Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pár otázek týkajících se úpravy E87

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
Chudas
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 30.08.2009 00:00

#1 Příspěvek od Chudas »

Zdravím pánové, mám jako druhé auto E87 rv. 2009 120d. Domontovával jsem komplet M-paket exteriér, Performance 269 kola, Eisenmann výfuk (mimořádně doporučuji!!!!), carbonový spoiler, splittery, zrdcátka a ten rádoby difusor co je vzadu jsem potáhl carbonovou fólií a taky jsem se nechal svýma "fast and furious kamarádama" ukecat abych to auto snížil, tak jsem tam dal pružiny HARTGE, což se domnívám že jsou hartge nebo bilstein protože ten dělá pro hartge podvozky.

Teď se tedy dostávám k tomu co bych od Vás moc rád slyšel:

1: přemýšlím o tlumičích, ty standardní co tam jsou mi s těma pružinama moc nevoněj a asi to není úplně super, auto se totiž lehoulince houpe když ho překlápím do zatáček (pákrát jsem s ním byl na okruhu), tak jaké by jste mi doporučili?? Auto je již SNÍŽENÉ o 25mm... přemýšlel jsem o KONI FSD nebo těch bilstein ALE nevím jaké, zase nechci vyloženě mega kostitřas.... stačí mi druhé auto na 22" kolech :D

2: to že je E87, zvlášť s dieslem, nedotáčivá je asi známá věc proto bych se rád zeptal co se s tím dá dělat? Koupit tužší stabilizátory? Od koho? HR nebo Eibach??

3: ve finále to co je tu asi nejvíc propírané, ale moc rád bych slyšel od někoho kdo s tím má velké zkušenosti. Přemýšlím o chipu, vzhledem k mé velmi špatné zkušenosti s Carlssonem na mercedesu už nechci žádnou krabici za 40-60 tisíc, protože mi to oddělalo turbo, DPF filtr a auto je i po vyndání "maskující se chobotnice". Rád bych šel do klasického chipu, ale JAKOU FIRMU?? BMWCHIPTUNING? DIESEL-TECHNIK? HAMANN? Wetterauer?....nerad bych přišel o desetitíce za nové turbo, blok, písty a podobně.

Děkuju moc a všem vše nej do nového roku :-).
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

2: pokud chces tuzzsi stabilizatory neni rozhodujici vyrobce ale tloustka stabiku ta ovlivnuje naklaneni v zatackach... pokud chces eliminovat nedotacivost tak to ma vice elementu jak nastaveni podvozku tak vahu na predni naprave ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od Killca »

3) rekl bych, ze nejvetsi zkusenosti zde klubaci maji s firmou diesel-technik, kde plati i dost slusna klubova sleva, znami co tam byli si to pochvalovali a v pripade, ze se chip nelibi, tak se vrati vse do puvodniho stavu a vrati se penize
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Chudas
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 30.08.2009 00:00

#4 Příspěvek od Chudas »

Koukám, že se tady na E87 asi nic nedozvím.... kdybych ASI měl E30 tak se dozvím víc...

No každopádně jsem chtěl dávat buď Eibach nebo HR.... oboje vycházej něco kolem 10 tisíc.... spíš mě zajímá, kdybych ho dal pouze dozadu tak vlastně přidám na přetáčivost že? Pokud ho dám dopředu JENOM tak se to už nebude tolik naklánět ale zvýší se nedotáčivost?


K tomu diesel techniku, dneska jsem tam psal a vypadá to dobře prý mají Kelleners a Hartge mapy.... prý dokonce i nějak pořeší i BMW záruku, že spolupracujou s autosalonama.... já nevím zda tomu věřit no.. Kamarád tam měl tenkrát Fabii RS a hulilo mu to + mu pak odešel motor, přesněji mu to propálilo těsnění a ve finále turbo kaput.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

dal bych vše od Eibach, cokoliv jsem od nich měl možnost vyzkoušet, bylo prima... s těma stabíkama je to jak píšeš, ideal je proto koupit ty s více dírama, takže si můžeš měnit tvrdost (páku) a doladit jak bude líbit... taky můžeš zkusit menší ráfky vpředu (větší profil má podobný efekt), lepivější pneu vpředu a pod... větší přítlak vpředu se sériovým autem těžko dosáhneš, pokud neulítáváš na sněžným pluhu nebo podlahou s difuzerama před předníma kolama na zakázku...
“Ability is what you're capable of doing.”
Chudas
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 30.08.2009 00:00

#6 Příspěvek od Chudas »

Tak s tím opravdu neulítávám :D. No kolega tu psal, že nejdůležitejší je průměr těch stabíků, největší má HR a to 26mm a 20mm, ostatní jako KW a Eibach mají 28 a 15mm. Tak asi skončím u těch HR, jsou i za pěknou cenu z raichu.

Ještě bych se rád dozvěděl něco k těm Bilstein B8 tlumičům, hlavně zkušenosti od lidí jak to na nich jezdít... jsou to vzduchový, kdežto serie je olej tak jak se to chová atd... jestli to má nějaké benefity na podélnou stabilitu atd.
Chudas
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 30.08.2009 00:00

#7 Příspěvek od Chudas »

Tak jsem dneska přijel od Diesel-techniku, kde jsem to nechal teda čipnout.... je to znát to bezpochyby... prej si to ještě sedne pár stovek KM a prej to bude 100%. Obvyklá fráze nebude, jen řeknu, že to jde víc do otáček, má krásně plynulej nárůst síly a přidání ve 140 způsobí, že to fakt zrychluje znatelně líp.

