, jak jsem koupil.

Jinak, co myslíš tím, "že když je na zatíženým kole nula, tak na druhým kole kulový"? Jako že když klouže jedno kolo, takže se to nehne? Jestli ano, tak právě tak se chová otevřený diferenciál, ale ne samosvor.

Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit a záměrně jsem to zkoušel na parkovišti, kde byly uklouzané ledové plotny, že funguje perfektně. S otevřeným diferenciálem, pokud máš jedno kolo na ledu (tj. prakticky bez trakce), tak se nehneš, protože diferenciál pošle veškerý výkon právě na to kolo, které je na ledu a protáčí se a protože se protáčí hodně (je tam led), pošle tam všechno a nehneš se z místa, protože druhé kolo na asfaltu nedostane žádný výkon. Zkoušel jsem totéž se samosvorem a rozjelo se to parádně. Jedno kolo jsem nechal na asfaltu a druhé na ledové plotně a v pohodě jsem se rozjel i s plným plynem, takže nemůžu potvrdit to, co popisuješ.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#22 Příspěvek od Killca »

svory i nesvory znam :-D

i nesvor ma mimochodem nejakych 3-5% svornosti, ale poznat to neni, to je jedno, kazdopadne mi bylo receno, ze quife je jen "nasobici spera" ze nasobi kroutak co je na jedne strane na druhou, proto, kdyz je na jedne strane zaber treba 1nm tak na druhe je neco jako 0,5 nebo kolik mi to rikali a proste a jednoduse to nefunguje uplne jako spravny svor

nektere lamelove nesviraji stale, v zatackach cloveka vyhazuje spis zavareny 100%tni svor, lamelove maji sviravost podle kroutaku, ktery je na diferak prenasen od prevodovky, kazdopadne pokud si clovek poridi svor lamelovy se svornosti 25-35% jako maj origo bmw, tak v zatacce nic nevyhazuje a pri podlaze se toci obe kola stejne
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#23 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

typu Torsen (Quaife a pod, šneky uvnitr) se pouzivaji prevazne u predokolek nebo jako stredove, prave pro tu charakteristiku a "bezudrzbovost"...

lamelovy je jednak stavitelny (muzes si poskladat lamely tak jak chces vyslednou svornost (ta je mimochodem dana hlavne prenasenym momentem- jizda pod plynem nebo brzdenim, malo pak predpetim- protaceni kola ztezka, kdyz je auto na heveru a druhe na zemi) a ma predevsim plynuly nastup...
mel jsem na dilne na vymenu difu kluka se Z3 a po rozdelani zjistil, ze tam ma funkcni Torsen (tedy jako Quaife) samosvor... po projeti s namontovanym Kaaz uplne jiny kafe... jedine co pred vymenou pozoroval, ze se to divne kroutilo a melo snahu nakopavat...
u Torsenu je mensi udrzba (staci menit olej), u lameloveho ale taky, pokud bude dotycny jezdit normalnim zpusobem (bezne vydrzi 150tis km pri vymenach oleje po 25tis km) nebo taky 2dny, pokud bude zkouset palit pneu dokola na 3ku na miste cele odpoledne, olej se prehreje a lamely privari k protikusum...
pokud na aute uz samosvor je, neresil bych to, ale pri predelavce bych jiny nez lamelovy nechtel, pokud se bavime o zadokolkach a jizde pod plynem...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#24 Příspěvek od Killca »

Hanz, na mem byvalem E36 318IS byl origo BMW 25% lamelovej svor, vydrzel 320tisic najetych km, pak ho odrasil dalsi majitel, kdyz pravidelne bokoval hodiny v ulickach kolem jeho baraku a dost agresivne na strahove

takze ono ty lamely vydrzi vic ne? nebo fakt jen +-150k?
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#25 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jasny, zalezi jak velkej stredovek tomu kdo daval a taky jaky vykon to auto ma (realne s tim driftovat delsi dobu), nejaka M3 nebo 325i tomu nadeli vic nez 318iSuperSport (jeste ted mam v zive pameti, jak na lepsich 225 R17 to sotva zakníkalo pri "burnoutu" na 1ku) :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
beranek
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

#26 Příspěvek od beranek »

Killca píše:svory i nesvory znam :-D

i nesvor ma mimochodem nejakych 3-5% svornosti, ale poznat to neni, to je jedno, kazdopadne mi bylo receno, ze quife je jen "nasobici spera" ze nasobi kroutak co je na jedne strane na druhou, proto, kdyz je na jedne strane zaber treba 1nm tak na druhe je neco jako 0,5 nebo kolik mi to rikali a proste a jednoduse to nefunguje uplne jako spravny svor


Po technické stránce nedokážu posoudit, ale pokud by to byl pouze násobič točivého momentu, tak v okamžiku, kdy by na jednom kole nebyla vůbec trakce, tak by se to nerozjelo, myslel jsi to tak?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#27 Příspěvek od Killca »

sem se v tom zamotal, prece jen sem takove info jen dostal, kazdopadne ano, pokud budes jenim kolem na ledu a druhym na asfaltu, tak to zrejme pusobi jako difer bez svoru, si myslim, ale skutecnost muze byt jina, ve skutecnosti se to trochu pohybovat kupredu bude, ale nebudou se obe kola tocit jako s lamelou, bych rekl :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
beranek
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

#28 Příspěvek od beranek »

Killca píše:sem se v tom zamotal, prece jen sem takove info jen dostal, kazdopadne ano, pokud budes jenim kolem na ledu a druhym na asfaltu, tak to zrejme pusobi jako difer bez svoru, si myslim, ale skutecnost muze byt jina, ve skutecnosti se to trochu pohybovat kupredu bude, ale nebudou se obe kola tocit jako s lamelou, bych rekl :)


Hmm, ale jako diferenciál bez samosvoru se to právě nechová. Nedokážu porovnat, jak by se to chovalo s lamelovým samosvorem, záměrně jsem právě testoval situaci jedno kolo na ledu (bez trakce), druhé na asfaltu, což se dřív nehnulo a teď to vyrazilo parádně. "Škublo" to, jak to přeneslo výkon na kolo, které mělo trakci a v pohodě se to rozjelo.

Poznat je i rozdíl v jízdě rovně pod plynem na kluzkém povrchu. Když to přišlápnu při jízdě rovně na kluzku, auto se "kroutí" podle toho, které kolo má víc trakce. Dřív to prokluzovalo, ale moc nezrychlovalo. Teď je poznat rozdíl v tom, že alespoň jedno kolo jede, auto se lehce smyká a škube sebou "nahodile" na obě strany podle toho, jak které kolo zabírá. Snad ještě v Praze napadne, abych to mohl víc vyzkoušet. :D
Odpovědět