Zdar, tak aktualizace stavu s převodovkou. Za poslední cca 1000 km to do nouzového režimu nespadlo. Moje podezření padlo na turbo, které sice nebylo KO, ale jaksi po 350 tis. km se už tak lehce nechtělo roztáčet (porovnával jsem to s repasovaným středem). Zrepasoval jsem si ho za 3500 Kč (to původní, které bylo měněno v 70 tis. km a bylo KO). Musím teda podotknout, že teď ten motor nabral po výměně turba nový dech a jde cítit rozdíl ve výkonu.
Převodovka a motor si asi lépe rozumí a proto to přestalo dělat. Vůbec bych nevěřil, že to může padat do nouzáku náhodně kvůli turbu. Při výměně turba jsem taky dal nové podtlakové regulatory jak pro turbo, tak pro ERG ventil. Vyměnil jsem taky ty velké gumové "puky" na zadní nápravě a ložisko na kardanu, to s tou převodovkou taky mohlo souviset (mohly se snížit vibrace, které ji mohly vadit).
Turbo jsem původně měnit nechtěl, ale vzhledem k tomu, že jsem potřeboval vyměnit vlnovce na výfuku, tak muselo jít ven spolu s katalyzátorem, nešlo katalyzátor odšroubovat od turba.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Tak dalších 1000 km bez padání do nouzáku. S tím novým turbem to auto chytlo nový dech.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Zdar, tak jsem to přechválil, zase převodovka začala padat do nouzáku. 1000 km bez problému a teď když s tím jezdím, tak to do nouzáku prakticky spadne jednou denně, úplně náhodně, někdy bez zátěže, někdy pod zátěží. Už fakt nevím, co to může být. Diagnostika hlásí chybu komunikace a další chyba je převodový stupeň, na který to spadlo do nouzového režimu. Jinak to jede parádně, převodovka řadí jak má, ale s tím nouzovým režimem mě pěkně vytáčí. Naštěstí stačí zastavit, zamknout, odemknout a zase jede jak má. Přemýšlím, že koupím nějakou použitou v dobrém stavu a zkusím to přehodit.
Má někdo ještě nějaký nápad na co se mám podívat, než třeba koupím nějakou použitou?
Vyměnit solenoidy? Vyměnit snímače otáček v převodovce? Komunikační kabel? Popř. něco dalšího?
Němá někdo k prodeji komunikační kabel na E39 11/1998? 530da
Má někdo ještě nějaký nápad na co se mám podívat, než třeba koupím nějakou použitou?
Vyměnit solenoidy? Vyměnit snímače otáček v převodovce? Komunikační kabel? Popř. něco dalšího?
Němá někdo k prodeji komunikační kabel na E39 11/1998? 530da
-
martin440
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1150
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
- Klubové ID: 4106
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
po tomhle bych šel..... někde je nějaký šlus-blbej spoj a pod....PearlJam píše: stř 19.11.2025 02:11 . Naštěstí stačí zastavit, zamknout, odemknout a zase jede jak má
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....

Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
prošel jsem vše, co se týká spojů, vyčistil kontakty, vyměnil řídící jednotku, možná ještě někde sehnat jiný kabel mezi řídící jednotkou a převodovkou.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Zdar, tak po poradě s AI a odborníky by mohl byt vadný ventil (solenoid) EPC, tak jsem si ho objednal a uvidíme po výměně co to udělá. Všechny příznaky, ale ukazují právě na ten EPC ventil, originál 110 Eur po slevě 99. Když je špatný tlak v převodovce, který právě tento ventil reguluje, tak dochází k prokluzům a chyby se ukládají do řídící jednotky a při dosažení určitého počtu chyb, převodovka vyhodí chybu a spadne do nouzového režimu. Toť teorie, uvidíme v praxi až po výměně EPC solenoidu. Když tak budu shánět mechatroniku nebo díly na repas mechatroniky.
Dám vědět jak to dopadlo, pro ty, které třeba taky trápí stejný problém.
Pearl Jam
Dám vědět jak to dopadlo, pro ty, které třeba taky trápí stejný problém.
Pearl Jam