Pan Bulis je příjemný chlap, otázka je zda to bude spolehlivé... to je jediná věc které se bojím, protože už mám jednu zlou zkušenost s Carlsson chipem na našem Mercedesu ML.

Ještě přemýšlím o KN filtru.... má to na naftu smysl?
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od bmwfil »

KN smysl ma, ale jen vlozka do origo airboxu a ne ten strasidelnej konickej filtr na nerez kolinku ala foko tuzink :wink:
Chudas
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 30.08.2009 00:00

#9 Příspěvek od Chudas »

Jup, jde mi o vložku.... na powertecu to maj asi za 1900 což je stejná cena co v Německu takže se mi to vyplatí tady.....

Nebude vadit, když to vyměním v půlce intervalu servisu? Teď mám 10 000km a servis mám mít květen 2010.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#10 Příspěvek od Killca »

to je fuk, pak uz si budes tu vlozku jen doma cistit :)

jinak nevim jestli to nejak extra pomuze, ale kamos si ten filtr koupil do 330d a spatny to urcite neni
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

filtrem temu neublizis ale musi se pravidelne cistit aby plnil tu spravnou funkci ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Chudas
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 30.08.2009 00:00

#12 Příspěvek od Chudas »

Tak filtr je doma, bohužel povětrnostní podmínky mě opravdu nedovolují vůbec s autem vyjet, protože náš místní úřad je k *****. Takže jezdím druhým autem s 4x4.

Celkem mě to vadí, protože sem to chtěl pořádně projet po tom čipu a jaksi nemám možnost :-(. Chystám se s tím na brzdu a jestli tam těch aspoň 200 nebude tak budu angry :-).

Taky jsem psal do Auto-fren a týden již bez odpovědi :( Takže jsem to zkusil tady přes SZ a uvidíme, protože jsem do těch Bilstein B8 asi na 90% rozhodnutej.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od VRsix »

Chudas píše:Tak filtr je doma, bohužel povětrnostní podmínky mě opravdu nedovolují vůbec s autem vyjet, protože náš místní úřad je k *****. Takže jezdím druhým autem s 4x4.

Celkem mě to vadí, protože sem to chtěl pořádně projet po tom čipu a jaksi nemám možnost :-(. Chystám se s tím na brzdu a jestli tam těch aspoň 200 nebude tak budu angry :-).

Taky jsem psal do Auto-fren a týden již bez odpovědi :( Takže jsem to zkusil tady přes SZ a uvidíme, protože jsem do těch Bilstein B8 asi na 90% rozhodnutej.
uz jsi byl na brzde? uz jsi to radne projel? vyhledove se chystam koupit taky 120d a lehkej chip je jasna volba, tak me zajima jak jsi spokojen :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Výměna obou stabilizátorů za tuningové ti asi nedotáčivost nevyřeší, je třeba změnit tuhost jinak vpředu a jinak vzadu.

nedotáčivost:
-stabilizátor tužší vpředu než vzadu
-tužší pružiny v předu/měkčí vzadu

přetáčivost:
- obráceně

diskuse o problému: http://forum.e30.cz/vaha-bmw-rozlozeni- ... 33878.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kawazx6r01
Registrovaný
Příspěvky: 435
Registrován: ned 23.03.2008 01:00

#15 Příspěvek od kawazx6r01 »

Chtel bych taky načipovat 2.0d 120kW....je tady nejaka zkušenost s diesel-technik.cz?Kolik vykonu (nemaji v tom seznamu 120kW,ale jen 110 a 130...),kolik je tam sleva pro klub atd........Diky:)
Jarouch
Registrovaný
Příspěvky: 525
Registrován: pon 15.12.2008 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Jarouch »

Mam s Diesel-technikem jen dobré zkušenosti.... zvyšuje výkon v průměru o 30ps je lepší mu zavolat a domluvit se... všechny dotazy zodpoví ochotně :wink:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#17 Příspěvek od Killca »

sleva pro klubaky je 20% oficialne, ale myslim, ze dava i vic, ale mozna se pletu, kazdopadne je to dobra volba
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
kawazx6r01
Registrovaný
Příspěvky: 435
Registrován: ned 23.03.2008 01:00

#18 Příspěvek od kawazx6r01 »

nooo,20 procent je hodne.Diky:)
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Slavisimo »

Diesel-technik
Po predlozeni clenske karty jsou ceny cipu: e34, e36 3500,- e46,e39 4500,- posledni rady 6500,-
Chudas
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 30.08.2009 00:00

#20 Příspěvek od Chudas »

Všem se moc omlouvám, že sem dlouho neodepisoval..... nějak jsem tady na to zapomněl...

S čipem mám celkem rozporuplné zkušenosti, protože právě jsem se vrátil z brzdy a je tam 134,6kW a 387.46Nm místo 151kw a 400Nm...... takže večer volám do Diesel Technik aby se zjednala náprava nutno připomenou, že auto je u Diesel Techniku čipovaný....

Napadá mě jediná věc a to že auto bylo na výměnu tyček stabilizátorů, který šly do kytek a bylo tam od čvtrtka do pondělí (byl jsem na horách).... tak jestli z nudy neudělal někdo reflash třeba nějakým updatem managementu.... protože jinak je to teda těžká tragédie..
Odpovědět